Uit m'n hoofd:quote:Op maandag 15 december 2008 16:13 schreef Chandler het volgende:
Het werkt!
Maar kan het beter/kleiner?
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $thumbnailSizes = array(90, 128, 256, 512); $thumbSize = 0; $minThumbsizeDifference = 2000000000; // Groot getal dat altijd groter is dan het grootste verschil foreach ($thumbnailSizes AS $max) { if (abs($_GET['in'] - $max) < $minThumbsizeDifference) { $minThumbsizeDifference = abs($_GET['in'] - $max); $thumbSize = $max; } } echo 'eind: ' . $thumbSize; ?> |
1 2 3 4 5 | FROM reis r1 INNER JOIN reservering r2 ON (r1.reiscode = r2.reiscode) INNER JOIN klant k ON (r2.klantnr = k.klantnr) WHERE r1.bestemming IN ('Turijn', 'Venetië') |
Maak van "INNER", "LEFT" en klaar ben je.quote:Op maandag 15 december 2008 16:53 schreef Kerol het volgende:
Kan het ook anders dan met INNER JOINS want dat heb ik nog niet gehad.. bv met subquery's of normale joins.?
Mja maar ik moet eigenlijk de opdracht maken zonder INNER, LEFT, RIGHT JOIN enzo.. alleen maar met subquerys en joins als 'reiscode.reis = reiscode.klant' etc etc... dus is er ook een manier om met dat tot hetzelfde antwoord te komen dan wat je met de INNER JOINS etc krijgt?quote:Op maandag 15 december 2008 17:31 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Maak van "INNER", "LEFT" en klaar ben je.
1 2 3 4 5 | FROM reis r1 INNER JOIN reservering r2 ON (r1.reiscode = r2.reiscode) INNER JOIN klant k ON (r2.klantnr = k.klantnr) WHERE r1.bestemming IN ('Turijn', 'Venetië') |
1 2 3 4 | FROM reis r1, reservering r2, klant k WHERE r1.reiscode = r2.reiscode AND r2.klantnr = k.klantnr AND r1.bestemming IN ('Turijn', 'Venetië') |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $res2 = mysql_query("SELECT `naam`, `straatnaam`, `huisnummer`, `postcode`, `woonplaats` FROM `reis`, `reservering`, `klant` WHERE `reis.reiscode` = `reservering.reiscode` AND `reservering.klantnr` = `klant.klantnr` AND `reis.bestemming` = 'Turijn' OR 'Venetië' ") or die(mysql_error()); while ($row2 = mysql_fetch_array($res2)) { echo '<br/>'; echo ($row2['naam']); echo ($row2['straatnaam']); echo ($row2['postcode']); echo ($row2['woonplaats']); } ?> |
Werkt! Thanks!quote:Op maandag 15 december 2008 20:27 schreef Arjan321 het volgende:
Als je nou ook de output van de mysql_error() zou plaatsen, zou het "hij doet het niet" wat duidelijker zijn..
maargoed, voor zosnel ik zie is dit niet goed: `reis.reiscode` (e.d.), hij zoekt nu een kolom die zo heet, ipv de combinatie van tabel.kolom. reis.`reiscode` zal wel werken.
Tnx, het is inderdaad een heel stuk korter, blijkbaar mis ik toch dat stukje inzichtquote:
1 |
Je doelt op de query cache van MySQL, of zelf iets van een cache maken? Voor dat laatste zou je kunnen kijken naar Zend_Cache.quote:Op maandag 15 december 2008 23:21 schreef Chandler het volgende:
Ik heb tevens nog een andere vraag, in bepaalde fora zie je dat zoek opdrachten gecached worden, hier wil ik eens meer over weten. Is er documentatie te vinden waarin uitgelegd wordt hoe men zoek opdrachten kan cachen?
Heb gezocht maar niet gevonden.
En dan eventueel ook naar de toepassing van IN, als Kerol toch bezig gaatquote:Op maandag 15 december 2008 23:30 schreef GlowMouse het volgende:
Ik zie dit staan aan het eind van je query:
[ code verwijderd ]
Ga eens uitzoeken wat OR doet
Rare manier van copy & pasten heeft hij.quote:Op maandag 15 december 2008 23:32 schreef HuHu het volgende:
[..]
En dan eventueel ook naar de toepassing van IN, als Kerol toch bezig gaat.
Turijn OF Venetie.. dus niet beide..quote:Op maandag 15 december 2008 23:30 schreef GlowMouse het volgende:
Ik zie dit staan aan het eind van je query:
[ code verwijderd ]
Ga eens uitzoeken wat OR doet
Mja met dat k1 en r1 en r2 heb ik nog nooit gewerkt en volgens mij is dit gewoon hetzelfde als wat jij zei? Of zit ik weer foutquote:Op maandag 15 december 2008 23:36 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Rare manier van copy & pasten heeft hij.
Zet er eens haakjes omheen:quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:24 schreef Kerol het volgende:
[..]
Turijn OF Venetie.. dus niet beide..
toch
1 |
1 |
1 |
Dat zijn aliassen, ik had het meer over OR ipv. IN gebruiken.quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:25 schreef Kerol het volgende:
[..]
Mja met dat k1 en r1 en r2 heb ik nog nooit gewerkt en volgens mij is dit gewoon hetzelfde als wat jij zei? Of zit ik weer fout
Nou het is meer dat fora's hun zoek resultaten opslaan op een of andere manier.quote:Op maandag 15 december 2008 23:31 schreef HuHu het volgende:
[..]
Je doelt op de query cache van MySQL, of zelf iets van een cache maken? Voor dat laatste zou je kunnen kijken naar Zend_Cache.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |