abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64143696
Van het weekend ga ik iemand helpen twee Velux dakramen te verven (binnenkant). Nu was ik gisteren eens aan het kijken, maar het lijkt me vrij lastig overal bij te komen met schuurpapier en kwast. Ook al kun je het raam kantelen, vooral om en nabij het draaipunt is het vrij onbereikbaar.

Is het mogelijk het kantelraam eruit te halen, en zo ja, hoe? Ik kan daar op de Velux site of elders nergens iets over terugvinden. Een goed bewaard geheim dus. Met het raam eruit, lijkt het me veel makkelijker werken :p
pi_64144839
er zitten in het scharnier drukknopjes, deze moet je indrukken, dan bij het naar buiten draaien schuift het raam uit de scharnieren.
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
pi_64148356
Het klopt wat Fatherjack zegt, wees overigens wel voorzichtig, als het raam een beetje groot is, is hij best zwaar.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_64148727
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 13:26 schreef dahei het volgende:
Het klopt wat Fatherjack zegt, wees overigens wel voorzichtig, als het raam een beetje groot is, is hij best zwaar.
Inderdaad. Ik denk ook dat we het met z'n tweeën doen. Ik wil niet met mijn hoofd door de glasplaat gaan omdat het raam naar beneden komt
pi_64165766
Let op dat je de boel weer beschadigd met het terugplaatsen van het raam.
pi_64167065
Er staat me iets bij dat je het blanke hout van een Velux dakraam niet mag schilderen. Maar dat is slechts een herinnering zonder feitelijke kennis.
pi_64167233
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 22:59 schreef fokkieslim het volgende:
Let op dat je de boel NIET weer beschadigd met het terugplaatsen van het raam.
maar dat is vanzelf toch .
pi_64189791
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 23:31 schreef Marsepein het volgende:
Er staat me iets bij dat je het blanke hout van een Velux dakraam niet mag schilderen. Maar dat is slechts een herinnering zonder feitelijke kennis.
Daar ben ik wel benieuwd naar. Misschien in de randen, waar het raam dichtklemt? Daar kan ik me voorstellen dat een dikke laag verf voor problemen kan zorgen. Maar het afbladderen van de transparante laag die er nu op zit, kan niet de bedoeling zijn lijkt me
pi_64197646
inerdaad niet schilderen,dan gaan de velux ramen rotten.beitsen desgewenst een dekkende beits nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')