Vooral dit is een goede Kerol. Want wat zal er gebeuren als iemand als username "';DELETE FROM `members` WHERE 1 OR `username` = '" invult?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:19 schreef Tuvai.net het volgende:
3) Je script is erg vatbaar voor SQL Injection; je gebruikt immers rechtstreeks een variabele die gebruik maakt van een $_POST waarde zonder hier ook maar enige controle op uit te voeren.
1 2 | DELETE FROM `members` WHERE 1 OR `username` = '' |
Lees de documentatie bij mysql_query eens goedquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:57 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Vooral dit is een goede Kerol. Want wat zal er gebeuren als iemand als username "';DELETE FROM `members` WHERE 1 OR `username` = '" invult?
Juist, dan krijg je dit...
[ code verwijderd ]
En weg zijn al je members
Detailsquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:58 schreef GlowMouse het volgende:
Lees de documentatie bij mysql_query eens goed
Helaas zijn er teveel hosts die dat niet ondersteunen, net als mysqli.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:53 schreef slacker_nl het volgende:
Daarom gebruik je PDO...
Dat is leuk gezegd, maar je hebt niet altijd invloed op het platform waar je applicatie op wordt geïnstalleerd.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:56 schreef slacker_nl het volgende:
Dan ga je weg bij die hosters, maak duidelijk dat je weggaat omdat ze die features niet ondersteunen en dan gaan ze vanzelf wel een keer die meuk ondersteunen.
Jij hebt het steeds over hosters, Tijn over platformen. Een hoster host wel op een bepaald platform, maar een platform hoeft nog niet bij een host te horen. Ik heb bijvoorbeeld een klant die naast enkele honderden servers met PHP5 ook nog honderden bakken heeft met PHP4, puur omdat er ook legacy spul op draait (en zo nog meer redenen). Die hebben uiteraard geen host, maar een eigen team van systeembeheerders met daarboven weer architecten. Ik kan nog zo graag PHP5 willen, maar als ik daar op een cluster met PHP4 kom dan breng ik er niets tegeninquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:35 schreef slacker_nl het volgende:
Dat betekend overigens wel dat je hoster geen PHP 5.x draait. Das alleen al reden genoeg om naar een andere hoster over te stappen of te adviseren om te zoeken naar een andere hoster.
Geen idee, ik ben niet zo goed in regular expressions. Of zit ik helemaal fout met dat 'ie REGEXP moet gebruiken?quote:
met REGEXP in MySQLquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:17 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand zo even uit zijn mouw te schudden hoe je middels een query (mysql) gebruikers kunt vinden waarbij de gebruikersnamen beginnen met een cijfer (0-9). Met letters lukt simpel LIKE 'B%' maar ik wil nu alle gebruikers die gebruikersnamen hebben met 0-9
Werkt idd perfect, had zelf een andere versie met % maar dat werkte natuurlijk nietquote:
Nee dus.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:36 schreef GlowMouse het volgende:
Je kunt denk ik ook WHERE veld BETWEEN '0' and '9' gebruiken.
'9adsf' gaat foutquote:
Ik zou voor het eerste gaan om de volgende reden:quote:Op donderdag 8 januari 2009 07:29 schreef jeroen2497 het volgende:
Ik heb een vraag mbt de bouw van een webshop.
Hoe zouden jullie de data van een bestelling in de database opnemen?
Een tabel met;
- klant_nummer, product_nummer, prijs
- klant_nummer, product_nummer, product_naam, product_gewicht, prijs
Het voordeel van optie 2 is dat als er een productnaam wordt gewijzigd (of zelfs verwijderd), dat alle info wel in de bestelling blijft staan.
Het gaat om flink wat bestellingen per dag.
Graag jullie idee hier over!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |