Lausteen | vrijdag 19 december 2008 @ 22:43 |
Sinds kort heb ik problemen met mijn Peugeot 309. Ongeveer twee maanden geleden begon te motor bij accelereren en koude motor zachtjes te stotteren bij 2500 toeren. Als de motor warmer werd ging het over, ik reed er vaak korte stukjes mee en na een tocht over de snelweg was het vaak weer een tijdje weg. Maar sinds ongeveer twee weken geleden werd het schokken steeds erger en kwam het soms ook voor bij een warme motor. Nu wilde hij afgelopen zaterdag na een kort ritje ook opeens niet meer starten ![]() Afgelopen week ook weer startproblemen, stilvallen en constant inhouden. Maar vanavond was het dan toch echt over en uit ![]() Nu vraag ik me dus af wat het is ![]() ![]() (Het gaat overigens om de 1.4) | |
kingofcool | vrijdag 19 december 2008 @ 23:11 |
Vacuum lek...misschien. Of ff langs de dealer, deze kan je ECU uitlezen en zien welke fout code je heb. Reset zou je kunnen proberen, door bijde accu polen los temaken en deze een korte tijd naast de accu telaten hangen... (werkte bij mijn honda prima) En let wel ff op bij het los maken van de polen, begin bij de massa - POOL!!! dan de plus + . | |
Repeat | vrijdag 19 december 2008 @ 23:14 |
ECU kan je ook zelf uitlezen (met foutcodes). | |
Repeat | vrijdag 19 december 2008 @ 23:14 |
quote: quote: | |
blup | vrijdag 19 december 2008 @ 23:29 |
Bougiekabels rot? Maak je handen nat, ga eens met je handen langs de bougiekabels terwijl die loopt?.. Kom je HEEL snel achter of ze goed zijn..... ![]() | |
Lausteen | vrijdag 19 december 2008 @ 23:40 |
quote:Tja dan moet ik m sowieso eerst zien te starten ![]() Maar die ECU codes ga ik morgen even uitlezen ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 20 december 2008 @ 00:12 |
Jaren '80 Peu kapot = GizartFRL bellen, mailen of PMmen. | |
blup | zaterdag 20 december 2008 @ 03:40 |
quote:Mijn clio had/heeft precies t zelfde gehad. Moeilijk starten, en als hij eenmaal start loopt hij erg moeilijk. Nadat hij wat warmer was ging het beter.. Kwam er pas achter toen ik op een regenachtige vochtige dag onder de kap keek en de vonken uit de kabels zag komen.. Nadat ik probeerde de kabel aan de kant te leggen en een bijzondere opjoekel kreeg wist ik genoeg. | |
Lausteen | zaterdag 20 december 2008 @ 13:34 |
Nou ik heb de ECU uitgelezen, de errors die ik krijg zijn: 41. / engine rpm sensor. 53. / battery voltage. (zal door het vele starten komen neem ik aan, verder geen oorzaak van het probleem) 32. / self-correction richness regulation Dus mijn eerste idee was goed ![]() | |
daNpy | zaterdag 20 december 2008 @ 13:35 |
Accu dood denk ik. | |
Lausteen | zaterdag 20 december 2008 @ 13:39 |
Okay wat ik al heb over 3.2: - Air leak at intake / Exhaust leak (- Check the Lambda sensor electrical circuit, try again with a new Lambda sensor) (- Try again with a new ECU) 4.1 - Check the defective components and the electrical circuit (das duidelijk) [ Bericht 0% gewijzigd door Lausteen op 20-12-2008 13:44:53 ] | |
Lausteen | zaterdag 20 december 2008 @ 13:40 |
quote:Nee accu is niet dood denk ik, want het klinkt alsof hij totaal geen moeite heeft met het ronddraaien van de startmotor maar dat ie gewoon niet helemaal aanslaat (begint soms wel op 2 cilinders te lopen heb ik het idee). | |
daNpy | zaterdag 20 december 2008 @ 15:14 |
Ding is toch nog niet zo oud? Naar de garage ermee dan? | |
Lausteen | zaterdag 20 december 2008 @ 16:19 |
uit 91 ![]() | |
daNpy | zaterdag 20 december 2008 @ 17:34 |
Ow verrek zo'n ding. Dacht dat het om de nieuwe 308 ging eigenlijk ![]() Zal eens kijken of ik iemand weet ![]() | |
_Drake_ | zaterdag 20 december 2008 @ 17:42 |
Verderkap + rotor, kijk die eerst maar eens naar. Verder is gok ik ook de koeltempsensor richting de ecu half defect waardoor hij een mengselstoring geeft (komt vaak voor). Maar dat heeft meer te maken met slecht lopen dan (en vooral koud) niet zozeer dat de auto helemaal niet meer loopt. | |
Turquaz52 | zondag 21 december 2008 @ 17:16 |
quote:41= Krukaspositie sensor neem ik aan... ![]() 53 is normaal, want gestart heeft ie niet waardoor ie een wat lager voltage heeft..? 32 is als ik het zo begrijp je lambdasonde..? ![]() |