Wat een onzin,quote:Op zaterdag 20 december 2008 16:38 schreef 1DIOOT het volgende:
je moet gewoon naar je bed gaan ookal ben je niet moe.
het hele probleem met het slaappatroon van tegenwoordig is dat wij teveel bewuste en ombewuste stress hebben, en deze niet overdag kunnen verwerken.
Als je op bed legt, ookal heb je geen slaap, dan gaat je kop pas bewust, en ombewust de dag verwerken.
als je koppie daar mee klaar is, dan word je pas moe, en val je in slaap.
En hoelanger je aan het zelfde patroon houd, hoe meer je je hersens 'aanleerd' om op een bepaalde tijd moe te worden
Gohquote:Op zaterdag 20 december 2008 16:38 schreef 1DIOOT het volgende:
je moet gewoon naar je bed gaan ookal ben je niet moe.
het hele probleem met het slaappatroon van tegenwoordig is dat wij teveel bewuste en ombewuste stress hebben, en deze niet overdag kunnen verwerken.
Als je op bed legt, ookal heb je geen slaap, dan gaat je kop pas bewust, en ombewust de dag verwerken.
als je koppie daar mee klaar is, dan word je pas moe, en val je in slaap.
En hoelanger je aan het zelfde patroon houd, hoe meer je je hersens 'aanleerd' om op een bepaalde tijd moe te worden
Is het niet gezonder vanavond om een uur of 2 naar bed te gaan, dan slaap ik om 3 uur en dan om 10:00 de wekker zetten. Dan moet ik de volgende avond ook wel om 11:00 moe zijn denk!quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:21 schreef DrPwn het volgende:
trek 1 nacht door
ga 's middags slapen maar zet je wekker zodat je een uur of 4 later weer wakker word
ben je 's avonds weer moe en ga je slapen met het voornemen om door te maffen en dan ben je op als het goed is een christelijk uur weer wakker, zo doe ik het altijd iig.
Hier ben ik!!!quote:Op zondag 21 december 2008 10:25 schreef J0hos het volgende:
En waar is Salt_Seafood? Het is al 10.25 geweest.
Kul of kennis | Uren die je voor middernacht slaapt, tellen dubbelquote:Op zondag 21 december 2008 10:46 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Hier ben ik!!!
10:00 ging de wekker, toen éénmaal ingedrukt naar 10:15 en er toen uit gegaan. Met heel veel moeite mag ik wel zeggen, het is de eerste keer in 3 weken tijd dat ik voor 13:00 mijn bed uit bed ben gekomen en dan viel ik nog wel pas rond 5:00 in slaap.
Maar goed, ik denk vanmiddag even te gaan sporten (cardio'en), dat schijnt ook goed te zijn om savonds eerder mee in slaap te komen. Verder beetje studeren vandaag, goed bezig!
En ik ga van mijn nieuwe patroon direct maar een experiment maken en die begint vanavond.
22:45 naar bed, 23:00 liggen, 23:30 (ik luister graag een hoorspel/muziek voor het slapen gaan, of speel een spelletje op mijn iPhone) het ligt uit, 00:00 slapen - 10:00 wekker
Benieuwd of me ik echt letterlijk hier aan kan houden 1 maand lang, met uitgaan en oud&nieuw als enige uitzonderingen.
Wel heb ik eens iemand horen zeggen dat alle uren die je voor middernacht slaapt dubbel tellen... nou die loopt ik dan lekker mis zo!
Ja maar het gaat toch om de uren dat je echt slaap, als ik pas rond 00:00 in slaap val en 10:00 gaat de wekker weer dan slaap ik toch 'maar' 10 uur?quote:Op zondag 21 december 2008 11:21 schreef Marurk het volgende:
Sorry maar wat een lamzak ben je dan als je bijna 11 uur slaapt.![]()
Te veel slapen is dus ook niet goed en dan voel je je ook moe. Het beste is gewoon 8 uur slapen: om 0:00 uur naar bed en dan om 08:00 uur eruit.
"Slaap je niet, dan rust je toch".quote:Op zondag 21 december 2008 11:24 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Ja maar het gaat toch om de uren dat je echt slaap, als ik pas rond 00:00 in slaap val en 10:00 gaat de wekker weer dan slaap ik toch 'maar' 10 uur?
En sommige mensen hebben 6 uur nodig, andere 10, gemiddeld 8, dat is zo gek nog niet hoor.
Ik heb niet het idee dat wanneer ik een hoorspel luister voor het slapen gaan ik daardoor rust. Het werkt wel relaxt, maar of ik er ook echt minder slaap door nodig heb betwijfel ik zeer. Bovendien val ik pas laat in slaap de afgelopen 3 weken dus zou het me sowieso verbazen als ik de eerste paar dagen van mijn nieuwe patroon ook daadwerkelijk al om 00:00 in slaap zal zijn.quote:
Ik sport 4x per week (fitness / krachttraining) dus dat kan het probleem niet zijn.quote:Op zondag 21 december 2008 11:39 schreef Marurk het volgende:
OK, maar je wordt dus wel pas rond 10 uur voor het eerst wakker? Dan heb je die slaap inderdaad toch wel nodig. Ze zeggen wel eens dat als je wakker wordt, dat je dan eruit moet en niet moet blijven liggen en dan nog 2 uur slapen.
Ga anders eens een paar keer per week intensief sporten o.i.d. zodat je 's avonds rond 23.00/0:00 uur echt moe bent en snel in slaap valt.
Dat iddquote:Op zaterdag 20 december 2008 15:18 schreef Swetsenegger het volgende:
gewoon de wekker zetten om 7 uur en uit je nest komen. Wordt je vanzelf moe genoeg om er vroeger in te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |