quote:nee ik neem niks aan van een geheime dienst en het verhaal is ongeloofwaardig! Arafat moet die tanks met stenen tegen houden of zo? Aanval op Israel??? Hahahaha doe normaal man dat geloof je toch zelf niet.
Op donderdag 28 maart 2002 22:47 schreef logisnack het volgende:[..]
O je gelooft het niet als Israel het zegt?
En je gelooft wel klakkeloos wat die Pallestijnen zeggen?
Onthoud dit goed, dan spreek ik je weer als de aanval is begonnen
Oh en er staan meer dingen in die niet kloppen. Zoals de reden van afzeggen van sommige leiders.
quote:En wat krijg ik van je als het wel gebeurt?
Op donderdag 28 maart 2002 22:53 schreef Chadi het volgende:[..]
nee ik neem niks aan van een geheime dienst en het verhaal is ongeloofwaardig! Arafat moet die tanks met stenen tegen houden of zo? Aanval op Israel??? Hahahaha doe normaal man dat geloof je toch zelf niet.
Ondertussen het volgende
quote:Israel valt binnen om een al-out war tegen te gaan.
Op donderdag 28 maart 2002 23:00 schreef Chadi het volgende:
Is weer wachten op de inval van de troepen in steden. En daarna wordt het weer wachten op de Hamas acties.
quote:Bron: "Het Parool" 28-3-2002 pagina: 7
"...Gisteren nog arresteerden soldaten de bestuurder van een Palestijnse ziekenauto, waarin onder de brancard een gordel met explosieven was verstopt..."
Ik denk niet dat Israël blijft afzien van tegenakties en denk dat morgen, of na de Pesach, enorme tegen-aanval zal volgen.
In de nu opgestelde Verklaring van Beiroet moet de kwestie van de terugkeer van de vluchtelingen worden geregeld in overleg (tussen Israël en de Palestijnen) en in overeenstemming met resolutie 194 van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties uit 1948. Daarin staat dat gevluchte Palestijnen het recht hebben op terugkeer of op een schadevergoeding als ze daar de voorkeur aan geven. Als gastheer op de Arabische top is de Libanese president Emil Lahud gevraagd een commissie te vormen om het vredesplan voor te leggen aan de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties, de Verenigde Staten, Rusland, de islamitische landen en de Europese Unie, zo staat in de slotverklaring.
Israël kwam donderdagmiddag al met een reactie op het vredesplan. Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken zei dat de regeling in de huidige vorm onaanvaardbaar is voor de regering. ,,We kunnen het recht op terugkeer niet accepteren. Dat zou betekenen dat de situatie ontstaat dat er twee Palestijnse staten zijn'', legde de zegsman uit. Volgens hem zou een Palestijnse staat op de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook èn de terugkeer van miljoenen Palestijnse vluchtelingen het einde betekenen van de joodse staat.
Arafat had woensdag al vanuit Ramallah op de Westelijke Jordaanoever zijn fiat aan de Saudische vredesvoorstellen gegeven. Hij woonde de top niet bij, omdat Sharon hem geen toestemming had gegeven naar Beiroet te vliegen. Ook de Egyptische president Mubarak ontbrak op de top. Volgens bronnen rond zijn regering mijdde hij de top uit solidariteit met Arafat. De Palestijnse delegatie deed op de laatste dag van de top weer wel mee aan de besprekingen. Woensdag waren de Palestijnen boos weggelopen van de conferentie. Daarmee protesteerden zij tegen de weigering van Libanon om Arafat vanuit Ramallah via een satellietverbinding de top rechtstreeks te laten toespreken.
Ondertussen ontruimde de Palestijnse Autoriteit donderdag haar kantoren in Ramallah. Het Palestijnse gezag deed dit uit vrees voor een Israëlische vergeldingsaanval voor de Palestijnse zelfmoordaanslag van woensdagavond in een hotel in Netanya, waardoor, behalve de dader, twintig mensen werden gedood. Sharon overlegt donderdagavond met zijn ministers over de wijze waarop Israël die aanslag gaat vergelden. Palestijnse bronnen zeiden dat er al verplaatsingen van Israëlische tanks waren op de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook.
Naast overeenstemming over een vredesplan voor Israël en de Palestijnen werd er in Beiroet een akkoord bereikt tussen Irak en Koeweit. De beide landen waren vijanden sinds 1990, toen Irak Koeweit binnenviel. De door de Amerikanen geregisseerde Golfoorlog maakte in 1991 een eind aan de Iraakse bezetting. In het nu bereikte akkoord zegt Irak de onafhankelijkheid, soevereiniteit en veiligheid van de staat Koeweit te respecteren. Onder applaus van de andere aanwezigen op de top vielen vertegenwoordigers van Irak en Koeweit elkaar in de armen. De minister van Buitenlandse Zaken van Koeweit, Sheikh Sabah al-Ahmad al-Sabah, zei dat hij ,,voor 100 procent tevreden'' was over het akkoord met Irak. De Verenigde Staten reageerden minder positief. Een woordvoerder van het Witte Huis zei dat de regering-Bush betwijfelt of Irak de beloften aan Koeweit zal nakomen.
dan moet je ze toch afkopen.. lijkt me toch het minste.
[Dit bericht is gewijzigd door Chadi op 28-03-2002 23:20]
quote:Als je mijn post een paar posts terug nou wel had gelezen i.p.v bij de eerste regel te stoppen...
Op donderdag 28 maart 2002 23:14 schreef Chadi het volgende:
Naast overeenstemming over een vredesplan voor Israël en de Palestijnen werd er in Beiroet een akkoord bereikt tussen Irak en Koeweit. De beide landen waren vijanden sinds 1990, toen Irak Koeweit binnenviel. De door de Amerikanen geregisseerde Golfoorlog maakte in 1991 een eind aan de Iraakse bezetting. In het nu bereikte akkoord zegt Irak de onafhankelijkheid, soevereiniteit en veiligheid van de staat Koeweit te respecteren. Onder applaus van de andere aanwezigen op de top vielen vertegenwoordigers van Irak en Koeweit elkaar in de armen. De minister van Buitenlandse Zaken van Koeweit, Sheikh Sabah al-Ahmad al-Sabah, zei dat hij ,,voor 100 procent tevreden'' was over het akkoord met Irak. De Verenigde Staten reageerden minder positief. Een woordvoerder van het Witte Huis zei dat de regering-Bush betwijfelt of Irak de beloften aan Koeweit zal nakomen.
dan moet je ze toch afkopen.. lijkt me toch het minste.
quote:PRCS expresses concern about Israeli accusation
Op donderdag 28 maart 2002 23:08 schreef BAZZA het volgende:[..]
Bron: "Het Parool" 28-3-2002 pagina: 7
Below is a transcript of the PRCS press release
27 March 2002
Press Statement
PRCS leadership expresses its shock at events today in which an ambulance was reportedly carrying explosives. The ambulance, en route from Nablus to Ramallah, with a mother, 3 children, a doctor, and a PRCS medic were first stopped and searched at a checkpoint south of Nablus. It was permitted to pass. The ambulance passed three other checkpoints before it was forced to stop south of Ramallah by an Israeli army patrol, which fired shots in the air as the ambulance approached. The ambulance stopped. All passengers were ordered out and the Israeli soldiers told them that the ambulance was carrying explosives. The driver, Mr. Islam Jibril, was arrested. All others were released. The driver has been with the PRCS for over 6 years and has treated many injured Israelis and Palestinians over the past year.
PRCS is concerned about the abuse of its fleet by any/all sides, whether Israeli or Palestinian. While we are satisfied that this incident did not result in the death or injury of anyone, PRCS is concerned this event may have been a deliberate attempt to tarnish the image of its ambulances. The soldiers at the checkpoint seemed to be waiting for this vehicle and initial Israeli army reports about arresting wanted militants in the ambulance were not true.
PRCS will cooperate with security investigators to determine the facts around this incident and find those responsible for this crime.
PRCS remains committed to providing ambulance care to all in need, both Israeli and Palestinian.
Ironically, on 16 May 2001, Mr. Islam Jibril was stopped while transporting a critically ill patient from Nablus to Ramallah. On that occasion, Israeli occupation soldiers sufficed with breaking the medic's arm before releasing him.
http://www.alternativenews.org/
Zie ook deze link van Human Rights Watch!!
http://hrw.org/press/2002/03/medics030902.htm
quote:Precies!
Op donderdag 28 maart 2002 14:55 schreef The Gentleman het volgende:Nu ik toch bezig ben... die koppigheid zie je hier op het forum in het klein terugkomen. "Het is de eigen schuld van Israel, want ze onderdrukken de Palestijnen.", "De Palestijnen roepen de harde maatregelen over zichzelf af, want ze plegen aanslagen." Kip-ei, bla, bla, bla. De oorzaak van het conflict zoals het nu is, vindt zijn oorsprong al lang niet meer in de onenigheid over zelfbestuur, over landverdeling, over veiligheid, over water, over geloof, of wat je al niet meer langs ziet komen. Het conflict is alleen nog maar gebasseerd op blinde wraak, misplaatste trots en een koppigheid waar een ezel zich voor zou schamen. Van beide kanten.
Kan me wel de frustratie van de Palestijnen voorstellen als Israel weer eens 'de wijste' meent te zijn door zijn goede wil te tonen door niet de Palestijnse aanslagen te wreken maar ondertussen nog wel gebieden bezet en tegelijkertijd aan de wereld laat zien dat ze 'best bereid zijn te willen praten'. Ok, het blijft misschien lullig voor de Palestijnen dat ze, zoals ze zelf zeggen, onderdrukt worden maar zonder dialoog komt er dus nooit iets tot stand. Als ze nu maar zelfmoordaanslagen blijven plegen kan ik me ook voorstellen dat op een gegeven moment de westerse? wereld zegt dat het daarmee afgelopen moet zijn met mogelijk alle gevolgen van dien. Nee, als nu ook 'alle' Palestijnen eens willen praten zou er misschien schot (excusez le mot) in de zaak zitten.
quote:Deze Pesach (Joods Paasfeest) ben ik bang van wel.
