abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64249479
In de driedelige reeks Wintergasten staat steeds een internationale persoonlijkheid centraal. Presentator Joris Luyendijk gaat bij de gasten op huisbezoek. Aan de hand van televisiefragmenten krijgt de kijker een beeld van hun gedachtewereld, hun habitat, hun land van herkomst. De kleurrijke gasten en de kennis en passie van de interviewer beloven drie keer anderhalf uur inspirerende televisie.

Nederland 2 om 20:25 uur.

Maandag 22 december: Isabel Allende
Schrijfster Isabel Allende is dochter van de Chileense diplomaat Tomas Allende, neef van Salvador Allende (president van Chili 1970 tot 1973). Na de militaire coup van Pinochet in 1973 en de dood van Salvador Allende, verliet Isabel met haar gezin Chili en vestigde zich in Venezuela waar ze 13 jaar woonde en haar eerste boeken publiceerde. Het Huis met de Geesten verscheen in 1982 en leverde haar direct internationale faam op. Sindsdien heeft ze een indrukwekkend aantal boeken geschreven waaronder het boek “Paula”, over de tragische dood van haar dochter.

Maandag 29 december: Jeffrey Sachs
Jeffrey Sachs is een Amerikaanse econoom en de directeur van het Earth Institute op de Columbia Universiteit. Daarnaast is hij speciaal adviseur voor de Secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Ban Ki-Moon en de auteur van vele boeken, waaronder Het Einde van Armoede en het recente Welvaart voor de Wereld, economie voor een overbevolkte planeet.

Maandag 5 januari: Tariq Ramadan
Tariq Ramadan is een Zwitserse academicus van Egyptische komaf die zich heeft geprofileerd als islamitisch denker en filosoof die de nadruk legt op de deelname van moslims aan de Europese samenleving. Na zijn studies filosofie, Franse literatuur en sociale wetenschappen aan de Universiteit van Geneve en Arabisch aan de Al Azhar Universiteit in Cairo, schreef hij zijn dissertatie over Nietzsche. Ramadan is professor in Islamic Studies aan de Universiteit van Oxford en gasthoogleraar Burgerschap en Identiteit aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_64249900
Ik ga zeker kijken vanavond. Lijkt me interessant.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_64249980
Jammer dat het vanavond tegenover Holland Sport zit geprogrammeerd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 22 december 2008 @ 17:09:16 #4
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_64250093
Vanavond lijkt me interessant. Ik ga kijken.

Die andere twee ken ik niet.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_64250220
Die van Sachs ga ik wel ff kijken denk ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_64256769
Het begint.
Poef.....gone! ©golfer
pi_64256954
Wat spreekt Joris belabberd Engels.
Poef.....gone! ©golfer
pi_64257055
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:30 schreef golfer het volgende:
Mwah, valt wel mee.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_64257662
Isabel Allende heeft wel een erg plastisch-chirurgisch verbouwde kop.
Poef.....gone! ©golfer
pi_64258057
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:46 schreef golfer het volgende:
Isabel Allende heeft wel een erg plastisch-chirurgisch verbouwde kop.
En bijna elke vijftigplusser zou er wel overheen willen gaan .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_64258111
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:30 schreef golfer het volgende:
Stoort mij niet zo, hij heeft tenminste zijn huiswerk gedaan.
  maandag 22 december 2008 @ 21:04:45 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64258427
quote:
Op maandag 22 december 2008 20:55 schreef cultheld het volgende:

En bijna elke vijftigplusser zou er wel overheen willen gaan .
Nee hoor. Ze is mij te oud.
Poef.....gone! ©golfer
pi_64258760
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:04 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee hoor. Ze is mij te oud.
Menig vrouw van 40+ ziet er slechter uit; dat is een ding wat zeker is .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 22 december 2008 @ 21:31:54 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64259617
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:12 schreef cultheld het volgende:

Menig vrouw van 40+ ziet er slechter uit; dat is een ding wat zeker is .
Pssst...ze is dik 60+, 66 om precies te zijn.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 22 december 2008 @ 21:32:50 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64259657
Raar bemoeizuchtig mens voor haar familie is ze.
Poef.....gone! ©golfer
pi_64259756
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Pssst...ze is dik 60+, 66 om precies te zijn.
Weet ik, daarom juist. Ik heb een buurvrouw die 40 is, 50 lijkt en zelfs 60'ers nog niets doet. Allende daarentegen is het tegenovergestelde: ik durf te wedden dat ze heel wat mannen kan krijgen die 20 jaar jonger zijn. Er is vast aan gesleuteld, maar dat is dan wel goed gelukt .
pi_64260557
Matige aflevering.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 22 december 2008 @ 22:50:19 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64263855
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:50 schreef Roi het volgende:
Matige aflevering.
Ik vond het, eerlijk gezegd, ook wat tegenvallen.
Hopelijk zijn de volgende gasten wel wat boeiender.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:18:56 #19
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_64294549
ik weet wel dat een uitzending maar anderhalf uur duurt, maar kon Joris niet 1 vervolgvraag stellen? of zijn die eruit geknipt?

nouja, op naar volgende week.
'kga nu lekker 'holland sport' kijken
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
pi_64477731
Damn, wat is het weer boeiend.
  dinsdag 30 december 2008 @ 00:02:13 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_64484898
quote:
Op maandag 29 december 2008 21:07 schreef Toad het volgende:
Damn, wat is het weer boeiend.
Ik heb een heel klein stukje gezien, maar het kon mij niet echt boeien.
Poef.....gone! ©golfer
pi_64485135
ik heb het laatste half uur gezien en vond het boeiend genoeg om de rest online terug te zien.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:01:18 #23
62489 SimK
Thonbroeder
pi_64615396
Erg interessant, in de herhaling op de grauwe zaterdagmiddag
pi_64703320
Nu dus @ Ned 2 met Tariq Ramadan.
pi_64703797
Die tot nu toe weinig kritisch bevraagd wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')