abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 december 2008 @ 16:20:12 #1
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_64123447

FC Eindhoven (EVV) opgericht 16 november 1909

Landskampioen: 1x
Bekerwinnaar: 1x

Eindhovens oudste en mooiste!

Links:
Officiële website van FC Eindhoven
Supportersvereniging Eindhoven
supporters forum

Hier verder....

[ Bericht 16% gewijzigd door bramos-elvis op 18-12-2008 16:29:36 ]
Accept you're dead and start living
  donderdag 18 december 2008 @ 16:35:44 #2
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_64123987
Bramos-Elvis,

Aangezien er niet zoveel Eindhovenaren naar de Fc gaan moet ik jou vast wel kennen?
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
  donderdag 18 december 2008 @ 16:50:18 #3
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_64124513
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:35 schreef motherflocker het volgende:
Bramos-Elvis,

Aangezien er niet zoveel Eindhovenaren naar de Fc gaan moet ik jou vast wel kennen?
Zou goed kunnen...
  donderdag 18 december 2008 @ 19:03:49 #4
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_64127773
Hopelijk met een mooie toekomst
De Narcis van Gabon
  vrijdag 19 december 2008 @ 09:20:58 #5
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_64141189
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:50 schreef bramos-elvis het volgende:

[..]

Zou goed kunnen...
Zit jij ook altijd bij vdb te zuipen van te voren?
PSV
4 in a row!
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:24:44 #6
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_64142900
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 09:20 schreef motherflocker het volgende:

[..]

Zit jij ook altijd bij vdb te zuipen van te voren?
neen, ik 'werk' op vrijdagmiddag.
Ben meestal een half uurke van te voren aanwezig in 't supportershome.
  vrijdag 19 december 2008 @ 15:55:02 #7
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_64153010
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:24 schreef bramos-elvis het volgende:

[..]

neen, ik 'werk' op vrijdagmiddag.
Ben meestal een half uurke van te voren aanwezig in 't supportershome.
mmm heb dan geen idee wie je bent haha vriend van holleeder?
PSV
4 in a row!
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:22:01 #8
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_65077933
Vandaag of morgen zou er uitsluitsel komen van de beroepscommissie....
Ik ga momenteel iig kapot van de zenuwen en spanning....
  vrijdag 16 januari 2009 @ 16:15:59 #9
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_65113293
quote:
Woensdag meer duidelijkheid voor FC Eindhoven
door Frank van den Heuvel. vrijdag 16 januari 2009 | 14:50 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 16 januari 2009 | 15:18

Tekstgrootte
EINDHOVEN - De beroepscommissie van de KNVB doet woensdag uitspraak in de zaak die FC Eindhoven heeft aangespannen.

Die mededeling kreeg de leiding van de eerstedivisionist vandaag uit Zeist. De beroepscommissie komt dinsdagmiddag opnieuw bijeen en zal de uitkomst van het beraad woensdag aan de club berichten.

FC Eindhoven wacht in grote spanning op de uitspraak van de beroepscommissie, die voor een groot deel bepaalt over de club kan blijven bestaan. De eerstedivisionist is in beroep gegaan tegen de beslissing van de licentiecommissie van de KNVB om de club in categorie 1 (clubs onder curatele) te houden. Daardoor krijgt de KNVB het recht om de procedure op te starten die leidt tot het intrekken van de proflicentie.

FC Eindhoven-voorzitter Ed Creemers zei gisteren nog steeds 'vol optimisme' te zijn over een goede afloop.
Bron: ed.nl
Nog een kleine week in spanning dus....
  woensdag 21 januari 2009 @ 15:05:26 #10
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_65284794
quote:
'Einde aan profvoetbal voor FC Eindhoven'
Uitgegeven: 21 januari 2009 14:48
Laatst gewijzigd: 21 januari 2009 14:55

AMSTERDAM - FC Eindhoven zal volgend seizoen niet meer actief zijn in het betaalde voetbal. De club verloor het hoger beroep dat het had aangespannen tegen het besluit van de KNVB om de proflicentie in te trekken.

Dat meldt de NOS. De licentiecommissie stelde in november vast dat de boekhouding van de club uit de Jupiler League niet op orde was.

Eindhoven denkt erover om naar de de burgerechter te stappen om het besluit aan te vechten./nu.nl
De Narcis van Gabon
pi_65300714
Wat was er dan niet precies niet juist aan de boekhouding?
  donderdag 22 januari 2009 @ 08:42:53 #12
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_65306799
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:54 schreef Halcon het volgende:
Wat was er dan niet precies niet juist aan de boekhouding?
]

Als ik het goed heb, dan mocht Eindhoven de geschonken 2 ton van PSV niet in die begroting opnemen.
PSV
4 in a row!
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:16:30 #13
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_65942690
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 08:42 schreef motherflocker het volgende:

[..]

]

Als ik het goed heb, dan mocht Eindhoven de geschonken 2 ton van PSV niet in die begroting opnemen.
Ja, en ook het bedrag van de geminte voor de lichtmasten. En de sponsor inkomsten...bla bla.
Kortzichtiogheid ten top van de knvb, die hun doel nastreven ten koste van Eindhoven. Ik hoorde overigens dat het bij Ado ook al jaren problemen is met de boekhouding...maar die hebben nog nooit een sanctie ontvangen. maar goed....

Uit het ed van vandaag:
quote:
FC Eindhoven dient herziene begroting in
door Frank van den Heuvel. woensdag 11 februari 2009 | 02:44 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 11 februari 2009 | 09:02

EINDHOVEN - FC Eindhoven dient bij de licentiecommissie van de KNVB een herziene begroting in voor het lopende seizoen. Voor de eerstedivisieclub is het één van de stappen die moeten worden genomen nu de promotie naar categorie twee (financieel gezondere clubs) is uitgebleven.

De licentiecommissie van de voetbalbond zal de herziene begroting beoordelen en vervolgens al dan niet aanvaarden. Belangrijkste aspect voor FC Eindhoven is het vergroten van het personeelsbudget. De club heeft dat budget - vastgesteld volgens het plan van aanpak - overschreden door het aantrekken van enkele spelers in de laatste weken van augustus. FC Eindhoven verkocht op het laatste moment Fabio Caracciolo aan ADO Den Haag en wilde een deel van die inkomsten herinvesteren in de selectie. De club vroeg om toestemming van de licentiecommissie, maar kreeg niet voor 31 augustus (het einde van de transfertermijn) antwoord. Omdat FC Eindhoven de selectie per se wilde versterken, het daar ook de financiële middelen voor had én ervan overtuigd was dat categorie één zou worden verlaten, zijn desondanks enkele spelers onder contract genomen. Zo kwamen bijvoorbeeld Rob van Boekel en Rochdi Achenteh. José Valencia werd gehuurd van Willem II.

In september wees de licentiecommissie het verzoek van FC Eindhoven echter alsnog af. De sanctie die vervolgens werd opgelegd, is nog niet ten uitvoer gebracht. De club ging in beroep tegen de straf en de beroepscommissie heeft het dossier ter heroverweging teruggegeven aan de licentiecommissie.

FC Eindhoven vraagt nu, middels de herziene begroting, om een groter personeelsbudget. Volgens de club is dat mogelijk door de transfers van Caracciolo en later ook Serhat Koç (aan FC Groningen), die de club een kleine vier ton hebben opgeleverd. Ook zijn sinds op 1 juni 2008 de begroting is ingediend extra sponsorgelden binnengehaald. Het netto-resultaat is op basis van de nieuwe cijfers beduidend verbeterd.

Als de licentiecommissie desondanks niet instemt met een aanpassing, dan dreigen nieuwe sancties voor de club.
pi_65942730
Koc..
Scoutings tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65942882
Toch een deel II gehaald. Eindhoven
  woensdag 11 februari 2009 @ 12:02:15 #16
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_65944204
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:17 schreef venomsnake het volgende:
Koc..
Scoutings tvp
Ja, die Koc is goed bezig.
Hij heeft zich overigens afgemeld voor Oranje -19.
Reden stond er niet bij. Kan zijn dat hij kiest voor Turkije.
Ik hou het erop dat hij solidair is aan Eindhoven en dus niet wil uitkomen voor het parade-elftal van die eikels uit Zeist
  vrijdag 13 maart 2009 @ 15:08:05 #17
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_67009793
quote:
Gemeente koopt toch lichtmasten FC Eindhoven
vrijdag 13 maart 2009 | 14:36 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 13 maart 2009 | 14:47

EINDHOVEN – De gemeente Eindhoven koopt alsnog de vier lichtmasten van het Jan Louwers Stadion van FC Eindhoven. De gemeente heeft dat vrijdag bekendgemaakt. Eerder eiste de gemeente meer zekerheid over de toekomst van de club voordat werd overgegaan tot de aankoop ter waarde van 350.000 euro.

FC Eindhoven zou als voorwaarde eerst uit de categorie 1 - wat min of meer betekent dat de club onder curatele staat van de KNVB - moeten klimmen. Dat is niet gelukt. De licentiecommissie van de KNVB vindt dat FC Eindhoven de financiën nog steeds niet op orde heeft.

„Nu een besluit van de KNVB uitblijft, nemen we zelf actie”, liet Eindhoven vrijdag weten.
Ik had de hoop al opgegeven dat het goed zou komen met me cluppie, maar door dit nieuws gloort er weer wa licht aan het end van de tunnel!
  maandag 16 maart 2009 @ 13:35:58 #18
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_67099966
quote:
Vierde en vijfde sanctie FC Eindhoven
door Frank van den Heuvel. maandag 16 maart 2009 | 02:45 | Laatst bijgewerkt op: maandag 16 maart 2009 | 09:17

EINDHOVEN - De licentiecommissie van de KNVB heeft FC Eindhoven twee nieuwe sancties opgelegd.

De strafmaatregelen vloeien voort uit de overschrijdingen van het personeelsbudget in september en februari. Op het moment dat de stap van categorie 1 (clubs onder curatele) naar categorie 2 (financieel gezondere clubs) uitbleef, wist de eerstedivisionist dat het deze sancties tegemoet kon zien. Tegen één sanctie heeft de club inmiddels beroep aangetekend. De andere sanctie is in een eerder stadium al door de beroepscommissie behandeld en toen om procedurele redenen terugverwezen naar de licentiecommissie, die de maatregel nu alsnog doorvoert.

Hoewel de club rekening had gehouden met de sancties is duidelijk dat de situatie van FC Eindhoven steeds penibeler wordt. Indien het beroep straks wordt afgewezen heeft de club vijf sancties achter zijn naam en heeft de licentiecommissie het recht om de procedure op te starten die kan leiden tot het intrekken van de proflicentie. In dat geval zou de eerstedivisieclub - met uitzondering van eventueel een gang naar de rechter - nauwelijks nog een uitweg hebben.

Een delegatie van FC Eindhoven heeft vandaag een onderhoud met Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB. Vorige week zat de club al om de tafel met de licentiecommissie.
pi_67101065
Mja dat is toch al even bekend? Hoorde het 2 weken geleden al in jullie kantine na de wedstrijd.
  maandag 16 maart 2009 @ 15:14:34 #20
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_67102933
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:14 schreef TerroRobbie het volgende:
Mja dat is toch al even bekend? Hoorde het 2 weken geleden al in jullie kantine na de wedstrijd.
Ja, verwacht had ik het al wel, ik hoorde het vrijdag na de wedstrijd pas dat die sancties ook daadwerkelijk werden opgelegd. Toen werd het ook beaamd door de teammanager.

Het is wrang, lijken ze financieel de zaakjes nu op orde te hebben om naar categorie II te gaan, krijgen we alsnog de zak. De hoop op medeleven van de knvb heb ik eigenlijk al opgegeven. Die hebben een doel, en nu hebben ze door dat domme bestuur van ons het middel gekregen.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 11:37:23 #21
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_67131225
quote:
FC Eindhoven krijgt uitleg
door Frank van den Heuvel. dinsdag 17 maart 2009 | 02:45 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 17 maart 2009 | 10:30

EINDHOVEN - FC Eindhoven is gisteren 'helemaal niet negatief' teruggekeerd uit Zeist, waar een delegatie van de eerstedivisionist een gesprek had met Henk Kesler, directeur betaald voetbal.

Het onderhoud geeft volgens FC Eindhoven-voorzitter Ed Creemers hoop in de strijd om het voortbestaan, die in de komende weken zijn climax zal bereiken. "We zijn niet weggegaan met het gevoel: dit wordt niets meer" , aldus Creemers. "We hebben onze punten goed over het voetlicht kunnen brengen; onze halfjaarcijfers, onze financiële situatie, onze initiatieven op allerlei gebieden. Hij nam alle tijd."

Meer hoefde de club ook niet te verwachten. Kesler benadrukte gistermiddag nogmaals dat hij 'niet gaat' over beslissingen aangaande de proflicentie van FC Eindhoven. " Heeft de club het gesprek als positief ervaren? Nou, dan heb ik blijkbaar netjes uitgelegd hoe de procedurele gang van zaken is en wat mijn rol daarin is. Ik heb ook gezegd wat de club in mijn ogen zou moeten doen om de zaak bij de licentiecommissie en beroepscommissie verder zo goed mogelijk te laten verlopen. Maar ik heb geen enkele toezegging gedaan, want ik zeg het nog maar eens: dat kán ik helemaal niet, deze zaak ligt niet bij mij." Daarom doet Kesler ook 'geen enkele uitlating' over de kansen van Eindhoven op overleven.

De licentiecommissie is het orgaan dat de procedure tot intrekking van de proflicentie kan opstarten, indien een club in categorie 1 (clubs onder curatele) vijf officiële sancties aan de broek heeft. Dat is bij FC Eindhoven nu het geval, al heeft de club tegen één strafmaatregel beroep aangetekend. Voordat een proflicentie al dan niet wordt ingetrokken, zal de licentiecommissie altijd advies vragen aan de Centrale Spelersraad en Kesler. Ook wordt Kesler gevraagd om advies indien de club beroep aantekent tegen het besluit om de licentie in te trekken. " Maar dan gaat het vooral om procedurele zaken."

Hoewel de directeur betaald voetbal dus geen beslissingsbevoegdheid heeft, hecht FC Eindhoven aan het gesprek van gisteren. "Zijn stem weegt natuurlijk wel zwaar", zegt Creemers. "Afspraak is nu dat we een nieuw businessplan naar hem opsturen. Dat hebben we al klaar, dus dat kan snel gebeuren."

De delegatie van FC Eindhoven bestond uit algemeen directeur Gerrie Lemmers, bestuurslid algemene zaken Guido Donders en technisch manager Hans Smulders. Namens de Coöperatie Eerste Divisie waren bestuurslid Paul Lansaat en directeur Patrick Brand aanwezig.
pi_68524173
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)edstrijdpuntenAf.htm

Weer 2e van onderen nu jongens...
Hoop wel dat het clubje blijft bestaan
  dinsdag 5 mei 2009 @ 23:55:09 #23
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_68714194
quote:
Van Raaij gaat FC Eindhoven helpen

EINDHOVEN - PSV-icoon Harry van Raaij steekt FC Eindhoven de helpende hand toe. Met spelersmakelaar Kees Ploegsma gaat de voormalige topman van Philips de in nood verkerende club uit de Jupiler League van advies voorzien.

FC Eindhoven-voorzitter Ed Creemers hoopt met de zware delegatie de strijd tegen opheffing nieuw leven te hebben ingeblazen. ,,Ze willen ons met hun kennis en ervaring bijstaan in deze moeilijke tijd,'' zei Cremmers in het Eindhovens Dagblad. ,,Ze doen dat in een adviseursrol op de achtergrond. Voor ons is dat goed nieuws, we zijn er heel blij mee."

Van Raaij, enige tijd lid van het bestuur betaald voetbal van de KNVB en jarenlang preses van PSV.

,,Ik weet een beetje hoe het in elkaar zit. Als FC Eindhoven op één of andere wijze profijt kan hebben van mijn inbreng, ben ik bereid waar mogelijk te adviseren. Bovendien ben ik Eindhovenaar, dus als ik de club kan helpen doe ik dat graag."

AD
pi_68813994
Vanavond dus misschien de laatste thuiswedstrijd van Eindhoven.

Een goede reden om dus maar eens voor de 1e (en wellicht laatste) keer een kijkje te gaan nemen daar.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 08:53:57 #25
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_68929095
quote:
FC Eindhoven moet nog wachten
EINDHOVEN - FC Eindhoven moet voorlopig nog wachten op het besluit van de licentiecommissie van de KNVB over het al dan niet intrekken van de proflicentie van de eerstedivisionist.

Dat kreeg de club maandag te horen vanuit Zeist. "De licentiecommissie is er nog niet uit", aldus FC Eindhoven-voorzitter Ed Creemers. "Het is nog onduidelijk wanneer het besluit valt. Of de vertraging goed of slecht nieuws is? Dat kan ik niet inschatten, dat zal pas blijken als het besluit daadwerkelijk valt."

Indien de proflicentie wordt ingetrokken, dan zal FC Eindhoven meteen in beroep gaan tegen die maatregel.
Nog steeds in de wachtkamer....

Ondertussen lopen de spelers weg:
Paridaans -> Den Bosch
Diaz -> Cambuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')