abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64238012
ik krijg net een brief van Vitens, de waterzigeuners in mijn omgeving, met de mededeling dat betalen via een acceptgiro vanaf nu 1,50 ex BTW kost.
Voor kleine bedrijven kost het verwerken van een acceptgiro 25 cent, voor grote bedrijven zoals Vitens is dit normaal lager.
Dit geboefte maakt dus minimaal zo'n 600% winst op degenen die normaal hun rekening betalen.

Hoelang gaat dit nog door?
  maandag 22 december 2008 @ 10:54:28 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64238111
Schopje KLB. Dit is geen NWS, dit weten we allang. Persoonlijke frustraties horen in KLB.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_64238144
Ik denk dat deze klaagzang van jou onterecht is. Deze kosten van 1,25 kan je voorkomen door een automatische incasso in te stellen. Dit voorkomt een shitload aan papier en scheeld dus bomen en dat is weer beter voor het milieu. Die 1,25 is dus niet alleen een heffing voor de kosten van de verwerking, maar is er ook om een automatische incasso aab te moedigen.
pi_64238287
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:50 schreef NLweltmeister het volgende:
Totdat mensen zoals jij de massa op de been brengen, om dit soort exorbitante winsten aan de kaak te stellen!!!! Dit is waarschijnlijk alleen maar gedaan om de inkomens van de topmensen bij Vitens te kunnen verhogen!!

pi_64238304
Automatische incasso zou ik bv. wel willen maar dan moet ik de dag kunnen bepalen wanneer ze het afschrijven. Dus bv. de 26ste ofzo en dat het dan ook op die dag gaat. De eneco heeft er een handje van om te switchen met die datum dan weer op de 21ste dan weer op de 16de etc.
pi_64238502
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:55 schreef DW457 het volgende:
Ik denk dat deze klaagzang van jou onterecht is. Deze kosten van 1,25 kan je voorkomen door een automatische incasso in te stellen. Dit voorkomt een shitload aan papier en scheeld dus bomen en dat is weer beter voor het milieu. Die 1,25 is dus niet alleen een heffing voor de kosten van de verwerking, maar is er ook om een automatische incasso aab te moedigen.
o, dus als je niet wilt dat allerlei geboefte je rekening plundert, dan moet je er maar voor boeten.
Ik geef je op een briefje dat binnenkort ook de machtigingen geld kosten.
Het is een NUTSVOORZIENING, het is uit den boze om daar woekerpraktijken mee uit te halen.
  maandag 22 december 2008 @ 11:22:30 #7
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64238829
quote:
ik krijg net een brief van Vitens, de waterzigeuners in mijn omgeving, met de mededeling dat betalen via een acceptgiro vanaf nu 1,50 ex BTW kost.
Voor kleine bedrijven kost het verwerken van een acceptgiro 25 cent, voor grote bedrijven zoals Vitens is dit normaal lager.
Dit geboefte maakt dus minimaal zo'n 600% winst op degenen die normaal hun rekening betalen.

18 euro p/j
Lang leve mij! *O*
pi_64238893
ik vind het irritanter dat je alleen maar kan kiezen voor 4 of 10 keer betalen per jaar
ik wil best per automatisch incasso betalen, maar dan wel per maand zodat ik er rekening mee kan houden (en het makkelijker bij kan houden)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_64238901
Het verwerken van de acceptgiro, het papier, de envelop, de porto, de kosten die gemaakt worden wanneer men de acceptgiro vergeet en er een herinnering achteraan moet...

'k Vind die 1,50 nogal meevallen eigenlijk. Netter zou het trouwens zijn om de mensen met incasso korting te geven ipv de prijs te verhogen voor de anderen.

Mail ze eens terug met het voorstel dat ze jou de rekening per e-mail sturen, waarna jij 't handmatig overmaakt?
  maandag 22 december 2008 @ 11:38:42 #10
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64240204
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:31 schreef DennisMoore het volgende:
Het verwerken van de acceptgiro, het papier, de envelop, de porto, de kosten die gemaakt worden wanneer men de acceptgiro vergeet en er een herinnering achteraan moet...

'k Vind die 1,50 nogal meevallen eigenlijk. Netter zou het trouwens zijn om de mensen met incasso korting te geven ipv de prijs te verhogen voor de anderen.

Mail ze eens terug met het voorstel dat ze jou de rekening per e-mail sturen, waarna jij 't handmatig overmaakt?
Weet je hoeveel kosten de gem. NLer moet betalen om alleen zijn rekeingen te betalen:
¤ 30 p/m internet + telefoon
¤ 25 p/j aan bankkosten
+ kosten computer
Kom je al zo op ¤350 p/j en daar heb ik de arbeidskosten nog niet eens bij meegerekend
  maandag 22 december 2008 @ 12:36:09 #12
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64240861
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:31 schreef DennisMoore het volgende:
Word gedekt door alle onzinnige reclamefolders die veel bedrijven, zoals de NUON, erbij proppen
quote:

Ik vind dat een bedrijf niet hoeft te bepalen hoe ik m'n bankzaken wens te doen.
Ik neem hun shitzooi af en betaal netjes de acceptgiro..
pi_64241341
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:01 schreef Ultralaser het volgende:
Automatische incasso zou ik bv. wel willen maar dan moet ik de dag kunnen bepalen wanneer ze het afschrijven. Dus bv. de 26ste ofzo en dat het dan ook op die dag gaat. De eneco heeft er een handje van om te switchen met die datum dan weer op de 21ste dan weer op de 16de etc.
Je zou het kunnen terugboeken als ze te vroeg afschrijven.. en dan steeds 1,50 korten als ze het weer flikken.. Oh nee, die macht hebben alleen de grote bedrijven..
pi_64241639
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:16 schreef NLweltmeister het volgende:

