Amsterdamse band Hit Me TV steelt de show op de Grote Markt, Groningen. Zangeres Dennis heb ik niet gezien, maar die kan mij toch niet boeien. Miss Montreal, met stemproblemen, kreeg de Groningers een beetje los maar het wachten was natuurlijk op de gasten van Hit Me TV.
De eerste 2 nummers was een beetje aftasten, maar je zag steeds meer Groningers zo iets hebben van:
dit swingt en eigenlijk is dit best wel tof ! Steeds meer voeten en hoofden bewogen op de ritmische klanken, de handen gingen op elkaar en de stemming begon te groeien.
Ik ken alleen A Public Thing (track nummer 3? van de avond) en Maybe The Dancefloor, maar de overige liedjes klonken ook zeker niet verkeerd. Het is allemaal heerlijk up-tempo en die gasten zijn ook bloed fanatiek. Tussen de nummers door kon er worden geboden op de kledingstukken van de band en dat resulteerde in een bijzonder (geestig-) schouwspel. Op het eind waren ze dan ook wel vrijwel naakt.. Alleen de onderbroek hadden ze nog aan.

Maar de knaller was toch wel Maybe The Dancefloor. Om mij heen hoorde ik mensen zeggen:
“hej, deze plaat heb ik eerder gehoord!” De gitaarsolo heeft mij echt absolute kippenvel bezorgd. Die gast gaf minuten lang een fantastische gitaarsolo en ze gingen pas verder met zingen op het moment dat meer dan 15 euro was geboden. Een FANTASTISCH moment! Echt, kippenvel werk!
Ze deden zelfs nog een extra liedje en dat was meer dan terecht want de – af en toe moeilijk op gang komende – Groningers waren los en de zanger haalde de meest krankzinnige capriolen uit.
Veenstra Veenstra praatte het geheel lekker enthousiast aan elkaar en daarvoor echt mijn complimenten. Geloof dat ook Tessel (witte muts) er bij was.
![]()
(dank aan Veenstra Veenstra)
Al met al een leuke middag met een bijzonder geslaagd optreden van Hit Me TV en ik hoop echt op een leuke opbrengst voor SR want daar ging het uiteindelijk echt om.
Hit Me TV rules big-time !!!!!!!