abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64717956
Beetje vreemd bericht.. De PS3 is notabene de redding geweest voor het BR formaat.

Ik heb zelf de PS3 en de 360. De WII heb ik verkocht.

Beide consoles vind ik erg fijn maar de PS3 is voor mij completer (BR) plus dat ik gratis online speel. Ook was ik onaangenaam verrast dat ik voor wifi op de 360 een aparte adapter moest kopen.

Dus PS3 duurder-> ja, maar ook meer voor je geld.

OVer het spellenaanbod ben ik voor beide consoles gewoonweg tevreden.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 januari 2009 @ 08:29:27 #252
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64718039
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 08:21 schreef jpjedi het volgende:
Beetje vreemd bericht.. De PS3 is notabene de redding geweest voor het BR formaat.

Ik heb zelf de PS3 en de 360. De WII heb ik verkocht.

Beide consoles vind ik erg fijn maar de PS3 is voor mij completer (BR) plus dat ik gratis online speel. Ook was ik onaangenaam verrast dat ik voor wifi op de 360 een aparte adapter moest kopen.

Dus PS3 duurder-> ja, maar ook meer voor je geld.

OVer het spellenaanbod ben ik voor beide consoles gewoonweg tevreden.
Euh, Sony heeft bijna elke filmmaatschappij een behoorlijk grote zak geld gegeven in ruil voor BR.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_64718103
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 08:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Euh, Sony heeft bijna elke filmmaatschappij een behoorlijk grote zak geld gegeven in ruil voor BR.
Klopt al was het HDDVD kamp ook niet vies van wat geld strooien. Echter het gros van de studio`s hebben met name hun keus gebaseerd op hun visie op de toekomst.
voorbeeld:
Paramount kreeg 150 mln USD voor het HD DVD support
Warner heeft een bod van Toshiba afgewezen om HDDVD te gaan ondersteunen en kreeg van Sony hiervoor 400 mln USD.
quote:
Movie studio support

Blu-Ray
20th Century Fox
Buena Vista Home Entertainment
Hollywood Pictures
Lions Gate
Miramax Entertainment
MGM Studios
New Line Cinema
Sony Pictures Entertainment
Touchstone Entertainment
The Walt Disney Company
Vivendi Universal Games
Warner Bros.

HD DVD
Dreamworks
Paramount Pictures
Universal Studios
Echter doorslaggevend is geweest dat er al een enorme verspreiding was van BR spelers dmv de PS3.

[ Bericht 4% gewijzigd door jpjedi op 06-01-2009 08:42:03 ]
pi_64719859
Fanboys en hun gelul over technische specs rot toch op, dat doet er helemaal niet toe.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:10:19 #255
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64719944
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:07 schreef Steeven het volgende:
Fanboys en hun gelul over technische specs rot toch op, dat doet er helemaal niet toe.
Precies. Ik heb goeie ervaringen met PS1 en PS2, dus heb ik een PS3 gekocht. Gratis on-line is een bonus, want zo vaak speel ik niet on-line en Blu Ray is leuk, maar meer ook niet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_64720061
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Precies. Ik heb goeie ervaringen met PS1 en PS2, dus heb ik een PS3 gekocht. Gratis on-line is een bonus, want zo vaak speel ik niet on-line en Blu Ray is leuk, maar meer ook niet.
Zo denkt elke normale consument die zit zich niet te rukken op het feit dat de PS3 wellicht 50mhz meer power heeft dan de 360. Maar in verband met de prijsverschillen en de Wii-hype laat een groot deel hun merk in de steek, gebeurt wel vaker. Nintendo had er ook last van met de komst van de eerste Playstation.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_64726336
Mischien heeft het gewoon ook mee te maken dat de PS2 zo een goede console is dat de meste mensen niet upgraden. Die van mij doet het al 7+ jaar geweldig en er worden nog steeds veel games released voor PS2. Vooral guitar hero, singstar etc. Ik heb bv mijn GH gitaar, de microfoons en verschillende DDR matjes voor PS2 en de gitaar en de matjes zou ik weer opnieuw moeten kopen voor PS3. Slaat ook nergens op.

Trouwens is de wii een heel ander soort console en hebben de meeste gamers (vooral gamer families) een wii + playstation (x,2,3) of xbox (oud, 360).

En tot nu toe zijn er nog geen games die ik het waard vond om of de 360 of de PS3 te kopen. Ik heb een fette game PC dus ik speel gewoon alles van Assasin's Creed tot Fallout 3 op mijn PC

En blueray voor films vinden de meeste mensen volgens mij niet nodig. DVD films zijn gewoon prima. Als je een plasma scherm hebt is het mischien anders maar pixels blijven pixels op een LCD...

Als ze nou een PS3 exlusief mega, ultimate groot game zouden bouwen, van de BR gebruik maken qua level grote etc, dan zou ik er mischien eentje kopen... maar sony is echt slapjes tegenwoordig met games...
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:34:09 #258
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64726426
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:07 schreef Steeven het volgende:
Pfff nu de PS3 fanboys na het schreeuwen van: ''PS3 is technologisch superieur' 'inzien dat hun console technisch niet beter is dan de 360 gooien ze het over die boeg
Dasvidanja
pi_64726473
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:34 schreef Verluste het volgende:

[..]

Pfff nu de PS3 fanboys na het schreeuwen van: ''PS3 is technologisch superieur' 'inzien dat hun console technisch niet beter is dan de 360 gooien ze het over die boeg
Whehe idd en dan alleen nog maar een PS3 kopen omdat het een blu-ray speler heeft
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 januari 2009 @ 13:38:03 #260
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64726542
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:31 schreef Reuzenpanda het volgende:
[quote]
En blu-ray voor films vinden de meeste mensen volgens mij niet nodig. DVD films zijn gewoon prima. Als je een plasma scherm hebt is het mischien anders maar pixels blijven pixels op een LCD...

Als ze nou een PS3 exlusief mega, ultimate groot game zouden bouwen, van de BR gebruik maken qua level grote etc, dan zou ik er mischien eentje kopen... maar sony is echt slapjes tegenwoordig met games...
Wat een bullshit argument, pixels blijven pixels.
Wanneer je niks steekhoudends weet te verzinnen zeg dan niks.
En dat laatste argument is ook een persoonlijke mening aangezien er genoeg mensen zijn die het niet met je eens zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_64726775
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wat een bullshit argument, pixels blijven pixels.
Wanneer je niks steekhoudends weet te verzinnen zeg dan niks.
En dat laatste argument is ook een persoonlijke mening aangezien er genoeg mensen zijn die het niet met je eens zijn.
Leg dan uit hoe pixels geen pixels blijven.

op een LCD heb je zelfs met vectors kleine blokjes, er is dus een fysiek limiet, je kan dus de resolutie niet hoger maken dan het antaal pixels op de LCD scherm, op een plasma scherm valt dat dus weg. Dus wat is er fout dan?

En het laatste heb je gelijk, ik was de springende sockpuppets vergeten, die zijn wel cool als je van platforms houd. En op mijn PSP ben ik ook tevreden qua games.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 januari 2009 @ 13:49:17 #262
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64726954
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:45 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

Leg dan uit hoe pixels geen pixels blijven.

op een LCD heb je zelfs met vectors kleine blokjes, er is dus een fysiek limiet, je kan dus de resolutie niet hoger maken dan het antaal pixels op de LCD scherm, op een plasma scherm valt dat dus weg. Dus wat is er fout dan?

En het laatste heb je gelijk, ik was de springende sockpuppets vergeten, die zijn wel cool als je van platforms houd. En op mijn PSP ben ik ook tevreden qua games.
Er is een wereld van verschil of dat je een dvd zit te kijken op een FullHD scherm of een BR op FullHD.
Dan heb je geen pixels van 5 bij 5cm.
Dat bedoel ik.
Daarbij wil ik het volle uit m'n tv halen, dus een HD gaming apparaat.
Aangezien ik ook BR als "eis" had kwam ik automatisch uit op een PS3 aangezien de 360 geen interne BR speler heeft en die waarschijnlijk ook nooit zal krijgen.
pi_64727309
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:34 schreef Verluste het volgende:

[..]

En waaruit maak jij op dat ik een PS3 fanboy zou zijn? Lees eerst het topic eens door kneus .
pi_64727664
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:49 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Er is een wereld van verschil of dat je een dvd zit te kijken op een FullHD scherm of een BR op FullHD.
Dat bedoel ik.
Aangezien ik ook BR als "eis" had kwam ik automatisch uit op een PS3 aangezien de 360 geen interne BR speler heeft en die waarschijnlijk ook nooit zal krijgen.
yupz dat was ook mijn overweging. En aangezien ik ook games wil spelen die er enkel zijn voor de 360 heb ik die er pas bij gekocht.

De BR was een eis en die benut ik ook ten volle.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 januari 2009 @ 14:08:34 #265
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64727710
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:07 schreef jpjedi het volgende:

[..]

yupz dat was ook mijn overweging. En aangezien ik ook games wil spelen die er enkel zijn voor de 360 heb ik die er pas bij gekocht.

De BR was een eis en die benut ik ook ten volle.
Dark Knight op BR.....
Zijn we het toch eens geworden.
pi_64727730
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:49 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.

Ja ok, als je een BR wilt dan kan je echt beter een PS3 kopen. Ik heb er nog geen behoefte aan want na 20 jaar gamen ben ik zo kippig dat ik toch het verschil niet zie

Toch denk ik dat het aanbod van exclusieve spellen in combinatie met de hoge prijs een grote reden zijn voor het lage aantal verkochte PS3s. Ik bedoel, de meeste x360 exclusieve games komen een jaar later ook uit voor windows maar de meeste mensen kunnen niet wachten en kopen het toch voor de 360. blijkbar is de markt voor de soort games die exclusief voor de PS3 zijn niet groot genoeg om voor de hoge prijs te kompenseren.

De reden dat ik mijn PS2 toen heb gekocht was FFX, maar zelfs de FF franchise doet nu ook mee op de xbox en ook al een tijdje op de DS/GBA (de oudere FF games). Toen ik de beelden van Assasin Creed zag in de games shop hier dacht ik ook: ik moet een PS3 kopen, maar ik heb er uiteindelijk ook op mijn PC ontzettend van genoten. Ik denk dat dit toch voor meer mensen speelt, vooral dus als het om die 400 euros gaat.
pi_64727792
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dark Knight op BR.....
Zijn we het toch eens geworden.
Zit alleen wel te kutten met dat streamen...dan werkt het alleen op de 360.dan weer geen geluid op de ps3.. *zucht *

Dus in maart ga ik een popcorn hour bestellen..is dat probleem ook weer getackeld.
pi_64727863
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:09 schreef Reuzenpanda het volgende:

[..]

Ja ok, als je een BR wilt dan kan je echt beter een PS3 kopen. Ik heb er nog geen behoefte aan want na 20 jaar gamen ben ik zo kippig dat ik toch het verschil niet zie

Toch denk ik dat het aanbod van exclusieve spellen in combinatie met de hoge prijs een grote reden zijn voor het lage aantal verkochte PS3s. Ik bedoel, de meeste x360 exclusieve games komen een jaar later ook uit voor windows maar de meeste mensen kunnen niet wachten en kopen het toch voor de 360. blijkbar is de markt voor de soort games die exclusief voor de PS3 zijn niet groot genoeg om voor de hoge prijs te kompenseren.

De reden dat ik mijn PS2 toen heb gekocht was FFX, maar zelfs de FF franchise doet nu ook mee op de xbox en ook al een tijdje op de DS/GBA (de oudere FF games). Toen ik de beelden van Assasin Creed zag in de games shop hier dacht ik ook: ik moet een PS3 kopen, maar ik heb er uiteindelijk ook op mijn PC ontzettend van genoten. Ik denk dat dit toch voor meer mensen speelt, vooral dus als het om die 400 euros gaat.
Probleem is ook dat het voor ontwikkelaars lastig is om games te ontwikkelen voor de CELL processor van de PS3. Om het technisch eenvoudiger en goedkoper te houden kiest men enkel voor de 360 zoals Alan Wake bijvoorbeeld. (als die ooit wakker wordt )
pi_64728232
quote:
PS2 is still console king
No one plays anything else
By Nick Farrell
Monday, 5 January 2009, 10:23 BEANCOUNTERS at Nielson have uncovered some interesting holes in the perception of the brains of most people in the gaming industry. Conventional wisdom is that the Wii is played more and the PS3 actually is used by anyone.

However the Nielson study unlocks some strange new facts. Firstly the Nintendo Wii is played less than the Xbox 360 and the PlayStation 3 is played less than the original Xbox.

The most-played console in the US was not the Wii, but the much earlier Playstation 2.
It is the first study that has actually looked at useage of the console that users have in their living room.

It would appear that while punters might have a Wii or Xbox 360 the console least likely to gather dust is the PS2 which is used by 31.7 per cent of Americans. Next on the list was the Xbox 360 at 17.2 per cent, the Nintendo Wii was third at 13.4 per cent.

The poor PS3 was at 7.3 per cent well behind the original Xbox which was 9.7 per cent.

The Nintendo GameCube made the list at 4.6 per cent and the remaining amount was grouped in to the "Other" category and accounted for 16.2per cent. The Nintendo DS or the Sony PSP were not included in the research.

It means that despite the fact that the Wii sells more, it is actually used less and once you have bought a PS3 you will probably play your PS2 a lot more
Merkbinding, een grote groep mensen met ps2 zonder ps3 zullen toch de ps3 willen hebben. Op dit moment werkt de prijs nog tegen, maar die is ook dalende.

Verder is de x360 is al een hele tijd geleden gekraakt, hoe lang nog voordat gameproducers doorhebben dat dit effect heeft op de cijfers?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 januari 2009 @ 14:24:13 #270
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64728312
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:11 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Zit alleen wel te kutten met dat streamen...dan werkt het alleen op de 360.dan weer geen geluid op de ps3.. *zucht *

Dus in maart ga ik een popcorn hour bestellen..is dat probleem ook weer getackeld.
Heb het zeer snel aan de praat gekregen met TVersity.
Met m'n PS3 dus.
pi_64728433
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:22 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Merkbinding, een grote groep mensen met ps2 zonder ps3 zullen toch de ps3 willen hebben. Op dit moment werkt de prijs nog tegen, maar die is ook dalende.

Verder is de x360 is al een hele tijd geleden gekraakt, hoe lang nog voordat gameproducers doorhebben dat dit effect heeft op de cijfers?
Effect is er altijd, maar niet desastreus. De Wii is ook al tijden gekraakt, idem voor de DS, toch verkoopt de software prima.

Ik denk overigens niet dat de meeste PS2-bezitters braaf zitten te wachten tot de PS3 goedkoper gaat worden. Mensen stappen heel snel van merk over, kijk maar wat er is gebeurd in eerdere generaties. Wat je ziet in de verkoopcijfers is dat er extreem veel Wii's worden verkocht, een aardig aantal 360's, maar ook behoorlijk wat PS2's (in sommige regio's zelfs meer dan de PS3) die over de toonbank vliegen. Even los van de mensen die hebben gekozen voor een sterke PC.

Enne, hoe komen ze aan die cijfers? Misschien dat ik er overheen lees... maar als ze 100 mensen hebben gevraagd naar hoe en wat, vind ik het nogal een claim om met zo'n artikel te komen en die conclusies te trekken.
quote:
Pachter estimates Wii sales up 100% over Christmas - 360 will see a slight rise, PS3 a slight drop
January 5th, 2009 @ 13:31

Wedbush Morgan’s Michael Pachter has told videogaming247.com that he expects Christmas sales for Nintendo Wii to be “up more than 100%” whereas he anticipates only a slight rise in 360 sales and a possible drop in PlayStation 3 numbers.

“I haven’t done the work for NPD yet, but my guess is that 360 sales were flat or up a little, PS3 sales down a little, and Wii sales up more than 100%,” said Pachter.

“That would end up around 1.2 - 1.3 million 360s, around 700,000 PS3s and around 3 million (or more) Wiis.”

Pachter went on to say that his official estimates would be released early next week.

December’s NPD figures will be released on January 15.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 16:27:20 #272
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_64733557
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:11 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Heb je wel de nieuweste firmware op de PS3 staan? Ik heb namelijk geen enkel probleem met het afspelen van DIVX films.
pi_64734986
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:27 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Heb je wel de nieuweste firmware op de PS3 staan? Ik heb namelijk geen enkel probleem met het afspelen van DIVX films.
Heb je wel een goede router?
pi_64735342
Router is de timecapsule van Apple.

Probleem zit hem denk ik in de codec voor de .WMV die ik probeer af te spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')