Ik ben afgelopen september naar Colorado geweest, om daar een paar vrienden te bezoeken.
Helaas was mijn trip behoorlijk kort (2 weken) maar heb 'the time of my life' gehad.
Graag wil ik mijn ervaringen delen over de dingen die ik heb gezien en gedaan tijdens deze 2 weken.
Aspen, Glenwood & CarbondaleErg mooi gebied vol met bergen. Tijdens de lente/zomer kun je hier mooie wandelingen maken, en raad ik het zeker aan om eens naar
Maroon Bells te gaan. Hier kun je echt hele mooie foto's schieten van de bergen (bijv.
http://www.flickr.com/photos/zone403/3107576890/).
Eigenlijk zou je zowel in de zomer als in de winter moeten gaan, want tijdens de winter is het een uitstekend ski gebied.
Als je naar Glenwood gaat, moet je zeker een bezoekje brengen aan de Hot Springs. Dit is een enorm groot buitenbad, dat bestaat uit 2 delen, namelijk een 'gewoon' deel, en een 'hot' gedeelte. Als je er de tijd voor hebt, moet je zeker 's avonds gaan, aangezien de sfeer dan totaal anders is dan overdags.
DenverWaar ik uiteindelijk voor gekomen ben, was het bezoeken van de stad Denver. Denver is een grote stad, dat bestaat uit meerdere delen. Ik verbleef zelf in de University Neighborhood (is onderdeel van de University of Denver), wat ook echt een studentenwijk was. Erg leuke sfeer, en veel eettentjes.
Downtown Denver is dan ineens een totaal andere wereld, met lange winkelstraten (waarvan 16th Street Mall er eentje is) en heel veel restaurants. Helaas heeft Denver weinig uitgaans gelegenheden, en is het nachtleven zeer beperkt. Wel zijn er veel comedy clubs waar je heen kunt gaan. Houdt er wel rekening mee dat er bij veel van deze clubs een minimum leeftijd van 21 geldt. Aangezien ik dit nog niet was toen ik in Denver was, heb ik daar dus niet veel van meegekregen.
Mocht je van musea houden, dan is er een paar mijl buiten downtown het "Denver Museum of Nature and Science". Een heel interessant museum als je veel natuur en wetenschap houdt. Hier vindt je alles terug over mummies, dieren, planten, het heelal en nog veel meer dingen.
Het openbaar vervoer in Denver is zeer overzichtelijk. Langs alle belangrijke plekken in Denver loopt een lightrail (tram) die regelmatig rijdt. Daarnaast zijn plekken die niet te bereiken zijn met de lightrail, wel te bereiken met een bus. Voor een paar dollar kun je overal terecht. Het is dus allemaal best betaalbaar.
BoulderBoulder is een klein stadje op ongeveer 40 minuten rijden van Denver.
Dit stadje heeft een beetje een 'hippie cultuur'. Veel mensen lopen rond met het peace teken en veel winkeltjes met 'alternatieve spullen' (kan dit niet zo goed omschrijven). Bijna de hele stad staat in het teken van het milieu en de natuur.
Daarnaast zijn er ook veel goede eettentjes te vinden, en is het zeker de moeite waard om er even langs te rijden.
Colorado Rockies GameAls je in Amerika bent, moet je zeker wat meeproeven van de echte Amerikaanse cultuur, en dan mag een bezoekje aan een baseball game echt niet ontbreken.
Eerlijk gezegd snapte ik helemaal niets van het spel, maar het gaat om de gedachte, en de sfeer is gewoon super gezellig. Een ticket heb je voor een paar dollar (duurdere tickets zijn ook verkrijgbaar, dan heb je uiteraard betere plekken). Houdt er wel rekening mee dat consumpties behoorlijk prijzig zijn.
Check voordat je gaat eerst even het speelschema op
http://rockies.mlb.com/ om te kijken ofdat er wel wedstrijden worden gespeeld in de periode dat jij er naartoe gaat. Het is ook aan te raden om vooraf een ticket te reserveren.
In Maart/April 2009 vertrek ik weer voor een tijdje naar Colorado, ditmaal samen met een goede vriend van me. Ik hoop in deze periode wat meer dingen te kunnen bekijken. Een aantal foto's die ik heb gemaakt tijdens deze trip kun je vinden op
http://www.flickr.com/photos/zone403/sets/72157611173723333/[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2008 09:48:09 ]