Hoi.
Sinds gister ben ik de eigenaar van een Casio CDP-200R Digitale Piano.
Het apparaat heeft 88toetsen 670klanken 200ritmes sampling usb en sd kaart slot.
Hij heeft een zeer goede piano klank en in de hoge en lage gedeeltes klinkt deze erg goed.
De elektrische piano sounds zijn heel erg goed, En vooral de Rhodes klanken zijn erg natuurgetrouw.
De orgels klinken gewoon slecht en ook de gitaren heb ik VEEEEL beter gehoord.
de saxofoon sounds zijn wel goed(Bij sommige is zelfs het klepgeruis te horen).
De drums zijn voor het eerst bij casio, Aanslaggevoelig.
Dit zijn de voordelen...... Nu begint het gezeik!.
Hij heeft 12 mb wave rom(Het is 2008 en geen 1998, Zelfs in `98 hadden keyboards al het dubbele).
Ik wou wat samplen en ik drukte op SAMPLING en het sample lampje begon te knipperen en ik sprak wat in, Maar na ongeveer 1 minuut knipperde het nogsteeds dus ik dacht: Gebeurt er nog wat?, Maar er gebeurde NIKS!!!.
Er zit een rythm(begeleiding) editor op, Je kan delen van andere ritmes samen voegen om zo een unieke style te maken, Ook moet het mogelijk zijn om een eigen style te maken, Ik heb 1 uur lopen klooien maar kreeg het niet voor elkaar(Zit er dus waarschijnlijk ook niet op, Heb zelfs 4x de handleiding door ge bladerd),
Je kan er ook songs mee maken, 5 songs met elk 6 tracks, Normaal dan neem je eerst de Drumpartij op en dan de Bas etc etc etc, Met dit apparaat kan dat ook(Het kost veel tijd en moeite), En stel je hebt eerst de Drums opgenomen en wilt daarna de bas, En je hebt je drums een beetje slordig ingespeeld qua Timing, dan kan je met de al wat oudere Casio keyboardjes: Quantizen(Straktrekken), Bij dit apparaat kan dit NIET!, Dus elke opname die je maakt is NUTTELOOS.
Midifiles kan je ook inladen maar het kan maar EEN formaat namelijk formaat 0!!, Waarom?!?!?!?!, Het apparaat zegt elke keer dat ik een file wil in laden NO SMF0!, Dat is gewoon te gek voor woorden.
Het SD slot werkt wel MAAR..... Normaal moet je individueel van elkaar kunnen laden dus........ Eerst een song dan een style etc etc, Maar bij dit apparaat kan je alleen kiezen uit, Registratie of ALL, Dat vind ik echt zo ongelovelijk vreemd, Je hoort de gebruiker flink wat keuze te geven, Maar blijkbaar weten ze daar bij casio niks vanaf.
De orgel sounds zijn zeer slecht en hij heeft geen ROTARY(LESLIE) effect dus al de sounds klinken droog en slecht.
Voor een apparaat van 649euro had ik vèèèèl meer verwacht(Zelfs voor een Digitale Piano).
Ik vind hem de 649 zeker niet waard, Ik had zelf gedacht aan 200-250euro maximaal.
Een digipiano voor zoveel geld met zo weinig functie`s kan alleen CASIO.
Ik ken Yamaha`s(De psr-E413) die is de helft en heeft veel meer functie`s en veel realistischere sounds.
Ik raad ook IEDEREEN af om zo`n apparaat te kopen tenzij ze hem alleen gaan gebruiken als Masterkeyboard.