abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69183958
http://www.sportweek.nl/v(...)_volgende_week_klaar
Kwam vorig jaar dus neer op half juli (5 juli +7 = 12 juli). Competitie begon toen op 30 augustus. Zal nu begin juli worden dan. Eind juni lijkt me wat optimistisch. Zeker omdat de play-offs mogelijk pas 3 juni is afgelopen.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_69475547
quote:
Speelschema in de knel
De Rotterdamse eredivisieclubs moeten komend seizoen in augustus zoveel mogelijk op vreemde bodem spelen. Sparta vreest de nieuwe competitie in de eredivisie zelfs te moeten beginnen met twee lastige uitwedstrijden. Feyenoord verwacht wel te mogen beginnen met een op papier bescheiden thuisduel om vervolgens vrijwel zeker tweemaal op rij uit te spelen.

Omdat de competitie dit seizoen al op 31 juli begint, zitten de bomvolle evenementenkalender van de stad Rotterdam en de wedstrijdkalender van de eredivisie elkaar behoorlijk dwars. Bovendien valt het openingsweekeinde van de eredivisie samen met het zogenaamde knipweekeinde van de politie van kracht. De eerste helft van het politiekorps keert dan terug van de zomervakantie en de tweede helft mag enkele weken vakantie vieren. Ook dat is een knelpunt.

Omdat op zaterdag 8 augustus de Dance Parade en op zondag 16 augustus Bavaria City Racing de stad in hun greep houden, is voetballen in Rotterdam op die dagen uitgesloten. Sparta en Feyenoord spelen bij voorkeur nooit in dezelfde speelronde een thuiswedstrijd.

Nienke Riemersma, die namens de gemeente Rotterdam het onderdeel veiligheid van de voetbalportefeuille beheert, heeft de KNVB laten weten welke knelpunten er in de eerste drie weken van augustus zijn. ,,Er zijn nog voldoende mogelijkheden om tot een prima schema te komen,'' zegt Riemersma. ,,Wij hebben slechts de knelpunten aangegeven. Andere steden hebben ook hun problemen doorgegeven. Verschil is wel dat Rotterdam over drie clubs in het betaalde voetbal beschikt.''

Dat de competitie extreem vroeg begint heeft alles te maken met de nieuwe opzet van de Europese clubtoernooien die voor de Nederlandse deelnemers ook aanzienlijk eerder starten. In voorgaande jaren hoefde slechts één Nederlandse club medio augustus aantreden. De overige vijf deelnemers begonnen in september. Met ingang van het komende seizoen is de instroom van vijf van de zes Nederlandse deelnemers in Europa vervroegd naar juli/augustus. Om de sportieve prestaties van deze clubs te ondersteunen, begint de eredivisie ook vroeg.

Wel is gekozen voor een duidelijke rustperiode in de winter. De competitie moet in verband met het WK 2010 ook nog eens op tijd afgelopen zijn, omdat de FIFA 16 mei 2010 als uiterlijke laatste speeldag van de landelijke competities heeft bepaald.

In het technisch platform, een adviescollege voor de competitieleider en het bestuur betaald voetbal, worden de sportief-technische uitgangspunten voorgelegd en besproken. Het technisch platform bestaat uit afgevaardigden van de clubs, ECV, CED en KNVB. Daarnaast fungeert de commissie competitie & openbare orde als klankbord- en adviesgroep ten aanzien van de aspecten van openbare orde in de speeldagenkalender. ,,Er dreigt voor ons een start met twee uitwedstrijden en daar zijn wij absoluut niet blij mee,'' zegt Peter Bonthuis, algemeen directeur van Sparta. ,,Vrijwel alle clubs beginnen bij voorkeur met een thuiswedstrijd, maar tweemaal op rij uit spelen is helemaal vervelend.''

Vooral omdat Sparta de laatste jaren bijzonder moeizaam begon en vooral op vreemde bodem slechte resultaten boekte. Aan de andere kant kreeg de club afgelopen seizoen een droomstart aangeboden met promovendus ADO Den Haag als bezoeker op het Kasteel. De 2-5 nederlaag gaf echter weinig reden tot vreugde.

,,De KNVB stelt het schema vast,'' zegt Bonthuis. ,,Wij hebben voorgesteld of er in de eerste speelronde een uitzondering gemaakt kon worden door Sparta bijvoorbeeld op vrijdagavond te laten spelen en Feyenoord op zaterdag of zondag, maar dat vond helaas geen gehoor bij de lokale driehoek in verband met het zogenaamde 'knipweekeinde'.

Raymond Salomon, manager media en communicatie bij Feyenoord, verwacht geen problemen door de vroege start van de competitie en de evenementenkalender.

,,Wij hebben de KNVB zoals gebruikelijk in maart al laten dat wij in het tweede en derde competitieweekeinde niet thuis kunnen spelen,'' zegt Salomon. ,,Dat houdt tevens in dat het vrijwel zeker is dat wij in het eerste weekeinde mogen starten met een thuiswedstrijd. Voor ons is het dan ook nog geen discussiepunt. Wij wachten het schema af.''

Excelsior, dat net als in het afgelopen seizoen in de eerste divisie speelt en de thuiswedstrijden op vrijdagavond afwerkt, ziet ook geen reden tot verontrustheid. ,,Nee hoor,'' zegt algemeen directeur Simon Kelder. ,,Wij spelen op vrijdag en hebben dus nergens last van.''
Het zal ook niet .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 29 mei 2009 @ 15:51:57 #28
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69528547
Ja opzich logisch, als de Dance Parade door de stad trekt is er een partij politie op de been, en die moeten natuurlijk de dag erop vrij zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:58:31 #29
67174 Dos37
Come on Twente
pi_69528773
Hopelijk Twente wel zoveel mogelijk thuis in augustus
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:59:43 #30
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_69528808
Waarom kan de KNVB nooit iets fatsoenlijk doen?

Laat Ajax alles in augustus uitspelen, dan is het meestal nog redelijk weer en voetballen ze wel, december alles thuis in de lekker verwarmde Arena
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_69690476
De JC schaal is in ieder geval op 25 juli.
pi_69770216
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:05 schreef Prosac het volgende:
Dit "zou" de eerste ronde moeten zijn.

Speelronde 1:

Vrijdag 31 Juli :
20:45 : Roda JC-Sparta Rotterdam

Zaterdag 1 Augsutus:
18:45 : Heracles Almelo - NAC Breda
19:45 : FC Utrecht - FC twente
19:45 : PSV - Willem II
20:45 : Vitesse - Ajax

Zondag 2 augustus:
14:30 : Feyenoord - SC Heerenveen
14:30 : RKC - AZ
14:30 : VVV-Venlo - NEC
16:30 : FC Groningen - ADO Den Haag
pi_69770249
Hmm, Ajax de eerste wedstrijd uit. Verrassend.
Wat is de bron, die fansite van Heerenveen?
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_69770318
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 08:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
De JC schaal is in ieder geval op 25 juli.

24 juli: AT dag 1
25 juli: JC Schaal
26 juli: AT dag 2

pi_69780072
Waar heb je dat 'zou moeten zijn' programma vandaag.
Groningen-uit
  zaterdag 6 juni 2009 @ 21:37:36 #36
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_69780216
Mooie wedstrijd als het waar is, trekt altijd veel volk. Lasse Nilsson
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_69784949
KLOPT NIKS VAN.

vitesse - Ajax kan namelijk nooit op zaterdagavond, deze wedstrijd moet namelijk van de gemeente arnhem om 12.30 op de zondag worden gespeeld. Tevens kan ik het me NIET voorstellen dat Utrecht Twente ook een zaterdag is.
  zondag 7 juni 2009 @ 11:03:03 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_69788683
Duurt echt nog wel een paar weken hoor, voordat ze het eerste conceptprogramma de deur uit doen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 7 juni 2009 @ 22:43:26 #39
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_69810888
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:12 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
PSV ging volgens mij sowieso naar de zondag
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_69812028
Ik hoop dat ADO Den Haag eerst uit speelt, en de tweede speelronde op zondagmiddag thuis moet spelen aangezien ik die zondag 's ochtends op Schiphol land
Kleine kans, maar toch..

[ Bericht 12% gewijzigd door Dynastic op 07-06-2009 23:23:45 ]
pi_69833624
quote:
KNVB herintroduceert lange winterstop

Vanaf volgend seizoen zal er in Nederland niet meer gevoetbald worden tijdens de feestdagen. Dat heeft Henk Kesler, directeur betaald voetbal, maandag laten weten na de algemene vergadering betaald voetbal.

Op 23 december zal de laatste wedstrijd van voor de winterstop gespeeld worden. Bovendien betreft dat een duel in de strijd om de KNVB Beker, de competitie zelf loopt nog eerder ten einde. Op 23 januari zal de eredivisie hervat worden.

Bert van Oostveen, die binnen de KNVB verantwoordelijk is voor de competitiezaken, is content met het besluit. "Er wordt nu langer doorgevoetbald in het seizoen en dat biedt ons de ruimte om weer een ouderwetse winterstop in te voeren."

De noodzaak om te voetballen rond de feestdagen, hetgeen de laatste jaren gebruikelijk was, is sterk verminderd door de invoering van de Europa League, de opvolger van de UEFA Cup. Die nieuwe Europese competitie begint al in juli met voorronden. Daardoor is ook de zomerstop in Nederland korter dan voorheen.

voetbalprimeur.
23 dec. is al doordeweeks en daar zal dus nog wel meer bijkomen.
  maandag 8 juni 2009 @ 18:40:01 #42
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69833798
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:33 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

kutzooi.
4 weken zonder voetbal..
  maandag 8 juni 2009 @ 18:40:08 #43
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_69833806
Mooi, dan ben ik net op vakantie dus dan mis ik niks!
Gourmetten of steengrillen?
pi_69833851
quote:
Op maandag 8 juni 2009 18:33 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]

Was dan een aantal weken later begonnen.
  maandag 8 juni 2009 @ 18:42:55 #45
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_69833908
Joechei, in elk geval niet 4 weken in die kutkou in het stadion zitten En op kerst ook geen voetbal, scheelt weer moeilijk doen met allerhande familiefeestjes en kerstshit die eromheen gepland moet worden.
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
  maandag 8 juni 2009 @ 18:43:55 #46
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69833950
Doe dan de winterstop tot en met 14 februari, komt het qua wintersport ook weer goed uit.
pi_69834394
23 dec? Dat had dan toch ook nog wel een week eerder gekund .

Wel goed dat ze een deel van januari skippen, toch veel te koud.
pi_69836619
Het is zo saai zonder voetbal, kan me niet vroeg genoeg beginnen
pi_69836746
Jezus, de beker is tussen de 33e en 34e speelronde, dat is wel echt suf .
  maandag 8 juni 2009 @ 20:14:22 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_69837630
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jezus, de beker is tussen de 33e en 34e speelronde, dat is wel echt suf .
Goed voor de competitiespanning
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')