ipv dat hij aangeeft dat het waar is false? als er niks in zet met empty()?quote:Op zondag 28 december 2008 22:26 schreef SuperRembo het volgende:
isset() geeft ook true als het element in de array een lege string is.
heb hem al opgelost met emptyquote:Op zondag 28 december 2008 22:39 schreef mcDavid het volgende:
je kunt gewoon if ($variable) {//doe iets} doen!
het ging hier om tekst en als ik een van deze bovenste wil gebruiken wat kan ik dan gebruiken?quote:Op zondag 28 december 2008 22:52 schreef SuperRembo het volgende:
empty() is een irritante functie die om allerlei wazige redenen true kan geven:
The following things are considered to be empty:"" (an empty string) 0 (0 as an integer) "0" (0 as a string) NULL FALSE array() (an empty array) var $var; (a variable declared, but without a value in a class)
Vooral dat empty("0") true geeft is waardeloos.
Ik zou het moeten testen, maar volgens mij is er geen verschil tussenquote:Op zondag 28 december 2008 22:52 schreef SuperRembo het volgende:
empty() is een irritante functie die om allerlei wazige redenen true kan geven:
The following things are considered to be empty:"" (an empty string) 0 (0 as an integer) "0" (0 as a string) NULL FALSE array() (an empty array) var $var; (a variable declared, but without a value in a class)
Vooral dat empty("0") true geeft is waardeloos.
http://www.deformedweb.co.uk/php_variable_tests.phpquote:Op zondag 28 december 2008 23:50 schreef Breuls het volgende:
Vergeet vooral de type comparison tables niet: http://nl.php.net/manual/en/types.comparisons.php
Altijd handig als je 't niet meer weet.
Ah, dan hoef ik het niet meer te testenquote:Op zondag 28 december 2008 23:50 schreef Breuls het volgende:
Vergeet vooral de type comparison tables niet: http://nl.php.net/manual/en/types.comparisons.php
Altijd handig als je 't niet meer weet.
Bedoel je deze?quote:Op maandag 29 december 2008 18:38 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Kort vraagje!:
PHP heeft toch zo'n mooie functie om in een array karakters te zetten, zodat je ze niet allemaal hoeft te typen?
$A_to_Z = functie(A,Z);
hoe heet die functie ook alweer??
Kun je toch een script maken dat continu in de achtergrond draait en statusinfo stuurt naar een database?quote:Op maandag 29 december 2008 11:35 schreef ursel het volgende:
Zo hebben we een proces wat verbinding legt met een externe partij. Echter komt het regelmatig voor dat we bij de eerste paar checks een verzameling antwoorden terug krijgen. Aan de hand hiervan filteren we wat en doen we een nieuw verzoek met een deel van deze gegevens. Echter is in het huidige proces al gebleken dat in een aantal exotische gevallen dit gehele proces behoorlijk tijd rovend kan zijn, omdat er continue verzamelingen antwoorden terug keren.
Wat ik in het nieuwe project eigenlijk wil bewerkstelligen is dat het proces zelf gewoon door blijft lopen, maar dat er naar de gebruiker toe in ieder geval een melding komt hierover.
Nee dat lukt niet. Je kunt om de zoveel tijd de inhoud van die map opvragen of het proces dat het bestand in die map zet aanpassen om jouw script aan te roepen.quote:Een 2e geval is of er een soort van "event-listener" bestaat voor PHP. Waar ik naar op zoek ben is een functionaliteit dat als er een bestand in een bepaalde map gezet wordt, dat er dan een proces gestart wordt. Momenteel worden er elke minuut de folder gecontroleerd, maar volgens mij moeten er hier veel betere oplossingen voor zijn.
In .NET gaat dat super simpel met een FileSystemWatcherquote:Op maandag 29 december 2008 11:35 schreef ursel het volgende:
Een 2e geval is of er een soort van "event-listener" bestaat voor PHP. Waar ik naar op zoek ben is een functionaliteit dat als er een bestand in een bepaalde map gezet wordt, dat er dan een proces gestart wordt. Momenteel worden er elke minuut de folder gecontroleerd, maar volgens mij moeten er hier veel betere oplossingen voor zijn.
Mja, dat is eigenlijk wat we nu dus hebben. Echter als dus deze "exotische" samenstelling voorbij komt kan dat de rest van het systeem dus ook ophouden. Ik wilde er eigenlijk meer naar werken dat voor elke aanroep het proces gaat draaien, zodat deze andere niet op kunnen houden als er oponthoud is.quote:Op maandag 29 december 2008 19:00 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Kun je toch een script maken dat continu in de achtergrond draait en statusinfo stuurt naar een database?
Mja, zoals we nu dus ook al doen dus.quote:[..]
Nee dat lukt niet. Je kunt om de zoveel tijd de inhoud van die map opvragen of het proces dat het bestand in die map zet aanpassen om jouw script aan te roepen.
De suggestie kwam inderdaad ook van een .Netter..quote:Op maandag 29 december 2008 19:12 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
In .NET gaat dat super simpel met een FileSystemWatcherJe zou een heel simpel .NET (of Mono) programmaatje kunnen maken dat die folder in de gaten houd en dan php start als 't nodig is.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | /* Set locale to Dutch */ setlocale(LC_ALL,'nl_NL') or setlocale(LC_ALL,'nld_NLD'); for($i=1; $i<=52; $i++){ $timestamp = strtotime('+'.$i.' thursday'); echo strftime("%A %e %B %Y", $timestamp); } ?> |
quote:michiel1978 at hotmail dot com
06-Oct-2004 11:31
As said in these comments, Windows strftime() doesn't support %e. However, to achieve a similar effect (not 100%) you can use %#d. The # flag will remove the leading zero, so you do get single digits, but without the space that would be added by %e in other environments.
Erm... door de docs te lezen incl. comments? Die staan er niet voor de lol onderquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:57 schreef Scorpie het volgende:
De tering hey, hoe moet ik dat nou weten
http://images.google.nl/images?q=winkelwagentjequote:Op donderdag 1 januari 2009 @ 19:00 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Even heel erg ontopic, heeft iemand een afbeelding van een winkelwagen, maar dan zo'n grotere, zoals bij de makro en andere groothandels. Maar dan wel als getekend plaatje, in het klein!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |