abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63925170
Hallo,

Heb een paumelle scharnier dat los is gekomen uit een houten kozijn. Allebei de pinnen zijn losgekomen.

Heeft iemand suggesties hoe ik deze terug kan plaatsen??

Hoor het graag!

Gr.
pi_63930366

Zoiets bedoel je?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_63930717
Erm, de schroefgaten een beetje volspuiten met epoxy/lijm/o.i.d. en ze er weer terug in steken? Dat is wat ik zou doen.
pi_63931277
Of chemisch anker maar dan krijg het ook niet meer los als je dat wel wil.

Ik neem trouwens aan dat je hem niet zo weer vast kunt schroeven (anders had je deze vraag hier vast niet gesteld) maar dat het kozijn kapot is?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_63931465
Scharnier is volgens plaatje. Kozijn is verder niet kapot.

Misschien rare vraag. maar hoe schroef je het onderste deel in het kozijn. Het zijn namelijk 2 pinnen. Is 1 pin dan op de een of andere los te maken van het geheel?.
pi_63931644
Volgens mij is het geen schroefdraad maar meer als weerstand bedoeld.

De oplossing van Walter-Ego zou ik ook gebruiken.
pi_63931885
Heb je bij zo'n inboorpaumelle dan altijd een of andere lijm nodig? Ik dacht dat je hem gewoon voormoest boren en dan klem moest draaien? (Ik heb ook nog nooit zo'n ding bevestigd, blijbaar had ik er een verkeerd beeld van, of werkt dat soms alleen bij van die kleinere inboorpaumelles voor kastdeurtjes ed?)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_63933046
Het mooiste is het gat verder uit te boren, vervolgens het gat netjes op te vullen met een stuk rondhout in dezelfde diameter als het gat, en dan hier weer de paumelle in vastzetten.

Maar dan moet je ook alles weer schilderen en afwerken enzo, en het is nog een soort van secuur werkje ook, dus ik zou als ik jou was gewoon bison constructielijm nemen (die bruist goed en wordt lekker hard) en hiermee alles aan elkaar lijmen
pi_63937068
Van het onderste deelmoet je de schroef demonteren van de paumelle, deze draai je in het kozijn,en vervolgens duw je de paumelle weer over de schroef, waardbij de onderste pen in het onderste gat geduwd wordt,zodra deze op zijn plaats zit de schroef weer vast zetten in de paumelle.

Het gat eventueel opvullen met expocylijm of dergelijke, indien het gat te groot is geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')