abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64054445
Na 11 jaar uitkering ben ik het zat, ik wil weer aan de slag, de reden waarom ik in de uitkering zit laat ik in het midden maar het zal niet echt een belemmering zijn om werk te vinden.

Ik wil dus een opleiding gaan volgen, ik weet alleen niet precies welke richting ik het beste op kan gaan, het zou fijn zijn als de job richting de 1600 nettto pm zou opleveren.
Ik woon in een goede gemeente en een opleiding op hun kosten zou niet echt een probleem zijn, dat is denk ook de enige oplossing want voor studiefinanciering ben ik een beetje aan de late kant want daar zou ik nog maar 2 jaar gebruik van kunnen maken, tot je 34e.
Ik zit aan een opleiding te denken op mbo niveau.

Het kan geen fysiek werk zijn want daar is mijn lichaam niet toe instaat, rugpijn etc, ik ben lichaamlijk verder wel in orde, ik kan rondlopen en objecten optillen zolang het maar niet dagelijkse kost is.

Ik ben goed met computers redelijk technisch maar ik heb niet echt het idee dat ik hier echt iets mee wil ook al denk ik dat dat zo goed als het enige is wat bij mij past. (zou niet graag elke dag 8 uur achter zo'n ding hangen)
Liefst gevarierd werk, oproepbaar voor klusjes, af en toe een stukje tuffen naar een ander bedrijf om daar iets op te lossen zou ik wel leuk vinden.

Iemand ideeën ?
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:40:26 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_64054481
1660 euro netto per maand met een MBO diploma

En de eisen die je stelt maakt het er ook niet echt makkelijker op he
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:40:41 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_64054485
klinkt als OSS On site support werk.
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:41:25 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_64054509
Hmm, ik denk als je 11 jaar werkloos bent geweest je in deze tijden blij moet zijn met elk werk dat je wordt aangeboden.

En 1600 netto? Wat denk je dat een startende academicus verdient..
pi_64054528
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:40 schreef karr-1 het volgende:
1660 euro netto per maand met een MBO diploma
Dat gaat best makkelijk hoor
pi_64054601
1660 euro netto voor een mbo starters functie Misschien is je verwachtings patroon wat te hoog.

Als je zulke eisen gaat stellen kan je beter een uitkering trekker blijven. Waarschijnlijk hou je netto minder over als je straks een loon heb van 1300 euro netto zonder subsidies die je met een uitkering wel krijgt.

Trouwens... mensen die 11 jaar lang leven van een uitkering en nu ineens wel willen gaan werken .
Weet je hoe ze zoiets noemen in de dikke van dale een parasiet!

Misschien had je 11 jaar geleden je handen uit de mouwen moeten steken! Lozer!
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:48:31 #7
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_64054668
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:45 schreef Revolution-NL het volgende:
1660 euro netto voor een mbo starters functie Misschien is je verwachtings patroon wat te hoog.

Als je zulke eisen gaat stellen kan je beter een uitkering trekker blijven. Waarschijnlijk hou je netto minder over als je straks een loon heb van 1300 euro netto zonder subsidies die je met een uitkering wel krijgt.

Trouwens... mensen die 11 jaar lang leven van een uitkering en nu ineens wel willen gaan werken .

Gast, sterf. Wees blij dat ie uberhaubt nu de moeite neemt om weer ergens te beginnen. We weten niet precies waarom hij werkloos ie geweest.

Nu gaat ie werken en is het nog niet goed?

P.S. Wat is een lozer?
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:59:12 #8
238082 aborted
saw and the carnage is done
pi_64054903
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:45 schreef Revolution-NL het volgende:

toevallig was dat mijn startsalaris toen ik van school kwam 1600 dusss

loser
pi_64054915
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:39 schreef CafeLatte het volgende:
Na 11 jaar uitkering ben ik het zat, ik wil weer aan de slag, de reden waarom ik in de uitkering zit laat ik in het midden maar het zal niet echt een belemmering zijn om werk te vinden.
Dus je uitkering is onterecht bedoel je?
quote:
Ik wil dus een opleiding gaan volgen, ik weet alleen niet precies welke richting ik het beste op kan gaan, het zou fijn zijn als de job richting de 1600 nettto pm zou opleveren.
Ik vraag me dus serieus af wat voor levensstandaard jij gewend bent met je uitkering als je denkt dat 1600 netto realistisch is voor iemand met een MBO diploma. Ik ken mensen met een WO diploma die dat niet eens als start salaris verdienen.
quote:
Ik ben goed met computers redelijk technisch maar ik heb niet echt het idee dat ik hier echt iets mee wil ook al denk ik dat dat zo goed als het enige is wat bij mij past. (zou niet graag elke dag 8 uur achter zo'n ding hangen)
Liefst gevarierd werk, oproepbaar voor klusjes, af en toe een stukje tuffen naar een ander bedrijf om daar iets op te lossen zou ik wel leuk vinden.

Iemand ideeën ?
Kun je niet voor een computerzaakje bij mensen thuis reparaties gaan verrichten? Je kunt dingen oplossen, het is gevarieerder dan de hele dag in hetzelfde hok achter zo'n ding zitten, en je kunt af en toe een stukje tuffen ook.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_64054978
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:59 schreef aborted het volgende:

[..]

loser
Ja, en dat van mij was 3200

Iedere helmjosti kan hier wel een of ander hoog salaris uit z'n duim zuigen en anderen voor loser uitmaken. Ik durf te wedden dat je geen enkel bewijs kunt overleggen waaruit blijkt dat je daadwerkelijk zo'n netto bedrag verdiende toen je net van school kwam.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_64055104
Misschien kan je werken voor Getronics? Die hebben volgens mij mensen in dienst die beetje in een bepaalde omgeving klusjes oplossen, telefoons aansluiten en zulke dingen, maar ook wat uitdagendere dingen.
Ook variabale werktijden. Kan me heugen dat dit Getronics is.
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_64055111
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:59 schreef aborted het volgende:

[..]

loser
1600 bruto zal je bedoelen ja

1600 euro netto is ongeveer 2200 - 2300 bruto?
Dat is een HBO starters salaris!!!
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:06:53 #13
107521 Furia
snoopy weer
pi_64055115
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:39 schreef CafeLatte het volgende:
quote:
Ik woon in een goede gemeente en een opleiding op hun kosten zou niet echt een probleem zijn, dat is denk ook de enige oplossing want voor studiefinanciering ben ik een beetje aan de late kant want daar zou ik nog maar 2 jaar gebruik van kunnen maken, tot je 34e.
Anders begin je eens waar anderen rond hun 16e al mee beginnen: werken om hun studie te kunnen betalen. Bijbaantje waardoor je alvast wat werkervaring op kunt doen. Anders kun je die 1600 netto wel op je buik schrijven. Sowieso zou ik het knap vinden als dat je lukt, even afgaand op je verhaal, je (gewenste) opleidingsniveau en de houding zoals die hier overkomt.
pi_64055119
Zonder MBO diploma en met 1 jaar werkervaring verdien ik nu 2300 euro netto in de maand..
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:07:19 #15
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_64055125
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:01 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ja, en dat van mij was 3200

Iedere helmjosti kan hier wel een of ander hoog salaris uit z'n duim zuigen en anderen voor loser uitmaken. Ik durf te wedden dat je geen enkel bewijs kunt overleggen waaruit blijkt dat je daadwerkelijk zo'n netto bedrag verdiende toen je net van school kwam.
2000 netto hier en ja kan je wel een afschrijftje sturen

maar ik verdien nu minder als toen maar mijn positie is hoger. Als ik weer ooit naar NL ga zit ik tussen de 5000 en 8000 euro
pi_64055128
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:06 schreef E- het volgende:
Misschien kan je werken voor Getronics? Die hebben volgens mij mensen in dienst die beetje in een bepaalde omgeving klusjes oplossen, telefoons aansluiten en zulke dingen, maar ook wat uitdagendere dingen.
Ook variabale werktijden. Kan me heugen dat dit Getronics is.
Dan mag je blij zijn als je met 1300 - 1400 netto thuis komt.
pi_64055139
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:07 schreef kbeurden het volgende:
Zonder MBO diploma en met 1 jaar werkervaring verdien ik nu 2300 euro netto in de maand..
Niet dat ik het onmogelijk vind, maar bij dit soort patsverhalen vind ik het op z'n minst gepast om te vertellen wat je dan WEL doet om zo veel te verdienen
pi_64055157
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:08 schreef Seneca het volgende:

[..]

Niet dat ik het onmogelijk vind, maar bij dit soort patsverhalen vind ik het op z'n minst gepast om te vertellen wat je dan WEL doet om zo veel te verdienen
Desktop Support voor een grote PC boer.
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:13:05 #19
238082 aborted
saw and the carnage is done
pi_64055245
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:06 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

1600 bruto zal je bedoelen ja

1600 euro netto is ongeveer 2200 - 2300 bruto?
Dat is een HBO starters salaris!!!
klopt en ik ga binnenkort nog omhoog ook! met mbo dan he
systeembeheerder bij een transport bedrijf
pi_64055247
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:09 schreef kbeurden het volgende:

[..]

De meeste PC boeren betalen gewoon minimumloon voor desktop support anders. OF je moet diploma's hebben. OF je moet aantoonbaar heel erg goed zijn. In dat laatste geval denk ik niet dat je kunt beweren dat je nog geen enkele ervaring had toen je begon.
pi_64055248
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:09 schreef kbeurden het volgende:

[..]

En daar verdien jij 2200 euro NETTO mee, met simpel support werk
Tuurlijk... droom fijn verder zou ik zeggen.

Maargoed als ze nog vacatures open hebben staan voor een network engineer / senior systeembeheer laat even weten .

Dan moet ik toch makkelijk 3700 euro netto binnen kunnen slepen
pi_64055292
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Tja, ik verdien nog niet eens 1500 netto als beginnend software engineer (C++). Maar ik heb dan ook m'n WO diploma nog niet. Het lijkt mij dan ook erg sterk dat een of andere helpdeskmedewerker meer verdient idd
pi_64055357
Ik heb me zonder MBO Diploma opgewerkt tot 3500 bruto per maand, waar ik meer dan tevreden mee ben. Hierbij moet ik wel vermelden dat ik inmiddels 9 jaar werk bij dezelfde werkgever en me ook erg inzet. Mogelijkheden zijn er zeker, maar geen goede opleiding én geen werkervaring plus de huidige economische situatie zijn niet echt goede combinaties. Zorg in ieder geval dat je een goede opleiding krijgt. MHBO Bedrijfskundige informatica bij het NCOI bijvoorbeeld is een goede basis, hier leer je echt heel erg veel. De opleiding ligt tussen MBO en HBO niveau in en is daardoor eigenlijk wel voor iedereen geschikt. Je kunt dit 's-avonds of één dag in de week volgen. De opleiding duurt één jaar. Volg daarna een aantal Microsoft Cursussen (MCSA bijvoorbeeld). Waarna je als helpdeskmedewerker aan de slag kan. Van hieruit kun je vaak weer doorgroeien.
Begin naast je opleiding alvast met één á twee dagen per week te werken, het maakt niet uit wat je doet, maar je moet weer terugkomen in het werkpatroon. In één keer 40 uur werken ben je niet gewend en dit gaat je waarschijnlijk erg tegenvallen. Bouw hiermee in één of anderhalf jaar je werktijd op naar fulltime.

Veel succes en het is een goede stap die je neemt! Jammer dat mensen hier zo veel negatieve reacties geven op zo'n goed initiatief.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_64055421
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:15 schreef Seneca het volgende:

[..]

Tja, ik verdien nog niet eens 1500 netto als beginnend software engineer (C++). Maar ik heb dan ook m'n WO diploma nog niet. Het lijkt mij dan ook erg sterk dat een of andere helpdeskmedewerker meer verdient idd
Misschien heb je zelf niet goed bemiddeld bij je werkgever? Ik ken meerdere helpdeskmedewerkers die dit soort bedragen verdienen. Krijg je misschien ook een auto van de zaak? Dat heeft toch ook een bepaalde waarde?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_64055437
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Maargoed als ze nog vacatures open hebben staan voor een network engineer / senior systeembeheer laat even weten .

Dan moet ik toch makkelijk 3700 euro netto binnen kunnen slepen
http://www.cpl.ie

Solliciteer maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')