abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64147486
De Telegraaf (jawel!) staat bol van de reacties onder dit onderwerp:
quote:
Gordijnen niet chique genoeg voor ABN-feestje

AMSTERDAM - De top van ABN Amro heeft ondanks de economisch zware tijden gisteren genoten van een exclusief kerstdiner in Loosdrecht. De door de overheid geredde bank spaarde kosten noch moeite om er een onvergetelijk feest van te maken. Zelfs de gordijnen werden vervangen.

Het festijn vond plaats op de Koninklijke Watersport Vereniging Loosdrecht. De locatie was voor deze gelegenheid volledig omgetoverd.

Het standaard nette interieur was volledig vervangen, omdat de bestuurders van de bank deze niet luxe genoeg vonden. Volgens diverse bronnen werd de inboedel van de watersportvereniging op voordracht van Jan-Peter Schmitmann, de bestuursvoorzitter van ABN Amro Nederland, tijdelijk de deur uitgezet. Gordijnen, stoelen, tafels en tafelzilver; niets was goed genoeg. Met man en macht werd er drie dagen lang gewerkt om de gelegenheid om te toveren tot een waar paleis.

Schmittmann, zelf een prominent lid van de Koninklijke Watersportvereniging, had de gelegenheid uitgekozen om zijn medebestuurders en directeuren te trakteren op een onvergetelijk kerstdiner.

Alle 40 genodigden kwamen met partner en eigen chauffeur bij de zeilvereniging aan. Voor de in totaal 40 chauffeurs werd ook een feestelijke avond geregeld. Zij vierden in de lokale horecagelegenheid Heineke, die ook speciaal was afgehuurd, hun eigen feestje inclusief diner.

Voor de uitbater van de Koninklijke Watersportvereniging was het de grootste partij van 2008.

Dit exclusieve feestje met onder meer een optreden van Joke Bruis en een grote band heeft volgens verschillende bronnen al snel vele tienduizenden euro’s gekost. “En dat in een tijd dat de bonussen en luxueuze diners voor topbestuurders dagelijks in het nieuws zijn en aan banden zijn gelegd. Schmittmann staat hier op de zeilvereniging bekend als iemand die zich daar weinig van aantrekt”, zo meldt een van hen.

Ook zou de bestuursvoorzitter van ABN Amro Nederland volgens bronnen weigeren zijn eindejaarsbonus in te leveren. Veel andere topmannen van verschillende financiële instellingen hebben inmiddels aangegeven af te zien van hun eindejaarsbonus. De zegsman van de bank laat weten niets te kunnen zeggen over de bonus van Schmittmann. “Dat is iets tussen hemzelf en de bank.”
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)__.html?pageNumber=9

Suggestief stukje natuurlijk, maar ze zullen ongetwijfeld geen droog boterhammetje met kaas tijdens hun jaarlijkse feestje hebben genuttigd.
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:02:17 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64147535
Smakelijk JP!
Lang leve mij! *O*
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:07:28 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64147674
Zal wel overdreven zijn ja.
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:08:25 #4
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_64147707
reservering was natuurlijk al gemaakt voor de overnamen en kon niet meer geannuleerd worden, maar volgend jaar natuurlijk ook gewoon een broodje kaas met karnemelk voor deze heren op advies van hun grootaandeelhouder
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:08:58 #5
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64147719
En de reacties hier op dan. Het is net BNW meets NWS meets TRU meets ONZ
quote:
deze overheid is geen woorden maar graaien ,mr.balkenende cristelijks is bij u niet meer bij, u doet zo mooi voor maar denk alleen maar aan uw eigen en de rest van het kabinet voor toekomst baantje van 1 milj ¤ , en zeg de nederladers moet niet zeuren, makelijk zeggen,u heefd vrij reizen ,vrij eten ,vrij vervoer en werk dag van s'morgen 06,00 tot 18.00 en dan te horen dat je pensioen niet woord verhoogt
john, nederland | 11:41 | 19.12.08
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Lekker blijven graaien hoor heren. Wordt het personeelsfeest voor de gewone werkers bij de ABN ook zo aangepakt ?Wordt tijd dat de midden en onderklasse in NL ook maar eens gaat graaien. Dat wil zeggen keiharde graaihoge looneisen stellen en desnoods de boel plat hiervoor. Kennelijk het enige middel om een shock teweeg te brengen bij dit soort graaiers.
cees, rotterdam | 11:42 | 19.12.08

En horen we Bos hier over?, wordt zeker in de doofpot gestopt. Wij zijn gelukkig geen klant van abn
aower, adam | 11:43 | 19.12.08

Meneer Bos vriendelijk bedankt !!!!Ik zou zeggen redt nog meer banken.In ieder geval weten we nu waar onze belasting centen naar toe gaan.Dit is echt ongehoord.
M.Koning, Amsterdam | 11:44 | 19.12.08

Die lui houden een feestje en daarvoor is de inboedel enigszins aangepast, let op, niet nieuw gekocht!Een paar maal tien duidend euro voor een goed kerstdiner van 40 man plus aanhang EN chauffeurs, nounou het is me wat! Laat het gepeupel nou eens verantwoordelijke banen hebben, nee!
Jan ter Been, Appelscha | 12:02 | 19.12.08

Ach, op de Titanic feestten ze tenslotte ook door tot het bittere einde... Maar ik mag aannemen dat iedere ABN rekeninghouder met enig zelfrespekt vandaag nog de relatie met die uitvreters gaat be-eindigen?
Dirk, T Harde | 12:02 | 19.12.08

Nou Gerrit Zalm het wordt je wel gemakkelijk gemaakt deze geldverslinders de deur uit.
KB, Utrecht | 12:02 | 19.12.08

Beste mensen, geld moet rollen, dus niet oppotten of op de bank zetten... en al helemaal niet op de ABN AMRO bank.
Pieter, UK | 12:03 | 19.12.08

Kunnen de gewone Nederlanders hier niet tegen demonsteren? Ons wordt verteld dat wij op ons geld moeten passen, terwijl deze geldwolven het met bakken uit lopen te geven, er een miljonairs beurs is en dat onze regering de staatsschuld van 1,5 miljard van Curacao wil betalen ondanks dat eigen land in een crisis verkeerd. Hier moet de Nederlanders zelf wat aan doen!
Johan, Noordwijk | 12:03 | 19.12.08

Van mij mogen ze heerlijk eten en drinken, maar het is niet chique. En zeker niet in deze tijd. Het past zo bij nieuw geld, net als al die types uit de PC Hooftstraat. Echt ""oud geld"" hangen het niet aan de grote klok wat zij allemaal doen en waar zij gaan eten etc. Het is pure proleterigheid.
Esther, Den haag | 12:04 | 19.12.08

Ja daar staan wij niet meer van te kijken. Het zijn gewoon dieven en daar geeft onze Minister Bos zoveel geld aan!!En de ouderen minder pensioen en de oudjes minder zorg. Daar hebben zij dan voor gewerkt.Conclusie. Minister Bos stap op!!
van de Beek, Barneveld | 12:04 | 19.12.08

Weer is nu duidelijk te zien dat die witte boord crimminelen lak hebben aan de belastingbetaler.2e kamerleden doe hier iets aan en stuur dat zooitje weg en zonder bonus.En stel kamer vragen aan Bos hierover.Hier wordje toch woedend over.En mensen ga naar een andere bank.
wally, Eindhoven | 12:05 | 19.12.08

Zij hebben nietss geleerd van de kredietcrisis. Zij moeten derhalve geen overheidssteun krijgen
K.Harder, Leeuwarden | 12:05 | 19.12.08

Het is en het zal altijd zo blijven dat de maatschappij bestaat uit drie pilaren: GELD SEX en MACHT. Overigens, ze pakken kopstukken op van de Maffia omdat ze zwendelen en meer. Het verschil met de Maffia is, dat je weet dat je zaken doet met iemand die jou belazert. Van de kopstukken van het bankwezen verwacht je het niet. En dat is velen malen triester.
PB, Grote Stad | 12:06 | 19.12.08
Lang leve mij! *O*
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:10:03 #6
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_64147744
'Een optreden van Joke Bruis' associeer ik nu niet direct met ongekende decadentie. De Telegraaf zal het dus wel weer aardig opkloppen en waarschijnlijk houdt dat 'vervangen van het interieur' weinig méér in dan dat er een paar klapstoeltjes bij gezet zijn.
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:11:43 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64147787
Wat een schoolvoorbeeld van typische Telegraaf riooljournalistiek.
quote:
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:13:17 #8
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64147844
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 13:11 schreef soylent het volgende:
Wat een schoolvoorbeeld van typische Telegraaf riooljournalistiek.
[..]

