maar m'n tweede post was wel serieusquote:Op maandag 22 december 2008 19:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik had toevallig nog een rawfood kookboek in mijn handen vanmiddagBen wel benieuwd naar lekkere recepten.
En voor de baggeraars: ONZ is de andere kant op
niet dat ik beweer een gefundeerde mening te hebben, maar wikipedia zou ik niet als betrouwbare referentie beschouwen in dit soort discussies hoor.quote:Op maandag 22 december 2008 19:39 schreef Dauthi het volgende:
Blijf er bij dat orthorexia geen gebaggeraar is en zeer voorkomend bij de groep mensen die dagelijks enkel rawfood eet.
Sterker nog mensen die alleen maar raw food doen hebben orthorexia, meer te vinden op wiki
Zucht mensen die nog altijd niet inzien dat wiki inmiddels de beste encyclopedie is, die de normale gebruiker kan gebruiken, net zoveel fouten als britannica.quote:Op maandag 22 december 2008 19:48 schreef David het volgende:
[..]
niet dat ik beweer een gefundeerde mening te hebben, maar wikipedia zou ik niet als betrouwbare referentie beschouwen in dit soort discussies hoor.
quote:
Ik neem aan dat je doelt op tekorten e.d.? In principe niet. Maar het enige is dat als iemand raw food dieet (100% plantaardig) aanhoudt en b12 niet voldoende binnen krijgt het wel een probleem wordt.quote:Op vrijdag 26 december 2008 14:21 schreef donleo het volgende:
Ik ben eigenlijk tegen Rawfood. Kan schijnbaar, zelfs gevaarlijk zijn.
In elk geval, ik krijg elke maand een nieuwsbrief van rawfood.nl
Soms kan er wel een leuk idee tussen zitten.
Sommige wel, maar raw food is volgens mij vaker meer spiritueel ontstaan. Het wordt nu echter ook in de gezondheidsbeweging meer gezet. Maar die hebben niet perse orthorexia. Maar er zitten zeker tussen die dat wel extreem hebben.quote:Op maandag 22 december 2008 19:39 schreef Dauthi het volgende:
Blijf er bij dat orthorexia geen gebaggeraar is en zeer voorkomend bij de groep mensen die dagelijks enkel rawfood eet.
Sterker nog mensen die alleen maar raw food doen hebben orthorexia, meer te vinden op wiki
Oh ja..daar ging het topic overquote:Op maandag 22 december 2008 19:25 schreef allsystemshalt het volgende:
Post hier je rawfood recepten en tips!
Is een fruitarier iemand die alleen maar fruit eet ofzo?quote:Op vrijdag 26 december 2008 22:03 schreef TechXP het volgende:
Ken ook fruitarier die veel fruit eet (duh)...
Dat is puur jouw gedachte. Maar in tegen stelling tot wat je denkt zijn veel van deze juist erg bezig met koken. Met lekker eten koken/maken dus. In dat zijn deze niet veel anders anderen op dit forum.quote:Op zondag 28 december 2008 15:54 schreef zoalshetis het volgende:
mensen die veganisten of rawfooders zijn genieten volgens mij niet zo van eten. eten is voor hen meer een middel om niet dood te gaan. prima als ze zo denken.
Onzin. Als je gezondheidsaspect gaat nemen, dan vind ik het schandalig dat je kinderen vlees en zuivel geeft, terwijl dat meer risico brengt mbt kanker, hart- en vaatziekten e.d. statistisch gezien. Dus dat is een beetje onzinredenatie. Vaak hebben veganistische / raw food ouders ook veel meer kennis over voedingsleer dan een gemiddelde mens. Verder kan je die kinderen ook taart, gebak, snacks e.d. voorschotelen alleen dan de vegan / raw food variant. Ze hoeven niets te missen wat dat betreft.quote:ik zou het alleen wel schandalig vinden als ze hun kinderen ook onderwerpen aan hun eigen eetgewoontes. niet alleen vanwege het afnemen van liefde voor eten, maar ook vanwege het gezondheidsaspect.
onzin? ik probeerde het nog zo netjes te schrijven.quote:Op zondag 28 december 2008 17:03 schreef TechXP het volgende:
[..]
Dat is puur jouw gedachte. Maar in tegen stelling tot wat je denkt zijn veel van deze juist erg bezig met koken. Met lekker eten koken/maken dus. In dat zijn deze niet veel anders anderen op dit forum.
Maar gezondheid is ook vaak erg belangrijk binnen deze groep. Hoewel het vaak vooral is omdat ze meer kennis gemiddeld bezitten over wat goed is en niet goed.
[..]
Onzin. Als je gezondheidsaspect gaat nemen, dan vind ik het schandalig dat je kinderen vlees en zuivel geeft, terwijl dat meer risico brengt mbt kanker, hart- en vaatziekten e.d. statistisch gezien. Dus dat is een beetje onzinredenatie. Vaak hebben veganistische / raw food ouders ook veel meer kennis over voedingsleer dan een gemiddelde mens. Verder kan je die kinderen ook taart, gebak, snacks e.d. voorschotelen alleen dan de vegan / raw food variant. Ze hoeven niets te missen wat dat betreft.
Je hebt denk een totaal verkeerd beeld van raw food denk ik. Je denkt een beetje in wat rauwe groenten en sla ofzo.quote:Op zondag 28 december 2008 18:10 schreef donleo het volgende:
Ik weet het niet hoor. (lekker) eten geeft mij meer voldoening dan rauwe producten eten. Kost me dat dan een paar jaar van me leven.
Prima.
Het is jammer dat je er niet verder op in gaat.quote:onzin? ik probeerde het nog zo netjes te schrijven.
Lees hier maar bij 'de voordelen van rauw' http://www.uitgekookt.netquote:Op maandag 29 december 2008 16:03 schreef donleo het volgende:
Ik snap het principe waarom het raw moet zijn, nog niet echt.
Wat overigens niet klopt want het lichaam kan met eigen enzymen al het voedsel verteren.quote:'Raw foodisten' eten alleen voedsel dat niet wordt gekookt, gebakken of gebraden. Volgens hen gaan bij het koken van voedsel veel enzymen verloren die nodig zijn voor de vertering.
quote:Het Voedingscentrum raadt het “Raw food” dieet af omdat er kans is op tekorten aan ijzer, vitamine B2, B12 en calcium. Uit onderzoek bij gebruikers van Raw food blijkt dat het dieet kan leiden tot fors ondergewicht. Bij kinderen in de groei kan het dieet leiden tot groeiachterstanden. Bij vrouwen werd de menstruele cyclus verstoord en werd meer tandbederf vastgesteld. De maaltijden van 'raw foodisten' bestaan voornamelijk uit rauwe groente, fruit, (gekiemde) zaden, noten en zeewier.
Veel mensen die raw food dieet aanhouden hebben een droogoven die niet hoger kan dan 40 graden. "Normaal' verhitten we ons eten tot 100 graden en laten het afkoelen tot ongeveer 45 graden voor we het opeten. Raw fooders doen het andersom en bereiden het koud en verwarmen het tot 45 gradenquote:Op maandag 29 december 2008 16:03 schreef donleo het volgende:
Chocode vorm moet toch gebakken zijn?
ik kom er binnenkort wat uitvoeriger op terug, ok?quote:Op zondag 28 december 2008 22:27 schreef TechXP het volgende:
@zoalshetis:
[..]
Het is jammer dat je er niet verder op in gaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |