Kan ik anders niet de array's naast elkaar laten lopen ofzo?quote:Op zondag 4 januari 2009 14:08 schreef jeroen2497 het volgende:
[..]
Maar normaalgesproken is het toch zo dat als ik een serie ID's opgeef, hij ze in de opgegeven volgorde laat zien? Want hier kan ik volgens mij geen order by voor gebruiken?
Mijn edit gezien?quote:Op zondag 4 januari 2009 15:04 schreef jeroen2497 het volgende:
[..]
Kan ik anders niet de array's naast elkaar laten lopen ofzo?
Had ik niet gezienquote:Op zondag 4 januari 2009 15:25 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Mijn edit gezien?
Ik weet niet wat je bedoelt, maar als de volgorde zo belangrijk is, zul je dat later in PHP moeten regelen.
Je krijgt ze in de volgorde waarin MySQL ze aanlevert, dus die sla je op in een array met als key dat ID. Daarna loop je met een foreach door de array waarin de ID's op juiste volgorde staan en vraag je aan de hand van dat ID weer de bijbehorende tijdelijk opgeslagen MySQL-resultaatrij op.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:33 schreef jeroen2497 het volgende:
[..]
Hoe vertel ik PHP dat er een bepaalde volgorde moet worden aangehouden?
1 2 3 | <input type="text" value="iets met "quotes" hier"> ?> |
Je zou het zo kunnen doen:quote:Op zondag 4 januari 2009 20:25 schreef wonderer het volgende:
't Is meer een html-ding, maar goed.
Als ik een waarde uit een database haal dit ik in een tekstbalk wil zetten, en daar staan quotes in, dan gaat het op html gebied mis.
[ code verwijderd ]
Hoe fix ik dat? Is " de enige optie?
1 |
htmlentities() is wel de nettere oplossing van de twee.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zou het zo kunnen doen:
[ code verwijderd ]
Met htmlentities() convert PHP de quotes naar de HTML-code (en alle andere speciale karakters waarvoor een HTML-code bestaat). Dan heb je dit probleem niet meer.
Je zou ook de functie addslashes() kunnen gebruiken, dan worden de quotes geescaped met een slash en voorkom je dit probleem ook.
Is htmlspecialchars() misschien wat je zoekt? Die zet maar een kleine subset van de hele HTML-specialchars set om.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:17 schreef wonderer het volgende:
Maar ik wil alleen de quotes doen. De rest wordt al voor gezorgd namelijk. En met htmlentities wordt het een zootje.
Hoe had je het toen gedaan?quote:Slashes werkt niet in het htmlgedeelte (tenminste, toen ik het probeerde kapte hij het alsnog af na de quote).
Ik heb het net ff zelf geprobeerd en blijkbaar kun je in HTML geen slashes escapen. M'n browser print gewoon de slash en daarna stopt 'ie. Dus dan heeft addslashes() ook geen zin.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:55 schreef wonderer het volgende:
Gewoon met addslashes();
Nee, dat kan niet. Je zult de HTML-code of een ander type quotes moeten gebruiken.quote:Ik vind het zo raar, je zou toch ook gewoon een tekstbalk moeten kunnen maken in puur html met een quote erin?
Maar dan hebben bezoekers zonder Javascript dus een niet-werkende site?quote:Op zondag 4 januari 2009 22:37 schreef wonderer het volgende:
Dom. Nou ja, dan weet ik dat. Heb het nu "opgelost" met javascript omdat ik daar toch al mee bezig was, maar als het nog een keer voorkomt, zal ik het onthouden.
Ja. Maar dat hadden ze sowieso alquote:Op zondag 4 januari 2009 22:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dan hebben bezoekers zonder Javascript dus een niet-werkende site?
Dus nu valideert je HTML niet meer. Lekker handig debuggenquote:Op zondag 4 januari 2009 22:37 schreef wonderer het volgende:
Dom. Nou ja, dan weet ik dat. Heb het nu "opgelost" met javascript omdat ik daar toch al mee bezig was, maar als het nog een keer voorkomt, zal ik het onthouden.
Ik weet hetquote:Op zondag 4 januari 2009 23:50 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Dus nu valideert je HTML niet meer. Lekker handig debuggen
Maar zoveel moeite is het toch niet om htmlspecialchars() te gebruiken?quote:Op zondag 4 januari 2009 23:53 schreef wonderer het volgende:
Ik weet het
Ik ben er ook niet blij mee, maar het is een site die maar door twee personen gebruikt wordt (ik en iemand anders) dus HEEL erg is het niet.
Op de een of andere manier werkte het niet (je zag " staan in plaats van ") en ik heb tot nu toe geen tijd/zin gehad om uit te gaan zoeken waarom.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:29 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Maar zoveel moeite is het toch niet om htmlspecialchars() te gebruiken?
Kijk eens in je source. Ik gok op dubbel escapen, waardoor er & amp;quot; komt te staan.quote:Op maandag 5 januari 2009 00:44 schreef wonderer het volgende:
Op de een of andere manier werkte het niet (je zag " staan in plaats van ") en ik heb tot nu toe geen tijd/zin gehad om uit te gaan zoeken waarom.
quote:Op maandag 5 januari 2009 16:45 schreef Flaccid het volgende:
Ik wil snel een lijstje van alle tijden tussen 0:00 en 24:00, met een half uur of kwartier er tussen
0:00
0:30
1:00
enz. Hoe kan ik dit makkelijk doen?
0:00
0:15
0:30
0:45
1:00
enz
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $teller = 0; for($i = 0; $i < 24; $i++) { for($j = 0; $j < 60; $ j+= 15) //of +=30 { $val[$teller] = "$i:$j"; $teller++; } } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |