FOK!forum / Digital Corner / Vodafone Mobile Connect USB-stick op MacBook
Dennis121donderdag 11 december 2008 @ 21:40
Vanmiddag heb ik na twijfel met de dongle van T-Mobile toch gekozen voor die van Vodafone, ondanks dat T-Mobile iets gunstiger is qua specificaties, maar dit ivm de kleur van de dongle en ik minder fan ben van het T-Mobile netwerk.

Ik ben dus zojuist deze gaan installeren, dat gaat allemaal goed, verbinding gemaakt werkt allemaal prima.

Echter moet ik verbinden via 'Network connections'en zodoende kan ik dus ook niet monitoren hoeveel data ik verbruik (had ik nou toch die van T-Mobile maar genomen, die ondersteund dat dus WEL voor de Mac!)

Nou lijkt dit allemaal wel in orde, maar ik heb de software om de dongle te configureren dus geinstalleerd, en volgens de handleiding zou dan in het vervolg niet meer het venster openen waar de inhoud van de stick in staat.
Echter elke keer bij het booten krijg ik 3 vensters, 1 met 'Network', 1 met 'MacBook' (waarin drie iconen staan) en 1 met de inhoud van de stick.
Zeer hinderlijk vind ik dat!

Ik heb de software verwijderd, herstart, en opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat.

Heeft iemand ervaring met deze stick op een Mac en dit wel goed voor elkaar gekregen en wellicht nog tips wat ik kan proberen?
Dennis121vrijdag 12 december 2008 @ 00:31
Probleem uiteindelijk opgelost door de software te de-installeren, vervolgens vanaf de USB stick de software gekopieerd naar de HDD, stick er uit en systeem herstart.
Software opnieuw geinstalleerd vanaf de harddisk, daarna gereboot en vervolgens pas de stick er weer in.

Nu hoef ik de gemounte software niet meer te Ejecten.
Na het wisselen van een USB poort opent ie nog wel, maar de volgende keer er na niet meer.
Je ziet nog wel de software kort op de desktop gemount worden, maar schiet meteen weg.

Verbruik blijkt ook in de gaten gehouden te worden...