Ik las redactie
Lang leve mij! *O*
pi_64147878
quote:
Dit exclusieve feestje met onder meer een optreden van Joke Bruis
Nou, het kon weer niet op .
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:16:47 #10
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_64147969
maar voor PVV vast wel weer een reden om spoeddebat aan te vragen in het kerstreces want een aantal vrienden van Rita zitten natuurlijk ook in dat circuit, dus die kan er haar vingers niet aan branden
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:17:53 #11
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64148022
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 13:14 schreef Lexie het volgende:

[..]

Nou, het kon weer niet op .
Volgens haar agenda op jokebruijs.nl was dit de 1e boeking van 2008
Lang leve mij! *O*
pi_64151090
Er vanuit gande dat het artikel klopt, vind ik het echt schandalig wat die ABN-Amrobank top flikt.
pi_64151546
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 13:10 schreef Frollo het volgende:
'Een optreden van Joke Bruis' associeer ik nu niet direct met ongekende decadentie. De Telegraaf zal het dus wel weer aardig opkloppen en waarschijnlijk houdt dat 'vervangen van het interieur' weinig méér in dan dat er een paar klapstoeltjes bij gezet zijn.
idd dit hele gebeuren zal allang betaald en geregeld zijn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 19 december 2008 @ 15:12:18 #14
233785 Lucanus
Crescit in adversis virtus
pi_64151719
Een kantine van een sportvereniging die omgebouwd is voor een leuke avond met wat catering en een optreden van een B-actrice?

Het kerstfeest van mijn middelbare school zat een beetje op hetzelfde niveau. Maar van een grote bank verwacht je dan ook weinig anders
  zaterdag 20 december 2008 @ 12:52:47 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_64175306
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 15:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd dit hele gebeuren zal allang betaald en geregeld zijn
Idd dat soort zaken regelen ze altijd ver van te voren?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_64175533
In tegenstelling tot de bonussen bij de politie waar Bos niets aan doet..kun je natuurlijk gewoon overstappen naar de Rabo of DSB.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_64175801
Economisch zware tijden of niet; die topmannen zullen altijd geld hebben en zich dus chique feestjes veroorloven, óók op kosten van de zaak.. ze zijn immers de top, niet de werkpaarden.
  zaterdag 20 december 2008 @ 13:24:07 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64175991
Gelukkig maakt een paar keer tienduizend euro ook een heleboel uit op een balans van een paar honderd miljard.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64176866
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 13:15 schreef OldJeller het volgende:
Economisch zware tijden of niet; die topmannen zullen altijd geld hebben en zich dus chique feestjes veroorloven, óók op kosten van de zaak.. ze zijn immers de top, niet de werkpaarden.
En dat zouden ze zelf moeten weten, als ze niet door de overheid gered waren.

In dit geval hadden ze dat feest gewoon af moeten schaffen, al was het nog zo knullig. En zo knullig zou het niet geweest zijn als ze het interieur ervoor vernieuwd hadden.
pi_64178330
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:08 schreef keuvelaar het volgende:

[..]

En dat zouden ze zelf moeten weten, als ze niet door de overheid gered waren.

In dit geval hadden ze dat feest gewoon af moeten schaffen, al was het nog zo knullig. En zo knullig zou het niet geweest zijn als ze het interieur ervoor vernieuwd hadden.
ABN is gewoon een gezond bedrijf hoor.
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:23:05 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64178418
Beetje met truffels in je oren een avond met Joke Bruijs uitzitten is anders beheurlijk zwaar.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')