Pic:quote:Lineaire algebra is een tak van de wiskunde waarin vectorruimten, vectoren en lineaire transformaties worden bestudeerd.
Vaak worden in de lineaire algebra stellingen afgeleid voor vectorruimten in ......
Dat is basically 1 van de redenen waarom het vak zo saai is.quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:02 schreef raaavi het volgende:
als jullie mij een situatie noemen in het "ECHTE LEVEN" dus niet van die fucking toeval situaties zoals meestal in een boek word uitgelegd. (1 timers)
dan zal ik de moeite doen om het te snappen
Ja nouja, ik wilde hier een korte introductie plaatsen voor de leken, dus daarvoor ging ik naar WIkipedia.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:59 schreef Market_Garden het volgende:
Je kwam per toeval op wiki uit?Als ik iets niet helemaal weet raadpleeg ik vrij snel wiki omdat er vaak wel goede informatie op staat.
En lineaire algebra vond ik best leuk, mja...
quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Stelt toch allemaal niet zoveel voor?
Dat had je nou niet moeten zeggenquote:Op vrijdag 12 december 2008 23:02 schreef raaavi het volgende:
als jullie mij een situatie noemen in het "ECHTE LEVEN" dus niet van die fucking toeval situaties zoals meestal in een boek word uitgelegd. (1 timers)
dan zal ik de moeite doen om het te snappen
Ik heb genoeg vakken waarbij je lineaire algebra nodig hebt, eigenlijk zo'n beetje alle technische vakken werken met matrices. Maar goed, je laatste opmerking klopt ook wel weer enigszins.quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:05 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat is basically 1 van de redenen waarom het vak zo saai is.
Maar als je bijvoorbeeld 10 vergelijkingen hebt en 10 onbekende variabelen, kan je het met lineaire algebra oplossen. En dat gaat een stuk sneller dan substitutie. (als je het kan)
Maarja dan moet je natuurlijk weer iets bedenken waar je die vergelijkingen en onbekenden bij hebt. Nou, zal je vast wel bij het doorrekenen van het bouwen van een space shuttle nodig hebben.
"e:Op vrijdag 12 december 2008 23:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Je hebt het over de pic?quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:46 schreef SiestaGuru het volgende:
Ik heb het nog nooit gehad maar zie direct hoe het werkt... Wat is je probleem? Dat het vene wat tijd kost om het allemaal netjes op te schrijven?
een medestaanderquote:Op zaterdag 13 december 2008 00:26 schreef Tuinboon het volgende:
Klacht gegrondKutvak, heb ik vorig jaar ook gehad en het is echt zo ontzettend droge en saaie stof.
Toen ik uiteindelijk aant leren was voor mijn tentamen moest ik soms echt mijn best doen om wakker te blijven..
Ja, die pic dusquote:Op zaterdag 13 december 2008 00:38 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Je hebt het over de pic?
Dat was gewoon de eerste hit op google images.
Als je iets verder gaat snap ik het niet meer.
Maarre ik weet dat je bij veel technische vakken matrices nodig hebt. maar HOE het wordt toegepast heb ik echter nog niet gehad, dus daardoor is het kut.
[..]
een medestaander
nee, klik maar op die wiki link uit de OP en dan al die begrippen moet je kennen (ongeveer)quote:Op zaterdag 13 december 2008 00:48 schreef SiestaGuru het volgende:
[..]
Ja, die pic dusIk dacht in een moment van verstandsverbijstering even dat die pic wel zo ongeveer de helft van het vak moest voorstellen
werktuigbouwkundequote:Op zaterdag 13 december 2008 00:53 schreef Zwansen het volgende:
Lol, overigens is idd dat voorbeeld uit de OP wel erg makkelijk.
Wat studeer je TS?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |