Het is dus een compliment. It tellsquote:Op maandag 15 december 2008 04:22 schreef Superfast het volgende:
De wuiftraditie vindt haar oorsprong in het stierenvechten. Vreemd genoeg is het gebruik binnen de muren van de arena allerminst negatief. Met witte zakdoekjes vragen de toeschouwers de hoogste pief in de arena (de president, de burgemeester) om de torero te belonen voor een weergaloos optreden met een trofee. Een optreden dat de stier op de juiste manier afmat, in de luren legt en afmaakt. De trofee? Stierenoren. Verse.
Het gebruik werd overgenomen door publiek bij andere evenementen. Halverwege de vorige eeuw zwaaiden de toeschouwers veelvuldig uit enthousiasme met witte zakdoekjes voor sportvedettes. De legendarische Faas Wilkes werd in de jaren vijftig, toen hij speelde voor Valencia, behandeld als een held in de arena. Het publiek wuifde de armen lam voor zijn dribbels en droeg hem op de schouders de stad door. Onbekend is of hij de oren van zijn tegenstanders kreeg aangeboden.
Bron:http://www.depers.nl/spor(...)t-voor-Rijkaard.html
Eerste hit op Google trouwens!
Dus we hebben nu 3 verschillende verhalen. Welke zal waar zijn?quote:Pavarotti nam daarmee altijd afscheid van het publiek.
Het is op een gegeven moment een begrip geworden en italiaans voetbalpubliek nam dit op een gegeven moment over om te laten blijken als ze van iemand afscheid wilde nemen waar ze het niet meer in zagen zitten.
Het spaanse publiek nam dit over en nu is het daar eigenlijk meer in gebruik gebleven dan in italie zelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop