Sorry dat ik wat laat reageer, ik check mijn fotoboek niet zo vaak

Groningen biedt als ik me niet vergis nog steeds als enige een bachelor American Studies. Dat betekent dat je in je eerste jaar gelijk al met American Studies begint. Dat eerste jaar kan nogal rauw op je dak vallen, omdat je de volledige geschiedenis en literatuur en een stukje maatschappijleer in je eerste jaar krijgt. Het betekent hard werken en meteen al essays leren schrijven, maar je krijgt er wel wat voor terug. Je leert het meest in dat eerste jaar en de docenten zijn uitstekend. Daarna stelt American Studies qua inhoud en onderwijs eigenlijk niet zoveel meer voor. De Engelse taalvaardigheidlessen zijn een lachertje. Canada/Mexico zijn op zich wel interessant, maar waarschijnlijk niet waar je voor kwam. Buffy kan je ook in je eigen tijd kijken. Cultuurtheorie is veel te droog. Het enige wat nog echt nuttig is aan het tweede en derde jaar is Amerikaans staatsrecht en de mogelijkheid om in het derde jaar een semester naar de VS op uitwisseling te kunnen.
Al met al is mijn advies gebaseerd op persoonlijke ervaring: haal je propedeuse American Studies in Groningen en ga daarna wat anders doen. Groningen is overigens een supercoole stad en ik zou je zeker aanraden om er op kamers te gaan. Ik weet niet echt wat ik je moet adviseren op basis van je posts in dit topic. Ik weet niet echt wat je nou eigenlijk wil en misschien weet je dat zelf ook nog niet. Ben je vooral geïnteresseerd in Amerika's heden of verleden? Als je 'de business-kant' op wil, kan je maar beter geen American Studies doen, of het bij die prop houden om dan economie te gaan studeren. Je krijgt in ieder geval in Groningen 0,0% economie. Ik heb overigens geen idee welke instelling als beste staat aangeschreven.
Edit: Ik heb wat gegoogled op pre-bachelor en OU. Wat doe je precies in die pre-bachelor?