abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 februari 2009 @ 19:08:50 #276
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66455537
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:31 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:

[..]

609 euro... en ik is 12,3 mp dus een hele verbetering in vergelijking met de d70...
das momenteel erg duur voor een S5 Pro .. ..en blijft 6 mp ..
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:15:15 #277
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_66459765
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 17:09 schreef Marc H het volgende:

[..]

Wat voor camera heb je precies? Heb je een SLRlike (compact met vaste lens) of een DSLR?

Body: Canon 40D. Voor sport een van de mooiste bodies die je kan kopen. Grote en snelle burst (+/- 75 jpeg foto's op 6.3 fotos per seconde) , fijne AF, 50D heeft een paar mooie extra functies, maar daar betaal je dik voor. En dat geld kan je beter steken in lenzen.

Tamron 70-300 voor sport? niet doen. Niet dat het een slechte lens is, maar voor sportfotografie te trage AF..Wat voor lens is een beetje afhankelijk van de sport. Binnensporten vragen een heel ander soort lenzen dan formule 1 of rallysport, om maar wat te noemen.
Op dit moment een SLRlike, de FujiFinePix6500fd. Maar de lens is kapot en nu wil ik graag over op een DSRL, een stapje vooruit. Spelen met instellingen, etc.
Daarom neig ik op dit moment richting Canon 450D, 40D of Nikon D60, dat schijnen redelijk 'makkelijke' cameras te zijn voor nieuwelingen met DSLR. Maar alle tips zijn welkom....

De lens wil ik met name de buitensport á la voetbal, korfbal, etc. Eventueel ook voor natuur, etc. Nog tips voor lenzen dan?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_66459872
Neem de camera die het beste vasthoud en je nog geld overhoudt om de 70-300 VR/IS te kopen
"Those unforgettable days, for them I live"
  FOK!fotograaf woensdag 25 februari 2009 @ 23:22:09 #279
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_66464446
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 21:18 schreef zquing het volgende:
Neem de camera die het beste vasthoud en je nog geld overhoudt om de 70-300 VR/IS te kopen
Voor een gewone instap slr zou ik daarin meegaan. Maar voor specifieke gebruiksdoelen zijn specificaties toch wel een stuk belangrijker.
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 21:15 schreef Takkembah het volgende:
Op dit moment een SLRlike, de FujiFinePix6500fd. Maar de lens is kapot en nu wil ik graag over op een DSRL, een stapje vooruit. Spelen met instellingen, etc.
Daarom neig ik op dit moment richting Canon 450D, 40D of Nikon D60, dat schijnen redelijk 'makkelijke' cameras te zijn voor nieuwelingen met DSLR. Maar alle tips zijn welkom....

De lens wil ik met name de buitensport á la voetbal, korfbal, etc. Eventueel ook voor natuur, etc. Nog tips voor lenzen dan?
Voetbal en korfbal zijn allebei "snelle" buitensporten dus licht zal meestal geen probleem zijn. Wel een probleem is: afstand. Je Fuji heeft een 28-300 lens (35 mm omgerekend) . Door de cropfactor van de XXD en XXXD bodies zal een Canon 70-300 IS USM een 112 - 480 lens worden. Een leuke toename qua bereik.
De lens heeft Micro USM, en is niet al te traag met focussen, en deze past nog in "Jouw" budget.
Meest ideale lens voor dit soort fotografie (behalve een batterij aan onbetaalbare primes), zou de Canon 100-400 L of een Sigma 150-500, maar die zijn zelfs in "jouw" budget te duur. Ik gebruik zelf de canon 100-400, De sigma is een vrij nieuwe lens, en schijnt ook erg fijn te presteren.

Naast de telelens heb je ook nog een "gewone" lens nodig, iets van een 17-70 of daaromtrend. Maar daar kan een ander misschien beter in adviseren.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_66464576
[quote]Op woensdag 25 februari 2009 23:22 schreef Marc H het volgende:

[..]

Voor een gewone instap slr zou ik daarin meegaan. Maar voor specifieke gebruiksdoelen zijn specificaties toch wel een stuk belangrijker.
[..]

ik ging er trouwens vanuit dat hij de kit neemt dus met 18-55IS/VR

ik denk dat hij dan de perfecte beginnerset heeft en later primes naar keuze kan kopenj
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_66466890
Mooi mooi mooi

Heb helaas weinig tot geen verstand van foto's maken al lijkt het me wel een mooie hobby/tijdverdrijf.

Iemand die sites weet met goedkope camera's (2ehands) om mee te beginnen?

Zat zelf aan zoiets te denken, alleen weet ik totaal niet of de prijs in verhouding is met de prestaties ed.

http://cgi.ebay.de/Nikon-D40-Kit-Digitalkamera-mit-18-55mm-Objektiv_W0QQitemZ230327496935QQcmdZViewItemQQptZDE_Elektronik_Computer_Foto_Camcorder_Digitalkameras_PM?hash=item230327496935&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A2%7C39%3A1%7C240%3A1318
pi_66473567
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:15 schreef omniradius het volgende:
@ deroo: Ik heb destijds ook erg zitten twijfelen om de 450D aan te schaffen, was hier in Duitsland 549 euro bij Media markt.
De verkoper raadde me echter de Pentax K200D aan, die voor een prijs van 366 euro meegenomen kon worden.
Volgens hem waren de specificaties tussen beide camera's nagenoeg gelijk, alleen de Canon heeft live view en 12 MP, en de Pentax heeft 10.2 MP en geen live view. Ik (ook beginnend fotograaf) vond live view geen extreem belangrijk punt en vond een prijsverschil van bijna 200 euro wel erg flink voor 2 MP, die je over het algemeen trouwens niet terug ziet in de kwaliteit vd foto's.

Nouja het is natuurlijk per persoon verschillend, dus als je geen geldnood hebt en graag de canon wil, go for it. Ik ben iig erg content met mijn Pentax
Gisteren zijn we naar de fotowinkel geweest, uiteindelijk toch een Sony A300 in de handen gehad. Voordeel van deze camera dat de IS in de body zit ipv de lens, wat de aanschaf van een extra lens op een later moment goedkoper maakt. De liveview functie werkt ook goed en voordeel is dat het 2.7inch scherm uitklapbaar is (leuk, maar niet echt nodig). De 10mp scheelt niet veel op de 12mp van de 450D.

We hebben nu de A300 gekocht.
pi_66474145
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:53 schreef Elwood1802 het volgende:
Mooi mooi mooi

Heb helaas weinig tot geen verstand van foto's maken al lijkt het me wel een mooie hobby/tijdverdrijf.

Iemand die sites weet met goedkope camera's (2ehands) om mee te beginnen?

Zat zelf aan zoiets te denken, alleen weet ik totaal niet of de prijs in verhouding is met de prestaties ed.

http://cgi.ebay.de/Nikon-D40-Kit-Digitalkamera-mit-18-55mm-Objektiv_W0QQitemZ230327496935QQcmdZViewItemQQptZDE_Elektronik_Computer_Foto_Camcorder_Digitalkameras_PM?hash=item230327496935&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A2%7C39%3A1%7C240%3A1318
Voor die prijs kun je je geen buil vallen. De D40 is een prima instap model met veel hulp functies die je aardig op weg helpen. Maar wil je echt meer uit je hobby halen dan moet je je toch wel wat gaan verdiepen om het leuk te maken vind ik.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 februari 2009 @ 12:14:43 #284
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_66475785
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:53 schreef Elwood1802 het volgende:
Mooi mooi mooi

Heb helaas weinig tot geen verstand van foto's maken al lijkt het me wel een mooie hobby/tijdverdrijf.

Iemand die sites weet met goedkope camera's (2ehands) om mee te beginnen?

