balkon lijkt me geen strak planquote:Op maandag 15 december 2008 20:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oja, we wonen in een maisonnette, dus ze zullen voornamelijk binnen zijn. Met mooi weer kunnen ze wel op het balkon.
Vanaf 8 weken is normaal toch?quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:59 schreef Litso het volgende:
Ik vind 10 weken best jong eigenlijk, vanwaar die voorkeur?
Vrij normale leeftijd hoor, 10 - 12 wekenquote:Op dinsdag 16 december 2008 14:59 schreef Litso het volgende:
Ik vind 10 weken best jong eigenlijk, vanwaar die voorkeur?
Het kán vanaf 8 weken, maar ik vind dat zelf vrij vroeg.quote:
okidoki!quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hee Kwee! We gaan morgen- en donderdagavond kijken bij twee duo's, dus we hopen dat we in het weekend gezinsuitbreiding krijgen
Dat is puur omdat fokkers vaak beter op de hoogte zijn van wat goed is voor katten. Katten zijn gewoon katten, ras zit puur in het uiterlijk en wellicht wat kleine karaktertrekken, maar er is zeker geen substantieel verschil tussen raskatten als groep en niet-raskatten als groep wat betreft zaken als opvoeding, voeding en verzorging.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vrij normale leeftijd hoor, 10 - 12 weken. Voor raskatten ligt dat anders, die moeten wat langer bij de moeder blijven...
Dan was ik even in de war met raskatten denk ik, ik meende dat vanaf 12 weken juist normaal wasquote:Op dinsdag 16 december 2008 15:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Vrij normale leeftijd hoor, 10 - 12 weken. Voor raskatten ligt dat anders, die moeten wat langer bij de moeder blijven...
Ah, vandaarquote:Op dinsdag 16 december 2008 15:12 schreef Hekates het volgende:
Ook voor niet raskatten is het eigenlijk beter om 12 tot 16 weken bij de moeder te blijven. Dan hebben ze gewoon meer geleerd van hun moeder. Onder andere dat bijten en krabben pijn doet en ze daar mee moeten oppassen.
Maar als je een kitten uit een asiel haalt moet je ze vaak met 8 weken wel nemen, want anders worden ze wel aan andere mensen vergeven inderdaad. Het asiel wil er zo snel mogelijk van af over het algemeen. Of ze worden te groot om met de moeder samen te houden in hun hokjes, waardoor ze gesplitst worden en je het voordeel van langer bij de moeder blijven gaat verliezen.
Misschien zijn er wel uitzonderingen op, maar ik ken ze nog niet. Ik vind het al goed dat Duvel en Xcuz_me proberen hun nieuwe kinders wat langer bij de mama te laten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |