abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64266368
Vandaag met een hele groep gaan karten bij Anac in Nijmegen.
Verschrikkelijke lichtsomstandigheden, dus laten we vooraf even afspreken dat we niks zeggen over de slechte belichting.

#5 (kleine opmerking bij de blauwe broek, gezicht weggeknipt om geklooi met rechten te voorkomen)
  maandag 22 december 2008 @ 23:50:11 #2
57409 NurKs
Proud HWI Member
pi_64267124
Sorry dat ik een kleine nabewerking deed..... zo zie je toch iets meer....

pi_64267266
quote:
Op maandag 22 december 2008 23:50 schreef NurKs het volgende:
Sorry dat ik een kleine nabewerking deed..... zo zie je toch iets meer....

[ afbeelding ]
ja, en nu ziet die foto er niet uit!

Er zijn toch genoeg programma's die dat veel beter doen?
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:21:11 #4
57409 NurKs
Proud HWI Member
pi_64268427
Ja, het kan wel beter ja.
En ja, het kan nóg beter, maar geen zin in.

FOK!fotograaf dinsdag 23 december 2008 @ 09:28:13 #6
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_64274410
Denk dat fotograferen op een kartbaan zonder lichtsterke lens geen goed idee is. Zeker op zo een afstand. Je kan beter van dichtbij uit de hoeken fotogaferen. Allle foto's zijnflink onderbelicht en dat krijg je niet meer goed in Photoshop. Een goeie flitser had eventueel kunnen helpen, alleen met het formaat

Maar zoals een aantal mense al op een niet navolgbare manier hebben gevraagd, wat is het doel van deze serie? en wat is het doel van het plaasten?
pi_64274475
Scheef, krap, donker, ruis en totaal niet interessant.
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:38:00 #8
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_64274566
Mensen, het is een TEST case, geen SHOW case.
Commentaar over hoe deze foto's beter genomen hadden kunnen worden is prima, commentaar zonder tips mag wegblijven.
pi_64274648
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:38 schreef ..bennie het volgende:
Commentaar over hoe deze foto's beter genomen hadden kunnen worden is prima, commentaar zonder tips mag wegblijven.
Geef zelf dan eens het goede voorbeeld.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 23 december 2008 @ 09:43:19 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64274671
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:38 schreef ..bennie het volgende:
Zeg dan iig met welke camera dit genomen is, met welke settings, welk objectief enzo enzo.....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:44:20 #11
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_64274684
Ik hou het weer gezien op FOT, .
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Zeg dan iig met welke camera dit genomen is, met welke settings, welk objectief enzo enzo.....
Met enige interesse was je wellicht opgevallen dat ik niet de TS ben.
pi_64274878
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Staat allemaal netjes in de EXIF!!

@TS: Volgende keer echt even een lichtsterkere lens gebruiken. Je zit al op ISO 1600 en dan nog zulke donkere foto's is geen succes he. Kijk eens naar een 50mm 1.8. Die is lichtsterk en niet al te duur.

Verder zijn #1 en #3 iets teveel van hetzelfde. Pak er daar eentje van en maak hem iets meer van voren. Een beetje zoals #4. Da's denk ik een stuk interessanter. #2 heeft potentie. Je zit iets meer actie daarin. #5 zou ik niet meer doen. Ruggen zijn niet interessant nl.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf dinsdag 23 december 2008 @ 11:17:22 #13
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_64277044
Tering wat een kinderachtig gedoe hier!
Ja, een heleboel berichten zijn verwijderd.

Aan de commentaren die hier gegeven waren heeft precies helemaal niemand iets. Gebruik de tijd die jullie allemaal gebruikt hebben om hier meerdere malen totaal nutteloze posts neer te zetten de volgende keer lekker in 1 nuttige post. Of ga naar Onzin.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_64278344
Voor dit soort foto's gebruik ik de prullenbak knop op mijn camera.
Wat is de motivatie van TS om de foto's hier te plaatsen? Ik neem aan dat hij zelf ook kan zien dat dit niet het gewenste niveau is, geeft hij zelf ook aan. Een verschrikkelijke dooddoener is de zin dat we niks over belichting mogen zeggen. Dat is hetzelfde een auto beoordelen maar dan niks mogen zeggen over het rijgedrag. Belichting is het belangrijkste van een foto. En om hier nou een hele testcase van te maken is overdreven. Had een vraag gesteld in dit topic: [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #7
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_64286170
Zo dan ga ik ook nog even mijn gal spuien.

Wat zitten hier toch een aantal ontiegelijke kneuzen zeg! Onbeschrijfbaar laag nivo !

Is iedereen soms vergeten dat je ook bent begonnen met foto's die andere bagger vonden en werden jullie toen
ook zo afgezeken ???

Goed nu voor het constructieve gedeelte van deze post.
Allereerst goed dat je oefent met foto's nemen maar je maakt het jezelf niet echt makkelijk.

Ik zou als eerste vragen je hebt raw op je camera zitten gebruik je dat ook ? Zo nee waarom niet ?

Ten tweede wil ik even aangeven dat ik de foto's van bedroevende kwaliteit vind, niet omdat jij nou slecht bent maar omdat ik meer zou verwachten van de camera die je hebt.

Want eerlijk gezegt is mijn iso 1600 op mijn 40d van betere kwaliteit maar met de dezelfde digic III.
Dit laatste moet ik even aan de heren professional's laten keuren want die kunnen dit wellicht beamen of terechtwijzen.

En als derde wil ik graag even van je weten wat je gebruikt om na te bewerken, want het kan ook zijn dat je daarmee de kwaliteit zo mee onderuit haalt.

Verder zou ik zeggen ga vooral door met oefenen en probeer voor dit soort situatie's een 50mm 1.8 te halen,
dat is een mooie lens voor een niet al te gekke prijs
Een voordeel heb je wel, je begint nu te ontdekken wat de limieten van je camera en lensen zijn zodat je volgende keer weer een stukje meer voorbereid op pad gaat.

Als laatste heb ik nog even met een foto lopen sleutelen in fotoshop met alleen even wat levels rechtgetrokken en een simpele blur richting de achtergrond, ik ben hier geen ster in maar imho komt hij zo
iets beter uit

[ Bericht 0% gewijzigd door mental op 23-12-2008 15:25:45 (even opgeschoond ) ]
pi_64288486
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:23 schreef mental het volgende:
Is iedereen soms vergeten dat je ook bent begonnen met foto's die andere bagger vonden en werden jullie toen
ook zo afgezeken ???
Zoals ik al zei, begin voorzichtig en niet gelijk een testcase en daarbij de regels voor de beoordeling zelf bepalen.
quote:
Want eerlijk gezegt is mijn iso 1600 op mijn 40d van betere kwaliteit maar met de dezelfde digic III.
Dit laatste moet ik even aan de heren professional's laten keuren want die kunnen dit wellicht beamen of terechtwijzen.
Ik weet niet waar jij die 40d vandaan haalt maar dit is aan de exif te zien met een 1000d gemaakt, die presteert aanmerkelijk slechter op 1600 iso. Kan allemaal echter wel beter dan dit.
quote:
En als derde wil ik graag even van je weten wat je gebruikt om na te bewerken, want het kan ook zijn dat je daarmee de kwaliteit zo mee onderuit haalt.
Staat in de exif, photoshop CS4. Daarmee haal je het niet onderuit maar kun je het nog behoorlijk opkrikken als je dat wilt.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_64289198
aha digic III per camera zou ik niet weten zoals ik al aangaf

En het commentaar was ook niet echt voor jouw bedoeld maar meer voor lui zoals nurks........ type grote bek maar geen skillz

Welke exif viewer of plugin heb jij want firefox 3 plugin doet niet aangeven dat het met fotoshop is gedaan.
En dat je met goed gereedschap nog steeds bagger kan produceren is nog steeds waar hoor ook met fotoshop 4.
pi_64310331
@PdeHoog: Bedankt voor de tips. Bij #2 had ik inderdaad ook het beste gevoel. (eigenlijk de enige goeie foto van de serie, vind ik zelf, op de slechte belichting na dan )

@mental: Het was inderdaad meer oefenen dan echt foto's maken, ben vrij nieuw op dit niveau. (heb ooit nog wat gedaan in het analoge tijdperk, erg lang geleden)
Raw zit erop ja, (op elke camera toch? ) probleem is alleen dat daardoor de snelheid drastisch omlaag vliegt, en met een 1000D @ 3 per seconde wil dat wel eens irriteren.
Dat jouw 40D het beter doet op iso 1600... da's gewoon een feit.
Het is inderdaad jammer van alle ruis, maar het zij zo.
Heb er een noise reduction in PS CS4 overheen gegoten, maar je ziet het helaas nog duidelijk...

Wat betreft een 50mm, heb ik over nagedacht, (en aan mijn bankrekening gevraagd, die zei nee) maar dat zou helaas in dit geval maar half opgaan.
Op deze baan sta je best een eind van de karts als je op een goeie positie wilt staan. (anders heb je ofwel een kerstboom, ofwel alleen de achterkant, ofwel een fel verlichte auto in beeld)
pi_64310357
Edit Xilantof

Kritisch zijn mag best. Een foto helemaal niet mooi vinden ook. Maar met een beetje argumentatie heeft iedereen er veel meer aan.

[ Bericht 76% gewijzigd door Xilantof op 24-12-2008 08:22:36 ]
  woensdag 24 december 2008 @ 10:37:46 #20
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_64317462

Leuk...nachtfotografie
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  woensdag 24 december 2008 @ 12:55:50 #21
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_64321785
Zoek de volgende keer een plek op met de meeste verlichting. Je kunt proberen te pannen op een statief om langere sluitertijden te gebruiken. Oefenen met belichting op dit soort plekken is overigens helemaal top. Je kunt meestal niet flitsen doordat er teveel fijnstof is, wat je verplicht om alternatieven te zoeken. Als het je hier lukt, lukt het je verder overal moet je maar denken.
pi_64387281
Ik weet meteen weer waarom ik hier nooit kom. De kneuzen die geen idee hebben hoe je mooie foto's maakt, zeiken nieuwkomers af omdat ze soms gewoon niet weten hoe iets beter moet. Way to go.

Ik zou wat meer experimenteren met je camera als ik jou was. Lange sluitertijden en goed opletten waar het licht zal vallen in je lens. Korte sluitertijden maar met meer iso. Flitsen. Pannen. Er zijn een hele boel leuke dingen te doen met je camera. Post binnenkort weer wat en laat weten waar je op gelet hebt! Succes!
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
  zondag 28 december 2008 @ 12:04:56 #23
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_64424914
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 11:57 schreef slashyou het volgende:
Voor dit soort foto's gebruik ik de prullenbak knop op mijn camera.
Wat is de motivatie van TS om de foto's hier te plaatsen? Ik neem aan dat hij zelf ook kan zien dat dit niet het gewenste niveau is, geeft hij zelf ook aan.
Aangezien er testcase bijstaat ga ik ervan uit dat TS dit topic heeft gemaakt om tips te krijgen om zijn foto's te verbeteren.
En als iedereen nou eens als fatsoenlijk zou reageren inplaats van te zeiken zouden meer hobbyfotografen dit misschien wel durven en zouden er ook weer meer mensen van kunnen leren...
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')