wat hyeb je al geprobeerd?quote:Op maandag 19 januari 2009 09:39 schreef ChickenSpikey het volgende:
Heeft iemand ervaring met vogels die niet willen douchen / badderen?
- Plantenspuit (ging ie eerst wel voor zitten)quote:
Volgens mij is het ook heel normaal als ze het leuk vindenquote:Op maandag 19 januari 2009 12:12 schreef Mirjam het volgende:
die van mij werd altijd helemaal wild als ik de kraan heel zachtjes aanzette, en als ik haar dan in de wasbak zette
gewoon in de keuken, kon ze lekker zelf badderen en rondtrippelen, als ze het zat was, fladderde ze op het aanrecht.
En hij heeft sinds kort een kromme staartveerquote:Het is een "Bonte Witmasker"
Je hebt er echt heel veel plezier van. Denk er wel over na of je er 1 of 2 wilt.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:29 schreef Guess. het volgende:
Wij zitten ook te denken aan een Valkje,vroeger als kind hadden we een hele tamme.
Alle info is welkom en weet er iemand nog een goede kweker in de omgeving van Apeldoorn?
Tip 1 is dat je iets extra betaalt voor het handtam maken. Je krijgt dat vogels die gewend zijn aan handen en dus snel(ler) tam zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:12 schreef Guess. het volgende:
Mijn lijkt 2 ook het leukst maar kun je ze dan nog net zo makkelijk tam maken/houden? Of gaan ze zich dan veel op elkaar richten?
Dankje.quote:Op maandag 16 maart 2009 12:53 schreef ChickenSpikey het volgende:
Wat een leuke foto's!![]()
Hoe oud zijn ze en zijn het M, V of M en V?
En wat is er misgegaan dan als je ze samen uit het hok haalt?![]()
Bij mij gaat het prima namelijk.. Hij blijft continu bij me zitten en zij volgt hem of zit op de kooi.
En ja, ze maken een rotzooi....
Alleen als ik ze er allebei uithaal. En dat is slechts één keer gebeurd, dus dat doe ik ook niet meer. Ik weet niet zeker of nu hetzelfde zou gebeuren. Overigens zullen ze mij nooit toestaan om de vleugels te kortwieken, dat weet ik nu al. En ik wil ze eigenlijk ook niet traumatiseren door het met dwang te doen, want dat vertrouwen ze me natuurlijk al helemaal niet meer.quote:Op maandag 16 maart 2009 21:20 schreef Guess. het volgende:
Nee maar ze vliegen wel door het plafond en raken in paniek tot bloedens toe,lijkt me ook niet echt de bedoeling.
http://www.valkparkiet.net/N_frame.html?http://www.valkparkiet.net/Kortwieken_N_xp_22.html
erg toffe vogel, ik vind het nog steeds een van de mooiste die ik ooit gezien hebquote:Op maandag 30 maart 2009 13:42 schreef ChickenSpikey het volgende:
Hier weer wat verse plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |