abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 december 2008 @ 08:49:07 #1
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_64110211
Hoi,

Onze verbouwing vordert al aardig en nu is de dakkapel aan de beurt. Omdat wij een grotere dakkapel willen aan de achterkant en omdat de buren dat ook willen, lijkt het ons, samen met de buren, handig om één hele grote dakkapel te plaatsen die we samen met de buren delen. Tussen de huizen moet natuurlijk een goede afscheiding komen dus de twee binnenmuren worden opgemetseld tot het plafond. En er zijn nog wel meer dingen waarmee we rekening moeten houden die hier verder even niet zo belangrijk zijn.

Mijn vraag is nu; welk bedrijf plaatst zulke grote dakkapellen. Ik heb al wat bedrijven benaderd maar ik krijg ofwel geen antwoord of ze komen er nog op terug. Right. Wie, hier op het forum, heeft ervaring met zoiets? Ik wil het allemaal ergens in het voorjaar in gang gaan zetten.
pi_64110343
Mijn ervaring is dat de meeste kapellen-boeren alleen maar losse kapelletjes willen zetten. Die staan meestal in 1 dag, hooguit 2. Goed verdienen dus. Met ingewikkelder kapellen houden ze zich niet bezig. Metselen kunnen ze vaak niet.

Ik zou eens te raden gaan bij een paar klusbedrijven, of kleine aannemers. wat je ook kan doen is je opdracht publiceren op www.werkspot.nl. Afhankelijk van de biedingen kan je op een bieding ingaan, of de boel alsnog bij een ander neerleggen.

Is de gemeente er trouwens mee accoord? Anders even testje op VROM.nl doen, om te zien of het vergunningsvrij kan. (ik dacht dat je een bepaald aantal CM bij de buren weg moest blijven, maar kan het mis hebben.
  donderdag 18 december 2008 @ 09:08:59 #3
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_64110479
Er moet een bouwvergunning komen. Ik blijf bijvoorbeeld helemaal niet weg bij de buren, we delen hem namelijk dus dat is een andere situatie dan de situaties waarvoor geen bouwvergunning geldt. De gemeente waar ik woon hanteert verder 1 op 1 de VROM regels dus ik denk dat ze wel akkoord gaan.
Werkspot kan ik ook nog wel doen. Ik wilde het alleen eerst bij de bekendere bedrijven proberen.
pi_64111100
Denk je wel aan de dakconstructie?

Als je een gat in je dak zaagt over 2 huizen, wat voor een constructie moet je dan wel niet gaan bouwen om dezelfde stevigheid terug te krijgen?
Wellicht dat 'het er op terugkomen' wel eens aan het berekenen van dat soort zaken kan liggen.
Ik kan me geen plek voor de geest halen waar een dakkapel over 2 of meer huizen is verdeeld, dan behalve waar dat al tijdens de bouw is gedaan.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  donderdag 18 december 2008 @ 10:00:10 #5
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_64111476
quote:
Op donderdag 18 december 2008 09:43 schreef ElectricEye het volgende:
Denk je wel aan de dakconstructie?

Als je een gat in je dak zaagt over 2 huizen, wat voor een constructie moet je dan wel niet gaan bouwen om dezelfde stevigheid terug te krijgen?
Wellicht dat 'het er op terugkomen' wel eens aan het berekenen van dat soort zaken kan liggen.
Ik kan me geen plek voor de geest halen waar een dakkapel over 2 of meer huizen is verdeeld, dan behalve waar dat al tijdens de bouw is gedaan.
Daar mag het bedrijf aan denken dat het ding gaat plaatsen. En hier in de buurt staan wel een paar huizen met een gedeelde dakkapel.
En ik ga even contact zoeken met dit bedrijf.
edit: ik woon buiten hun werkgebied.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')