abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64189242
Mijn dochter wil ontzettend graag een huisdier, ze wil het liefst een hond. De vraag voor mij is wat dat allemaal betekent, wat houd het allemaal in?

-Wat moet ik doen?
-Wat zijn de kosten?
-Krijg je er snel spijt van?

Mijn vrouw en ik werken beide full-time, we hebben beide geen tijd om s' Morgens even de hond uit te laten.

Ik hoop dat ik de goede keuze maak.

Alvast bedankt.
pi_64189315
Je bent sowieso verplicht om iedere dag in wind en weer 2 keer te wandelen met dat beest. Als je geen zin hebt om te wandelen dan MOET je wandelen, maar als je van je hond houdt dan doe je dat vanzelf wel omdat je je hond ook een pleziertje gunt.

Is het onmogelijk om met je hond te gaan lopen dan zou ik eerder een vogel nemen.

Je dochter zal overigens laaiend enthousiast kunnen zijn maar daar moet je niet alles van af laten hangen, JIJ bent waarschijnlijk straks degeen die in de regen naar buiten moet. Je dochter wilt denk ik alleen de pleziertjes en niet de nadelen. ( ligt er dan ook aan hoe oud je dochter is)
Genieten is toegestaan!!!
pi_64189339
Je hebt geen idee welke bagger je zodirect over je uitgesmeerd krijgt.
  Moderator zaterdag 20 december 2008 @ 21:48:57 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64189408
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:46 schreef Topspin het volgende:
Je bent sowieso verplicht om iedere dag in wind en weer 2 keer te wandelen met dat beest. Als je geen zin hebt om te wandelen dan MOET je wandelen, maar als je van je hond houdt dan doe je dat vanzelf wel omdat je je hond ook een pleziertje gunt.

Is het onmogelijk om met je hond te gaan lopen dan zou ik eerder een vogel nemen.

Je dochter zal overigens laaiend enthousiast kunnen zijn maar daar moet je niet alles van af laten hangen, JIJ bent waarschijnlijk straks degeen die in de regen naar buiten moet. Je dochter wilt denk ik alleen de pleziertjes en niet de nadelen. ( ligt er dan ook aan hoe oud je dochter is)
En twee keer is ook eigenlijk nog te weinig.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_64189448
Mijn dochter is 8 jaar, dus ik denk niet dat ik haar met de hond alleen laat.
pi_64189470
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:48 schreef senesta het volgende:

[..]

Veel te weinig idd
Noot noot.
pi_64189492
Ik zou geen hond nemen als ik jou was met een dochtertje van 8 jaar. Te veel verantwoording voor haar.
pi_64189514
Honden zijn fantastisch! Ik zelf heb een hond en hij is echt mijn maatje.
Toch zou ik je afraden een hond te nemen.. als jullie beide fulltime werken, zit de hond de hele dag alleen thuis en kan hij niet normaal naar buiten. In zo een geval moet je denken aan hoe het is voor de hond. Zelf is het ook niet fijn als je de hele dag alleen thuis zit en geen kant op kunt.
Ik zou er dus maar heel goed over nadenken.. misschien een kat? Die kan zelf naar buiten en komt ook wel redelijk vaak thuis volgens mij. Een hond moet wel een fijn thuis hebben en genoeg aandacht krijgen
pi_64189543
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:48 schreef senesta het volgende:

[..]

2 keer is inderdaad niet het maximum, 2 keer kan wel genoeg zijn om zijn behoeftes te laten doen. Ligt er dan ook aan hoelang de wandeling duurt.

Ken overigens genoeg mensen die hun hond helemaal niet uitlaten. De buren en de buren naast mijn buren en nog meer mensen in de buurt. Die laten hun hond alleen maar op de tuin ronddwarrelen en daar moet dat beest schijten en zeiken. Niet om goed te praten maar gewoon fout dat mensen een hond nemen die beweging nodig heeft en die niet krijgt.

Verder de aandacht die een hond nodig heeft naast het wandelen. Mijn hond zou de hele dag lopen huilen als het huis van 0900 tot 1800 leeg zou zijn. Fijn voor de buren ook maar dat doet er niet helemaal aan toe.
pi_64189573
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:53 schreef Topspin het volgende:
Ken overigens genoeg mensen die hun hond helemaal niet uitlaten. De buren en de buren naast mijn buren en nog meer mensen in de buurt. Die laten hun hond alleen maar op de tuin ronddwarrelen en daar moet dat beest schijten en zeiken. Niet om goed te praten maar gewoon fout dat mensen een hond nemen die beweging nodig heeft en die niet krijgt.
Ja waarom nemen die mensen dan idd een hond? Zielig
Noot noot.
pi_64189577
8 jaar? Geef dr een hamster.
So pardon me while I burn and rise above the flame.
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:54:26 #12
186123 citroensjap
Just squeeze it!
pi_64189585
Als ik een huisdier neem, neem ik toch echtwel een hond. Katten zijn niet zo ''mijn ding'' om het zomaar te zeggen. Een hond lijkt me ontzettend leuk, voor m'n dochter, m'n vrouw en ik. Maar de verantwoordelijkheden voor een hond zijn toch iets te groot lijkt mij zo.
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:56:40 #13
186123 citroensjap
Just squeeze it!
pi_64189657
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:54 schreef hoe-die-nie het volgende:
8 jaar? Geef dr een hamster.
Ze heeft al een hamster gehad. Die is overleden, ze wilt nu een hond, een dolfijn of een paard, een hond lijkt mij de beste keuze.
pi_64189693
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:54 schreef citroensjap het volgende:
Als ik een huisdier neem, neem ik toch egtwel een hond. Katten zijn niet zo ''mijn ding'' om het zomaar te zeggen. Een hond lijkt me ontzettend leuk, voor m'n dochter, m'n vrouw en ik. Maar de verantwoordelijk heden voor een hond zijn toch iets te groot lijkt mij zo.
Hond hebben is inderdaad leuk, geweldige dieren die erg trouw kunnen zijn. Het is dan ook zo dat je went aan de verplichting van het uitlaten, in veel gevallen is het uitlaten zelfs leuk ook zonder dat het een verplichting is. Maar moet je dus verplicht werken iedere dag en is er door de week nooit iemand thuis dan zou ik het dier eerder een betere plek gunnen.

Het mag niet alleen leuk voor JOU zijn maar zeker ook leuk voor je hond zijn.
  zaterdag 20 december 2008 @ 21:58:58 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64189749
Voor je dochter kan je beter een cavia of zo nemen, iets waar ze zelf mee om kan gaan, anders zit JIJ er mee...
censuur :O
  zaterdag 20 december 2008 @ 22:00:23 #16
186123 citroensjap
Just squeeze it!
pi_64189794
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor je dochter kan je beter een cavia of zo nemen, iets waar ze zelf mee om kan gaan, anders zit JIJ er mee...
Zoals ik al zei, ze heeft al een hamster gehad en wil nu iets anders. Ik vind dieren zelf ook heel leuk maar ik wil niet dat ik de leven verpest van een hond omdat een 8-jarig meisje er perse één wou.
pi_64189821
Nadelen hond:
-Minimaal 3 keer uitlaten op een dag door weer en wind het liefst 4 keer waarvan 1 keer minimaal een uur zodat het dier zich uit kan leven.
-Poep dien je op te ruimen
-Dierenartskosten/inentingen/sterilistaie of castratie/ontwormingsmiddelen/vlooien middelen/dieetvoer ( indien nodig)
-Vlooien
- Je hond moet tegen alleen zijn kunnen, het hele gezin is naar school/werk en dan zit de woeferd alleen
-Honden houden van viezigheid, daar moet je ook tegenkunnen ( rollen door een rotte dooie vis bijvoorbeeld of door de stront)
- Als je op vakantie gaat moet je opvang kunnen regelen, je kan niet zomaar met je hond overal heen.
-Als je een puppy neemt is een puppytraining zeker geen overbodige luxe, een hond heeft namelijk ook opvoeding nodig.
- Als je een pup neemt moet je hem zindelijk zien te krijgen ( en niet misselijk worden als het beestje een ongelukje in huis heeft)

Voordelen:
- Veel liefde van het beest en je hebt beweging en vaak ook aanspraak van andere hondenbezitters.
  zaterdag 20 december 2008 @ 22:01:24 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64189823
Kreeg door de context toch even een vreemd gevoel bij dit topic

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 20 december 2008 @ 22:02:46 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64189866
Denk trouwens dat bij een hond vooral jij de lasten hebt, TS.

Als je zelf niet op een hond zit te wachten, moet je het echt niet doen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64190519
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:44 schreef citroensjap het volgende:

Mijn vrouw en ik werken beide full-time, we hebben beide geen tijd om s' Morgens even de hond uit te laten.
Ik denk dat het dan vrijwel onmogelijk is om een hond te hebben.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_64190608
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:01 schreef soylent het volgende:
Kreeg door de context toch even een vreemd gevoel bij dit topic

[ afbeelding ]
Noot noot.
pi_64192443
Lees ff het topic van ireth.
Als je dan nog niet bent genezen, kan je de pup van haar schoonouders overnemen.

Mijn mening...Niet aan beginnen!!!
Everyone is entitled to My opinion.
  zondag 21 december 2008 @ 01:04:35 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64195786
Als je het alleen doet omdat je dochter het wil, zou ik het laten. Met twee keer uitlaten ben je er ook niet, ik laat mijn hond vier keer per dag uit. De vierde keer is dan even voor het slapen gaan, geen uur of zo maar toch. Je kunt niet 3 keer 5 minuten met het beest gaan lopen.

Je zult je er wel van bewust zijn dat de hele verzorging op de ouders terecht gaat komen, op jou dus. Als je jezelf, en de rest van de wereld, een plezier wilt doen ga je ook op cursus. Ik raad de puppycursus en de vervolg/gehoorzaamheid cursus aan. Neem dan ook vooral je dochter mee, zodat zij ook leren hoe je met de hond om moet gaan, en andersom.

Maar van wat ik heb gelezen hier zeg ik NEE NEEE NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE waag het niet.

Een dier is geen ding.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 21 december 2008 @ 01:05:19 #24
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64195809
En de cursus is zo rond de 3 keer per week, 2 uur
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 21 december 2008 @ 11:58:30 #25
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64202845
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:44 schreef citroensjap het volgende:
Mijn dochter wil ontzettend graag een huisdier, ze wil het liefst een hond. De vraag voor mij is wat dat allemaal betekent, wat houd het allemaal in?

-Wat moet ik doen?
-Wat zijn de kosten?
-Krijg je er snel spijt van?

Ik hoop dat ik de goede keuze maak.

Alvast bedankt.
De OP zegt genoeg. Geen hond nemen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')