abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 december 2008 @ 13:46:17 #1
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_64243219
ik zit hier nog steeds met een analoge kabelaansluiting. Dit heeft echt zo nu en dan een klote beeld. Maar aangezien ik nog een CRT heb staan, ben ik nog niet overgestapt op digitaal.
Binnenkort ben ik wel van plan om een LCD tv te kopen, en wil dan ook een digitale aansluiting hebben.

Ik heb geen zin om digitale kabel te nemen, want das gewoon veels te duur!

Schotel is de beste kwaliteit mijns inziens, maar dat gaat m ook niet worden.

Dus dacht ik aan Digitenne, alleen zit ik een beetje over het ontvangst in. Daarom mijn vraag:

zijn er hier mensen uit mijn omgeving (Berlikum, Friesland) die ook digitenne hebben? Wat zijn jullie ervaringen ermee? En met wat voor soort antenne?
  maandag 22 december 2008 @ 13:47:13 #2
93427 Echo99
ฉ Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64243261
Lelystad werkt ie prima.

Je hebt overigens geen aparte antenne nodig voor dat apparaat. Die wordt gewoon meegeleverd...
Lang leve mij! *O*
pi_64243509
Overigens weiger ik Digitenne digitale TV te noemen omdat het je tv binnenkomt via een SCART-kabel:
"Een SCART-connector bestaat uit 21 pinnen en voorziet in analoge audio- en videosignalen in beide richtingen" (wikipedia).

Verder geen klachten over digitenne, gebruik het al een jaar of 2/3 met plezier
  maandag 22 december 2008 @ 14:00:28 #4
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_64243747
Kun je net zo goed gewoon je ouwe kabel houden.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 22 december 2008 @ 14:01:04 #5
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_64243764
quote:
Op maandag 22 december 2008 13:53 schreef Keltie het volgende:
Overigens weiger ik Digitenne digitale TV te noemen omdat het je tv binnenkomt via een SCART-kabel:
"Een SCART-connector bestaat uit 21 pinnen en voorziet in analoge audio- en videosignalen in beide richtingen" (wikipedia).

Verder geen klachten over digitenne, gebruik het al een jaar of 2/3 met plezier
Het gros van die Ziggo en UPC-kastjes werkt ook nog gewoon met een SCART-aansluiting.
pi_64244098
Digitenne geeft net zo vaak storing als je kabel en je hebt minder zenders.
Bovendien is de kwaliteit niet goed genoeg voor de grotere lcd's.

Digitale tv over de kabel hoeft overigens niet eens zoveel duurder te zijn dan de reguliere kabel.
Bij UPC betaal je een paar euro per maand om de zenders die je nu analoog ontvangt digitaal te ontvangen.
Bij Ziggo betaal je niets extra per maand en hoef je alleen zelf de ontvanger te kopen.

Welke van de twee je hebt is afhankelijk van de gemeente waar je woont.
So we just called him Fred too
pi_64244381
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:01 schreef JDude het volgende:

[..]

Het gros van die Ziggo en UPC-kastjes werkt ook nog gewoon met een SCART-aansluiting.
Dat is dan toch even waardeloos?
Digitaal signaal binnenhalen -> omzetten naar analoog -> Scart -> Binnenhalen op TV -> Omzetten naar digitaal -> Tonen (oid).

Of zit ik gewoon verkeerd met die denkwijze?
pi_64244454
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:12 schreef Cothen het volgende:
Digitenne geeft net zo vaak storing als je kabel en je hebt minder zenders.
Minder zenders klopt, ligt er maar net aan of je dat storend vind (bekijk het zenderpakket dus).
Heb zelf lang niet zoveel storing als dat ik met UPC had, woon in de Betuwe en had toen (weet nu niet?) geen dekking volgens de digitenne-site.
quote:
Bovendien is de kwaliteit niet goed genoeg voor de grotere lcd's.
Bekijk het zelf op een 42" LCD en zie eigenlijk geen verschil met de kabel van UPC.
quote:
Digitale tv over de kabel hoeft overigens niet eens zoveel duurder te zijn dan de reguliere kabel.
Bij UPC betaal je een paar euro per maand om de zenders die je nu analoog ontvangt digitaal te ontvangen.
Bij Ziggo betaal je niets extra per maand en hoef je alleen zelf de ontvanger te kopen.

Welke van de twee je hebt is afhankelijk van de gemeente waar je woont.
  maandag 22 december 2008 @ 14:22:14 #9
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_64244465
heb ook digitenne. maar het beeld kwaliteit is waardeloos iig.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  maandag 22 december 2008 @ 14:22:24 #10
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_64244474
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:20 schreef Keltie het volgende:

Digitaal signaal binnenhalen -> omzetten naar analoog -> Scart -> Binnenhalen op TV -> Omzetten naar digitaal -> Tonen (oid).

Als ik het goed heb begrepen is de bitrate van digitale kabel tot 3,5 keer hoger dan die van Digitenne.
Niet even waardeloos dus. Uiteraard kan het altijd beter, maar voor ik alle zenders volledig digitaal in 1080 of meer de huiskamer in haal zijn we een paar jaar verder denk ik.
  maandag 22 december 2008 @ 14:25:14 #11
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_64244572
Kabel "HD" is 720p en daar betaal je veel voor.

Ik heb liever de mogelijkheid om een toestel te gebruiken met een ingebouwde decoder ipv. losse decoders.

Met digitenne is dat mogelijk, de rest niet omdat kabelaars graag consumenten pesten / benadelen.
  maandag 22 december 2008 @ 14:32:11 #12
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64244852
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:22 schreef JDude het volgende:

[..]

Als ik het goed heb begrepen is de bitrate van digitale kabel tot 3,5 keer hoger dan die van Digitenne.
Niet even waardeloos dus. Uiteraard kan het altijd beter, maar voor ik alle zenders volledig digitaal in 1080 of meer de huiskamer in haal zijn we een paar jaar verder denk ik.
Mjah, maar blijft de bottleneck dan niet die scartkabel waarmee je het van de ontvanger naar je TV doorgooit?
pi_64244995
ach voor op de camping ofzo is digitenne best geschikt
  maandag 22 december 2008 @ 14:41:56 #14
203638 DurQ
pi_64245241
ik ga kijken op een 66 cm LCD tv, dus de bitrate maak ik me niet druk om

dat het via de scart loopt zegt me ook niks, heb jaren lang via de schotel gekeken en altijd goed beeld!

Digitenne is gewoon veel goedkoper dan digitale kabel van UPC

Ik zou graag mensen met ervaringen hierover horen die uit mijn regio komen....ik waardeer het van mensen uit andere regio's die ook wat info delen hier....maar met digitenne gaat het me er echt om wat het ontvangst in mijn regio is.

Ook werd er gezegd dat een antenne wordt bij geleverd...dat klopt ook wel. Maar dat is een binnen antenne. Er bestaan dan ook nog buiten antennes en zelf dak antennes
pi_64245415
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:20 schreef Keltie het volgende:

Je hebt gelijk, maar SCART levert al een stuk betere kwaliteit dan signalen die via radiogolven worden verstuurd.
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:21 schreef Keltie het volgende:
Bekijk het zelf op een 42" LCD en zie eigenlijk geen verschil met de kabel van UPC.
Vergelijk je het dan met digitale tv van UPC of de analoge variant?
pi_64245536
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:41 schreef DurQ het volgende:
Digitenne is gewoon veel goedkoper dan digitale kabel van UPC
Tja, je betaalt idd iets minder dan de helft, voor eenderde van het aanbod tov UPC tegen de halve beeldkwaliteit tov UPC.
  maandag 22 december 2008 @ 14:50:49 #17
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64245570
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:46 schreef Cothen het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar SCART levert al een stuk betere kwaliteit dan signalen die via radiogolven worden verstuurd.
[..]

Vergelijk je het dan met digitale tv van UPC of de analoge variant?
Analoog, dat lijkt mij prijstechnisch het eerlijkst
Digitenne is goedkoper dan normale UPC kabel (bij mij in de buurt tenminste).
De digitale tv variant zal beter zijn dan digitenne maar volgens mij ook duurder
pi_64245631
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:50 schreef Keltie het volgende:
Analoog, dat lijkt mij prijstechnisch het eerlijkst
Digitenne is goedkoper dan normale UPC kabel (bij mij in de buurt tenminste).
De digitale tv variant zal beter zijn dan digitenne maar volgens mij ook duurder
Tja, op een LCD zal je tussen kabel analoog en digitenne minder verschil zien dan tussen kabel digitaal en digitenne.
  maandag 22 december 2008 @ 14:53:51 #19
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64245664
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:52 schreef Cothen het volgende:

[..]

Tja, op een LCD zal je tussen kabel analoog en digitenne minder verschil zien dan tussen kabel digitaal en digitenne.
je krijgt waar je voor betaald zegmaar
  maandag 22 december 2008 @ 14:56:43 #20
203638 DurQ
pi_64245739
nou goed, het lijkt me nu wel duidelijk dat Digitenne opzich minder is dan digitale kabel.....maar dat wist ik al!

De vraag die nog openstaat en waar het eigenlijk om gaat:

Hoe is het ontvangst in mijn regio?????
pi_64245811
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:56 schreef DurQ het volgende:
nou goed, het lijkt me nu wel duidelijk dat Digitenne opzich minder is dan digitale kabel.....maar dat wist ik al!

De vraag die nog openstaat en waar het eigenlijk om gaat:

Hoe is het ontvangst in mijn regio?????
http://www.kpn.com/is-bin(...)rmPCCheck-StandAlone
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_64246214
toch vind ik persoonlijk dat het wel behoorlijk verschil maakt of je digitaal binnenhaalt via scart of via HDMI.
ik weet niet of digitenne ook kastjes levert met HDMI aansluiting ipv scart?
zelf heb ik 2 lcds, 1 met scart-decoder, andere hdmi-decoder en verschil is enorm (tv's zijn redelijk vergelijkbaar) digitenne is idd wel een stukje goedkoper p/m.
maar als de kwaliteit je toch niet zoveel uitmaakt, dan zou ik gewoon analoog blijven kijken op die tv. tis toch maar 66 cm en je hoeft dan niet te zappen met een aparte afstandsbediening.
  maandag 22 december 2008 @ 15:12:26 #23
203638 DurQ
pi_64246248
quote:
Ok, KPN zegt zelf dat er mogelijk toch een buitenantenne nodig is op mijn adres...die je er nu gratis bij krijgt!

Maar vind ervaringen van gebruikers toch altijd even belangrijker dan praatjes van de verkoper;)
pi_64246338
Heb zelf geen ervaring ermee, maar een schoonbroer heeft wel even Digitenne gehad toen hij wat aan het ori๋nteren was voor een TV aanbieder. Maar die heeft al snel alles terug gestuurd omdat de kwaliteit echt tegen viel. Hij woonde overigens in een donkergroen gebied met prima bereik dus.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_64246651
quote:
Op maandag 22 december 2008 14:00 schreef JDude het volgende:
Kun je net zo goed gewoon je ouwe kabel houden.
Er zit een fors kwaliteit verschil tussen digitenne en gewone kabel
La derecha oprime, la izquierda libera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')