Zat zelf aan zoiets te denken, alleen weet ik totaal niet of de prijs in verhouding is met de prestaties ed.

http://cgi.ebay.de/Nikon-D40-Kit-Digitalkamera-mit-18-55mm-Objektiv_W0QQitemZ230327496935QQcmdZViewItemQQptZDE_Elektronik_Computer_Foto_Camcorder_Digitalkameras_PM?hash=item230327496935&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A2%7C39%3A1%7C240%3A1318
Klein beetje erbij en je hebt een helemaal nieuwe
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_66485198
Even snel hulp nodig, ik wil een kadootje kopen voor iemand en heb besloten dat het een DSLR wordt. Instapmodel is prima, dit wordt haar eerste DSLR. Wil het liefst gelijk een kit met 1 of 2 lenzen erbij en ik moet hem uiterlijk vanavond kunnen halen, dus iets wat ik gewoon bij de plaatselijk MM ofzo kan kopen.

De keuze lijkt vooral neer te komen op een Canon EOS1000D, Nikon D60 en Sony A100, of zijn de Olympus en Panasonic alternatieven beter? Of is het misschien slimmer om voor de duurdere broertjes (EOS 450D, D80) te gaan?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 26 februari 2009 @ 17:23:45 #286
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_66487342
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:29 schreef LordLynx het volgende:
Even snel hulp nodig, ik wil een kadootje kopen voor iemand en heb besloten dat het een DSLR wordt. Instapmodel is prima, dit wordt haar eerste DSLR. Wil het liefst gelijk een kit met 1 of 2 lenzen erbij en ik moet hem uiterlijk vanavond kunnen halen, dus iets wat ik gewoon bij de plaatselijk MM ofzo kan kopen.

De keuze lijkt vooral neer te komen op een Canon EOS1000D, Nikon D60 en Sony A100, of zijn de Olympus en Panasonic alternatieven beter? Of is het misschien slimmer om voor de duurdere broertjes (EOS 450D, D80) te gaan?
Tikje riskant om zoiets te kopen zonder te weten of het bij de ontvanger goed in de handen staat.
De startreflexen van de bekende spelers op de markt zijn eigenlijk min of meer geljkwaardig waar het de totale kwaliteit betreft, in die zin kun je je geen buil vallen, zeker niet omdat het de eerste SLR is en er geen erfgoed in de lenzensector in het spel is.
Inzake de bijgeleverde lenzen was ik zelf bijzonder blij verrast met wat Olympus te bieden heeft, het is merkbaar een paar divisies hoger dan de standaardzoomlenzen van 'de anderen'.
Met de huidige prijzen van een E-520 zou je daar eens naar een dual-lens-setje kunnen kijken. Heeft je slachtoffer kleine handen, dan is een E-420 zomogelijk een betere optie en daarmee hou je nog weer wat budget over voor een leuk tasje waar de zut in kan bijvoorbeeld
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_66510464
M'n vader zoekt voor zn bedrijf een nieuw fototoestel
- hij moet snel zijn, momenten moeten snel kunnen worden vastgelegd. Niet dat erbijv. nog een seconde zit tussen het drukken van de knop en het maken van de foto
- er moet een goede flitser zijn, ook bij slecht licht moet het redelijke foto's opleveren.
- makkelijk te bedienen
- scherpe foto's
Ik dacht zelf aan een 400/450D maar imo is dat een beetje over the top voor wat hij wil, iemand anders wat goedkopere suggesties?
  vrijdag 27 februari 2009 @ 10:57:50 #288
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_66512383
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:22 schreef Marc H het volgende:

[..]


Voetbal en korfbal zijn allebei "snelle" buitensporten dus licht zal meestal geen probleem zijn. Wel een probleem is: afstand. Je Fuji heeft een 28-300 lens (35 mm omgerekend) . Door de cropfactor van de XXD en XXXD bodies zal een Canon 70-300 IS USM een 112 - 480 lens worden. Een leuke toename qua bereik.
De lens heeft Micro USM, en is niet al te traag met focussen, en deze past nog in "Jouw" budget.
Meest ideale lens voor dit soort fotografie (behalve een batterij aan onbetaalbare primes), zou de Canon 100-400 L of een Sigma 150-500, maar die zijn zelfs in "jouw" budget te duur. Ik gebruik zelf de canon 100-400, De sigma is een vrij nieuwe lens, en schijnt ook erg fijn te presteren.

Oké, welnu de camera moet nu komen. Binnekort komen de vakanties eraan, en mijn huwelijksreis

Voor de lens ben ik maar al te bereid te wachten tot na de zomer om er alsnog één aan te schaffen.

Kijkende naar de cams hieronder beschreven, welke raad zou je me dan aanraden? Of zijn er geen noemenswaardige verschillen???
DSRL:
Nikon D60 / D90
Canon 450D / 40D / 50D
DSuperzoom: (of kun je voor deze camera's geen lenzen aanschaffen )
Canon Powershot SX1 IS
Olympus SP590UZ
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 februari 2009 @ 11:01:09 #289
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66512475
voor een superzoom kun je idd geen losse lenzen aanschaffen. maar de vraag is ook of je dat wilt

ik zou zeggen ga naar een zaak als de MM en ga voelen, pak de camera's in handen, speel ermee, vouw je vingers er omheen en kijk wat t prettigste is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66512533
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 10:57 schreef Takkembah het volgende:

[..]

Oké, welnu de camera moet nu komen. Binnekort komen de vakanties eraan, en mijn huwelijksreis

Voor de lens ben ik maar al te bereid te wachten tot na de zomer om er alsnog één aan te schaffen.

Kijkende naar de cams hieronder beschreven, welke raad zou je me dan aanraden? Of zijn er geen noemenswaardige verschillen???
DSRL:
Nikon D60 / D90
Canon 450D / 40D / 50D
DSuperzoom: (of kun je voor deze camera's geen lenzen aanschaffen )
Canon Powershot SX1 IS
Olympus SP590UZ
Voor sommige superzooms zijn er wel voorzetlenzen etc, maar als je dat wilt is een dSLR toch wel de beste optie. Echter is dat laatste wel meer een diepte-investering in een compleet systeem van lenzen en body van 1 systeem(fabrikant), een body is meestal niet het duurste, dat zijn de lenzen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:15:01 #291
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_66512872
Allebei bedankt voor de snelle reacties.

Dan stap ik toch van de superzoom af en ga ik voor de 450D, zowel die als de 40D (Canon) lagen mij beter in de hand dan de Nikons. Hopelijk kan ik daarmee qua sport een klein begin maken (en met mijn huwelijkreis naar Rome)

De lenzen komen dan na de zomer, dan heb ik wederom +- 1000 euro lens-wise
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 februari 2009 @ 11:16:51 #292
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66512929
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:15 schreef Takkembah het volgende:
Allebei bedankt voor de snelle reacties.

Dan stap ik toch van de superzoom af en ga ik voor de 450D, zowel die als de 40D (Canon) lagen mij beter in de hand dan de Nikons. Hopelijk kan ik daarmee qua sport een klein begin maken (en met mijn huwelijkreis naar Rome)

De lenzen komen dan na de zomer, dan heb ik wederom +- 1000 euro lens-wise
goede keus
je kunt eventueel nog denken aan een grip onder de camera, ikzelf vond dat wel prettig bij mn 350 als nu bij mn 40d

iig veel plezier ermee
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 2 maart 2009 @ 20:03:00 #293
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_66628624
Ja ja, het speelt nog steeds:


quote:
Wegens het overlijden van mijn Canon Ixus 430.

Van dSLRs ben ik nog wel op de hoogte van wat er is en speelt etc...maar betreft het compacte segment ben ik er helemaal uit, vandaar deze vraag...

Budget: niet echt meer van toepassing...
Formaat: Micro
Doel: point-and-shoot....naast mijn Nikon D70s...erbij voor mijn vriendin. Vakantie, fotos van de kleine, dagjes uit...
Fotograaf: camera zal het hoesje weinig zien...
Huidige camera: Nikon D70s...maar waar ik naar op zoek ben is ter vervanging van de Canon Ixus 430
Welke camera’s twijfel je over: Een up-to-date Canon Ixus, Nikon Coolpix...wvttk
Bijzonderheden: Ik vind het zelf prettig om wat met instellingen te kunnen werken...mijn vriendin daar en tegen heeft er de ballen verstand van en schiet altijd op [i]auto
Kleine toevoeging.

Via dpreview kwam ik op de volgende camera: Panasonic Lumix Fx37

Prijzen liggen rond de ¤ 205,- - ¤ 210,-...een mooi bedrag...nu komt medio april de opvolger: de Lumix FX 40. Die zal tegen de ¤ 280,- - ¤ 300,- gaan kosten gok ik...

Eigenlijk kan ik niet tot die tijd wachten..maar ga ik spijt krijgen van mijn ongeduld?

Overigens is een Fx150 ook nog een optie...wel iets duurder, maar als de argumenten overtuigend genoeg zijn tov de Fx37...
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_66628775
Hoi mensen,

ik ben een leek, maar zeer geinteresseerd in fotografie en bereid te leren. Ik ben dus op zoek naar m'n eerste echt goede camera. Het lijstje uit de OP:

Budget:
1000 euro max.

Formaat:
# D-SLR

Doel:
Ik wil ALLES fotograferen Van natuur, landschappen, macro's, auto's, portretten tot vliegtuigen.

De fotograaf:
Ik lees sowieso nooit een handleiding maar ben bereid om te leren en ik kan wel met veel knopjes om gaan Ik hou er van om heel veel opties te hebben.

Huidige camera:
Sony Cybershot P41 (ofzo): Oud, klein, low-budget
Panasonic FZ-5: Tijdelijk kaduuk, te weinig opties, niet briljante foto's
Sony Cybershot T200: Leuk ding vanwege z'n afmetingen en mogelijkheden, maar levert niet de gewenste foto's op.

Welke camera’s twijfel je over:
Canon 40D ofzo? Dat is zo'n beetje de standaard, niet?

Bijzondere eisen:
Zoals al eerder gezegd wil ik graag dat ik met heel veel settings kan spelen, zonder het demotiverend is voor een enthousiaste beginneling. Ook wil ik graag mooie groothoek foto's kunnen maken (hoe 'meer groothoek' hoe beter) maar daarentegen wil ik ook flink in kunnen zoomen om bijvoorbeeld vliegtuigen en helikopters mooi te fotograferen. Dit zullen dus 2 lenzen worden I guess

Thanks voor de hulp alvast!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 maart 2009 @ 20:09:35 #295
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66628858
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:07 schreef Lightning_NL het volgende:
Hoi mensen,

ik ben een leek, maar zeer geinteresseerd in fotografie en bereid te leren. Ik ben dus op zoek naar m'n eerste echt goede camera. Het lijstje uit de OP:

Budget:
1000 euro max.

Formaat:
# D-SLR

Doel:
Ik wil ALLES fotograferen Van natuur, landschappen, macro's, auto's, portretten tot vliegtuigen.

De fotograaf:
Ik lees sowieso nooit een handleiding maar ben bereid om te leren en ik kan wel met veel knopjes om gaan Ik hou er van om heel veel opties te hebben.

Huidige camera:
Sony Cybershot P41 (ofzo): Oud, klein, low-budget
Panasonic FZ-5: Tijdelijk kaduuk, te weinig opties, niet briljante foto's
Sony Cybershot T200: Leuk ding vanwege z'n afmetingen en mogelijkheden, maar levert niet de gewenste foto's op.

Welke camera’s twijfel je over:
Canon 40D ofzo? Dat is zo'n beetje de standaard, niet?

Bijzondere eisen:
Zoals al eerder gezegd wil ik graag dat ik met heel veel settings kan spelen, zonder het demotiverend is voor een enthousiaste beginneling. Ook wil ik graag mooie groothoek foto's kunnen maken (hoe 'meer groothoek' hoe beter) maar daarentegen wil ik ook flink in kunnen zoomen om bijvoorbeeld vliegtuigen en helikopters mooi te fotograferen. Dit zullen dus 2 lenzen worden I guess

Thanks voor de hulp alvast!
ik zou eerst eens kijken naar een 450d ipv de 40. dan heb je meer over om te investeren in lenzen, en het zijn gewoon goede camera's
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:36:39 #296
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_66682006
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:03 schreef ForrestX het volgende:
Ja ja, het speelt nog steeds:


[i]
[..]

Kleine toevoeging.

Via dpreview kwam ik op de volgende camera: Panasonic Lumix Fx37

Prijzen liggen rond de ¤ 205,- - ¤ 210,-...een mooi bedrag...nu komt medio april de opvolger: de Lumix FX 40. Die zal tegen de ¤ 280,- - ¤ 300,- gaan kosten gok ik...

Eigenlijk kan ik niet tot die tijd wachten..maar ga ik spijt krijgen van mijn ongeduld?

Overigens is een Fx150 ook nog een optie...wel iets duurder, maar als de argumenten overtuigend genoeg zijn tov de Fx37...

Ik heb mijn keuze terug gebracht tot de Panasonic FX37 en de Panasonic FX500...

Iemand ervaringen hiermee, zelfde keuze gehad orf een goede reden waarom voor de één of de ander te gaan?

Ik wil vandaag of morgen een beslissing nemen...
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_66719410
Er moeten toch wel méér mensen zijn die mij een advies kunnen geven voor de aanschaf van een camera?
pi_66721016
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:57 schreef Lightning_NL het volgende:
Er moeten toch wel méér mensen zijn die mij een advies kunnen geven voor de aanschaf van een camera?
Als je geen legacy systeem achter je hebt (maw geen bestaande lenzen die je dwingen om een body van het zelfde merk te kopen) zijn bijvoorbeeld Sony, Pentax en Olympus ook zeer zeker de moeite waard om naar te kijken, naast de usual suspects Canon en Nikon. Specs zijn uiteraard wel belangrijk, maar als je voor een 900 euro body met kitlensje gaat, schiet je jezelf ook in je voet. Verder is natuurlijk erg belangrijk hoe een camera in de hand ligt, en dat zal je toch zelf moeten voelen.. Ikzelf ben voor een Olympus E520 kit met 14-42mm + 70-300mm lenzen gegaan, die ligt mij lekker in de hand, en de kitlenzen zijn ook netjes te noemen, dus ik heb een mooie startersset. Maar staar je niet blind op alle techniek, uiteindelijk maakt de fotograaf de foto, en is de techniek maar een hulpmiddel..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 5 maart 2009 @ 11:34:46 #299
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66722394
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:57 schreef Lightning_NL het volgende:
Er moeten toch wel méér mensen zijn die mij een advies kunnen geven voor de aanschaf van een camera?
't was een kort antwoord. klopt

ik zal t nog even verder onderbouwen.

Allereerst ga voelen, maar voel dan ook aan nikon, olympus, sony. Het belangrijkste is het gevoel dat de camera lekker in de hand ligt.
Waarom ik je aanraad om naar een XXX serie van Canon te kijken is, omdat je er met alleen de body nog niet bent, je wilt uiteindelijk meerdere lenzen erbij, misschien een flitser, filters, grip, extra accu's, tas, geheugen etc. Al met al zal t geen laag bedrag zijn dat je gaat investeren.

In mijn ogen is de 40D geen standaard. Het is voor mij iig een camera waar ik na jaren met een XXX gewerkt te hebben een investering in de toekomst voor zakelijk gebruik. Ik ben dan ook van mening dat de XXX serie een goede investering is, als je nieuw komt in de slr wereld. Een goede camera, van goede bouw en kwalteit, lekker in de hand liggend met grip eronder, en nog geld over om in glaswerk te investeren. Glaswerk dat belangrijker is voor goede foto's dan een hogere serie camera. Klein voorbeeld. een 450d met 70-200 f4 L geeft betere plaatjes dan een 40D met een 70-300 F4.5-5.6 van bv Sigma.
Zodoende dat ik je adviseer om je geld in beter glas te steken dan in een duurdere body.

succes met je keuze
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66723020
De 450D is een uitstekende camera. De enige reden waarom ik destijds niet eerst voor de 300D (voorouder van de 450D) en de 20D (voorouder van de 40D) gekozen heb, was dat de 20D bij mij veel beter in de hand lag. Als dat bij jou niet of in mindere mate het geval is, dan is het beter om te investeren in goede lenzen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')