abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2008 @ 13:09:05 #76
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_64085782
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:41 schreef Grumpey het volgende:
ik weet niet hoor, maar 45 te hard op een autosnelweg, dan staat die teller dus op 170 (je krijgt enkele km cadeau).

Of ongeveer 140, ligt eraan waar je bent. En 140 is echt niet zo hard hoor

TS: ben je staande gehouden of is het een flitsboete?
  woensdag 17 december 2008 @ 13:10:40 #77
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_64085838
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:09 schreef Telates het volgende:

[..]

Of ongeveer 140, ligt eraan waar je bent. En 140 is echt niet zo hard hoor
Ja, of 115, ook niet zo hard, wel als er wegwerkzaamheden zijn. Dus hoe ernstig de overtreding is, dan hangt erg van de situatie af, en die kennen we niet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_64087374
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ja, of 115, ook niet zo hard, wel als er wegwerkzaamheden zijn. Dus hoe ernstig de overtreding is, dan hangt erg van de situatie af, en die kennen we niet.
Die 45 te hard was snachts op de a2 thv den bosch. was allang blij heb der meschien wel harder gereden..
Het betrevende voertuig een Duc. deze stond overgends pas 12u om mijn ternaam stelling.. heel slecht
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_64087801
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:57 schreef Remon het volgende:

[..]

Die 45 te hard was snachts op de a2 thv den bosch. was allang blij heb der meschien wel harder gereden..
Het betrevende voertuig een Duc. deze stond overgends pas 12u om mijn ternaam stelling.. heel slecht
De verleiding zal groot geweest zijn zo te horen.. Leuk speelgoed, maar een boetemagneet zoals je al wel door zal hebben..

Voor wat betreft het voor moeten komen, er is al zoveel jurisprudentie dat je netto gezien niet echt bijster veel invloed uit zal kunnen oefenen op de strafmaat/sanctie, en het feit dát je er staat, zal hun je zeker niet op je mooie blauwe ogen doen geloven als jij huilt dat je je rijbewijs voor je werk nodig hebt etc etc. Met een ontzegging op je naam, toch een voertuig besturen, of dat nou een lesvoertuig is of niet, is toch een wat serieuzer zaak, die sancties zal je helemaal niet willen hebben. Als het al een onvoorwaardelijke rijontzegging zal worden, dan hooguit een maand ofzo, dus dat zou geen al te grote vertraging op moeten leveren lijkt me? (en ik denk trouwens aan iets van 6 maanden voorwaardelijk en een boete, maar ik ben geen rechter uiteraard)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64142567
Knap, om gepakt te worden op de hogering almere, meestoverzichtelijke weg in Almere waar je overigens zo 140 kan rijden als je wilt. Rij daar al 2 jaar te hard en nog nooit een blauw mannetje gezien.
pi_64215984
Ik hoop voor jou dat het NIET in de wegwerkzaamheden was.Anders kun je wel eens flink nat gaan.
Van hard werken is nog nooit iemand doodgegaan..........maar waarom zou je het risico nemen.
pi_64220868
ik heb een paar rechtszaken bijgewoond met wegmisbruikers. Je kunt het beste je spijt betuigen en diep door het stof gaan, zeggen dat je nu bewust bent geworden van de risico's, dat je er van geleerd hebt en het nooit meer zal doen. Dan zijn rechters best mild voor je en kom je er wel met een lage boete vanaf.
pi_64221513
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:46 schreef r8ality het volgende:
Lekker logisch, de hoofdvestiging in Flensburg hebben. Lekker centraal .
Leeuwarden is wel centraal zeker.
pi_64264478
Morgen weten we meer...
pi_64265150
quote:
Op zondag 21 december 2008 20:58 schreef hplaserjet het volgende:
ik heb een paar rechtszaken bijgewoond met wegmisbruikers. Je kunt het beste je spijt betuigen en diep door het stof gaan, zeggen dat je nu bewust bent geworden van de risico's, dat je er van geleerd hebt en het nooit meer zal doen. Dan zijn rechters best mild voor je en kom je er wel met een lage boete vanaf.
Dat werkt het beste inderdaad.
  dinsdag 23 december 2008 @ 07:49:09 #86
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_64273452
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:14 schreef Light het volgende:

[..]

Leeuwarden is wel centraal zeker.
Als je een beetje van doorrijden houdt, ben je er zo. .
pi_64280489
Aangehouden of op kenteken?

Op kenteken ontkennen dat je de bestuurder was. Kun je hooguit een boete krijgen. Bereid je wel voor op redelijk wat intimidatie.
pi_64280729
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 17:34 schreef Remon het volgende:

[..]

Gaat hier niet over mijn rijstijl maar ik wil graag weten wat te verwachten bij de rechter zelf.
Ik hoop op een rijontzegging van 2 jaar (zal wel niet gebeuren maar toch) en dan mag je dus ook niet lessen want je mag geen voertuig besturen. Simpel toch?
  woensdag 24 december 2008 @ 07:14:47 #89
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_64314725
TS alweer terug thuis met de bus?
Dum de dum
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 december 2008 @ 08:56:28 #90
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_64315511
TS zit in hechtenis. 3 jaar onvoorwaardelijk. Levensgevaarlijke gek, met z'n 40km te hard rijden.

.
pi_64395295
Ik ben in een grijs verleden ook eens gedagvaard bij een zoveelste 30-50 km/u snelheidsovertreding. Het is niet verplicht om er heen te gaan, ik ben dan ook niet geweest... want het helpt toch geen flikker... ook al denken sommigen hier dat een rechter wel emotioneel te bespelen is. Niet dus, want die beste mensen krijgen dagelijks tientallen jankerds over de vloer...

TS krijgt gewoon een forse boete en that's it...
pi_64397534
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:57 schreef Remon het volgende:

[..]

Hoop voor jou dat je het op het stukje hebt gedaan waar ze niet met de weg bezig waren/zijn een groot gedeelte is daar momenteel 90km per uur en dat van Den Bosch > Eindhoven en andere kant op idem.
Mama van Isa en Ties
pi_64462107
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 12:57 schreef marlieske het volgende:

[..]

Hoop voor jou dat je het op het stukje hebt gedaan waar ze niet met de weg bezig waren/zijn een groot gedeelte is daar momenteel 90km per uur en dat van Den Bosch > Eindhoven en andere kant op idem.
dit was in April 2007
pi_64462700
Goed…
De schade is 218,- normaal 180 maar met 10% verhoging aangezien dit de 2e keer is.
met daar boven op 4 maanden voorwaardelijke rij ontzegging voor de komende 2 jaar
of 3 dagen cel bij geen betaling.
Als de overtreding ná april 2008 was geweest was ik heb daadwerkenlijk 4 maanden kwijt
”lucky me”

opzich viel het hele proces wel mee heb me een beetje druk gemaakt om weinig.
Je wordt met ca 10 man naar binnen geroepen door de bode (allemaal 30+ kandidaten)
Iedereen mag plaats nemen achter in de zaal en je als je zaak behandelt wordt je 1 voor 1 naar voren geroepen.

Ik was 1 a laatste dus heb nog wat andere processen voorbij zien gaan.
De ene nog bonter dan de andere de snelste piloot was 170 km waar je 80 mocht deze kreeg een boete van 970,- en een half jaar (precies weet ik niet meer) een rij-ontzegging aangezien hij zijn rijbewijs niet nodig heeft voor zijn werk.
hier vraagt de rechter wel naar.
En wat mensen die de boete nog nooit gezien hadden of niet hebben betaald. De meeste kwamen der vanaf met de boete zonder de verhogingen die je krijgt als je niet binnen die tijd betaald.
Dus gewoon zegen dat je de post niet heb gehad dan wordt je vanzelf opgeroepen en kom je der me weg zonder verhoging!

Het was een beetje good cop / bad cop dat idee kreeg ik de officier van justitie was de bad cop.
Je hoefde niet te antwoorden maar de rechter "good cop" was vrij nuchter hij zoals hij vertelde weet ook wel dat niet iedereen zich altijd aan de snelheid houd.
Hij vroeg ook naar het verhaal om je overtreding heen hij wou wat meer "vlees" hebben voor het verhaal der omheen en of je spijt heb van je overtreding.

De 170 kmph piloot zat onderuitgezakt en toen de rechter vroeg waarom hij 90km pu te hard reed was zijn antwoord "weet ik nie" dit hiep niet echt mee dus.
Als je je verhaaltje heb gedaan gaat de "bad cop" opstaan en komt met zijn eis.
Dan vraagt de rechter of je er nog wat aan heb toe toevoegen. Of je het er mee eens bent.
En dan komt de rechter met de daadwerkelijke straf. Hij wijkt niet echt veel af van de Officier behalve bij uitzonderlijke gevallen.
  maandag 29 december 2008 @ 13:58:48 #95
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_64463527
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:32 schreef Remon het volgende:
Goed…
De schade is 218,- normaal 180 maar met 10% verhoging aangezien dit de 2e keer is.
met daar boven op 4 maanden voorwaardelijke rij ontzegging voor de komende 2 jaar
of 3 dagen cel bij geen betaling.
Als de overtreding ná april 2008 was geweest was ik heb daadwerkenlijk 4 maanden kwijt
”lucky me”

opzich viel het hele proces wel mee heb me een beetje druk gemaakt om weinig.
Je besteft je dus totaal niet waarom je nu voor moest komen en dat het niet zo'n kleine overtreding was

Gelukkig wordt je 3x per 2 jaar gepakt nu, dus kan je er zeker van zijn dat als je je gedrag niet verandert het de volgende keer een bus abbotje kopen wordt Plus dat je in de nieuwe regeling valt. En nee, dat rijbwijs kwijt kan je niet door even te zitten ongedaan maken, alleen de boete.
Dum de dum
pi_64464207
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:58 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Je besteft je dus totaal niet waarom je nu voor moest komen en dat het niet zo'n kleine overtreding was

Gelukkig wordt je 3x per 2 jaar gepakt nu, dus kan je er zeker van zijn dat als je je gedrag niet verandert het de volgende keer een bus abbotje kopen wordt Plus dat je in de nieuwe regeling valt. En nee, dat rijbwijs kwijt kan je niet door even te zitten ongedaan maken, alleen de boete.
Waar uit verzin jij dat ik het niet Besef? En dit is mijn 3e verkeers boete sinds 2002. Alleen 2 binnen een jaar tijd ja
Er zijn genoeg die een maand abbo hebben bij het cjib en hebben zich nog nooit hoeven melden.

Alleen als je dus boven de 30+ uitkomt wel. Ik vind het vreemd omdat ik pas 3 keer met justitie in aanmerking ben geweest door middel van een overtreding en raar dan mensen die met 50+ van de weg worden geplukt der afkomen met 2 weken het rijbewijs inleveren en zich niet hoeven te melden maar bij een wat lichtere overtreding van 32 km me wel moet melden bij de rechter. vandaar de vraag waarom ik een dagvaarding krijg bij dit vergrijp en hoe dit in zijn werk gaat bij de rechter

maar goed morral ridder heb je altijd wel
pi_64467755
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:20 schreef Remon het volgende:

[..]

Waar uit verzin jij dat ik het niet Besef? En dit is mijn 3e verkeers boete sinds 2002. Alleen 2 binnen een jaar tijd ja
Er zijn genoeg die een maand abbo hebben bij het cjib en hebben zich nog nooit hoeven melden.

Alleen als je dus boven de 30+ uitkomt wel. Ik vind het vreemd omdat ik pas 3 keer met justitie in aanmerking ben geweest door middel van een overtreding en raar dan mensen die met 50+ van de weg worden geplukt der afkomen met 2 weken het rijbewijs inleveren en zich niet hoeven te melden maar bij een wat lichtere overtreding van 32 km me wel moet melden bij de rechter. vandaar de vraag waarom ik een dagvaarding krijg bij dit vergrijp en hoe dit in zijn werk gaat bij de rechter

maar goed morral ridder heb je altijd wel
De verhalen die je hoort over die mensen die 50+ rijden, zijn waarschijnlijk verhalen van mensen die niet 2 keer in 1 jaar worden gepakt (voor meer dan 30 te hard). Of het OM houdt er rekening mee dat zo iemand sowieso al 10 dagen z'n rijbewijs kwijt is, en biedt daarom nog een keer een transactievoorstel aan.

Het OM kan ook besluiten om het rijbewijs van iemand die is gepakt met 50+ te hard in te houden tot de zitting. In zo'n geval heb je wel een voordeel, de zitting moet binnen vier maanden zijn.

En bedenk goed wat je met je rechtervoet (of -hand, bij motor) doet. Je hebt al vier maanden voorwaardelijk staan.
pi_64467850
lol... "good cop"/"bad cop". Je doet net alsof het een team is, maar dat is het dus niet. De officier is er namens het OM/"de staat", jij bent er als verdachte en de rechter is er als onpartijdige derde. Als je in de veronderstelling was dat rechter/OM twee handen op één buik zijn, dan klopt dat dus niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')