Weet je hoeveel kosten de gem. NLer moet betalen om alleen zijn rekeingen te betalen:
¤ 25 p/j aan bankkosten
+ kosten computer
Kom je al zo op ¤350 p/j en daar heb ik de arbeidskosten nog niet eens bij meegerekend
Gebruik jij je pc en internet alleen om te telebankieren dan?
Dan raad ik je aan om eens per maand een internetcafé of de bieb in te duiken, of te vragen aan een vriend of je eens per maand even van z'n pc gebruik mag maken.
pi_64241680
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:36 schreef Keltie het volgende:

Word gedekt door alle onzinnige reclamefolders die veel bedrijven, zoals de NUON, erbij proppen
'k Heb van Vitens nog maar weinig foldertjes gezien eigenlijk. En ook die kunnen (en gaan) per e-mail.
quote:
Ik vind dat een bedrijf niet hoeft te bepalen hoe ik m'n bankzaken wens te doen.
Ik neem hun shitzooi af en betaal netjes de acceptgiro..
Maar jij mag wel bepalen hoe bedrijven hun facturering moeten laten lopen? Kun je niet overstappen naar een ander bedrijf?
  maandag 22 december 2008 @ 13:09:07 #16
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64241810
quote:
Op maandag 22 december 2008 13:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

'k Heb van Vitens nog maar weinig foldertjes gezien eigenlijk. En ook die kunnen (en gaan) per e-mail.
Vitens heb ik volgens mij wel.
NUON weet ik ze zeker van, over spaarlampen en dergelijke die je in de NUON shop ken kopen.
Die kunnen ook gaan via mail, dat doen ze echter niet.
quote:
[..]

Maar jij mag wel bepalen hoe bedrijven hun facturering moeten laten lopen? Kun je niet overstappen naar een ander bedrijf?
Klant is koning.
Via acceptgiro betalen is, volgens mij, al behoorlijk lang ingevoerd dus vind ik dat ik zelf wel mag bepalen of ik dat zo 1/2/3 wil veranderen en vind ik het te bezopen voor woorden dat hier extra geld voor in rekening word gebracht.

Ik heb geen flauw idee of er andere waterbedrijven in Gelderland zijn? Dus nee.
pi_64242098
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je zou het kunnen terugboeken als ze te vroeg afschrijven.. en dan steeds 1,50 korten als ze het weer flikken.. Oh nee, die macht hebben alleen de grote bedrijven..
daar heb je niet zo veel aan, zeker op het eind van de maand, terugboeken gaat toch een paar dagen overheen .. jij hebt afgesproken dat je rekening op de 29ste wordt afgeschreven en dan gebeurt het toch op de 21ste, terwijl je salaris pas op de 27ste gestort wordt .. daar zit je dan met geen cent te makken
pleased to meet you
pi_64242260
http://www.waterforlife.nl/ en

http://www.verswater.nl/

ook Vitens, voor dit soort SHIT betaal je infeite

Gratis wellness-thee!
Simon Lévelt heeft vijf ‘wellness thee’-pakketten samengesteld die Vitens mag weggeven aan bezoekers van www.verswater.nl. De pakketten bestaan uit de theesmaken ginseng green, echinacea green en gingko. Een bewaarblikje, een theefilter, een maatschepje en een tas maken het geheel af.
pi_64253398
Na overleg gaan we dit topic een kans geven in GC.
Bij deze dus NWS -> GC
pi_64253991
quote:

Een acceptgiro kost een euro of 7 om te verwerken.
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 22 december 2008 @ 20:51:51 #21
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_64257890
ik krijg nu al een paar weken acceptgiro's van de vitens vanwege iets in 2006 die ik niet hoef te betalen volgens de gemeente. Krijg ik ook nog vrolijk via de post de vraag of ze in het vervolg niet via automatisch incasso mogen innen. Jah daag stelletje prutsers. Je krijgt pas makkelijk toegang tot m'n geld als de hel dichtvriest
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
  maandag 22 december 2008 @ 21:33:19 #22
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_64259692
De iets hogere kosten wegen niet op tegen het zelf onder controle hebben van Essent's belabberde administratie. Dan betaal ik er graag wat extra voor.
How can I make this topic about me?
pi_64351228
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:07 schreef NLweltmeister het volgende:

[..]

o, dus als je niet wilt dat allerlei geboefte je rekening plundert, dan moet je er maar voor boeten.
Ik geef je op een briefje dat binnenkort ook de machtigingen geld kosten.
Het is een NUTSVOORZIENING, het is uit den boze om daar woekerpraktijken mee uit te halen.
Er bestaat ook nog zoiets als je eigen boekhouding bijhouden. Dat voorkomt nare verrassingen als ze eens een vergissing maken.
  donderdag 25 december 2008 @ 10:46:21 #24
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_64351245
quote:
Op maandag 22 december 2008 12:16 schreef NLweltmeister het volgende:

[..]

¤ 25 p/j aan bankkosten
+ kosten computer
Hoezo? Jij zit de hele dag op je PC te FOK!ken, niet te internetbankieren.
  donderdag 25 december 2008 @ 12:02:37 #25
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_64352289
Het is vaak standaard bij bedrijven; bij gebruik acceptgiro zal er extra kosten berekend worden vanwege de extra handelingen. Ik kijk er in ieder geval niet van op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')