abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 december 2008 @ 10:58:06 #41
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_64201679
quote:
Op zondag 21 december 2008 04:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Kamperbashtopique
No shit!
Qui habet aures audiendi audiat
pi_64201694
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:22 schreef Dwersdriever het volgende:
Ze kennen in ieder geval een belangrijk zwak punt van ons justitieel systeem. Als je dingen doet, doe het dan in groepsverband. Het is daarna bijna onmogelijk om precies te kunnen bewijzen wie nu precies wat gedaan heeft, wat strenge straffen vaak voor de rechtbank tot een onmogelijkheid maakt tenzij er deelname aan een criminele bende kan worden bewezen.
Daar heb je wel gelijk in. Je hebt nog wel deelname aan een vechterij maar met een maximum van 2 jaar geloof ik schiet dat ook niet op. Wat mij betreft houdt je elk lid van de groep verantwoordelijk voor de gevolgen van het geheel. Als je met zes man iemand in mekaar schopt lijkt mij dat erger dan als je dat in je eentje doet. Maar in het recht is dat feitelijk een lichter vergrijp.

Een ander punt is dat de rechterlijke macht in Nederland met zijn natte vingerwerk wat betreft de strafmaat erg laag zit in de geweldsmisdrijven. Er zit meestal wel factor tien tussen de strafmaat en het strafmaximum, waarbij de strafmaat dan ook nog vaak wordt omgezet in de equivalente taakstraf. Als je een verzekeringsmaatschappij probeert op te lichten of je een wietplantage hebt liggen die verhoudingen heel anders.

"Lang straffen helpt niet" roepen ze dan in koor. Dat is waar als je de blik vernauwt tot de individuele dader. De kans op recidive wordt niks kleiner door zo iemand een paar jaar vast te zetten. Maar het houdt wel een cultuur in stand. Die kampers bijvoorbeeld geven van vader op zoon door dat als er een probleem is, je erop moet slaan. Maar als papa en oom en buurman nou even een paar jaar weg zijn omdat ze in de bak zitten omdat ze erop sloegen toen er een probleem was, dan beinvloedt dat misschien wel zo'n automatisme onder kampers in dit geval. Hetzelfde met jongens die zomaar even een voorbijganger in mekaar trappen. Taakstrafje en wat de omgeving meekrijgt is dat diegene 'iets gedaan heeft', ruzie heeft gehad of iets dergelijks. Dat houdt het beeld in stand dat het allemaal niet zo erg is wat er gebeurd is en dat werkt door naar de omgeving.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 21 december 2008 @ 11:47:37 #43
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_64202608
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:57 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Omdat ze dat niet willen. Dat slag voedt hun kinderen op met het credo: "doe maar wat je wilt en als iemand daar last van heeft dan krijgen ze last van ons". Ik wil niet alle kampers over één kam scheren, want er zijn gewoon fatsoenlijke kampers en hetzelfde hopeloze volk leeft ook in pauperbuurten, ik heb het over het slag mensen dat sinds Drees in de bijstand zit en meent dat dat normaal is. De enige manier waarop die holbewoners zich eventjes belangrijk kunnen voelen, is door op de nek van een ander te stampen, dat is het enige soort entertainment dat binnen hun bereik ligt.
Puike post. Een echte oplossing lijkt er i.m.o ook niet te zijn.. Wat ze in mijn geboorteplaats doen (en vast ook elders) is heel bewust een spreidingsbeleid voeren. Ze hebben toen van één kamp een stuk of 10 á 12 kleinere 'kampjes' gemaakt, en in verschillende wijken geplaatst. Inmiddels zijn een aantal gewoon weg, de bewoners geïntegreerd in de wijk. In het ergste geval hebben ze een goed voorbeeld vlakbij. Maar goed, zelden dat dat het gedrag en groepsgevoel veranderd..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_64203087
quote:
Op zondag 21 december 2008 04:06 schreef reem het volgende:
Wat heerlijk zo'n topic wat kampbewoners afzeikt ipv marokkanen. Niets mis met een beetje diversiteit. En dit keer kan Meki dan ook meedoen
Mensen die zich asociaal gedragen worden hier afgezeken, of dat nou Marokkanen of kampers zijn heeft niets met Fok! te maken.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_64203191
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:47 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Puike post. Een echte oplossing lijkt er i.m.o ook niet te zijn.. Wat ze in mijn geboorteplaats doen (en vast ook elders) is heel bewust een spreidingsbeleid voeren. Ze hebben toen van één kamp een stuk of 10 á 12 kleinere 'kampjes' gemaakt, en in verschillende wijken geplaatst. Inmiddels zijn een aantal gewoon weg, de bewoners geïntegreerd in de wijk. In het ergste geval hebben ze een goed voorbeeld vlakbij. Maar goed, zelden dat dat het gedrag en groepsgevoel veranderd..
er is wél een oplossing, alleen wordt dat als "onmenselijk" afgedaan

Geef ze gewoon aan het leger als levende targets, die zijn wat moeilijker te raken dan die stilstaande schietschijven.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 21 december 2008 @ 13:39:51 #46
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64205743
Wat een bizar verhaal weer.
Ik vraag me door dit soort verhalen af of mijn idee over kampers nu een vooroordeel of en genuanceerd beeld is.

De burgemeester van Maastricht liet een aantal jaren geleden zien hoe je met die kampen om moet gaan. Dat voorbeeld verdient een hoop navolging.
Life is what you make it.
pi_64206068
-edit- Een dergelijke post is al eerder gemod, dus ook deze weg.

[ Bericht 68% gewijzigd door paddy op 21-12-2008 13:53:15 ]
  zondag 21 december 2008 @ 13:50:48 #48
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_64206184
Hmmm, de filosofische vraag achter het geheel is dan of je wilt en/of kunt toestaan dat dergelijke groepen zich op zo'n manier bewust afzijdig houden van de maatschappij, helemaal als ze zo reageren als ze met die maatschappij geconfronteerd worden...

pi_64206406
-edit- Nee dus

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 21-12-2008 14:08:30 ]
pi_64206866
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:50 schreef AgLarrr het volgende:
Hmmm, de filosofische vraag achter het geheel is dan of je wilt en/of kunt toestaan dat dergelijke groepen zich op zo'n manier bewust afzijdig houden van de maatschappij, helemaal als ze zo reageren als ze met die maatschappij geconfronteerd worden...
Mja, eigenlijk zit er wel iets in, maar hoe wil je dat tegen houden? Ik zie nu ook hele wijken met groeperingen die dolgraag bij elkaar willen lijven wonen. Kampen opheffen heeft geen nut volgens mij, want dan zoeken ze elkaar weer in wijken op en heb je weer een soort van commune.

Er zijn hier ook een paar mensen verhuisd omdat ze dichter bij de familie en gelijkdenkenden wilden verhuizen. Voelden ze zich veiliger.

Ik denk dat je meer bereikt met flinke straffen en zeldzaam familie en vriendenbezoek in het gevang, zodat ze beseffen dat dit de gevolgen zijn van je daden. Afsnijden van alles wat je dierbaar is, wanneer je de fout in gaat. Hoeft iemand van mij nog niet eens op water en brood te leven.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_64207021
Zijn er al kamervragen gesteld over deze terroristen
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  zondag 21 december 2008 @ 14:24:57 #52
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_64207528
DIT IS HAARLEM
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 21 december 2008 @ 14:27:21 #53
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_64207619
quote:
Op zondag 21 december 2008 14:12 schreef Slappy het volgende:
Zijn er al kamervragen gesteld over deze terroristen
Onder het verkeerde account ingelogd meki?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 21 december 2008 @ 14:33:46 #54
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64207878
quote:
Op zondag 21 december 2008 10:49 schreef SeLang het volgende:
Die gasten spelen natuurlijk wel met vuur.
We gaan nu net Great Depression 2.0 binnen, en net als tijdens de 1.0 versie zal er wel snel een behoefte ontstaan om dit op een onpopulaire minderheidsgroep af te reageren.
Inderdaad. En ik ken nog wel een paar van die minderheidsgroepen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 21 december 2008 @ 14:58:00 #55
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_64208692
quote:
Op zondag 21 december 2008 14:07 schreef paddy het volgende:

[..]

Mja, eigenlijk zit er wel iets in, maar hoe wil je dat tegen houden? Ik zie nu ook hele wijken met groeperingen die dolgraag bij elkaar willen lijven wonen. Kampen opheffen heeft geen nut volgens mij, want dan zoeken ze elkaar weer in wijken op en heb je weer een soort van commune.

Er zijn hier ook een paar mensen verhuisd omdat ze dichter bij de familie en gelijkdenkenden wilden verhuizen. Voelden ze zich veiliger.

Ik denk dat je meer bereikt met flinke straffen en zeldzaam familie en vriendenbezoek in het gevang, zodat ze beseffen dat dit de gevolgen zijn van je daden. Afsnijden van alles wat je dierbaar is, wanneer je de fout in gaat. Hoeft iemand van mij nog niet eens op water en brood te leven.
Ik denk niet dat je het helemaal tegen kan houden, zelfs niet met hele extreme maatregelen. Tot op zekere hoogte zullen 'groepen' zich altijd afzonderen van 'de maatschappij', daar hoeft in principe ook niets mis mee te zijn natuurlijk. Het is maar hoe je 'de maatschappij' wilt definiëren. Maar op het moment dat zo'n groep niet meer lijkt te functioneren binnen het kader dat die hele maatschappij omvat (in de geval de democratische rechtsstaat denk ik) dan zie weinig andere ethisch verantwoorde alternatieven op verbieden en vervolgen (rechterlijk).

In die zin is het enige verschil tussen kampers en bijvoorbeeld rechts, links of moslim extremisten, dat de eerste zich niet op basis van geweld van het systeem willen ontdoen of willen vervangen, maar zich op basis van geweld van het systeem onttrekken.

pi_64210137
staat het op de voorpagina op de Telegraaf ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 22 december 2008 @ 08:46:01 #57
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64235510
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:40 schreef Meki het volgende:
staat het op de voorpagina op de Telegraaf ?
Kampers zijn al zo lang een probleem in Nederland, dat is niet interessant voor de voorpagina. Daarom zijn de moslims Nederland binnengehaald, die zijn nog wel interessant voor de voorpagina.

maandag 22 december 2008 @ 08:49:04 #58
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64235537
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo he, dan zouden ze zomaar 8 maanden vast zitten!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_64243712
quote:
We gaan nu net Great Depression 2.0 binnen, en net als tijdens de 1.0 versie zal er wel snel een behoefte ontstaan om dit op een onpopulaire minderheidsgroep af te reageren.

Jij denkt dat ze onderwijs gevolgd hebben
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 22 december 2008 @ 14:04:40 #60
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64243870
quote:
Dit.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')