abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64220191
Weet iemand hoeveel een ijscoman verdient? En hoeveel moet er van dat bedrag af voor het inkopen van ijs e.d.? En wat doet een ijscoman 's winters? Snert verkopen?
Ik zou het willen weten omdat ik mijn toekomst als kantoorklerk niet zie zitten en ik erg veel van ijs hou.
I HATE MUSIC
pi_64220220
ijscoman gaat in de winter slapen. Verdient vet goed enz.
  zondag 21 december 2008 @ 20:41:23 #3
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_64220258
Uhh net alsof alle ijscomannen hetzelfde verdienen
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 21 december 2008 @ 20:43:15 #4
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_64220317
Ijscoman vertel ons een verhaal !
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_64220527
ik kende wel iemand die dat een tijd gedaan heeft, maar geen idee wat ie er nou precies aan over hield
pi_64220537
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:40 schreef Edwinuss het volgende:
ijscoman gaat in de winter slapen. Verdient vet goed enz.
Wat dan?
I HATE MUSIC
pi_64220660
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:48 schreef LoggedIn het volgende:
ik kende wel iemand die dat een tijd gedaan heeft, maar geen idee wat ie er nou precies aan over hield
koude handen waarschijnlijk
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 21 december 2008 @ 20:55:34 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_64220767
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:39 schreef FictionalFenna het volgende:
Weet iemand hoeveel een ijscoman verdient? En hoeveel moet er van dat bedrag af voor het inkopen van ijs e.d.? En wat doet een ijscoman 's winters? Snert verkopen?
Ik zou het willen weten omdat ik mijn toekomst als kantoorklerk niet zie zitten en ik erg veel van ijs hou.
Een goede dealer snoept nooit van zijn eigen voorraad. En ijscoman worden als je heel erg van ijs houdt is de kat op het spek binden natuurlijk
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_64220790
Ik ben een ijscoman.... en wel een verdomd goede ijscoman.... maar ik heb nu geen tijd om je vragen te beantwoorden.... Komt nog
pi_64220849
Luie TS. Reken zelf maar uit. Op een drukke dag verdient hij wel 60 euro per uur. In de winter verkoopt hij wafels of andere shit.
pi_64220881
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:55 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Een goede dealer snoept nooit van zijn eigen voorraad. En ijscoman worden als je heel erg van ijs houdt is de kat op het spek binden natuurlijk
Ja, maar een goede chef-kok proeft ook eerst voordat hij het laat serveren.
I HATE MUSIC
pi_64220905
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik ben een ijscoman.... en wel een verdomd goede ijscoman.... maar ik heb nu geen tijd om je vragen te beantwoorden.... Komt nog
Je liegt toch niet, hè?
I HATE MUSIC
pi_64220937
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:59 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Je liegt toch niet, hè?
Neuh... tuurlijk niet! Waarom zou ik daar over liegen?

Maar ik moet nu dringend weg. Ben nog steeds bezig om mijn opbrengst van afgelopen zomer te tellen. Echt vet veuuul verdient joh! En dat met zo'n relatief slechte zomer! Ik weet ook van gekkigheid niet meer wat ik met mijn centen aanmoet.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2008 21:01:51 ]
pi_64220943
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:57 schreef Vermoorde.onschuld het volgende:
Luie TS. Reken zelf maar uit. Op een drukke dag verdient hij wel 60 euro per uur. In de winter verkoopt hij wafels of andere shit.
Oh, ijscomannen hebben geen onkosten? Zoals electraverbruik (koeling), grondstoffen, ..
pi_64220958
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:57 schreef Vermoorde.onschuld het volgende:
Ik heb geen idee van bedragen/inkomsten per uur e.d. En zoals iemand net ook zei, het is per ijscoman/dag/buurt/weer afhankelijk wat je inkomsten zullen zijn.
I HATE MUSIC
pi_64221011
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Oh, ijscomannen hebben geen onkosten? Zoals electraverbruik (koeling), grondstoffen, ..
Onderhoud ijskar, inkopen ijs, materiaal om ijs te scheppen, benzineverbruik... En nog veel meer waarschijnlijk.
I HATE MUSIC
pi_64221031
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Neuh... tuurlijk niet! Waarom zou ik daar over liegen?

Maar ik moet nu dringend weg. Ben nog steeds bezig om mijn opbrengst van afgelopen zomer te tellen. Echt vet veuuul verdient joh! En dat met zo'n relatief slechte zomer! Ik weet ook van gekkigheid niet meer wat ik met mijn centen aanmoet.
Een ijspaleis beginnen.
I HATE MUSIC
pi_64221082
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Heb ik gezegd dat die er niet waren? Ik ga alleen niet alles uitrekenen voor luie TS. Maar ik heb wel een ruwe schatting in mijn hoofd.
pi_64221110
Schopje WGR?
pi_64221113
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:03 schreef Vermoorde.onschuld het volgende:

[..]

Heb ik gezegd dat die er niet waren? Ik ga alleen niet alles uitrekenen voor luie TS. Maar ik heb wel een ruwe schatting in mijn hoofd.
Ik ben heul niet lui, heb geen idee van de bedragen. Wat je noemt is gewoon kul.
I HATE MUSIC
pi_64221129
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:00 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Ik heb geen idee van bedragen/inkomsten per uur e.d. En zoals iemand net ook zei, het is per ijscoman/dag/buurt/weer afhankelijk wat je inkomsten zullen zijn.
Je kunt geen ijscoman worden!! Je bent ijscoman, of je bent het niet.. sim-pel! Het is een roeping! Toen ik net kon lopen wist ik al dat ik ijscoman wilde worden! Ik had dan ook geen trapauto, tenminste... ik had een hele speciale. Een super vette ijscomannen trapauto mét meerdere muzikale deuntjes!

Maar nu moet ik echt weg!!
pi_64221160
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je kunt geen ijscoman worden!! Je bent ijscoman, of je bent het niet.. sim-pel! Het is een roeping! Toen ik net kon lopen wist ik al dat ik ijscoman wilde worden! Ik had dan ook geen trapauto, tenminste... ik had een hele speciale. Een super vette ijscomannen trapauto mét meerdere muzikale deuntjes!

Maar nu moet ik echt weg!!
Ben je nog steeds niet weg?
I HATE MUSIC
pi_64221187
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:06 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Ben je nog steeds niet weg?
Nee.. mijn ijsje is nog niet op!

Ik heb een heel groot ijsje... zulke grote verkoop ik alleen aan 'speciale' klanten!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2008 21:07:49 ]
pi_64221253
Ligt eraan wat voor ijsen je stelt.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_64221257
ik wilde vroeger ook altijd ijscoman worden

lijkt me nog steeds wel leuk mooie hippiebus en een beetje aan het strand staan ofzo
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_64221258
De ijscomannen in Amerikaanse films zijn altijd dealers. Dus plenty of doekoe voor de man with the icecream-van
pi_64221340
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:08 schreef littledrummergirl het volgende:

lijkt me nog steeds wel leuk mooie hippiebus en een beetje aan het strand staan ofzo
Whaha... een vrouw die ijscoman wilde worden

De naam zegt het eigenlijk al! Vrouwen die het vak proberen meester te worden zullen geheid falen! 'T is typisch een beroep voor mannen! IJscomannen... wel te verstaan!

En met een mooie hippiebus ben je nog nergens hoor. Denk je dat men massaal ijs bij jou komt kopen, alleen omdat je een mooie bus hebt? Als je deuntje crap is, dan kun je het wel vergeten!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2008 21:12:00 ]
pi_64221360
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:04 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Ik ben heul niet lui, heb geen idee van de bedragen. Wat je noemt is gewoon kul.
Nou. Een bolletje ijs betaal je al gauw een euro voor. Reken op drukke dagen op zo'n 60 euro per uur. Pak dan de gegevens erbij van het knmi en bekijk hoeveel drukke dagen er ongeveer zullen zijn. Dan bedenk je hoeveel een ijscoman op een gemiddelde dag zou verdienen en ook zo voor een slechte dag. Dan heb je zijn inkomen. Vervolgens trek je daar vanaf: inkoop of maken van het ijs (dus uitrekenen hoeveel bolletjes een ijscoman uit een liter ijs haalt). Dan trek je er nog benzinekosten en verzekeringskosten af. Dan ga je kijken naar de locatie, als iemand op het Groningse platteland zit, dan zal het minder zijn dan in Scheveningen.

Succes.
pi_64221433
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:10 schreef Vermoorde.onschuld het volgende:

[..]

Nou. Een bolletje ijs betaal je al gauw een euro voor. Reken op drukke dagen op zo'n 60 euro per uur. Pak dan de gegevens erbij van het knmi en bekijk hoeveel drukke dagen er ongeveer zullen zijn. Dan bedenk je hoeveel een ijscoman op een gemiddelde dag zou verdienen en ook zo voor een slechte dag. Dan heb je zijn inkomen. Vervolgens trek je daar vanaf: inkoop of maken van het ijs (dus uitrekenen hoeveel bolletjes een ijscoman uit een liter ijs haalt). Dan trek je er nog benzinekosten en verzekeringskosten af. Dan ga je kijken naar de locatie, als iemand op het Groningse platteland zit, dan zal het minder zijn dan in Scheveningen.

Succes.
Dan weet je nog steeds niks.
I HATE MUSIC
  zondag 21 december 2008 @ 21:16:19 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64221598
Een ware ijscoman verhuurt 30 van die karretjes aan studenten/werklozen en vangt zo een hoop geld! Hetzelfde doen ze met ijsbootjes (lijkt me veel leuker als baantje trouwens!).
Oftewel: neem zo'n baantje en tel je knaken een dagje.
censuur :O
  zondag 21 december 2008 @ 21:16:53 #31
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_64221628
respect
  zondag 21 december 2008 @ 21:18:56 #32
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_64221727
Volgens mij hangt dat sterk af van de omzet die je als ijcoman maakt.
Diverse factoren die je al dan niet zelf in de hand hebt, zijn daar dan weer op van invloed.
Denk daarbij aan de locatie alwaar je je ijsjes aan de man brengt, alsmede de weers- en op langere termijn klimatologische omstandigheden. Verder ben je natuurlijk sterk afhankelijk van de economische ontwikkeljngen en zul je ten tijde van hoog conjunctuur in het algemeen beter welvaren.

Verder vind ik ijscomannen maar armoedzaaiers. Oke, een kantoorbaan is ook niet alles, maar toch beter dan een ordinaire ijscoboer. Kom op zeg.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_64221904
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:18 schreef Asics het volgende:
Volgens mij hangt dat sterk af van de omzet die je als ijcoman maakt.
Diverse factoren die je al dan niet zelf in de hand hebt, zijn daar dan weer op van invloed.
Denk daarbij aan de locatie alwaar je je ijsjes aan de man brengt, alsmede de weers- en op langere termijn klimatologische omstandigheden. Verder ben je natuurlijk sterk afhankelijk van de economische ontwikkeljngen en zul je ten tijde van hoog conjunctuur in het algemeen beter welvaren.

Verder vind ik ijscomannen maar armoedzaaiers. Oke, een kantoorbaan is ook niet alles, maar toch beter dan een ordinaire ijscoboer. Kom op zeg.
Dat zeggen ze van voetbal ook.
I HATE MUSIC
  zondag 21 december 2008 @ 21:24:25 #34
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_64221977
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:22 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Dat zeggen ze van voetbal ook.
wat zeggen ze van voetbal ook, en wie?
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_64222081
Je moet gewoon een ijsrestaurant beginnen, of hoe noemen ze dat. Beter dan met zo'n kar de hele dag rondrijden.
pi_64222228
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:26 schreef Sapstengel het volgende:
Je moet gewoon een ijsrestaurant beginnen, of hoe noemen ze dat. Beter dan met zo'n kar de hele dag rondrijden.
Een salon noemen ze dat.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_64266258
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:10 schreef Vermoorde.onschuld het volgende:

[..]

Succes.
Dat is nou juist de vraag
pi_64267589
hier kwam altijd zo'n vent uit België met een ijskar. Moet toch een vermogen aan benzine kosten.

rond 2000 -2004 heb ik hem heel veel gezien, dat waren blijkbaar gouden jaren voor hem in deze buurt. Laatste jaar heb ik hem niet meer gezien.
pi_64286643
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:00 schreef Synthesist het volgende:
hier kwam altijd zo'n vent uit België met een ijskar. Moet toch een vermogen aan benzine kosten.

rond 2000 -2004 heb ik hem heel veel gezien, dat waren blijkbaar gouden jaren voor hem in deze buurt. Laatste jaar heb ik hem niet meer gezien.
Hier ook met Belgisch nummerbord, maar het was gewoon een Nederlander. Ik vermoed dat ze dat ivm bepaalde kosten doen (geen bpm, zaak in belgie, verzekeringen, etc)
pi_64286687
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:30 schreef Roi het volgende:

[..]

Een salon noemen ze dat.
Dat was het ja. Een ijssalon .
pi_64287413
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:08 schreef littledrummergirl het volgende:

Ik zou het alleen willen als ik een grote beer op mn bus mocht schilderen...

pi_64291517
Moet jij niet ijscovrouw worden dan?
  dinsdag 23 december 2008 @ 17:52:13 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64291703
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Whaha... een vrouw die ijscoman wilde worden

De naam zegt het eigenlijk al! Vrouwen die het vak proberen meester te worden zullen geheid falen! 'T is typisch een beroep voor mannen! IJscomannen... wel te verstaan!

En met een mooie hippiebus ben je nog nergens hoor. Denk je dat men massaal ijs bij jou komt kopen, alleen omdat je een mooie bus hebt? Als je deuntje crap is, dan kun je het wel vergeten!
ik mag jou wel! en dat zeg ik niet om een gratis ijsje te scoren. maar om op de vraag van ts terug te komen. in de zomer kan je ijs verkopen en in de winter verhuur je je ijspand aan een kleding- en of schoenenverkoper en ga je overwinteren in italië.

[ Bericht 8% gewijzigd door zoalshetis op 23-12-2008 17:59:56 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64294943
Ik zou nog even terugkomen om te vertellen over het fantastische beroep van IJscoman. Nou vooruit... daar gaat ie dan:

Allereerst is het moeilijk te zeggen wat een succesvol IJscoman verdient. Ik bedoel, wat verdient een groenteboer? Je hebt in dit vakgebied dus niet te maken met een vast inkomen. Het inkomen is ten eerste sterk afhankelijk van:

1. het weer;
2. de kwaliteit van het ijs;
3. de locatie waar je je waar aan de man probeert te brengen;
4. de looks van je wagen;
5. and last but certainly not least, het deuntje dat uit je speaker/megafoon schalt om de kinderen en ouders uit hun huizen te lokken.

Daarnaast heb je echt de uitstraling van een IJscoman nodig en tja.... die heb je, of die heb je niet. Sim-pel! Ik kan wel zeggen dat ik als ijscoman be-rgen geld verdien. Dit omdat ik die échte robuuste ijscomannen uitstraling heb. Dit komt tot uiting in de glundering die je op alle kinderbekkies ziet verschijnen als ik de straat in kom rijden. Een wannabe ijscoman is vaak voorzien van een onverzorgd uiterlijk. Daarnaast hebben deze figuren vaak onfris uitziende ijscokarren. Zorg er daarom altijd voor dat je wagen en het materiaal waarmee je werkt, spik en span oogt!

Qua inkoop varieert de prijs natuurlijk ook enorm. Ik verkoop vers gemaakt Italiaans schepijs met alleen de beste ingrediënten. Die importeer ik uit Italië. Waar precies, dat zeg ik natuurlijk niet. Anders weten jullie het ook. Ik kan wel zeggen dat ik op ieder verkocht ijsje een winstmarge van om en nabij de 230% heb. En ja... dat tikt op drukken dagen lekker aan. Dit zorgt ervoor dat ik gedurende de wintermaanden vaak in het buitenland zit en lekker kan doen en laten waar ik zin in heb. Zo heb ik een optrekje in Thailand en 1 in Italië.

Zo.. ik hoop dat ik jullie een mooi kijkje in de keuken van de IJscoman heb kunnen geven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2008 19:32:00 ]
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:50:56 #45
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_64295730
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik zou nog even terugkomen om te vertellen over het fantastische beroep van IJscoman. Nou vooruit... daar gaat ie dan:

Allereerst is het moeilijk te zeggen wat een succesvol IJscoman verdient. Ik bedoel, wat verdient een groenteboer? Je hebt in dit vakgebied dus niet te maken met een vast inkomen. Het inkomen is ten eerste sterk afhankelijk van:

1. het weer;
5. and last but certainly not least, het deuntje dat uit je speaker/megafoon schalt om de kinderen en ouders uit hun huizen te lokken.

Daarnaast heb je echt de uitstraling van een IJscoman nodig en tja.... die heb je, of die heb je niet. Sim-pel! Ik kan wel zeggen dat ik als ijscoman be-rgen geld verdien. Dit omdat ik die échte robuuste ijscomannen uitstraling heb. Dit komt tot uiting in de glundering die je op alle kinderbekkies ziet verschijnen als ik de straat in kom rijden. Een wannabe ijscoman is vaak voorzien van een onverzorgd uiterlijk. Daarnaast hebben deze figuren vaak onfris uitziende ijscokarren. Zorg er daarom altijd voor dat je wagen en het materiaal waarmee je werkt, spik en span oogt!

Qua inkoop varieert de prijs natuurlijk ook enorm. Ik verkoop vers gemaakt Italiaans schepijs met alleen de beste ingrediënten. Die importeer ik uit Italië. Waar precies, dat zeg ik natuurlijk niet. Anders weten jullie het ook. Ik kan wel zeggen dat ik op ieder verkocht ijsje een winstmarge van om en nabij de 230% heb. En ja... dat tikt op drukken dagen lekker aan. Dit zorgt ervoor dat ik gedurende de wintermaanden vaak in het buitenland zit en lekker kan doen en laten waar ik zin in heb. Zo heb ik een optrekje in Thailand en 1 in Italië.

Zo.. ik hoop dat ik jullie een mooi kijkje in de keuken van de IJscoman heb kunnen geven.
J0kkebr0k!
Frysk bloed tsjoch op!
pi_64295761
.
  dinsdag 23 december 2008 @ 19:53:01 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64295818
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

1. het weer;

heb je op je wagentje ook een briefje waarop staat: morgen gratis ijs!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64295941
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:30 schreef Roi het volgende:

[..]

Een salon noemen ze dat.

pi_64297845
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:50 schreef iFries het volgende:

[..]

J0kkebr0k!
iFries!
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 19:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

heb je op je wagentje ook een briefje waarop staat: morgen gratis ijs!
Natuurlijk niet... kom nou zeg! Tsssk. De klanten moet je te vriend houden en zeker niet met allerlei misleidende trucs naar je wagen proberen te lokken. Een veelgemaakte fout! Nee... je moet je klanten lokken met je deuntje en de looks van je wagen. Daarna pak je ze in met de charme van het IJscoman zijn om ze vervolgens een overheerlijk, kwalitatief ijsje te overhandigen. Kwaliteit en uitstraling daar draait het om!
pi_64300001
Hangt van de omzet af lijkt me.
pi_64345827
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:48 schreef LoggedIn het volgende:
-300
pi_64345833
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 21:28 schreef Ulreazj het volgende:
Hangt van de omzet af lijkt me.
En van de inflatie !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')