abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64177854
Voordat ik weer edelmoedig ga doneren, wil ik eerst graag zien wat er met de miljoenen van vorig jaar is gebeurd. Ik heb het Rode Kruis en 3FM al meerdere keren benaderd met de vraag hoe het geld is verdeeld en waar het naar toe is gegaan.
Ook heb ik nog niet één waterput gezien?? Ligt dat aan mij????

Waar zijn de duizenden waterputten en de tienduizenden kinderen die nu blij zijn met de miljoenen van vorig jaar? Ik wil resultaat zien voordat ik weer geef!

Edit:
Heb een schriftelijke verantwoording gevonden:
http://seriousrequest.3fm.nl/page/08_tekst/08_verantwoording2007

[ Bericht 19% gewijzigd door JJasperO op 20-12-2008 15:46:10 ]
  zaterdag 20 december 2008 @ 14:56:40 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64177870
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:55 schreef JJasperO het volgende:
Ook heb ik nog niet één waterput gezien?? Ligt dat aan mij????
Weet niet, waar woon je?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64177895
Nope geen één.

Gaat allemaal naar wapenhandel
  Donald Duck held zaterdag 20 december 2008 @ 14:58:03 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64177900
kiijk eens aan
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Donald Duck held zaterdag 20 december 2008 @ 14:59:25 #5
46149 __Saviour__
pi_64177935
Hoewel die Afrikanen er ook minder noodzakelijke dingen voor hebben gekocht. Dát is hun probleem, ze kunnen zich niet de juiste prioriteiten stellen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64177943
Kijk eens aan

pi_64177966
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:55 schreef JJasperO het volgende:
Waar zijn de duizenden waterputten en de tienduizenden kinderen die nu blij zijn met de miljoenen van vorig jaar? Ik wil resultaat zien voordat ik weer geef!
Terechte opmerking! Bedenk dat "het management" eerst flink zit af te romen en dat er vermoedelijk maar een klein deel van de donatie op de plaats van bestemming aankomt.
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:02:01 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64177975
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:01 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Terechte opmerking! Bedenk dat "het management" eerst flink zit af te romen en dat er vermoedelijk maar een klein deel van de donatie op de plaats van bestemming aankomt.
Flinke beschuldiging met je "vermoedelijk".
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Donald Duck held zaterdag 20 december 2008 @ 15:02:14 #9
46149 __Saviour__
pi_64177977
maar serieus: het is een héél goede vraag. Probeer er eens mee in de uitzending te komen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64178172
ja,,
pi_64178201
Verder tenminste niks in het nieuws gehoord hele jaar.
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:16:38 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64178273
Ik doe in ieder geval niet mee met dit onduidelijke circus.
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:17:12 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64178284
Ik ook niet, ik drijf alleen de veilingen wat op, static betaalt wel voor mij.
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:18:05 #14
136343 BasEnAad
pi_64178295
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:17 schreef soylent het volgende:
Ik ook niet, ik drijf alleen de veilingen wat op, static betaalt wel voor mij.
Ik ook
pi_64178313
Ik ook niet
pi_64178336
Om het even in kaart te brengen. Er werd vorig jaar gezegd dat het 150 euro kost om één waterput te kunnen realiseren. Dat betekent dat je met een miljoen euro 6666 waterputten kunt doen ontstaan. Er is 5 miljoen opgebracht en dat is verdubbeld door de regering. Dat betekent dat je meer dan 60.000 waterputten hebt kunnen maken en met 1 waterput kun je MINSTENS 10 mensen van water voorzien, en dat is heel magertjes genomen want je kunt er waarschijnlijk veel meer mensen mee voeden.

Dat betekent dat je minstens een half miljoen grote en kleine mensen in de probleemgebieden hebt kunnen helpen. Dat zou breed in het nieuws uitgemeten kunnen worden. Wat een geluk, kijk die kinderen toch eens blij met dat water spelen.

Ik voel me aardig bedrogen.
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:20:41 #17
136343 BasEnAad
pi_64178360
Kijk die actie op FOK! twee jaar geleden, voor die kinderen in ziekenhuizen, was goed en transparant geregeld. Daar geef ik wel geld aan.
Maar aan zulke strijkstokacties verspil ik mijn geld niet.
pi_64178401
Tja als je hier intrapt, is t je eigen schuld.
Dan ben je een goedzak
pi_64178506
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:02 schreef soylent het volgende:

[..]

Flinke beschuldiging met je "vermoedelijk".
Salarissen zijn bekend van gasten die aan de lijntjes trekken bij grotere organisaties. En die liegen er veelal niet om. Er is eerder veel over geschreven, ik heb de cijfers niet meer paraat, maar er blijft vaak een flink deel aan de strijkstok hangen. Voor mij de reden om al jaren geen cent meer te doneren.
pi_64178691
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:28 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Salarissen zijn bekend van gasten die aan de lijntjes trekken bij grotere organisaties. En die liegen er veelal niet om. Er is eerder veel over geschreven, ik heb de cijfers niet meer paraat, maar er blijft vaak een flink deel aan de strijkstok hangen. Voor mij de reden om al jaren geen cent meer te doneren.
Luister, ik begrijp best dat er in grote organisaties in de bovenste lagen vooral zakkenvullers zitten en dat zij een deel van mijn gedoneerd geld krijgen kan ik wel heel moeilijk over gaan doen, maar als ik niks doneer dan krijgt dat arme kind ook niks. Anders geredeneerd, als er van mijn donatie 15% naar zakkenvullers gaat en de rest naar waar het behoort te komen, dan doneer ik wel. Dan vind ik het goede deel belangrijker dan het slechte deel, beter wat dan niks. Dat heet welvaart delen.

Maar als er 15% aan de strijkstok zou blijven hangen, dan veranderen mijn cijfers niet zo hard, dan nog moeten er honderdduizenden blije mensen zijn en die zie ik niet.
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:39:36 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64178759
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:28 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Je hebt basically de keus tussen professioneel management en goedbedoelende anarchisten. Het is een feit van algemene bekendheid dat een professioneel bestuur de zaak beter runt, meer geld binnenhaalt, het effectiever besteedt. Dat is dan ook de reden dat elke organisatie - die het kan betalen - werkt met serieuze managers, ook al kosten ze iets.

Dat jij dat negeert en je puur blindstaart op een paar salarisjes - terwijl je niet kijkt naar wat die mensen beter kunnen dan laagbetaalde vrijwilligers - geeft aan dat je niet echt een volwassen blik hebt op het runnen van een bedrijf. Het gaat om resultaat dat bereikt wordt. De big picture.
pi_64178905
Ik heb hier wat gevonden. Als het waar is ziet het er goed uit!

http://seriousrequest.3fm.nl/page/08_tekst/08_verantwoording2007
pi_64178971
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:36 schreef JJasperO het volgende:

[..]

Luister, ik begrijp best dat er in grote organisaties in de bovenste lagen vooral zakkenvullers zitten en dat zij een deel van mijn gedoneerd geld krijgen kan ik wel heel moeilijk over gaan doen, maar als ik niks doneer dan krijgt dat arme kind ook niks. Anders geredeneerd, als er van mijn donatie 15% naar zakkenvullers gaat en de rest naar waar het behoort te komen, dan doneer ik wel. Dan vind ik het mede deel belangrijker dan het slechte deel, beter wat dan niks. Dat heet welvaart delen.
Was het maar zo'n feest met je 15 procent. Alle op te zoeken cijfers geven een veel en veel groter percentage. Het is verworden tot één grote ondoorzichtige brij. In 2006 waren er meer dan 900 goede doelen.

Nu begrijp ik ook wel dat mensen in nood geholpen moeten worden, maar dat lijkt mij dan meer een taak van overheden.

Anyway, succes met je zoektocht naar blije gezichten
pi_64179036
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:39 schreef soylent het volgende:

[..]

Dat jij dat negeert en je puur blindstaart op een paar salarisjes - terwijl je niet kijkt naar wat die mensen beter kunnen dan laagbetaalde vrijwilligers - geeft aan dat je niet echt een volwassen blik hebt op het runnen van een bedrijf. Het gaat om resultaat dat bereikt wordt. De big picture.
Hoe je volwassen een groot bedrijf moet runnen en hoe je resultaten moet bereiken, the big picture, dat zien we de laatste maanden volop in de media
pi_64179183
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 15:01 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Lul toch niet iedereen zo na, joh.
Cause nobody likes rock anymore!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')