abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64029901
Wie kan me eens adviseren over hoe je het beste een Mauviel koekenpan kunt gebruiken aangezien er geen anti-aanbaklaag in zit!!??
pi_64030516
eehh... ik denk iets met boter, of olie....
pi_64030891
ik neem aan idd flink wat vet gebruiken of, zoals bij een grillpan, je vlees invetten
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_64031613
Uiteraard altijd in boter of olie bakken; alleen schijnt t zo te zijn dat deze pannen altijd aanbakken tenzij je iets met t vuur doet; hoger of lager zoiets? Heeft iemand zo'n koekenpan?
pi_64031679
waarom heb je em dan precies gekocht lijkt me niet echt praktisch
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 15 december 2008 @ 15:10:39 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64031941
ik denk heet zetten om het te schroeien en dan lager om het af te maken?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64032245
@drummergirl; heb m gekregen van de goedheiligman!
pi_64032344
Ik heb geen mauviel maar wel een pan zonder antiaanbaklaag.
Je verhit de pan, mikt er olie in en wanneer de olie heet is mik je het vlees erin.
Het vlees zal vastplakken maar laat na een min of 2-3 los. Dan is het vlees dicht geschroeid.
De pannen niet afwassen met zeep maar alleen afspoelen met heet water. Dan krijg je vanzelf een antiaanbaklaag.

Met boter zal het precies hetzelfde werken maar ik bak alleen in olie.

Het is in het beginj even wennen maar daarna wil je niet anders meer.
pi_64032377
en ik ben gewoon erg benieuwd naar het grbruik van zo'n pan. Ze worden namelijk niet voor niets zonder anti-aanbaklaag gemaakt. Er zijn dus speciale gebruikswijze dan wel verschillende doeleinden voor. Ik kan op internet niet zo gek veel informatie vinden hierover! Wie o wie?

maandag 15 december 2008 @ 15:41:59 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64032660
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:31 schreef vince1234 het volgende:
en ik ben gewoon erg benieuwd naar het grbruik van zo'n pan. Ze worden namelijk niet voor niets zonder anti-aanbaklaag gemaakt. Er zijn dus speciale gebruikswijze dan wel verschillende doeleinden voor. Ik kan op internet niet zo gek veel informatie vinden hierover! Wie o wie?

[ afbeelding ]
denk je dat ik voor jan lul hier zit te typen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64032837
bedankt!
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:29 schreef Oceanonix het volgende:
Ik heb geen mauviel maar wel een pan zonder antiaanbaklaag.
Je verhit de pan, mikt er olie in en wanneer de olie heet is mik je het vlees erin.
Het vlees zal vastplakken maar laat na een min of 2-3 los. Dan is het vlees dicht geschroeid.
De pannen niet afwassen met zeep maar alleen afspoelen met heet water. Dan krijg je vanzelf een antiaanbaklaag.

Met boter zal het precies hetzelfde werken maar ik bak alleen in olie.

Het is in het beginj even wennen maar daarna wil je niet anders meer.
pi_64707161
Voor gebruik eerst met arachide olie ca. 5 min. verhitten. Vervolgens laten afkoelen, en de olie weggooien. Naspoelen met water en met een keukenpapier afdrogen.
  maandag 5 januari 2009 @ 22:42:38 #13
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_64709625
De grootste truc is volgens mij de pan eerst echt minutenlang verhitten, zonder olie of boter. Tot ie belachelijk heet is en je bang bent dat ie gaat smelten. Dan olie en/of boter in de pan en dan al heel snel het vlees. Meteen schudden/schuiven, dat het geen kans krijgt aan te bakken. Als het dat wel doet, met rust laten en inderdaad wachten tot het weer loslaat.

Maar waarom zou je zo'n kutpan kopen? Koop gewoon een pan met anti-aanbaklaag.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 03:24:10 #14
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_64716846
Hm, ik heb ook zo'n "kutpan" naast mijn tefal- maar ik moet zeggen dat ie me steeds meer gaat bevallen, mijne is een rvs BK met een diameter van een vrachtwagenwiel

Om te beginnen:
het ding is onverwoestbaar, ik heb hem van mijn zus gekregen nadat zij hem 15 jaar had mishandeld en hij ziet er werkelijk nog als nieuw uit.
Dan: je kunt er werkelijk loeiheet in bakken en dat is wat de meeste mensen niet weten van teflon pannen: een teflon pan gaat kapot als je er TE heet in bakt, vandaar ook die "tefal-uitvinding" met dat rode rondje in het midden(thermospot); dat is om te voorkomen dat je het ding te heet op stookt.
Ik heb een behoorlijk aantal tefal pannen zo gemolt door er regelmatig spek in uit te bakken want dat is gewoon te heet voor zo'n pan waardoor de teflon verbrand en gaat schilferen.(en bovendien giftige tetrafluor in je eten komt)

DE tip is idd niet in de stress raken als je baksel er in vastplakt; dat hoort zo en is bijna niet te voorkomen maar ook niet erg want zolas al gemeld; na een paar minuten( met je gaspit lager) laat je baksel vanzelf los.
pi_64723786
zo'n pan is ideaal om vlees even dicht te schroeien, een korstje creëeren in je pan en laten aanbakken. De pan met vlees en al de oven in, daarna vlees eruit, laten rusten en dan pan op het vuur. Kan je mooi een sausje maken. Minder afwas
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:38:23 #16
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_64724692
Ik hou niet van korstjes en niet van sloten boter/olie die nodig zijn om in een aanbakpan te kunnen bakken. En ik hoef geen pan die mijn leven mee gaat . Ik koop liever om de zoveel tijd een nieuwe. Ben ik nog goedkoper uit ook.

En in de profikeukens gebruiken ze ook al jaren gewoon teflonpannen hoor. Aanbakpannen zijn ouderwets. De mijn hangt aan de muur. Decoratie!
pi_64726405
Is eigenlijk zelfde als met de orginele woks.. zo te horen..

Ik ga d'r ook maar eentje halen.. tefalpannen gaan bij mij niet zo lang mee...
Life is short, eat dessert first.
pi_64745635
Berg je dan voor de prijs, die pannen zijn wel een stukje duurder dan de thermospot tefals van bij de blokker. Maar dat is een wél goede anti-aanbak ook al.

Het gebruik van die pannen is niet anders dan van rvs bakpannen. Heet laten worden, dan vet erin en daarna gaan bakken. En niet in de vaatwasmachine steken, maar dat mag met dat koper toch al niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')