abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64111044
quote:
Arnhemse Isabelle Kwakernaat (14), thuis vergast door haar moeder, moet de laatste dagen van haar leven in doodsangst hebben doorgebracht.

Deze conclusie was woensdag een van de bouwstenen voor de eis van officier van justitie mr. A. van Veen om moeder Josje B. (46) te veroordelen tot vier jaar opsluiting en tbs met dwangverpleging.

Verdachte Josje B. , in de rechtszaal gisteren twee uur lang vrijwel constant in tranen, zegt dat zij zich niets herinnert van wat zich op 20 juni in haar woning aan de Bonte Wetering heeft afgespeeld. Die ochtend werd zij, met dochter Isabelle boven op zich, aangetroffen naast een sissend leeglopende fles propaangas. Het meisje was toen al overleden. Zij bleek eerst te zijn verdoofd met slaaptabletten en een anti-depressiemiddel, de medicamenten die moeder in de voorafgaande dagen had verzameld.

Isabelle, geliefd als dj Redgie rokket op internet, moet al bange vermoedens hebben gehad. Via msn slaakte ze noodkreten: „Mamma is helemaal gek geworden. Ze heeft me gisteren slaappillen gegeven en overal hangen briefjes.” Een ander msn-contact begreep: moeder was haar kind aan ’t vergiftigen. Twee dagen voor haar dood had ze in een sms-bericht gemeld:” Ik wil nog niet dood. Help me…”

„Wíst ik maar hoe het kon dat wij daar in huis zo werden gevonden !” huilde mevr. B. voor de rechtbank. „Mijn laatste herinnering is dat we samen bij V&D een horlogebandje hebben gekocht en dat ik nog naar AH ben geweest. En dat ik thuis in het toilet ben flauwgevallen…”

Brieven en briefjes waren door het hele huis verspreid, met teksten als: „Cremeer ons maar samen.” En: „Niemand moet zich afvragen waarom (…) We zijn vrolijk in slaap gevallen. We waren zweverig. We slapen nu. Wie weet waarvoor Isabelle is behoed.” En bij wijze van ontwerp voor een rouwadvertentie: „ Isabelle en Josje gaan samen op reis. Twee Arnhemse meisjes.” Er lag ook een verzoekje met betrekking tot wat kleding die op een tafel lag:” Dit willen wij graag aan in de kist.”

Josje B. die enige bekendheid genoot als glaskunstenares, maar ook een baantje had in een tandartsenpraktijk, lijdt aan bindweefselkanker. Die omstandigheid, opgeteld bij het verbreken van haar tweede relatie enkele dagen voor de gastragedie, moet haar volgens gedragsexperts hebben overspoeld met wanhoop en onverdraaglijke leegte, waarin haar doodswens ging overheersen. Ze is sterk verminfderd toerekeningsvatbaar bevonden.

„ Ik kon haar niet achterlaten bij die klootzak van een vader,” heeft zij eens gezegd als verklaring voor haar besluit om Isabelle mee te nemen in de dood. Inmiddels heeft zij geopperd dat het meisje menigmaal zèlf ook zou hebben gezegd dat ze dood wilde omdat ze zo’n rotleven had. Op zulke momenten, vond echter de officier van justitie, is slechts een moeder te zien die de moord op haar dochter probeert goed te praten. Want diverse getuigen hebben het meisje omschreven als levenslustig en vol plannen, zich erop verheugend zang te gaan studeren aan het conservatorium. Officier Van Veen benoemde Josje’s gruwelbeslissing „ bijzonder egoïstisch gedrag.
Bron

Ik snap niet dat een moeder dit een dochter aan kan doen, maar dat even terzijde.

Even deze:
quote:
Via msn slaakte ze noodkreten: „Mamma is helemaal gek geworden. Ze heeft me gisteren slaappillen gegeven en overal hangen briefjes.” Een ander msn-contact begreep: moeder was haar kind aan ’t vergiftigen. Twee dagen voor haar dood had ze in een sms-bericht gemeld:” Ik wil nog niet dood. Help me…”
Is er dan niemand meer die alarm slaat? Mên, ik ging vroeger naar de politie wanneer mij iets opviel (briljantjes in een bakje)

Dan sla je toch helemaal alarm bij zoiets? Ook al ben je 14 of 15 jaar.

En neem aan dat ze nog wel meer mensen in haar msn heeft staan?

Ik vond dit verhaal een stuk erger om te lezen, dan die man die voor de webcam zelfmoord pleegde. Dit was geen eigen keuze. En ja, belachelijke straf voor die moeder, maar het gaat me meer om de verantwoording van onszelf. Ik had ook graag meer van de relaties op msn willen weten.

Het was dus al een tijdje aan de gang, en vraag me af er zo langzamerhand nog wel mensen zijn die wat lef in hun donder hebben, of dat ze meer bang zijn voor hun goede naam mocht het meevallen met de situatie.

Wat moet ze zich hulpeloos hebben gevoeld hebben, een jaar geleden, toen niemand ingreep naar haar angstschreeuw op msn
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_64111125
Mensen zijn gewoon te schijterig om actie te ondernemen. Onder het mom van: "als er niks aan de hand is, dan heb ik voor niks actie ondernomen.

Om vervolgens wel gelijk vooraan te staan als Hart van Nederland de straat in rijdt om een reportage te maken over de zoveelste ouder die zijn kind vermoord heeft.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  donderdag 18 december 2008 @ 09:44:16 #3
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_64111127
echt, wat een egoïstische kut hoer die moeder.

Je dochter meenemen in je eigen ondergang . Dat ze mag wegrotten ongeacht haar geestelijke toestand, die toch al dramatisch is
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_64111155
Let op: de Telegraaf is (hoe verrassend) onjuist in zijn berichtgeving. De vrouw heeft 4 jaar en tbs met dwangverpleging horen eisen, de uitspraak is pas over twee weken.
pi_64111224
Over dat MSN: ik heb ook mensen in mijn lijst staan waarvan ik niet weet wie ze zijn of waar ze wonen. Isabelle scheen zeer actief te zijn op Habbo, ik kijk er niet raar van op als zij honderden "vrienden" had waarvan het merendeel niet weet wie er aan de andere kant zit. Als iemand dan zoiets tegen je zegt, dan denk je daar misschien al wat lichter over (er is minder een persoonlijke band), maar het kan net zo goed zijn dat je helemaal geen actie kunt ondernemen omdat je niet weet wie het is.
pi_64111287
Ik denk dan toch dat ik alarm zou slaan. De moeder en dochter staan ook op hyves, trouwens.
En die interviews (niet gezien) waren mensen die haar wel kenden?
pi_64111293
quote:
Op donderdag 18 december 2008 09:40 schreef Waterwereld het volgende:

Even deze:
[..]

Is er dan niemand meer die alarm slaat? Mên, ik ging vroeger naar de politie wanneer mij iets opviel (briljantjes in een bakje)

Dan sla je toch helemaal alarm bij zoiets? Ook al ben je 14 of 15 jaar.

En neem aan dat ze nog wel meer mensen in haar msn heeft staan?

Ik vond dit verhaal een stuk erger om te lezen, dan die man die voor de webcam zelfmoord pleegde. Dit was geen eigen keuze. En ja, belachelijke straf voor die moeder, maar het gaat me meer om de verantwoording van onszelf. Ik had ook graag meer van de relaties op msn willen weten.

Het was dus al een tijdje aan de gang, en vraag me af er zo langzamerhand nog wel mensen zijn die wat lef in hun donder hebben, of dat ze meer bang zijn voor hun goede naam mocht het meevallen met de situatie.

Wat moet ze zich hulpeloos hebben gevoeld hebben, een jaar geleden, toen niemand ingreep naar haar angstschreeuw op msn
denk dat ze nu wel schuldgevoel hebben...
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_64111392
Het gaat me niet om het schuldgevoel, maar meer om hoe en wat je eraan kan doen en of je er niets aan gaat doen omdat het eenvoudiger is zie deze:
quote:
Mensen zijn gewoon te schijterig om actie te ondernemen. Onder het mom van: "als er niks aan de hand is, dan heb ik voor niks actie ondernomen.
En dan wil ik het woord schijterig niet noemen, maar wel het dikgedrukte van die zin. Denken we nu zo simpel met zijn allen?

Ook op hun hyves zie ik niets wat me wijzer maakt.
pi_64111713
quote:
Op donderdag 18 december 2008 09:56 schreef Waterwereld het volgende:
Het gaat me niet om het schuldgevoel, maar meer om hoe en wat je eraan kan doen en of je er niets aan gaat doen omdat het eenvoudiger is zie deze:
[..]

En dan wil ik het woord schijterig niet noemen, maar wel het dikgedrukte van die zin. Denken we nu zo simpel met zijn allen?

Ook op hun hyves zie ik niets wat me wijzer maakt.
Het is gewoon bangigheid om mensen voor het hoofd te stoten met valse beschuldigingen oid. En het is dan makkelijker om dan helemaal geen actie te ondernemen. Dat geldt niet eens alleen in dit soort situaties, maar wat dacht je van geweld op straat, op klaarlichte dag, waarbij niemand iets doet?
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_64112533
Ik vind dit nogal iets anders kluts, hier loop je niet echt gevaar om zelf slachtoffer de worden van een misdaad. Loopt hooguit een blunder, wanneer je alarm slaan niet nodig was. Maar dan zou ik (denk ik) het nog gewoon doen.

Ik ken de meeste mensen van mijn msn, maar heb ook enkele crewleden op msn, die ik niet persoonlijk ken. Ook al zou ik niets meer kunnen doen dan alleen maar alarm slaan, deed ik het toch.

Vragen naar een telefoonnr van een familielid ofzo, en anders vermoedelijke Familie of vrienden van die hyves van haar (ouders hebben ook hyves) mailen en waarschuwen. Ik denk alleen dat ze toch ook wel gewone familie op haar msn heeft?

De mensen van die msn zullen zich knap ellendig gevoeld hebben, trouwens.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_64112844
Dit was ze dus
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  donderdag 18 december 2008 @ 11:21:57 #12
3767 Herald
Come get some
pi_64113545
Andere vraag: waarom moeten haar vrienden en MSN contacten hulp halen als ze dat zelf blijkbaar ook kan? Werd ze thuis vastgehouden? Was haar mobiel afgepakt zodat ze niet kon bellen naar de politie/vader/familie?

Als iemand op MSN tegen mij zou zeggen "iemand gaat me vermoorden" dan schakel ik ook geen hulp in. Waarom tegen mij vertellen als je dat dan net zo goed tegen de politie kan zeggen. Of spreek op school iemand aan.

Ik zie me zelf al bellen naar de politie met de mededeling "admiraal_anaal gaat er een eind aan maken, help hem snel!!"
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_64114282
Sommige mensen moeten echt dood. Wat een kuthoer die moeder.
  donderdag 18 december 2008 @ 11:53:26 #14
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64114462
Wat moet je weinig overlevingsdrang hebben als je weet dat je moeder je wil vermoorden en je blijft gewoon thuis zitten
En waarom neemt dat kind die tabletten in?

Ik vind het maar een dubieus verhaal.
  donderdag 18 december 2008 @ 11:54:08 #15
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64114486
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:21 schreef Herald het volgende:

Ik zie me zelf al bellen naar de politie met de mededeling "admiraal_anaal gaat er een eind aan maken, help hem snel!!"
Slecht voorbeeld natuurlijk, voor die lul zou ik ook niet bellen.
pi_64114581
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:53 schreef SHE het volgende:
Wat moet je weinig overlevingsdrang hebben als je weet dat je moeder je wil vermoorden en je blijft gewoon thuis zitten

Ik vind het maar een dubieus verhaal.
Mja, ik sta ook een beetje te kijken van die volgzaamheid van haar, maar begrijp wel waarom ze dan weer zelf geen alarm slaat.(laatste gedeelte was voor herald)

Hoeveel kinderen die mishandeld worden en werden slaan alarm?
  donderdag 18 december 2008 @ 12:07:05 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64114887
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:56 schreef paddy het volgende:

[..]

Mja, ik sta ook een beetje te kijken van die volgzaamheid van haar, maar begrijp wel waarom ze dan weer zelf geen alarm slaat.(laatste gedeelte was voor herald)

Als je leven bedreigd wordt, dan heb je als het goed is een natuurlijk instinct om te overleven.
Dat kind heeft dat niet, en slikt notabene de pillen ook zelf in.

Dat rijmt niet met ' help, ik wil nog niet dood'
  donderdag 18 december 2008 @ 13:08:51 #18
3542 Gia
User under construction
pi_64117014
Er was toch laatst ook die Otto (of zo) die bij Giel Beelen zijn zelfmoord aankondigde. Bleek een grapje te zijn.

Mensen nemen oproepjes via msn e.d. niet serieus.
pi_64117239
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:21 schreef Herald het volgende:
Andere vraag: waarom moeten haar vrienden en MSN contacten hulp halen als ze dat zelf blijkbaar ook kan? Werd ze thuis vastgehouden? Was haar mobiel afgepakt zodat ze niet kon bellen naar de politie/vader/familie?

Als iemand op MSN tegen mij zou zeggen "iemand gaat me vermoorden" dan schakel ik ook geen hulp in. Waarom tegen mij vertellen als je dat dan net zo goed tegen de politie kan zeggen. Of spreek op school iemand aan.

pi_64117255
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:54 schreef SHE het volgende:

[..]

Slecht voorbeeld natuurlijk, voor die lul zou ik ook niet bellen.
beetje offtopic he domme kansloze hoer
  donderdag 18 december 2008 @ 13:18:20 #21
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_64117321
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:53 schreef SHE het volgende:

Vrij onhandig inderdaad.

Mischien dacht ze dat haar moeder een grapje maakte ofzo

Jammer eigenlijk dat de moeder het juist nog overleeft.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_64117605
Triest verhaal dit. De werkelijke omstandigheden zullen we nooit ana het licht komen, maar duidelijk is wel dat de moeder heel ver heen was.
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_64120889
Heel triest ja,
Hier haar youtube channel:
http://www.youtube.com/user/xIsaxx
pi_64123285
quote:
Twee dagen voor haar dood had ze in een sms-bericht gemeld:” Ik wil nog niet dood. Help me…”
Dit is wat ik niet begrijp: ze kon wel een SMS'je sturen, maar niet 112 of dat 0900-juut nummer bellen. Lijkt me toch wel het meest aannemelijke in zo'n situatie . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  donderdag 18 december 2008 @ 16:20:32 #25
3767 Herald
Come get some
pi_64123459
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:56 schreef paddy het volgende:

Goed punt

Vind het lastig daar op te antwoorden, hoewel het slachtoffer natuurlijk wel pogingen heeft gedaan om alarm te slaan, maar niet bij de juiste instanties. Ik ben zelf nooit mishandeld dus ik weet niet hoe het is of je er dan tegen opziet om naar huis te gaan of niet. Hier wist het meisje dat ze vermoord zou worden, dat gaat toch wel een tikje verder dan mishandeling lijkt me.
Maar nogmaals ik heb er geen verstand van, het lijkt me ook niet makkelijk thuis komen als je vader op je staat te wachten om je in elkaar te rossen, maar dat doen de meeste kinderen toch. Ik kan alleen maar indenken dat ze dan denken dat ouders best wat 'corrigerende tikken' mogen geven aan hun kinderen.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')