Scouting for Girls, een band gevormd in 2005 door Roy Stride. Hij is samen met Greg Churchouse op basgitaar en Peter Allard op drums Scouting for Girls.
In Nederland zijn ze vooral bekend van de nummers She's So Lovely en Elvis Ain't Dead.
Nu stonden ze 14 december en 15 december in een uitverkocht Ambassador Theathre in Dublin. Voordat ik wist dat ze hier kwamen was het al uitverkocht. Gelukkig bracht een mailtje naar Pete mij geluk. Ik stond op de gastenlijst!
Het voorprogramma was een band genaamd The Kinetiks. Ik kende ze persoonlijk niet, maar het klonk wel goed!
Na een klein half uur wachten kwamen ze op. Onder luid geschreeuw van het publiek. Ik merkte al gelijk dat ze hier een stuk populairder zijn als in Nederland. Daar stond ik een klein half jaar geleden in de kleine zaal van paradiso toen ze daar optraden!
De opkomst was erg mooi om te zien. Op de achtergrond het nummer Goldeneye en witte lampen wat een erg mooi effect gaf. Het kon dan ook niet anders of ze openden met het nummer James Bond. De laatste single in de UK.
Roy was erg goed bij stem en had er zo te zien erg veel zin in. Er stonden 3 piano's opgesteld en tijdens James Bond gebruikte hij ze alledrie!
Na James Bond gingen ze verder met een vrij onbekend nummer: Michaela Strachan, hier liet hij het publiek meezingen op het refrein wat een erg leuk effect gaf!
Daarna kwam It's Not About You. Ook hier was Roy erg actief op het podium.
Hierna gingen ze verder met het nummer Glastonbury wat zoals je al kunt raden verzonnen is tijdens het optrden op Glastonbury.
Daarna kwam het zeer aanstekelijke Keep On Walking waarbij het publiek nogmaals bewees perfect de tekst van bijna alle nummers te kennen.
Toen het publiek een beetje was bekomen gingen ze met alleen een piano het nummer The Airplane Song spelen. Hierbij kon je pas echt goed zien hoe goen Roy eigenlijk live is.
Daarna speelden ze een nummer dat leek alsof het ter plekke verzonnen was, het ging over Dublin en dat iedereen met hun mee moest zingen. Klonk erg leuk maar het leek wel een beetje alsof ze de tekst van de stad bij ieder optreden aanpasten.
Hierna kwam de grote hit Elvis Ain't Dead waarbij Roy letterlijk overstemd werd door het publiek dat luidkeels meezong met het nummer. Je kon zien dat ze dit niet gewend waren door de blikken die ze elkaar gaven!
Na een praatje over hoe geweldig dit optreden wel niet was ging de zaal pas echt los met het nummer The Mountains Of Nevaho, letterlijk iedereen sprong en danste mee op dit nummer.
Dit leek ook gelijk het laatste nummer van de set.
Na een luidkeels we want more kwamen ze toch nog terug voor een paar nummers.
Ze begonnen de toegift met het nummer Heartbeat. Ook hier weer alleen met Roy op de piano.
Daarna kwam helaas al weer het laatste nummer van de set. Dit was wel gelijk het meest bekende nummer van de groep. She's So Lovely.
Dit was een laatste uitbarsting van het publiek die nogmaals bewees het een erg leuk optreden te vinden!
Roy had er ook zin in, met zijn blouse uit dook hij het publiek in wat gewaardeerd werd door de vele dames in de zaal. Lopend door het publiek eindigde hij dit nummer en daarmee ook het optreden.
Website:
http://www.scoutingforgirls.co.uk