Op donderdag 28 maart 2002 23:29 schreef logisnack het volgende:Ik vrees dat deze paasen het conflict in een oorlog gaat veranderen.
Vanavond was Seideravond, morgen ook nog Pesach, zaterdag Shabbath, dus zondag kon het wel eens gebeuren.
quote:Verzoening met Irak eveneens!!
Op donderdag 28 maart 2002 23:29 schreef logisnack het volgende:[..]
En de tekst van mij word naar voren gehaalt dat de landen op een misterieuze wijze opeens allemaal vriedjes worden.
Misschien voorbereiding op aanval?
En dit stond ook nog op NOS teletekst:
----------
Een Palestijnse schutter heeft vanavond 4 Israeliers gedood in een nederzetting bij Nablus op de Westoever.
----------
quote:Ik heb gezegt dat het een keer ging gebeuren.
Op vrijdag 29 maart 2002 00:18 schreef schatje het volgende:[..]
Verzoening met Irak eveneens!!
Dus je bent(alweer)(tig-x)overtuigd van een grote aanval.Ook het einde van de wereld misschien of dat nog net niet??
Er gaat zeker wat gebeuren.Dat blijkt wel vanwege de aanwezigheid van tanks rond Ramalah.En dit stond ook nog op NOS teletekst:
----------
Een Palestijnse schutter heeft vanavond 4 Israeliers gedood in een nederzetting bij Nablus op de Westoever.
----------
quote:Het wordt wel spannend. Moeilijke tijden voor Arafat als hij nl. al niet had. Ik denk alleen niet dat het slim is van Sharon om Araft te doden/gevangen nemen, als hij dat doet. De, nu al zwakke, relatie met de Arabische wereld zal natuurlijk niet verbeteren.
RAMALLAH, West Bank –– Israeli forces entered Palestinian leader Yasser Arafat's headquarters on Friday and exchanged fire with his security guards, Palestinian officials said.
Ik vind trouwens leuk dat Mubarak zegt dat-ie niet naar Beiroet gaat/ging vanwege de Palestijenen. Volgens mij had hij al eerder bedreigingen ontvangen van extremisten en kan daarom niet komen, maar gebruikt dat de Palestijnse kwestie als excuus om niet als verrader te worden aangezien, of zoiets.
[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 29-03-2002 11:32]
quote:Acties van Israel of niet.
Op vrijdag 29 maart 2002 11:40 schreef Chadi het volgende:
Hamas heeft ook verklaard met een paar vergeldingen te komen. Gaat weer lekker.
quote:Slaat Israel terug op Hamas? Hebben ze het hoofdkwartier van Hamas aangevallen?
Op vrijdag 29 maart 2002 11:48 schreef logisnack het volgende:[..]
Acties van Israel of niet.
Die Hamas pleegt altijd vergeldingen.
Israel heeft na 2 aanslagen nog niet terug geslagen en dan verwacht de Hamas dat Israel lief doet als de Hamas gewoon doorgaat
En de Palestijnse onderhandelaar Saeb Erekat heeft gezegd dat het plan van Sharon is om de Palestijnse Autoriteit en het vredesproces te vernietigen.
Israël heeft ook besloten tot een grote militaire operatie en heeft een aantal reservisten opgeroepen.
En Arafat heeft gezegd dat er een Amerikaanse interventie moet komen.Dat Israel hem dood wil of gevangen wil nemen.
Ik zeg niks meer
.
Ik heb nu wel vaak genoeg gezegt wat ik denk dat er gaat gebeuren.
Time will tell.
quote:Hij heeft groot gelijk om op te roepen tot verzet. Is zelfs zijn plicht als je een onafhankelijke staat na streeft!wachten op de EU en de VS gebeurt al 50 jaar zonder enige verandering en nog eens 50 jaar wachten
Op vrijdag 29 maart 2002 12:15 schreef logisnack het volgende:
Nog effe over de oproep tot verzet..
Als Arrafat echt vrede wil zou hij dit niet doen, maar wachten op een reactie van de VS en europa.
Maar nee, meneer roept op tot verzet en al die hamas zooi nemen dat super sirieus en zullen dan ook flink huishouden in Israel.
Niet Israel, maar Arrafat heeft zojuist zijn oorlogs verklaring afgegeven.
Israel heeft de PA de oorlog verklaard hoor en niet andersom. Iemand die de Palestijnen vertegenwoordigt Enemy of the state noemt en dan het Parlement bestormt ..is in mijn ogen een oorlogs verklaring.
Hoop voor Israel dat hem niks overkomt. Mocht dat gebeuren dan Heeft Hamas de overwinning binnen en de steun van iedereen die nog twijfelde . Moord op Arafat is moord op de dialoog.
Verder brengt Israel hiermee de banden met Jordanie en Egypte in gevaar. Maar dat zal Sharon en zijn kabinet op korte termijn een zorg zijn.En als bijkomstigheid kan Bush het verder schudden met zijn war on terrorism. Grote winaars dan Sadam hussein en Hamas. Loosers iedereen die in vrede geloofde en weer van scratch moeten beginnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |