Daar heb je wel gelijk in. Je hebt nog wel deelname aan een vechterij maar met een maximum van 2 jaar geloof ik schiet dat ook niet op. Wat mij betreft houdt je elk lid van de groep verantwoordelijk voor de gevolgen van het geheel. Als je met zes man iemand in mekaar schopt lijkt mij dat erger dan als je dat in je eentje doet. Maar in het recht is dat feitelijk een lichter vergrijp.quote:Op zaterdag 20 december 2008 22:22 schreef Dwersdriever het volgende:
Ze kennen in ieder geval een belangrijk zwak punt van ons justitieel systeem. Als je dingen doet, doe het dan in groepsverband. Het is daarna bijna onmogelijk om precies te kunnen bewijzen wie nu precies wat gedaan heeft, wat strenge straffen vaak voor de rechtbank tot een onmogelijkheid maakt tenzij er deelname aan een criminele bende kan worden bewezen.
Puike post. Een echte oplossing lijkt er i.m.o ook niet te zijn.. Wat ze in mijn geboorteplaats doen (en vast ook elders) is heel bewust een spreidingsbeleid voeren. Ze hebben toen van één kamp een stuk of 10 á 12 kleinere 'kampjes' gemaakt, en in verschillende wijken geplaatst. Inmiddels zijn een aantal gewoon weg, de bewoners geïntegreerd in de wijk. In het ergste geval hebben ze een goed voorbeeld vlakbij. Maar goed, zelden dat dat het gedrag en groepsgevoel veranderd..quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Omdat ze dat niet willen. Dat slag voedt hun kinderen op met het credo: "doe maar wat je wilt en als iemand daar last van heeft dan krijgen ze last van ons". Ik wil niet alle kampers over één kam scheren, want er zijn gewoon fatsoenlijke kampers en hetzelfde hopeloze volk leeft ook in pauperbuurten, ik heb het over het slag mensen dat sinds Drees in de bijstand zit en meent dat dat normaal is. De enige manier waarop die holbewoners zich eventjes belangrijk kunnen voelen, is door op de nek van een ander te stampen, dat is het enige soort entertainment dat binnen hun bereik ligt.
Mensen die zich asociaal gedragen worden hier afgezeken, of dat nou Marokkanen of kampers zijn heeft niets met Fok! te maken.quote:Op zondag 21 december 2008 04:06 schreef reem het volgende:
Wat heerlijk zo'n topic wat kampbewoners afzeikt ipv marokkanen. Niets mis met een beetje diversiteit. En dit keer kan Meki dan ook meedoen
er is wél een oplossing, alleen wordt dat als "onmenselijk" afgedaanquote:Op zondag 21 december 2008 11:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Puike post. Een echte oplossing lijkt er i.m.o ook niet te zijn.. Wat ze in mijn geboorteplaats doen (en vast ook elders) is heel bewust een spreidingsbeleid voeren. Ze hebben toen van één kamp een stuk of 10 á 12 kleinere 'kampjes' gemaakt, en in verschillende wijken geplaatst. Inmiddels zijn een aantal gewoon weg, de bewoners geïntegreerd in de wijk. In het ergste geval hebben ze een goed voorbeeld vlakbij. Maar goed, zelden dat dat het gedrag en groepsgevoel veranderd..
Mja, eigenlijk zit er wel iets in, maar hoe wil je dat tegen houden? Ik zie nu ook hele wijken met groeperingen die dolgraag bij elkaar willen lijven wonen. Kampen opheffen heeft geen nut volgens mij, want dan zoeken ze elkaar weer in wijken op en heb je weer een soort van commune.quote:Op zondag 21 december 2008 13:50 schreef AgLarrr het volgende:
Hmmm, de filosofische vraag achter het geheel is dan of je wilt en/of kunt toestaan dat dergelijke groepen zich op zo'n manier bewust afzijdig houden van de maatschappij, helemaal als ze zo reageren als ze met die maatschappij geconfronteerd worden...
Onder het verkeerde account ingelogd meki?quote:Op zondag 21 december 2008 14:12 schreef Slappy het volgende:
Zijn er al kamervragen gesteld over deze terroristen![]()
![]()
Inderdaad. En ik ken nog wel een paar van die minderheidsgroepen.quote:Op zondag 21 december 2008 10:49 schreef SeLang het volgende:
Die gasten spelen natuurlijk wel met vuur.
We gaan nu net Great Depression 2.0 binnen, en net als tijdens de 1.0 versie zal er wel snel een behoefte ontstaan om dit op een onpopulaire minderheidsgroep af te reageren.
Ik denk niet dat je het helemaal tegen kan houden, zelfs niet met hele extreme maatregelen. Tot op zekere hoogte zullen 'groepen' zich altijd afzonderen van 'de maatschappij', daar hoeft in principe ook niets mis mee te zijn natuurlijk. Het is maar hoe je 'de maatschappij' wilt definiëren. Maar op het moment dat zo'n groep niet meer lijkt te functioneren binnen het kader dat die hele maatschappij omvat (in de geval de democratische rechtsstaat denk ik) dan zie weinig andere ethisch verantwoorde alternatieven op verbieden en vervolgen (rechterlijk).quote:Op zondag 21 december 2008 14:07 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, eigenlijk zit er wel iets in, maar hoe wil je dat tegen houden? Ik zie nu ook hele wijken met groeperingen die dolgraag bij elkaar willen lijven wonen. Kampen opheffen heeft geen nut volgens mij, want dan zoeken ze elkaar weer in wijken op en heb je weer een soort van commune.
Er zijn hier ook een paar mensen verhuisd omdat ze dichter bij de familie en gelijkdenkenden wilden verhuizen. Voelden ze zich veiliger.
Ik denk dat je meer bereikt met flinke straffen en zeldzaam familie en vriendenbezoek in het gevang, zodat ze beseffen dat dit de gevolgen zijn van je daden. Afsnijden van alles wat je dierbaar is, wanneer je de fout in gaat. Hoeft iemand van mij nog niet eens op water en brood te leven.
Kampers zijn al zo lang een probleem in Nederland, dat is niet interessant voor de voorpagina. Daarom zijn de moslims Nederland binnengehaald, die zijn nog wel interessant voor de voorpagina.quote:Op zondag 21 december 2008 15:40 schreef Meki het volgende:
staat het op de voorpagina op de Telegraaf ?
quote:Op zaterdag 20 december 2008 15:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo he, dan zouden ze zomaar 8 maanden vast zitten!
quote:Op zondag 21 december 2008 10:49 schreef SeLang het volgende:
We gaan nu net Great Depression 2.0 binnen, en net als tijdens de 1.0 versie zal er wel snel een behoefte ontstaan om dit op een onpopulaire minderheidsgroep af te reageren.
Dit.quote:Op zondag 21 december 2008 10:49 schreef SeLang het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |