PSV zou ook geld kunnen gebruikenquote:Op maandag 29 december 2008 22:18 schreef sjimz het volgende:
Hij zal het niveau ook wel aankunnen.
Is nog jong zat.
PSV zal hem het beste kunnen gebruiken nu.
Minimaalquote:Op maandag 29 december 2008 22:16 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Uiteraard, Berg is toch wel het dubbele waard.
quote:Jans ontevreden over houding Berg
GRONINGEN - Ron Jans was afgelopen zondag niet tevreden over zijn topscorer Marcus Berg in de wedstrijd tegen Sparta. De coach van FC Groningen heeft in een gesprek met de Zweed aangegeven dat hij zijn houding echt moet veranderen.
,,Hij heeft behoorlijk wat krediet en moet laten zien dat het beter kan. De alternatieven liggen niet voor het oprapen door de afwezigheid van Pedersen en Andersson, maar hij moet zijn houding toch echt veranderen," zei de oefenmeester op de website van FC Groningen.
,,Dat we in het laatste halfuur terugvielen, was mede aan Berg te wijten. We hebben maandag over de situatie gesproken, zoals we dat al eerder op het trainingskamp deden. En ik hoop dat het zijn vruchten gaat afwerpen,” besluit Jans.
Precies.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:29 schreef BB-boy het volgende:
13 doelpunten uit 15 wedstrijden staat er op wikipedia, klopt dat?
Toch goed voor een spits uit vorm.
Het is inmiddels 13 uit 17.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:29 schreef BB-boy het volgende:
13 doelpunten uit 15 wedstrijden staat er op wikipedia, klopt dat?
Toch goed voor een spits uit vorm.
Dank je, netjes!quote:Op donderdag 5 februari 2009 03:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
http://www.fcgroningen.nl(...)os-stadens-voor-nec/
quote:Berg: "Top-vijf nu het doel voor FC Groningen"
05 februari 2009
Marcus Berg tekende woensdagavond vanaf elf meter tegen NEC voor zijn eerste doelpunt van 2009. Door de uiteindelijke 2-0 zege sloeg zijn club FC Groningen een belangrijke slag in de subtop van de Eredivisie.
"Dit is een uitstekend resultaat. De voorsprong op NEC is opgelopen tot zes punten. We kunnen nu naar de top van de ranglijst kijken. Als we iedere wedstrijd hard blijven werken, zijn we kansrijk om in de top-vijf te eindigen. Dat moet nu ons doel zijn", zegt Berg tegen FCUpdate.nl. De Zweed speelde tegen NEC een cruciale rol. Halverwege de eerste helft werd hij door Ramon Zomer gestuit, die vervolgens met rood moest vertrekken.
Hoewel coach Mario Been van de Nijmeegse club zijn twijfels had over de uitsluiting van de verdediger, begrijpt Berg de beslissing van arbiter Tom van Sichem wel. "Hij (Zomer, red.) raakte de bal niet, dus wat mij betreft is het een rode kaart. Ik was op weg naar het doel en kon door zijn ingreep niet meer op mijn benen blijven staan." Berg benutte daarna zelf de strafschop. "Ik heb geen vaste hoek. Pas als ik achter de bal ga staan, beslis ik hoe de penalty ga nemen. Deze keer schoot ik naar rechts en de keeper ging naar de linkerhoek."
De topschutter van FC Groningen had de score eigenlijk al na zes minuten moeten openen. Vrij voor doelman Gabor Babos faalde hij in twee instanties. "Dat was slecht afgewerkt. Ik schoot precies op het lichaam van de keeper. Daarna kwam ik in een ongunstige positie en raakte de bal nog de paal", aldus Berg, die van zijn trainer Ron Jans onlangs het verwijt kreeg te weinig mee te voetballen. "Die kritiek kan ik begrijpen. Ik wil ook beter meevoetballen en ik denk dat ik dat in deze wedstrijd goed heb gedaan. Maar er zullen altijd spelers zijn die me op dat gebied overtreffen. Ik wil toch vooral doelpunten scoren."
http://www.fcupdate.nl/ni(...)fc-groningen_113044/
Transalator van Sweeds naar Nederlands maakt dit vanquote:Getafe har spanat in Marcus Berg
Mannen som värvade Kun Agüero till Atlético redo för ny succévärvning.
Marcus Berg har gjort succé i Groningen. Frågan är hur länge anfallaren stannar i den nordholländska klubben.
Det har spekulerats i en övergång till Ajax. Men det kan också bli spansk sol framöver för målkungen från Torsby.
På sin blogg på Fotbollskanalen skriver Anna Brolin om ett möte med Getafes sportchef Toni Muņoz – mannen som på sitt förra jobb i Atlético Madrid värvade Kun Agüero.
– Ni har en bra spelare i Groningen som jag har koll på, en anfallare, sa Muņoz till Brolin.
Det rörde sig naturligtvis om Marcus Berg.
– Han kan bli grym. Vi har ögonen på honom, sa Toni Muņoz.
quote:Berg behoedt Eredivisie voor twijfelachtig record
22/03/2009 21:21
Net als FC Twente-aanvaller Blaise N'Kufo en Feyenoord-spits Jon Dahl Tomasson twee weken geleden heeft Marcus Berg de Eredivisie dit weekeinde behoed voor een negatief record.
Het late doelpunt van de Zweedse spits van FC Groningen in het uitduel met FC Twente (2-1) was de dertiende en laatste treffer van de 28ste speelronde in de Eredivisie, slechts eentje meer dan het absolute dieptepunt in de Eredivisiehistorie (twaalf goals tijdens één speelronde).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |