abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2008 @ 15:07:55 #1
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_64089649
Ik werd net gebeld op kantoor dat mijn oude kater Remie door zijn poten was gezakt. Gelukkig mochten we gelijk bij de DA terecht. Daar zijn we net van terug. Dok kan er weinig anders van maken dan iets neurologisch. Remie heeft een injectie (iets prednison-achtigs) gekregen en ligt nu te liggen.

Dit ziet er helemaal niet goed uit

Daar ik weinig anders kan dan naast hem zitten, open ik maar een topic...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_64089687
Oh minder... Hoe oud is hij?
Nu te slapen? Of gewoon helemaal versuft?
Noot noot.
  woensdag 17 december 2008 @ 15:09:50 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64089700
Ach, wat verdrietig. Klinkt als iets van een beroerte. Dan kan 'nog wel weer opkrabbelen. Ik hoop het voor je.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 17 december 2008 @ 15:10:49 #4
33954 ElisaB
pi_64089736
Hij is 20, dus redelijk op leeftijd

Hij is klaarwakker, schopt wat met zijn pootjes af en toe, maar doet verder helemaal niets. Ik hoop dat ie zo ff gaat slapen, dat lijkt me wel lekker voor hem.
  woensdag 17 december 2008 @ 15:13:01 #5
33954 ElisaB
pi_64089810
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:09 schreef Lienekien het volgende:
Ach, wat verdrietig. Klinkt als iets van een beroerte. Dan kan 'nog wel weer opkrabbelen. Ik hoop het voor je.
Yeps, ik denk het ook (kwa beroerte). Toen ik naar kantoor ging was er nog niets met hem aan de hand. Met een beetje mazzel doet de prednison iets, maar ik heb er best een hard hoofd in.

In elk geval ligt ie redelijk senang te wezen volgens mij (naar omstandigheden that is).
pi_64090013
Edit: Doe even normaal!

[ Bericht 63% gewijzigd door senesta op 17-12-2008 21:08:09 ]
pi_64090180
Edit: Ook weg

[ Bericht 95% gewijzigd door senesta op 17-12-2008 21:08:27 ]
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  woensdag 17 december 2008 @ 15:34:34 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64090425
- Edit: reactie op geeditte post

[ Bericht 60% gewijzigd door senesta op 17-12-2008 21:08:55 ]
  woensdag 17 december 2008 @ 15:36:42 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_64090487
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:13 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Yeps, ik denk het ook (kwa beroerte). Toen ik naar kantoor ging was er nog niets met hem aan de hand. Met een beetje mazzel doet de prednison iets, maar ik heb er best een hard hoofd in.

In elk geval ligt ie redelijk senang te wezen volgens mij (naar omstandigheden that is).
Als 'ie nog maar senang is. En nog wil eten en nog op de bak kan.

Twintig jaar, poeh, poeh.
  woensdag 17 december 2008 @ 15:40:52 #10
33954 ElisaB
pi_64090623
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:36 schreef Lienekien het volgende:
Als 'ie nog maar senang is. En nog wil eten en nog op de bak kan.

Twintig jaar, poeh, poeh.
Voorlopig kan hij nog ff helemaal niets. Behalve een beetje liggen knikkebollen.

Als dit zijn laatste dag is, dan heeft ie het goed gedaan! Weinig te klagen. Vanmorgen nog helemaal in orde en ineens omgevallen. En nu met de oogjes half dicht een beetje voor de kachel liggen.

Begrijp me goed; als ie nog 5 jaar meekan, dan graag. Maar anders heb ik er - naast verdriet - heel veel vrede mee!
pi_64090786
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:40 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Voorlopig kan hij nog ff helemaal niets. Behalve een beetje liggen knikkebollen.

Als dit zijn laatste dag is, dan heeft ie het goed gedaan! Weinig te klagen. Vanmorgen nog helemaal in orde en ineens omgevallen. En nu met de oogjes half dicht een beetje voor de kachel liggen.

Begrijp me goed; als ie nog 5 jaar meekan, dan graag. Maar anders heb ik er - naast verdriet - heel veel vrede mee!
Zo is het wel natuurlijk.
Wens je veel sterkte en hoop van harte dat hij nog wat opknapt.
  woensdag 17 december 2008 @ 15:50:27 #12
33954 ElisaB
pi_64090935
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:46 schreef Stali het volgende:
Zo is het wel natuurlijk.
Wens je veel sterkte en hoop van harte dat hij nog wat opknapt.
Dank je wel. Verrassend genoeg ziet het er eigenlijk niet slecht uit. Een uur geleden lag hij nog helemaal verkrampt te wezen. Zonet heb ik hem even op zijn buik gekriebeld en toen draaide hij op zijn rug en rekte zich een soort van uit. Daarna was ie wel ff in paniek, want hij wist niet hoe hij moest terugdraaien.

Overigens klonken zijn hart en longen prima. En zijn ieren leken ook nog helemaal in orde...

Hij slaapt bijna
  woensdag 17 december 2008 @ 15:53:21 #13
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_64091032
Twinig jaar is best op leeftijd voor een kat. Als ik jouw was zou ik de momenten koesteren die je hebt met dat beestje want het kan binnenkort al voorbij zijn.

Ik kan het weten.
pi_64091336
quote:
Op woensdag 17 december 2008 15:50 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dank je wel. Verrassend genoeg ziet het er eigenlijk niet slecht uit. Een uur geleden lag hij nog helemaal verkrampt te wezen. Zonet heb ik hem even op zijn buik gekriebeld en toen draaide hij op zijn rug en rekte zich een soort van uit. Daarna was ie wel ff in paniek, want hij wist niet hoe hij moest terugdraaien.

Overigens klonken zijn hart en longen prima. En zijn ieren leken ook nog helemaal in orde...

Hij slaapt bijna
Vaak is het toch wel, zoals Uro zegt, het inluiden van de klokken maar goed, dat besef je zelf ook natuurlijk al uit wat je eerder schreef. Hij klinkt wel heel erg gezond, geen geleur met nieren e.d. en al 20 jaar!
  woensdag 17 december 2008 @ 16:08:52 #15
33954 ElisaB
pi_64091578
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:01 schreef Stali het volgende:
Vaak is het toch wel, zoals Uro zegt, het inluiden van de klokken maar goed, dat besef je zelf ook natuurlijk al uit wat je eerder schreef. Hij klinkt wel heel erg gezond, geen geleur met nieren e.d. en al 20 jaar!
Ow, dat realiseer ik me maar al te goed hoor.

Eigenlijk was ie niet zo heel gezond; de eerste jaren van zijn leven was het sappelen. Na dat hij geamputeerd is (penisamputatie dus) werd hij Hollands welvaren. En afgezien van de gebruikelijke kleine dingen (eens verkouden en wat buikklachten), heeft ie verder nooit echt iets gehad.

In elk geval: beter dit, dan maanden kwakkelen. We zullen wel zien. Hij slaapt nog steeds niet, maar ligt nu een beetje rond te kijken.
  woensdag 17 december 2008 @ 16:12:37 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_64091701
Awww Wat sneu! Maar 20 is respectabel

Onze oude kat was ook een koes (geen kater geen poes ) en die is vorige week overleden. 19 jaar oud, dus ook op leeftijd. Je kan er dan wel vrede mee hebben .

Sterke Elisa!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_64093964
Sterkte met ' t oude mannetje die eigenlijk geen mannetje meer is
pi_64094043
20 jaar, wouw!
Wel sneu hoor, hopelijk knapt hij nog op... Sterkte!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 17 december 2008 @ 18:15:47 #19
33954 ElisaB
pi_64095097
Er gebeurt verder niet zoveel. Ik heb hem net op een vers handdoekje gelegen, want hij had eerder op de middag een beetje gelekt. Zojuist geprobeerd of hij wat water wilde (van mijn vinger en daarna van een spuitje), maar dat vond ie vrij stom...

Volgens de dok moest de prednison het binnen 24 uur gaan doen, want anders zou 't 'm niet meer worden. Ik had me voorgenomen om, als ie zo akelig verkrampt en paniekerig bleef als eerder vanmiddag, de da vanavond nog te vragen te komen om hem te laten inslapen. Maar op dit moment ligt ie er erg ontspannen en tevreden bij. Hij doet niets (alleen een beetje rondkijken), maar hij zweet niet, hij trilt niet, ademt normaal en vind het gezellig als ik een beetje met hem kroel. Vreemd genoeg vind ik het er niet eens zielig uit zien. Het is net als atijd: de ouwe slaapt half (en dat heeft ie de afgelopen twee jaar eigenlijk normaal ook gedaan).

Vooralsnog wil ik het dus maar even aankijken.
pi_64097986
Wat een zielig verhaal... Maar een prachtige leeftijd voor een kat, dat heeft ie waarschijnlijk aan z'n baasje te danken Hopelijk gaat het snel beter met hem, heel veel sterkte!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_64098098
Sterkte dan maar, voor zowel je kat als voor jou.

Mijn hond die 8 jaar is heeft nog nooit gebreken gehad, kan nu mezelf voorstellen dat hij morgen een ziekte heeft ook. Straks maar even een snack geven ook voor zolang het kan.

En jah, ik vind dieren geweldig, in een aantal gevallen liever dieren dan mensen omdat ze niet dom kunnen lullen en zichzelf niet idioot kunnen gedragen ( idioot in mensentermen want idioot gedrag bij dieren is meteen )
Genieten is toegestaan!!!
  woensdag 17 december 2008 @ 19:57:46 #22
3185 Adelante
To let it go now
pi_64098154
sterkte voor remie en mevrouw B.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_64100004
Ach Remie...
En toch Elies, mocht hij nu rustig inslapen dan lijkt me dat een mooi einde voor 'm, al ben je er zelf natuurlijk nooit aan toe. Onze Gijs van 15 heeft een keer of 10 een toeval gahad, hele korte waarna hij telkens vlot weer bij de les was. De DA verzekerde ons dat ze er zelf niks van merken, geen pijn.

Blijf Remie lekker knuffelen, dat stelt 'm vast gerust. Heel veel sterkte voor jullie en de andere poezels.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  woensdag 17 december 2008 @ 22:02:09 #24
33954 ElisaB
pi_64102676
Dank je wel allemaal!

Ik weet het niet hoor; hij beweegt zijn kop iets meer, maar verder ligt ie indolent te wezen. Ik heb hem net even op mijn schouder genomen, maar daar leek ie na een paar minuten genoeg van te krijgen. Hij ligt nbu weer bij de kachel.

DA vertelde net dat ze blij was te horen dat hij niet meer in de kramp was, want ze was zelf wat bezorgd geweest of het niet nog erger zou worden. Maar dat is dus niet. Ten opzichte van vanmiddag 13:00 ziet het er wat beter uit, maar meer dan dat is het niet.

En inderdaad; dit is zo ongeveer wel het einde dat ik voor hem had gehoopt; lekker leven en ineens omvallen. Het is nog niet zover, maar als het morgen niet aanzienlijk beter gaat, dan wordt 't 'm echt niet meer denk ik.

Ik wil heel de tijd 'kut' typen, maar dat is ook zo flauw
pi_64110112
Hoe gaat het?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')