abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63959487
quote:
Sneeuw leidt tot chaos in Oostenrijk

WENEN - Langdurige sneeuwval heeft in Oostenrijk tot verkeerschaos geleid.

Meerdere dalen in de regio's Kärnten (Karintië) en Oost-Tirol zijn van de buitenwereld afgesloten.
Zeker drieduizend huishoudens zitten zonder stroom, aldus de tv-zender ÖRF.

In veel delen van het land sneeuwt het sinds woensdag onafgebroken.

Op veel plaatsen ligt al meer dan twee meter sneeuw, waardoor wegen en spoorlijnen onbegaanbaar zijn en elektriciteitsmasten en bomen het hebben begeven. Veel scholen zijn dicht.

Italië

Italië werd geteisterd door zware stormen en regenval. Wegens het slechte weer zijn daar sinds donderdag al drie mensen omgekomen.

De autoriteiten in Rome waarschuwden inwoners dat de rivier de Tiber buiten zijn oevers dreigt te treden. Het waterpeil van de Tiber is in veertig jaar niet zo hoog geweest

Zwitserland
Afgelopen weekeinde is in de Zwitserse Alpen ongewoon veel sneeuw gevallen voor de tijd van het jaar

Op de meeste plaatsen is het sneeuwdek veel dikker dan gemiddeld in begin december. Van Unterwallis tot Glarnerland lag op veel plaatsen 30 centimeter sneeuw.
Dat is drie tot vier keer meer dan normaal voor deze tijd van het jaar, meldt de Zwitserse televisie.
Gaat lekker Nu wij nog een absurd pak sneeuw
pi_63959561
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Gaat lekker Nu wij nog een absurd pak sneeuw
Ik ben voor!
pi_63959824
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:27 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik ben voor!
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
pi_63960007
quote:
Chaos Oostenrijk groeit

Wenen - Ook Nederlanders zijn volledig ingesneeuwd in Oostenrijk. "In ons dorp kunnen we ons nog wel verplaatsen, maar verder zijn we afgesloten van de buitenwereld", aldus Anton van der Zee vanuit het dorpje Podlanig.

Zeker drieduizend huishoudens zitten zonder stroom, aldus de tv-zender ÖRF.

De familie Van der Zee stuurde vandaag vanuit het Leschtal foto´s van de situatie. Hun woning in Podlanig is inmiddels bijna volledig ingesneeuwd. De drukbelasting op de daken bedraagt volgens de familie 300 kgf/m2.

"De afgelopen nacht heeft het weer een meter gesneeuwd en vooruitzichten zijn dat er vandaag weer 60 á 70 cm valt", vertelt Anton van der Zee.

"De stroom werkt bij ons nog wel maar in de regio Spittal zitten inmiddels al circa 4000 huishoudens zonder. En hier kan het ook ieder moment gebeuren", aldus de Nederlander die sinds anderhalf jaar in Oostenrijk woont.

De familie is inmiddels afgesloten van de buitenwereld. "In ons dorp Podlanig kunnen we ons nog wel verplaatsen omdat de bevolking de wegen met zwaar materieel weer gangbaar heeft gemaakt, maar daarbuiten kunnen we niet komen. De scholen zijn gesloten en de wegen vanwege lawinegevaar gesloten".
Check deze foto's
pi_63960118
Het lijkt wel alsof de sneeuw die er begin dit jaar, toen ik in Oostenrijk was, niet lag, nu extra valt.
pi_63960135
Jezus da's echt een dikke pak, geweldig
Gouwe tande zijn toch geen echte tande!
*Tot onze grooste spijt is de cursus omgaan met teleurstellingen afgelast.*
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 december 2008 @ 13:49:30 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63960170
En hier ligt alles al plat wanneer er 1mm sneeuw gevallen is....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63960210
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:27 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik ben voor!
Ik ook, maar het is hier onwaarschijnlijk...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_63960240
Volgens mij is hier een correctie op z'n plaats. In Oostenrijk heerst geen chaos; daar zijn ze wel gewend aan dikke pakken sneeuw en weten ze prima hoe ze daarmee moeten omgaan. De 'chaos' heerst in de hoofden van Nederlandse Oostenrijkers en sowieso bij Nederlanders. Drie vlokken sneeuw en ons land is al compleet ontregeld.
pi_64004942
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:52 schreef isogram het volgende:
Volgens mij is hier een correctie op z'n plaats. In Oostenrijk heerst geen chaos; daar zijn ze wel gewend aan dikke pakken sneeuw en weten ze prima hoe ze daarmee moeten omgaan. De 'chaos' heerst in de hoofden van Nederlandse Oostenrijkers en sowieso bij Nederlanders. Drie vlokken sneeuw en ons land is al compleet ontregeld.
Omdat wij ook vinden dat we elke dag prima gewoon naar ons werk/school/whatever moeten kunnen en dat het gewone leven door moet gaan. Dat gaat dan met sneeuw niet vlekkeloos, maar toch wil iedereen dat.. en dan krijg je het 'hele-land-loopt-in-de-soep-verhaal'. Als het in Oostenrijk veel sneeuwt, en wegen daardoor tijdelijk afgesloten zijn dan gaat niet iedereen als een dolle alsnog proberen toch maar heen en weer te blijven rijden. Nee, men berust in het lot dat de weersomstandigheden in de winter nou eenmaal bepalend kunnen zijn voor hoe het dagelijks leven eruit ziet... Dan gaat de school dicht, geen chaos, gewoon normaal. Al is 3000 huishoudens zonder stroom wel redelijk naar natuurlijk..
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  zondag 14 december 2008 @ 14:08:16 #11
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64005601
Prachtig toch . Doe mij ook maar zo'n pak rond de feestdagen .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')