abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64159367
Laatst heb ik voor mezelf een groot verschil gemerkt met mensen die ik ken qua omgaan met drank.
Zij hebben altijd een klein groepje waar ze mee drinken thuis en daar ook nogal extreem in zijn.
Ik heb het nu een paar keer meegemaakt en ok het is leuk voor af en toe maar niet voor mij elke week.

Voor mezelf heb ik liever dat ik naar de kroeg ga en met mensen in contact kom en dan ga ik niet eens echt voor de drank maar meer voor de gezelligheid en dat hoeft ook niet elke week.
Drank is leuk maar ik kan ook andere dingen bedenken die ik ook leuk gezellig vind om te doen in het weekend.
Voor mij hoeft het weekend dus niet in het teken van de drank te staan.

Nu ben ik nieuwsgierig hoe anderen dus met drank omgaan in het weekend??
pi_64159396
Ik ga heel goed met drank om.
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:55:34 #3
210679 muay-toy
Mandingo warrior, amour faya
pi_64159481
ga wel goed met drank om, drank is ook goed tegenover mij.
je moet een gegeven paard niet in de bek staren
pi_64159487
ik drink ook doordeweeks
pi_64159561
Nuchter zijn of aangeschoten zijn, veel verschil is er niet behalve die lekkere roes waarbij ik even niet hoef te denken aan het leven van alledag. Ik drink met mate en niet met kratten tegelijk Kan ook naar de coffeeshop gaan om 4 gram wiet te kopen maar geef me dan maar liever een lekkere koude rakker met 2 vingers schuim om het leven op aarde te vieren voor zolang ik nog leef.

Ik ga dus goed om met drank, zodra ik merk dat het verder gaat dan aangeschoten zijn dan drink ik een glas frisdrank. Mijn doel in het weekend is dan wel de aangeschoten toestand bereiken omdat het nogmaals zo is dat ik 1 keer leef en dan wil ik ook relaxte momenten hebben met verstand op nul.
Genieten is toegestaan!!!
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:58:18 #6
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_64159579
Wij hebben een haat-liefde verhouding, drank en ik. Ik kan er intens van genieten als zij me goed behandeld, maar kan er ook goed ziek van zijn als ze naar tegen me doet...
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_64159624
binge drinking, weetog.
pi_64159735
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:00 schreef Repeat het volgende:
binge drinking, weetog.
Daar begon het bij die anderen wel op te lijken en voor mijzelf vind ik dat zonde om elk weekend te doen.
Voor mij wil ik een gedeelte van het weekend nog bewust mee maken zonder het hele weekend brak te zijn.
Voor mij ben ik wel meer na gaan denken hoe er verschillen in kunnen zijn in het omgaan met alcohol en het uitgaan ook. Ik ga meer uit voor sociale contacten en praatjes te maken en een vriend van me die gaat echt uit voor de drank.
pi_64159750
Ik gebruik geen drank, drank gebruikt mij.

Als ik naar de kroeg of iets dergelijks ga dan lust ik wel een slok. Maar het is zeker geen noodzaak dat ik drank moet drinken in het weekend.
pi_64159840
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:04 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Daar begon het bij die anderen wel op te lijken en voor mijzelf vind ik dat zonde om elk weekend te doen.
Voor mij wil ik een gedeelte van het weekend nog bewust mee maken zonder het hele weekend brak te zijn.
Voor mij ben ik wel meer na gaan denken hoe er verschillen in kunnen zijn in het omgaan met alcohol en het uitgaan ook. Ik ga meer uit voor sociale contacten en praatjes te maken en een vriend van me die gaat echt uit voor de drank.
In aangeschoten toestand kun je ook nog bewust zijn. Niet in opperste staat van waakzaamheid maar je gaat echt niet richting coma met 10 biertjes achter de kiezen.

Toen ik nog 3 keer per week tot 5 uur ging stappen was het normaal om te drinken, vond het eerder vreemd om in die zatte bende spa-water tot me te nemen. Maar dat was de studententijd.
pi_64159862
Hetzelfde als doordeweeks.
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:10:26 #12
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_64159918
Adtje Kratje
pi_64160010
Biertopic!

Tijd om het weekend in te zegenen met een goudgele rakker.

Proost!
Nee.
pi_64160041
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:08 schreef Topspin het volgende:

[..]

In aangeschoten toestand kun je ook nog bewust zijn. Niet in opperste staat van waakzaamheid maar je gaat echt niet richting coma met 10 biertjes achter de kiezen.

Toen ik nog 3 keer per week tot 5 uur ging stappen was het normaal om te drinken, vond het eerder vreemd om in die zatte bende spa-water tot me te nemen. Maar dat was de studententijd.
Ik bedoel met bewust meer de dagen erna eigenlijk. Als je veel drinkt heb je er vaak toch het grote gedeelte van het weekend nog last van door kater en brak te zijn.
En ik denk ook dat het per persoon afhangt de ene kan totaal niet tegen drank en die is de weg helemaal kwijt na 10 biertjes en de ander heeft daar juist geen last van.
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:16:57 #15
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_64160123
Katers en brakheid is ook persoonsgebonden. Ik ben gezegend met een vrijwel katerloos bestaan, terwijl ik toch af en toe behoorlijk doordrink. En brakheid (dus de vermoeidheid; niet misselijk,koppijn->Das kater) gaat bij mij na de douche en t ontbijt ook weg. En dan maakt t niet eens zoveel uit hoeveel ik slaap. Na 5 uur slaap gaat t bijna net zo prima als na 12 uur, behalve dat ik dan s avonds eerder vermoeid ben. Er zijn echter ook mensen die bij wijze van 3 dagen kapot zijn van 1 avond doorzakken.
pi_64160162
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:14 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ik bedoel met bewust meer de dagen erna eigenlijk. Als je veel drinkt heb je er vaak toch het grote gedeelte van het weekend nog last van door kater en brak te zijn.
En ik denk ook dat het per persoon afhangt de ene kan totaal niet tegen drank en die is de weg helemaal kwijt na 10 biertjes en de ander heeft daar juist geen last van.
Een verkwikkende douche doet wonderen

De weg kwijt zijn na 10 bier lijkt me dan sterk als je vaker gedronken hebt, ben je 15 dan is het wat anders.

Alcohol die de nachtrust kan verstoren kan een argument zijn om het te laten, maar ik merk dat ik toch beter slaap bij gebruik binnen de perken.

Ik zou me wel zorgen gaan maken bij black-outs bij drinken, maar dat heb ik al een hele tijd niet meer gehad. Tijdens het stappen tot diep in de nacht complete beelden van de film kwijt geraakt maar goed, student zijn en uitgaan erbij. Bij een biertje thuis ga ik al snel niet helemaal verder dan de norm.
pi_64160396
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:17 schreef Topspin het volgende:

[..]

Een verkwikkende douche doet wonderen

De weg kwijt zijn na 10 bier lijkt me dan sterk als je vaker gedronken hebt, ben je 15 dan is het wat anders.

Dat is niet helemaal waar want ik ken een jongen die kan er niet totaal tegen en die drinkt ook al jaren.
Na een paar biertjes heeft hij al dat die de weg kwijt is en bijna iedereen kent hem ook zo . Hij kan er gewoon echt niet tegen.
pi_64160565
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:25 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar want ik ken een jongen die kan er niet totaal tegen en die drinkt ook al jaren.
Na een paar biertjes heeft hij al dat die de weg kwijt is en bijna iedereen kent hem ook zo . Hij kan er gewoon echt niet tegen.
Heb ooit eens gelezen dat bepaalde mensen allergisch zijn voor alcohol. Zou best kunnen, de een is allergisch voor huismijt de ander voor alcohol.
pi_64160687
Dat lijkt me helemaal lastig dan.
Het viel mij gewoon op dat een boel mensen juist met alcohol heel verschillend mee omgaan.
Het is ook altijd wel interessant. Ik moet wel zeggen dat ik voor mezelf gelukkig de grenzen ken en daar ben ik ook wel blij mee.
pi_64160764
Meestal verantwoordelijk, maar soms heb ik gewoon zin om helemaal naar de tering te gaan. Dan gaat alles los, sterk, bier, mix, alles door elkaar
"Those unforgettable days, for them I live"
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:52:41 #21
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_64161240
Ga er heel goed mee om, drink uberhaupt niet
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:43:31 #22
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_64163022
quote:
Maar dat was de studententijd.
dat dus.
pi_64163048
Ik heb al 2 maanden geen druppel alchohol gedronken
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:49:48 #24
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_64163263
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb al 2 maanden geen druppel alchohol gedronken
Ik drink meestal hele glazen i.p.v druppels
pi_64163856
Ik heb niet zoveel met drank. Geniet veel meer van frisdrank.
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')