abonnement Unibet Coolblue
pi_229594
Ha luitjes,
Tis jullie gisteren ongetwijfeld opgevallen, dat van alle stemmen, Karin er de minste heeft gekregen.

Wat maakt haar zo populair? Als de stemming representatief was, gaat zij er met de pot vandoor. (Willem even niet meegeteld).

*** I have this condition ***
  vrijdag 10 december 1999 @ 09:51:00 #2
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_229595
Ze houd zich gewoon op de achtergrond, en ze doet al of ze voor de anderen zorgd. Maar wat is dat nou, ze gaat weg van huis om te kijken hoe ze het doet zonder kinderen, en dan adopteerd ze gelijk maurice en begint ze ook de "moeder""vrouw"van de rest uit te hangen, dat vind ik nou raar.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 10 december 1999 @ 10:10:00 #3
2004 sunshine
Still shining!
pi_229596
Of Karin nou populair is of niet, voor mij gaat het er om of ik iemand F250.000,= gun bij de overwinning. Het lijkt mij dat Karin het helemaal niet nodig heeft, met een miljonair als echtgenoot, terwijl bijv. Bart nog aan het begin staat en dat geld wel kan gebruiken (studie bijv.). Willem zou zijn leven weer op kunnen pakken en zijn huis kunnen betalen, terwijl Ruud het had over een nieuwe badkamer, gitaar enz. Karin kan zulke dingen zowiezo aanschaffen, zonder die hoofdprijs. Zij zat toch niet voor het geld in het BBH?

Ik vind Karin eigenlijk niet zo aardig. Willem wordt het kwalijk genomen dat hij zo roddelt, maar als Karin het niet had willen hebben (zij toch zo'n beetje de baas?) had ze er niet aan mee moeten doen of op zijn minst tegen Willem kunnen zeggen dat zij daar niet van gedient is.

Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
  vrijdag 10 december 1999 @ 10:14:00 #4
2131 Reinier
Ach, laat ook maar
pi_229597
Ik denk dat het met die populariteit wel meevalt, maar dat de kijker er nog even geen mannenbolwerk van wilde maken.
De stemming was denk ik voor deze ronde wel representatief, maar ik zie Karin er nog niet met de pot vandoor gaan.
Ik denk dat Karin de volgende is die vertrekt, zodat de drie mannen die vanaf het begin als grote kanshebbers zijn betiteld het onderling mogen uitvechten wie wint.
Naar mijn mening mag Willem dan wel hopen dat hij volgende keer weer niet genomineerd is, want anders kon hij er op 23-12 nog wel eens uitvliegen. Dat hypocriete gedrag begint me behoorlijk de keel uit te hangen.
Het begint ook steeds duidelijker te worden dat hij voor een groot deel voor het geld doet. Bij de anderen is dit veel minder (zie gesprek tussen Bart en Ruud deze week: Bart zei zelfs geksscherend maar met een serieuze ondertoon dat hij het bedrag wel aan Ruud zou geven)
quote:
op 12-10-1999 om 09:48 AM schreef Herman het volgende:
Ha luitjes,
Tis jullie gisteren ongetwijfeld opgevallen, dat van alle stemmen, Karin er de minste heeft gekregen.

Wat maakt haar zo populair? Als de stemming representatief was, gaat zij er met de pot vandoor. (Willem even niet meegeteld).



pi_229598
quote:
op 12-10-1999 om 10:14 AM schreef Reinier het volgende:
Het begint ook steeds duidelijker te worden dat Willem voor een groot deel voor het geld doet. Bij de anderen is dit veel minder (zie gesprek tussen Bart en Ruud deze week: Bart zei zelfs geksscherend maar met een serieuze ondertoon dat hij het bedrag wel aan Ruud zou geven)


En wat is er mis mee om het voor het geld te doen? Bij bijna iedere spelshow gaat het toch ook om het geld? Willem is daar tenminste eerlijk in. Bart en Ruud zullen dat geld ook zeker graag willen hebben (Bart waarschijnlijk minder, omdat hij weet dat V. plannetjes met hem heeft), maar doen net alsof ze het niks kan schelen.
Ruud waait gewoon met alle winden mee (verrassend, niet?). Toen Willem zei dat iedereen die er nu inzit, het geld graag wil winnen, beaamde Ruud dat direct. Maar als Bart zegt dat hij het geld niet belangrijk vindt, vindt Ruud dat plotseling ook. Niet Willem is de grote schijnheil, mensen, maar RUUD!!!
Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

pi_229599
quote:
op 12-10-1999 om 10:26 AM schreef karmozijn het volgende:
<snip>
Ruud waait gewoon met alle winden mee (verrassend, niet?). Toen Willem zei dat iedereen die er nu inzit, het geld graag wil winnen, beaamde Ruud dat direct. Maar als Bart zegt dat hij het geld niet belangrijk vindt, vindt Ruud dat plotseling ook. Niet Willem is de grote schijnheil, mensen, maar RUUD!!!


I beg to differ, Karmozijn..
Niet dat Ruud dat niet doet, maar over waaruit het voortkomt. Ruud nu al zo'n 85 dagen bestuderend, zie ik talloze malen dat hij redenaties van mensen die even verder gaan dan de zijne, überhaupt niet kan volgen, sterker nog, een soort 'mentale luiheid' heeft ontwikkeld om daar ook geen poging meer toe te doen. Zelfs als hem dit volkomen tegenstrijdige positie naar buiten toe oplevert. Bij motivering van nominaties achteraf, bv., zie je hem zich in alle bochten wringen om de eindjes weer aan elkaar te breien.
Wat hoofdzaak is voor Ruud, is geen conflict te krijgen met de actuele spreker, maw. hij spreekt (bijna) nooit tegen, en àls hij het een keer wil gaan doen met stemverheffing, wordt hij meteen overschreeuwd en laat het er dan onmiddellijk bij zitten, maakt zijn zinnen niet eens af.
Dit komt voort uit zijn karakter-struktuur en vele slechte ervaringen mét conflicten.

Het resultaat blijft hetzelfde, alleen wil ik dus niet aan de conclusie dat Ruud schijnheilig is: hij is tegenstrijdig als gevolg van gebrek aan ordening in zijn uitingen. Zelf is hij dit gaan noemen: gevoelsmatig.

pi_229600
quote:
op 12-10-1999 om 10:50 AM schreef Moor het volgende:
Het resultaat blijft hetzelfde, alleen wil ik dus niet aan de conclusie dat Ruud schijnheilig is: hij is tegenstrijdig als gevolg van gebrek aan ordening in zijn uitingen. Zelf is hij dit gaan noemen: gevoelsmatig.

Ik begrijp wat je bedoelt, Moor. Het is voor Ruud voornamelijk conflictvermijdend gedrag. Als mensen hem ergens op aanspreken, schrikt hij zich wezenloos, en doet er alles aan om het recht te breien. Echt schijnheilig kun je dit misschien niet noemen, omdat Ruud daar niet ver genoeg voor doordenkt. Maar ik vind domheid geen vrijbrief daarvoor. Ruud staat niet voor de dingen die hij zegt; hij vindt wat zijn gesprekspartner vindt (als het tenminste iets is wat hij kan begrijpen).
De echte schijnheiligheid blijkt uit zijn opmerkingen in de dagboekkamer. Tegen iedereen zegt hij hoe aardig hij ze vindt, het zijn allemaal maatjes, maar eigenlijk vindt hij de rest maar niks, en zou ze het liefst vervangen zien door 'leuke' mensen.
Dit is anders dan de vermeende schijnheiligheid van Willem: die hoor je dan wel zijn frustraties uiten over bepaald gedrag van Bart, maar zegt nooit dat hij het eigenlijk maar een eikel vindt (en dat is ook niet zo). En dat vindt hij denk ik ook niet. Zoals ik het uit de streams van vannacht haal, is het persoonlijke gesprek er vooral een tussen Willem en Bart, en lult Ruud maar wat mee (vooral als het onderwerp vrouwen betreft).
Ik hoop dat hierdoor een 'verzoening' tussen Bart en Willem tot stand wordt gebracht, want volgens mij zijn het beide best sympathieke jongens. Wellicht kunnen al die Willem-haters dan ook eens inzien dat het allemaal best meevalt. En toen werd ik wakker....
Maar ik dwaal af, want dit heeft helmaal niks meer met het topic-onderwerp te maken. Misschien iets voor VvP?

Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

pi_229601
Ik denk dat Ruud's uitspraken grotendeels bepaald worden door zijn naiviteit. Dit gekoppeld aan het niet vooraan gestaan te hebben bij het uitdelen van IQ's maakt hem tot de persoon die hij is. In veel situaties weet hij ook totaal niet wat hij er mee aan moet. Waarschijnlijk heeft Ruud nog nooit echte tegenslag meegemaakt.

Het zal hem ook tot een persoonlijke inzinking brengen als hij weggestemd zou worden door het publiek. Vervelend was het al dat hij uberhaupt genomineerd wer voor hem. Was hij immers niet de meest populaire, met zelfs een eigen fanclub? Zo werd het hem in ieder geval wel verteld. En zonder tegenbericht gaat hij er nog steeds van uit dat dat zo is.

Terug naar Karin: waarschijnlijk is zij de enige die echt een beetje slim is en ook beredeneerd hoe ze zich moet gedragen en hoe ze moet stemmen. Willem heeft zijn gedrag niet eens door. Bart sloeg de spijker op zijn kop door te stellen dat Willem weet hoe hij zich moet gedragen om aardig gevonden te worden. Een kleine opmerking, maar met een hele grote kern van waarheid. Vandaar dat Willem er zo onwaarschijnlijk hard van geschrokken is.

Weer terug naar Karin: Ik snap nog steeds niet waarom ze zo populair is en waarom ze de minste stemmen kreeg. Ze is niet echt actief, verzint niet al te veel, houdt zich op de achtergrond etc etc. Het Nederlandse puliek (ahum) schijnt haar vergeven te hebben dat ze zo met Maurice lag te rommelen. Zeg maar even het Bart en Sabine effect, waarbij Bart ongekend populair werd.

*** I have this condition ***
pi_229602
quote:
op 12-10-1999 om 09:48 AM schreef Herman het volgende:
Ha luitjes,
Tis jullie gisteren ongetwijfeld opgevallen, dat van alle stemmen, Karin er de minste heeft gekregen.

Wat maakt haar zo populair? Als de stemming representatief was, gaat zij er met de pot vandoor. (Willem even niet meegeteld).


Beste Herman,

Ik vrees dat je iets over het hoofd ziet. Uit de stemming van gisteren is NIET op te maken dat Karin populair is. Wellicht eerder het omgekeerde. Bijna 80% van de stemmen ging naar Maurice. De grote vraag is hoe die 80% de volgende keer over de dan genomineerden wordt verdeeld. Het zou me niets verbazen als de meerderheid van de 'Maurice-stemmers' van deze week de volgende keer op Karin stemt (die twee hoorden immers bij elkaar). Het is daarnaast goed mogelijk dat, indien Willem wordt genomineerd, een groot aantal huidige 'Maurice-stemmers, over twee weken voor Willem gaat kiezen. In ieder geval geven de 80% 'Maurice-stemmers' de volgende keer de doorslag, niet de lage percentages stemmen op Karin, Bart en Ruud van gisteren.

P.S. Als dit niet helder overkomt, dan ligt dat, zo wil ik bij voorbaat erkennen, aan mij, maar misschien begrijp je toch wat ik bedoel.

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_229603
quote:
op 12-10-1999 om 11:08 AM schreef karmozijn het volgende:
<snip>
Maar ik dwaal af, want dit heeft helmaal niks meer met het topic-onderwerp te maken. Misschien iets voor VvP?

Karmozijn,
ben even uitgeweken naar VVP met dit onderwerp.

pi_229604
quote:
op 12-10-1999 om 09:48 AM schreef Herman het volgende:
Ha luitjes,
Tis jullie gisteren ongetwijfeld opgevallen, dat van alle stemmen, Karin er de minste heeft gekregen.

Wat maakt haar zo populair? Als de stemming representatief was, gaat zij er met de pot vandoor. (Willem even niet meegeteld).


Als ik zo nadenk (en toevallig dacht ik hier gister over, en met mn vriendin Fluffy over gehad): Karin is eerlijk. Leuk sympathiek vrouwtje, het type dat je een ballon zou willen geven, of zoals mn broer die slager is een ons gesneden boterhammenworst.

Nee, ze is aardig, en Willem vind ik een beetje hypocriet overkomen de laatste tijd. (is niet gemeen bedoeld, maar zo komt 'ie over.)

Dus Karin, keep up the good work, ik zou het nog even volhouden voor die 250 ruggen.

Cam Clown of the Week:

http://www.camclown.cjb.net

pi_229605
Er zijn genoeg redenen om Karin aardig of leuk te vinden. Helaas denk ik dat er niet zo veel mensen Karin als favoriet hebben, maar dat ze ook niet gehaat wordt, vandaar weinig stemmen om haar weg te krijgen. Herman hier komen een aantal punten waarom Karin populair zou kunnen zijn:
1 ze roddelt nooit
2 als andere mensen dat wel doen doet ze niet mee en geeft ze altijd een weerwoord om het 'slachtoffer' te verdedigen. Bv Bart had de hele nacht niet geslapen, of dat vind ik nu juist zo grappig aan hem.
3 in tegenstelling tot wat jij denkt, Herman, bedenkt Karin juist erg veel creatieve dingen: ik noem hier Sinterklaas gedichtjes, koksmutsen, de kadootjesopdracht etc
4 ze is erg nuchter, ook over zichzelf
5 ze heeft humor
6 ze denkt altijd eerst aan anderen en dan pas aan zichzelf. Zo heeft zij haar eigen legerbroek verknipt om voor Bart een gave pet te maken. Is iemand dat wel opgevallen?
7 ze schuwt moeilijke onderwerpen niet
8 ze durft emoties te tonen zonder ze voor de camera's uit te buiten of een Anouk/Bianca te worden.
etc etc ik kan nog wel even door gaan. Wat mij betreft moet ze blijven zitten,. Vooral Karin die altijd aan anderen denkt zou zo'n opsteker wel kunnen gebruiken. Waar Bart juist niet de prijs moet winnen, niet omdat hij niet aardig is, maar omdat zijn arrogantie dan nooit meer te beteugelen zou zijn. Dat zou jammer zijn van zo'n leuke vent!
  zondag 12 december 1999 @ 00:25:00 #13
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_229606
Ik zag de naam van deze topic en ik wil hier serieus op reageren. Moet wel tot mijn spijt bekennen dat ik niet alle posts gelezen heb, dus als het dubbel so what.

Karin heeft bij mij diepe respect afgedwongen door te vertellen over haar kanker. Nu kunnen we hier heel lullig over doen en zeggen dat ze hiermee haar verblijf in het huis een tijdje veilig gesteld heeft maar dat wil ik niet. Ze is daar bewust gaan zitten om te kijken of zij zonder haar gezin kon en haar gezin zonder haar. En daarom alleen zeg ik wouw...
Kijk, dat ze soms met Willem meeroddelt, ach, wat gebeurt er anders in het huis?

Ik vind Karin gewoon een kanjer en niks anders. Ik hoop dat ze het redt. En vooral dat ze gezond blijft.

Als je niet lacht, ben je dood.
pi_229607
Of Karin populair is weet ik niet. Het is in elk geval duidelijk dat Karin bij slechts een kleine groep impopulair is. Het is jammer dat de stemming altijd negatief is (wie moet weg) en nooit positief (wie mag blijven.
Karin heeft bij mij persoonlijk overigens een aantal keren fors respect afgedwongen. De twee stekste voorbeelden:
- het gesprek over haar ziekte
- de antwoorden op de vragen van de kinderen uit het kinderhuis. Zij bewerkte de anrwoorden van de anderen dusdanig dat ze voor de vragenstellers vee waardevoller werden.
Er is licht aan het eind van de tunnel, alleen soms moet je wachten tot het ochtend wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')