abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63982445
Dames en Heren,

Vorige week dachten we met de familie eens gezellig te doen en bij de plaatselijke chinees wat te halen. Schijnbaar zit er een goedje in die troep 'Fetzin?' genoemd, waar niet iedereen tegenkan. Zijn er meer mensen die hier niet tegenkunnen.

De klachten: Hartkloppingen, tintelende handen, buikkrampen, misselijk/kotsen, Duizeligheid, Benauwd etc.

Klacht: De chinees moet stoppen met die troep erin te gooien!
Subklacht: Zaterdagavond naar de klote! :S
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:42:53 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_63982464
Ik wordt altijd misselijk als ik chinees heb gegeten!
Chinees voedsel is echt rommel.
pi_63982502
Ik hoorde dat ik hier moest zijn?
pi_63982515
ve-tsin.

eet je wel eens pringles?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_63982573
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:45 schreef zoalshetis het volgende:
ve-tsin.

Nee
pi_63982602
Klinkt als trippy spul mèn.
Din jävla kuk!
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:53:59 #7
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_63982619
Ve tsin is een smaakversterker.

Haha, TS kan niet tegen smaakversterkers! !11!lollereinz!!1
Guanine en Cytosine! *O*
pi_63982625
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:45 schreef zoalshetis het volgende:
ve-tsin.

vertel???
Ik zwaai naar dieren.
pi_63982636
ZIT DAT OOK IN PRINGLES???
  Moderator / Miss SHO zaterdag 13 december 2008 @ 11:59:53 #10
22592 crew  Ole
pi_63982695
Het spul zit in heel veel producten. In normale hoeveelheden heb ik er nauwelijks last van.
Echter, veel chinezen gebruiken tig keer zoveel. Bij sommige Chinese restaurants kan ik daarom ook niet eten. Zelfde klachten
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_63982791
Nooit last van gehad.
Hmm... did the rake slay the Orange?
pi_63982868
nog nooit iets van gemerkt eigenlijk.
pi_63983284
Mononatriumglutamaat.
quote:
Voedselintolerantie

Van de stof werd in het verleden verondersteld, dat het het chinees-restaurantsyndroom, ook wel Dr. Wong-syndroom, naar de naam van de ontdekker ervan, kan veroorzaken. Wetenschappelijk onderzoek onder gecontroleerde omstandigheden heeft dit weerlegd.[1][2] Het zou uitmaken, of de stof natuurlijk - uit zeewier of door natuurlijke fermentatie - ontstaat, dan wel chemisch wordt bereid, wat wetenschappelijk gezien niet mogelijk is. Het gaat hier om klachten als gevoelloosheid van de nek, armen en rug, hoofdpijn, tintelingen, versnelde hartslag en maag- en darmklachten.
Sommigen veronderstellen, dat de stof kan werken als een trigger bij de totstandkoming van bepaalde ziekten. Er is geen wetenschappelijk onderzoek dat deze hypothese ondersteunt. De vermelding van de aanwezigheid van MSG in het voedsel is verplicht. Dat geldt alleen bij voorverpakt voedsel. Het geldt niet voor voedsel, dat bijvoorbeeld in restaurants wordt geserveerd. En uiteraard ook niet voor die producten waar het in hoge hoeveelheden van nature in voorkomt.
...
Horikita Maki, O+.
pi_63983487
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:41 schreef Penskuh het volgende:
Dames en Heren,

Vorige week dachten we met de familie eens gezellig te doen en bij de plaatselijke chinees wat te halen. Schijnbaar zit er een goedje in die troep 'Fetzin?' genoemd, waar niet iedereen tegenkan. Zijn er meer mensen die hier niet tegenkunnen.

De klachten: Hartkloppingen, tintelende handen, buikkrampen, misselijk/kotsen, Duizeligheid, Benauwd etc.

Dan zou ik ook maar niet meer Italiaans gaan eten. Daar zit namelijk doorgaans nog veel meer van Ve-Tzin in verwerkt dan bij de Chinees... Verder vrijwel onschuldig allemaal hoor, behalve als je allergisch bent.

Misschien heb je gewoon een voedselvergiftiging opgelopen door niet goed bereid voedsel. Daar wel eens aan gedacht?
  zaterdag 13 december 2008 @ 13:16:29 #15
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_63983913
Bagger verwijderd.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_63984407
Ve-tsin is toch dat spul waardoor die tomatensoep van de Chinees altijd zo'n apart smaakje heeft?
pi_63984422
ah, dat zou best eens de oorzaak kunnen zijn, gisteren voelde ik me echt raar, daarvoor hadden we bij nam-kee gegeten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 13 december 2008 @ 13:49:49 #18
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_63984438
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 13:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
ah, dat zou best eens de oorzaak kunnen zijn, gisteren voelde ik me echt raar, daarvoor hadden we bij nam-kee gegeten
Was Katja Schuurman daar ook?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zaterdag 13 december 2008 @ 13:50:10 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_63984445
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 13:47 schreef Sapstengel het volgende:
Ve-tsin is toch dat spul waardoor die tomatensoep van de Chinees altijd zo'n apart smaakje heeft?
nee dat komt door de zoetstoffen die ze in hun soep doen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_63986482
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:41 schreef Penskuh het volgende:
Dames en Heren,

quote:
Voedselintolerantie

Van de stof werd in het verleden verondersteld, dat het het chinees-restaurantsyndroom, ook wel Dr. Wong-syndroom, naar de naam van de ontdekker ervan, kan veroorzaken. Wetenschappelijk onderzoek onder gecontroleerde omstandigheden heeft dit weerlegd.[1][2] Het zou uitmaken, of de stof natuurlijk - uit zeewier of door natuurlijke fermentatie - ontstaat, dan wel chemisch wordt bereid, wat wetenschappelijk gezien niet mogelijk is. Het gaat hier om klachten als gevoelloosheid van de nek, armen en rug, hoofdpijn, tintelingen, versnelde hartslag en maag- en darmklachten.

Sommigen veronderstellen, dat de stof kan werken als een trigger bij de totstandkoming van bepaalde ziekten. Er is geen wetenschappelijk onderzoek dat deze hypothese ondersteunt. De vermelding van de aanwezigheid van MSG in het voedsel is verplicht. Dat geldt alleen bij voorverpakt voedsel. Het geldt niet voor voedsel, dat bijvoorbeeld in restaurants wordt geserveerd. En uiteraard ook niet voor die producten waar het in hoge hoeveelheden van nature in voorkomt.
Dus onderstaande quote klopt niet:
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:53 schreef Koenholio het volgende:
Ve tsin is een smaakversterker.

Haha, TS kan niet tegen smaakversterkers! !11!lollereinz!!1
Maar TS heeft placebo-bijwerkingen van smaakversterkers
pi_63986567
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 13:47 schreef Sapstengel het volgende:
Nee, dat komt omdat ze er appelmoes doorheen gooien (serieus!)
pi_63987121
Je kan ook vragen. Geen vetsin of liever zo weinig mogelijk
pi_63987169
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 13:49 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Was Katja Schuurman daar ook?
En zo ja, at ze oesters?

Even inhoudelijke reactie nu, mijn vrouw kan er ook niet goed tegen die krijgt er migraine van. Ik zelf krijg bij een meer dan gemiddelde dosis (zelf uitgeprobeert) last van zweten, trillen, ik wordt dan ADHD'er dus hyperactief.
  zaterdag 13 december 2008 @ 16:31:35 #24
185545 maartenducrot
koning van biafra
pi_63987442
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 12:50 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Dan zou ik ook maar niet meer Italiaans gaan eten. Daar zit namelijk doorgaans nog veel meer van Ve-Tzin in verwerkt dan bij de Chinees... Verder vrijwel onschuldig allemaal hoor, behalve als je allergisch bent.

Misschien heb je gewoon een voedselvergiftiging opgelopen door niet goed bereid voedsel. Daar wel eens aan gedacht?
Het verschil tussen de Chinees en de Italiaan is dat de Italiaanse keuken van nature Ve-Tzin bevat, het zit bijvoorbeeld in tomaten en in Parmezaanse kaas. Chinezen gooien het overal doorheen (chemisch), en van nature komt het in de Chinese keuken vrijwel alleen voor in sojasaus en vissaus.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_63987750
Ik ben allergies voor vetzinnen

My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')