abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 december 2008 @ 14:44:29 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_63985374
Pizza: Culinaria Greek Style
Prijs: ¤3,09
Plaats: C1000
Plaatje:

Productinformatie:
De pizza is belegd met gyros, paprika, courgette, rode ui, zwarte olijven, tzatziki en kaas (geen tomaat).
Gewicht: 340 gram

Voedingswaarde per 100 gram:
kJ: 915
kcal: 218
eiwitten: 9,0 gram
koolhydraten: 23,8 gram
vetten: 9,6 gram

De test
Een echte pizza kun je het eigenlijk niet noemen, er zit namelijk geen tomatensaus op deze pizza en de pizza bevat nogal exotische ingrediënten. Toch was ik benieuwd wat Dr. Oetker hier weer van heeft weten te bakken. Op de verpakking staat met grote letters vermeld dat de pizza tzatziki bevat. Het geheel ziet er redelijk uit. Het doet me een beetje denken aan een gladgestreken broodje gyros en dat is het uiteindelijk ook natuurlijk.

De oven moet eerst voorverwarmd worden, daarna kan de pizza er bevroren in. Een elektrische oven moet op 210 graden, ikzelf heb een heteluchtoven, die kan op 190 graden. De pizza moet ongeveer 11 minuten in de oven. Wanneer de pizza in de oven ligt, komt er een geur vanaf die vergelijkbaar is met de geur die meestal rondom een shoarmaboer hangt.

De pizza klaar voor consumptie

Voordelen: De bodem is lekker knapperig als een vers gebakken brood, dus ook dikker dan die van de Ristorantes. Ook de tzaziki smaakt aardig, al is het misschien lekkerder de tzatziki koud over de warme pizza te doen. Er zit voldoende smaak aan de pizza, door knoflook, uien en paprika.

Nadelen: De pizza is iets kleiner dan verpakking doet vermoeden, maar wel iets dikker. Het oogt een beetje bleekjes. Het geheel smaakt meer naar groente dan naar gyros, maar dat is misschien maar goed ook. De gyros is niet van de beste kwaliteit en smaakt een beetje naar zeep. Door het ontbreken van de tomatensaus en Italiaanse kruiden, is het gerecht eigenlijk niet te vergelijken met de originele pizza’s. Vaak komt de paprikasmaak erg naar boven en daar houdt niet iedereen van. De pizza is duidelijk te zout en achteraf blijft vooral een knoflooksmaak over in je mond. Je hebt dan niet echt het idee lekker gegeten te hebben. Bovendien is de pizza met ¤3,09 redelijk duur geprijsd.

Beoordeling (1-5)
Je kan beter een vers broodje gyros bestellen…
pi_63985595
Goed om te lezen, hoef ik die niet meer te kopen .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_63986850
Ik eet dan regelmatig diepvriespizza's, maar deze vind ik toch 1 van de meest lekkere die ik op heb.
pi_64035132
Één woord: smerig.

Probeer liever de Culinaria Indian style, véél beter!

Waarom brengen ze de New State niet terug i.p.v. al die nieuwe gore pizza's?
pi_64038257
Laatst nog gegeten, wel lekker, al ben je de laffe smaak van pizza zonder tomatensaus en met tzatziki aan het eind van de pizza kotsbeu.

Beoordeling begin van de pizza (1-5)

Beoordeling eind van de pizza (1-5)

Kortom:

Eet dus alleen de eerste helft, de rest kun je aan de hond geven. (Of aan de cavia, of whatever huisdier je hebt)
  donderdag 18 december 2008 @ 08:51:08 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64110236
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:19 schreef PDOA het volgende:

Probeer liever de Culinaria Indian style, véél beter!
Klopt ja, is veel beter te doen dan deze! De smaak verveeld minder snel.
  vrijdag 24 september 2010 @ 17:13:37 #7
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_86795828
Net op, nouja 1 hap genomen. Wat een goedkope baggerzooi is dit. Niet gewend van oetker, die gyros is zo taai als de neten en de groentes zijn niet lekker :r :r
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_87271678
Hij ziet er op het eerste gezicht lekker uit die pizza maar als ik zo lees hoe ie smaakt, dan laat ik em liever lekker bij de C1000 liggen :P
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:13:02 #9
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_87284121
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:30 schreef DjinN het volgende:
Hij ziet er op het eerste gezicht lekker uit die pizza maar als ik zo lees hoe ie smaakt, dan laat ik em liever lekker bij de C1000 liggen :P
Heb hem half jaar geleden een keer genomen, proeft nergens naar. :P
Als echte Griek raad ik hem dan ook totaal af. :P
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')