De kast in de gang zit propvol en onder het bed staat ons bureau met goede computerspullen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:40 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Klinkt goed!!! Wel een foto als je klaar bent he
Computerzooi..... is er een bezemkast?of onder het bed / achter de bank.....?
Je kunt de stort bellen voor dat kastje en heel achteloos die oude computers erbij zettenquote:Op vrijdag 12 december 2008 16:43 schreef Soempie het volgende:
[..]
De kast in de gang zit propvol en onder het bed staat ons bureau met goede computerspullen.![]()
Ik heb ook nog een afschuwelijk bruin kastje over.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:46 schreef wyccie het volgende:
Geweldig. Sven is net zo'n koopzieke vrouw die de nieuwste laarzen voor haar man verbergt.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:46 schreef wyccie het volgende:
Geweldig. Sven is net zo'n koopzieke vrouw die de nieuwste laarzen voor haar man verbergt.
banner?quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:54 schreef LadyBlack het volgende:
Wat staat dat mens eigenlijk dom aan die kerstbal te likken in de banner:{w
Ja dat wist ik welquote:Op vrijdag 12 december 2008 17:13 schreef MaJo het volgende:
Wisten jullie trouwens dat richard wagner een antisemiet was die opriep om joden uit te roeien? En die man wordt gewoon gevierd als een geweldige componist
Ja, helaas. Dat wist ik. En zijn muziek is ook superb. Helaas was het een enorme antisemiet. Wat doe je eraan?quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:13 schreef MaJo het volgende:
Wisten jullie trouwens dat richard wagner een antisemiet was die opriep om joden uit te roeien? En die man wordt gewoon gevierd als een geweldige componist
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
heb jij de antisemitisme scheurkalender of zo elke dag een nieuwe antisemitismequote:Op vrijdag 12 december 2008 17:13 schreef MaJo het volgende:
quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:15 schreef MaJo het volgende:
Oh en red, ik ga toch jewish cultures doen als master in plaats van islam
islam heeft namelijk veel strengere toegangseisen, 30 ECTS tegenover 10 bij jodendom. En ik vind 4 vakken volgend semester al meer dan genoeg
De Carmina Buranaquote:Op vrijdag 12 december 2008 17:16 schreef LadyBlack het volgende:
Ja dat wist ik welZijn muziek wordt als vrij dubieus beschouwd.... dus het kleeft behoorlijk aan zijn naam. Zo zijn er ook koren die de Carmina Burana van Carl Orff niet uit willen voeren omdat Orff voor de nazi's werkte. Maar iemand kan natuurlijk nog steeds wel een briljant componist zijn.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:17 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ja, helaas. Dat wist ik. En zijn muziek is ook superb. Helaas was het een enorme antisemiet. Wat doe je eraan?Dat zal hem lerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die ga ik in maart 2x zingenquote:
Dat zal wel zo wezen maar ik heb geen behoefte om naar muziek te luisteren van zo'n verdorven geestquote:Op vrijdag 12 december 2008 17:16 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja dat wist ik welZijn muziek wordt als vrij dubieus beschouwd.... dus het kleeft behoorlijk aan zijn naam. Zo zijn er ook koren die de Carmina Burana van Carl Orff niet uit willen voeren omdat Orff voor de nazi's werkte. Maar iemand kan natuurlijk nog steeds wel een briljant componist zijn.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:17 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
heb jij de antisemitisme scheurkalender of zo elke dag een nieuwe antisemitisme
quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:38 schreef Soempie het volgende:
Heb een tafelkleed gekocht, zwart met zilver. En kaarsen voor in een kandelaar. Bloemding in potje voor op tafel. Heel gave takken van zilver/goud voor in een grote vaas.![]()
Alleen ik heb geen idee waar ik met die computerzooi heen moet.
god, ik heb ineens scary toekomstflitsenquote:Op vrijdag 12 december 2008 16:39 schreef Soempie het volgende:
Er stonden ook twee enorme beeldschermen op de grond in de kamer. Sven had beloofd geen computerzooi meer in huis te halen, maargoed, ik let even niet op....
ik geloof dat ik dat al wistquote:Op vrijdag 12 december 2008 17:13 schreef MaJo het volgende:
Nouja, ik vind dat wat overdreven. Sowieso wordt zijn muziek vooral met antisemitisme verbonden doordat Hitler er een fan van was en omdat de nazi's zijn opera's interpreteerden op een manier die hun ideeën steunde. Wagner zelf leefde veel eerder.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat zal wel zo wezen maar ik heb geen behoefte om naar muziek te luisteren van zo'n verdorven geestik vind het net zo iets als naar een tentoonstelling van hitler gaan
nou ja echt tof vond hij die Joden niet geloof ik.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nouja, ik vind dat wat overdreven. Sowieso wordt zijn muziek vooral met antisemitisme verbonden doordat Hitler er een fan van was en omdat de nazi's zijn opera's interpreteerden op een manier die hun ideeën steunde. Wagner zelf leefde veel eerder.
maar dat Hitler Wagner geweldig vond (blijkbaar) kun je imo Wagner toch echt niet aanrekenenquote:Wagner beperkte zich niet tot componeren, hij was ook politiek actief en had een scherp oog voor zijn eigenbelang; hij was jaloers op zijn collega-componisten die het allemaal (en naar zijn mening onterecht) makkelijker voor elkaar kregen. Hij ageerde sterk tegen Joden en heeft een lang antisemitisch artikel Das Judenthum in der Musik (1850) geschreven. Anders dan zijn operateksten zijn zijn politieke geschriften nauwelijks leesbaar. Wagner had grote invloed op koning Lodewijk II van Beieren, die hem in de loop der jaren (tot zorg van zijn ministers) veel geld ter beschikking heeft gesteld om zijn idealen te verwezenlijken. Dat ook Adolf Hitler een groot fan van hem was die bij zijn nazaten in de eerste helft van de 20e eeuw kind aan huis was ('Oom Wolf' voor Wieland en Wolfgang), kan de meester echter niet worden aangerekend. Zijn kleinzonen hebben overigens hun eigen moeder, Winifred, uit hun huis verbannen, omdat die tot ver na WO II lovend over de Führer bleef spreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |