-quote:Heeft een van jullie ervaring met deze situatie?
Waarschijnlijk wel maar je kunt altijd vragen of de woningbouw een voorbeeld contract heeft.quote:Moet ik zelf een contract opstellen?
Als je je maar houdt aan de maximale huur via het punten systeemquote:Mag ik zelf de huurprijs bepalen?
Ik zou iig goed vast leggen dat het tijdelijk is.quote:Welke voorwaarden zal ik in het contract opnemen?
Zorg dat je op tijd de huur opzegt (als de huurder er straks in zit) en ook op de juiste manier, ook een tijdelijk contract loopt niet zomaar af en met een beetje pech krijg je de huurder er niet meer uitquote:Andere tips?
Ja.quote:Op maandag 15 december 2008 19:36 schreef ozzyat105 het volgende:Heeft een van jullie ervaring met deze situatie?
Ja.quote:Moet ik zelf een contract opstellen?
Nee! Huren zijn gebonden aan een maximum. En als jij huisjesmelkert wil worden, geven ze je geen toestemming. Wat redelijk is: je eigen huur + GWL + eventueel een toeslag voor gebruik (verhuur) van je inboedel.quote:Mag ik zelf de huurprijs bepalen?
Borg!quote:Welke voorwaarden zal ik in het contract opnemen?
Houd rekening met eventueel effect op je huursubsidie.quote:Andere tips?
bedankt!
Ah illegaal onderverhuur, heul goed !quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:00 schreef uracefor het volgende:
Hoi,
Wie heeft er ervaring met het volgende.
Ik wil een kamer verhuren in mijn huurwoning en eventueel dan een gezamelijk huishouden voeren dus dat ik die persoon ingeschreven laat staan op mijn adres.
Nu is mijn vraag stel dat het toch niet werkt en ik wil dat die persoon eruit gaat kan ik dat dan eisen.
Wie of wie heeft hier ervaring mee of weet hoe ik daar achter kan komen zonder slapende honden wakker te maken.
Toch leuk dat er altijd mensen zijn die het proberen en denken er mee weg te komen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah illegaal onderverhuur, heul goed !
Geen ervaring maar ik weet wel welke regels hier ongeveer voor gelden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 11:00 schreef uracefor het volgende:
Hoi,
Wie heeft er ervaring met het volgende.
Ik wil een kamer verhuren in mijn huurwoning en eventueel dan een gezamelijk huishouden voeren dus dat ik die persoon ingeschreven laat staan op mijn adres.
Nu is mijn vraag stel dat het toch niet werkt en ik wil dat die persoon eruit gaat kan ik dat dan eisen.
Wie of wie heeft hier ervaring mee of weet hoe ik daar achter kan komen zonder slapende honden wakker te maken.
Ik vermoed dat de regels pas veranderen bij een nieuw huurcontract, anders zouden alle verhuurders nieuwe contracten moeten opstellen en hopen dat hun huurders willen tekenen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:55 schreef m_jetje het volgende:
Ik kwam het volgende bericht tegen:
[[b]Onderhuur mogelijk
Het wettelijk verbod om een pand zonder toestemming van de verhuurder onder te verhuren, is geschrapt. Een huurder mag voortaan een huurpand geheel of gedeeltelijk aan een ander onderverhuren. Een verbod op onderhuur van de woning moet dus uitdrukkelijk in het huurcontract overeengekomen worden /b]
Hoe zit dit nu? Een vriendin van mij gaat een woning huren van een vrouw die niet meer woont in het huis van de woningbouw vereniging, maar dit nog wel huurt. De woning staat op de lijst van te slopen woningen eind 2010. Ik kan nergens bij de betreffende woningbouwvereniging iets vinden over onderhuur. Daarbij komt ook dat wet boven algemene voorwaarden gaat, tenzij het duidelijk in de wet omschreven staat, zoals hierboven. Heeft iemand hier mee te maken ( gehad)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |