Totdat mensen zoals jij de massa op de been brengen, om dit soort exorbitante winsten aan de kaak te stellen!!!! Dit is waarschijnlijk alleen maar gedaan om de inkomens van de topmensen bij Vitens te kunnen verhogen!!quote:
o, dus als je niet wilt dat allerlei geboefte je rekening plundert, dan moet je er maar voor boeten.quote:Op maandag 22 december 2008 10:55 schreef DW457 het volgende:
Ik denk dat deze klaagzang van jou onterecht is. Deze kosten van 1,25 kan je voorkomen door een automatische incasso in te stellen. Dit voorkomt een shitload aan papier en scheeld dus bomen en dat is weer beter voor het milieu. Die 1,25 is dus niet alleen een heffing voor de kosten van de verwerking, maar is er ook om een automatische incasso aab te moedigen.
18 euro p/jquote:Op maandag 22 december 2008 10:50 schreef NLweltmeister het volgende:
ik krijg net een brief van Vitens, de waterzigeuners in mijn omgeving, met de mededeling dat betalen via een acceptgiro vanaf nu 1,50 ex BTW kost.
Voor kleine bedrijven kost het verwerken van een acceptgiro 25 cent, voor grote bedrijven zoals Vitens is dit normaal lager.
Dit geboefte maakt dus minimaal zo'n 600% winst op degenen die normaal hun rekening betalen.
Hoelang gaat dit nog door?
Weet je hoeveel kosten de gem. NLer moet betalen om alleen zijn rekeingen te betalen:quote:Op maandag 22 december 2008 11:31 schreef DennisMoore het volgende:
Het verwerken van de acceptgiro, het papier, de envelop, de porto, de kosten die gemaakt worden wanneer men de acceptgiro vergeet en er een herinnering achteraan moet...
'k Vind die 1,50 nogal meevallen eigenlijk. Netter zou het trouwens zijn om de mensen met incasso korting te geven ipv de prijs te verhogen voor de anderen.
Mail ze eens terug met het voorstel dat ze jou de rekening per e-mail sturen, waarna jij 't handmatig overmaakt?
Word gedekt door alle onzinnige reclamefolders die veel bedrijven, zoals de NUON, erbij proppenquote:Op maandag 22 december 2008 11:31 schreef DennisMoore het volgende:
Het verwerken van de acceptgiro, het papier, de envelop, de porto, de kosten die gemaakt worden wanneer men de acceptgiro vergeet en er een herinnering achteraan moet...
Ik vind dat een bedrijf niet hoeft te bepalen hoe ik m'n bankzaken wens te doen.quote:'k Vind die 1,50 nogal meevallen eigenlijk. Netter zou het trouwens zijn om de mensen met incasso korting te geven ipv de prijs te verhogen voor de anderen.
Mail ze eens terug met het voorstel dat ze jou de rekening per e-mail sturen, waarna jij 't handmatig overmaakt?
Je zou het kunnen terugboeken als ze te vroeg afschrijven.. en dan steeds 1,50 korten als ze het weer flikken.. Oh nee, die macht hebben alleen de grote bedrijven..quote:Op maandag 22 december 2008 11:01 schreef Ultralaser het volgende:
Automatische incasso zou ik bv. wel willen maar dan moet ik de dag kunnen bepalen wanneer ze het afschrijven. Dus bv. de 26ste ofzo en dat het dan ook op die dag gaat. De eneco heeft er een handje van om te switchen met die datum dan weer op de 21ste dan weer op de 16de etc.
Gebruik jij je pc en internet alleen om te telebankieren dan?quote:Op maandag 22 december 2008 12:16 schreef NLweltmeister het volgende:
Weet je hoeveel kosten de gem. NLer moet betalen om alleen zijn rekeingen te betalen:
¤ 30 p/m internet + telefoon
¤ 25 p/j aan bankkosten
+ kosten computer
Kom je al zo op ¤350 p/j en daar heb ik de arbeidskosten nog niet eens bij meegerekend
'k Heb van Vitens nog maar weinig foldertjes gezien eigenlijk. En ook die kunnen (en gaan) per e-mail.quote:Op maandag 22 december 2008 12:36 schreef Keltie het volgende:
Word gedekt door alle onzinnige reclamefolders die veel bedrijven, zoals de NUON, erbij proppen
Maar jij mag wel bepalen hoe bedrijven hun facturering moeten laten lopen? Kun je niet overstappen naar een ander bedrijf?quote:Ik vind dat een bedrijf niet hoeft te bepalen hoe ik m'n bankzaken wens te doen.
Ik neem hun shitzooi af en betaal netjes de acceptgiro..
Vitens heb ik volgens mij wel.quote:Op maandag 22 december 2008 13:03 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Heb van Vitens nog maar weinig foldertjes gezien eigenlijk. En ook die kunnen (en gaan) per e-mail.
Klant is koning.quote:[..]
Maar jij mag wel bepalen hoe bedrijven hun facturering moeten laten lopen? Kun je niet overstappen naar een ander bedrijf?
daar heb je niet zo veel aan, zeker op het eind van de maand, terugboeken gaat toch een paar dagen overheen .. jij hebt afgesproken dat je rekening op de 29ste wordt afgeschreven en dan gebeurt het toch op de 21ste, terwijl je salaris pas op de 27ste gestort wordt .. daar zit je dan met geen cent te makkenquote:Op maandag 22 december 2008 12:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je zou het kunnen terugboeken als ze te vroeg afschrijven.. en dan steeds 1,50 korten als ze het weer flikken.. Oh nee, die macht hebben alleen de grote bedrijven..
Een acceptgiro kost een euro of 7 om te verwerken.quote:Op maandag 22 december 2008 10:50 schreef NLweltmeister het volgende:
ik krijg net een brief van Vitens, de waterzigeuners in mijn omgeving, met de mededeling dat betalen via een acceptgiro vanaf nu 1,50 ex BTW kost.
Voor kleine bedrijven kost het verwerken van een acceptgiro 25 cent, voor grote bedrijven zoals Vitens is dit normaal lager.
Dit geboefte maakt dus minimaal zo'n 600% winst op degenen die normaal hun rekening betalen.
Hoelang gaat dit nog door?
Er bestaat ook nog zoiets als je eigen boekhouding bijhouden. Dat voorkomt nare verrassingen als ze eens een vergissing maken.quote:Op maandag 22 december 2008 11:07 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
o, dus als je niet wilt dat allerlei geboefte je rekening plundert, dan moet je er maar voor boeten.
Ik geef je op een briefje dat binnenkort ook de machtigingen geld kosten.
Het is een NUTSVOORZIENING, het is uit den boze om daar woekerpraktijken mee uit te halen.
Hoezo? Jij zit de hele dag op je PC te FOK!ken, niet te internetbankieren.quote:Op maandag 22 december 2008 12:16 schreef NLweltmeister het volgende:
[..]
Weet je hoeveel kosten de gem. NLer moet betalen om alleen zijn rekeingen te betalen:
¤ 30 p/m internet + telefoon
¤ 25 p/j aan bankkosten
+ kosten computer
Kom je al zo op ¤350 p/j en daar heb ik de arbeidskosten nog niet eens bij meegerekend
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |