Kijk dan hier ook eensquote:Op dinsdag 16 december 2008 10:55 schreef Chandler het volgende:
Ok, maar die sla je op in een tijdelijk tabel oid? (nog nooit met tijdelijke tabellen gewerkt)
Beetje bizar dat je het wel met een subquery wil/mag doen maar niet met een join. Een join is voor de database een stuk meer straightforward dan een subquery. MySQL ondersteunt subqueries ook nog niet heel lang.quote:Op maandag 15 december 2008 18:00 schreef Kerol het volgende:
Mja maar ik moet eigenlijk de opdracht maken zonder INNER, LEFT, RIGHT JOIN enzo.. alleen maar met subquerys en joins als 'reiscode.reis = reiscode.klant' etc etc... dus is er ook een manier om met dat tot hetzelfde antwoord te komen dan wat je met de INNER JOINS etc krijgt?
Dat klopt, maar op de toets moet ik het ook zo opschrijven, dus zonder die andere JOIN soorten enz. dus wil ik het liefst nog niet meerdere vormen kennen als dat helemaal nog niet noodzakelijk is, anders raak ik straks helemaal in de war bij de toetsquote:Op dinsdag 16 december 2008 09:29 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Overigens vind ik het raar dat je geen andere manier van joinen zou mogen gebruiken.... Als je iets op school krijgt en jij gaat je daar zelf meer in verdiepen, is dat alleen maar positief lijkt me.
1 |
1 |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | $TSIQ=0; $learner='Omfg a good start keep trying till your the best'; $noob='LoL youre a noob Learn php from the hello word friggin start!'; $elite='Damn your a pro!'; $explode='BOOM your brains exploded'; $youwish='HAHAHAHA YOU WISH!'; // werkend en al :p iets teveel whiles maar boeien while($TSIQ < 80){ echo $noob."<br>"; $TSIQ++; } while($TSIQ < 99){ echo $learner."<br>"; $TSIQ++; } while($TSIQ < 130){ echo $elite."<br>"; $TSIQ++; } while($TSIQ < 160){ echo $explode."<br>"; $TSIQ++; } while($TSIQ < 190){ echo $youwish."<br>"; $TSIQ++;} while($TSIQ > 199){} ?> |
1 2 3 4 5 6 | $age_stamp = 152492400; $age = time() - $age_stamp; $age = $age / (365*24*60*60); echo $age; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | /*<table border="1"> <tr> <th colspan="4">Alle docenten</th> </tr> <tr> <td>Naam</td> <td>Kamernummer</td> <td>Telefoon</td> <td>Vak</td> </tr>*/ function VoegToe($naamerb,$kmrnummerb,$telefoonb,$vakb){ $docent = array( array( "naam"=>"Evelijn Visser", "kamernummer"=>"213","telnr"=>"", "vak"=>"Wiskunde"), array( "naam"=>"Gerda Acherop", "kamernummer"=>"214","telnr"=>"213", "vak"=>"Nederlands"), array( "naam"=>"Luc de Haan", "kamernummer"=>"215","telnr"=>"213", "vak"=>""), array( "naam"=>"Frederik Peppels", "kamernummer"=>"213","telnr"=>"", "vak"=>"Informatica"), array( "naam"=>"Hen Tartje", "kamernummer"=>"","telnr"=>"200", "vak"=>""), array( "naam"=>"Watje Stanat", "kamernummer"=>"212","telnr"=>"220", "vak"=>"Biologie"), ); array_push($docent[$k]['naam'],$naamerb); array_push($docent[$k]['kamernummer'],$kmrnummerb); array_push($docent[$k]['telnr'],$telefoonb); array_push($docent[$k]['vak'],$vakb); } for($k = 0; $k < count($docent); $k++){ Echo '<tr><td>'.$docent[$k]['naam'].'</td><td>'.$docent[$k]['kamernummer'].'</td><td>'.$docent[$k]['telnr'].'</td><td>'.$docent[$k]['vak'].'</td></tr>'; } function voegtoe('joris flaanders',5586,3545,'Informatica'); ?> |
de array erbinnen in wil ik 1 opschuiven.quote:Op donderdag 18 december 2008 14:35 schreef slacker_nl het volgende:
Waar ga je je array met 1 opschuiven? Je hebt een array met arrays, iets meer duidelijkheid graag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |