Het gros van die Ziggo en UPC-kastjes werkt ook nog gewoon met een SCART-aansluiting.quote:Op maandag 22 december 2008 13:53 schreef Keltie het volgende:
Overigens weiger ik Digitenne digitale TV te noemen omdat het je tv binnenkomt via een SCART-kabel:
"Een SCART-connector bestaat uit 21 pinnen en voorziet in analoge audio- en videosignalen in beide richtingen" (wikipedia).
Verder geen klachten over digitenne, gebruik het al een jaar of 2/3 met plezier
Dat is dan toch even waardeloos?quote:Op maandag 22 december 2008 14:01 schreef JDude het volgende:
[..]
Het gros van die Ziggo en UPC-kastjes werkt ook nog gewoon met een SCART-aansluiting.
Minder zenders klopt, ligt er maar net aan of je dat storend vind (bekijk het zenderpakket dus).quote:Op maandag 22 december 2008 14:12 schreef Cothen het volgende:
Digitenne geeft net zo vaak storing als je kabel en je hebt minder zenders.
Bekijk het zelf op een 42" LCD en zie eigenlijk geen verschil met de kabel van UPC.quote:Bovendien is de kwaliteit niet goed genoeg voor de grotere lcd's.
quote:Digitale tv over de kabel hoeft overigens niet eens zoveel duurder te zijn dan de reguliere kabel.
Bij UPC betaal je een paar euro per maand om de zenders die je nu analoog ontvangt digitaal te ontvangen.
Bij Ziggo betaal je niets extra per maand en hoef je alleen zelf de ontvanger te kopen.
Welke van de twee je hebt is afhankelijk van de gemeente waar je woont.
Als ik het goed heb begrepen is de bitrate van digitale kabel tot 3,5 keer hoger dan die van Digitenne.quote:Op maandag 22 december 2008 14:20 schreef Keltie het volgende:
Dat is dan toch even waardeloos?
Digitaal signaal binnenhalen -> omzetten naar analoog -> Scart -> Binnenhalen op TV -> Omzetten naar digitaal -> Tonen (oid).
Of zit ik gewoon verkeerd met die denkwijze?
Mjah, maar blijft de bottleneck dan niet die scartkabel waarmee je het van de ontvanger naar je TV doorgooit?quote:Op maandag 22 december 2008 14:22 schreef JDude het volgende:
[..]
Als ik het goed heb begrepen is de bitrate van digitale kabel tot 3,5 keer hoger dan die van Digitenne.
Niet even waardeloos dus. Uiteraard kan het altijd beter, maar voor ik alle zenders volledig digitaal in 1080 of meer de huiskamer in haal zijn we een paar jaar verder denk ik.
Je hebt gelijk, maar SCART levert al een stuk betere kwaliteit dan signalen die via radiogolven worden verstuurd.quote:Op maandag 22 december 2008 14:20 schreef Keltie het volgende:
Dat is dan toch even waardeloos?
Digitaal signaal binnenhalen -> omzetten naar analoog -> Scart -> Binnenhalen op TV -> Omzetten naar digitaal -> Tonen (oid).
Of zit ik gewoon verkeerd met die denkwijze?
Vergelijk je het dan met digitale tv van UPC of de analoge variant?quote:Op maandag 22 december 2008 14:21 schreef Keltie het volgende:
Bekijk het zelf op een 42" LCD en zie eigenlijk geen verschil met de kabel van UPC.
Tja, je betaalt idd iets minder dan de helft, voor eenderde van het aanbod tov UPC tegen de halve beeldkwaliteit tov UPC.quote:Op maandag 22 december 2008 14:41 schreef DurQ het volgende:
Digitenne is gewoon veel goedkoper dan digitale kabel van UPC
Analoog, dat lijkt mij prijstechnisch het eerlijkstquote:Op maandag 22 december 2008 14:46 schreef Cothen het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar SCART levert al een stuk betere kwaliteit dan signalen die via radiogolven worden verstuurd.
[..]
Vergelijk je het dan met digitale tv van UPC of de analoge variant?
Tja, op een LCD zal je tussen kabel analoog en digitenne minder verschil zien dan tussen kabel digitaal en digitenne.quote:Op maandag 22 december 2008 14:50 schreef Keltie het volgende:
Analoog, dat lijkt mij prijstechnisch het eerlijkst
Digitenne is goedkoper dan normale UPC kabel (bij mij in de buurt tenminste).
De digitale tv variant zal beter zijn dan digitenne maar volgens mij ook duurder
je krijgt waar je voor betaald zegmaarquote:Op maandag 22 december 2008 14:52 schreef Cothen het volgende:
[..]
Tja, op een LCD zal je tussen kabel analoog en digitenne minder verschil zien dan tussen kabel digitaal en digitenne.
http://www.kpn.com/is-bin(...)rmPCCheck-StandAlonequote:Op maandag 22 december 2008 14:56 schreef DurQ het volgende:
nou goed, het lijkt me nu wel duidelijk dat Digitenne opzich minder is dan digitale kabel.....maar dat wist ik al!
De vraag die nog openstaat en waar het eigenlijk om gaat:
Hoe is het ontvangst in mijn regio?????
Ok, KPN zegt zelf dat er mogelijk toch een buitenantenne nodig is op mijn adres...die je er nu gratis bij krijgt!quote:Op maandag 22 december 2008 14:58 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
http://www.kpn.com/is-bin(...)rmPCCheck-StandAlone
Er zit een fors kwaliteit verschil tussen digitenne en gewone kabelquote:Op maandag 22 december 2008 14:00 schreef JDude het volgende:
Kun je net zo goed gewoon je ouwe kabel houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |