Tja, dat heb ik natuurlijk allang door en ik moet zeggen dat hij het niet helemaal verkeerd doet.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:11 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Hij heeft in dit geval niet gehandeld als PvdA minister, maar als Econoom
Had ik nou maar mn mond gehoudenquote:Op woensdag 10 december 2008 16:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
LOL![]()
Maarre, zou je het misschien toch kunnen doen?? Dat ik het kan weten we allemaal wel, maar als jij het doet dan wordt voor anderen misschien ook duidelijk dat het echt peanuts is met die OP in die wiki-pagina
Hij is overigens al weer vrij volledig bijgewerkt, dus er staan weer wat plaatjes bij![]()
Mag niet, heeft teveel invloed op de aandelenmarkt.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:16 schreef Kaat38 het volgende:
[..].
Tja, dat heb ik natuurlijk allang door en ik moet zeggen dat hij het niet helemaal verkeerd doet.
Alleen had hij eerder moeten zeggen hoe de zaken ervoor staan en niet moeten zeggen dat iedereen er schuldig aan is, grootste fout ooit van hem!
Ik trek nog even een extra trui aan, wat draag jij vandaag?
Dat woordje "hebberigheid" kwam overigens bij mij vandaan.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:59 schreef Kaat38 het volgende:
Dementor, ik ben een leek in bankzaken maar jouw eerste zin bevalt mij niet.
Hebberigheid!
Icesave stond hier in de boeken als veilige bank dus mensen namen ook aan dat dat zo was.
Kan je deze mensen die daar hun centen opgezet hebben het kwalijk nemen?
Ik weet het niet, wij hebben gelukkig daar geen cent opgezet maar ja, als je een bank zoekt en hoort dat hij save is dan neem ik het mensen niet kwalijk en vind ik het zeker geen hebberigheid.
De rentes zijn in Nederland gewoon te laag om leuk van te leven, dat banken nu omvallen terwijl ze jarenlang woekerwinsten hebben kunnen maken door rekeninghouders uit te knijpen en dan nog omvallen is one big joke.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat woordje "hebberigheid" kwam overigens bij mij vandaan.
En daar blijf ik bij, we hebben (hadden) in NL een uitstekend banksysteem, en als je dan met zoveel geld het risico neemt het op een buitenlandse bank te stallen omdat er een half procent meer rente wordt geboden, dan vind ik niet dat dat risico op de samenleving moet worden afgewenteld.
Dat dat wel gebeurd is, snap ik echter wel, dat was een beslissing van een econoom, en een verstandige beslissing, maar het komt er wel op neer dat iedereen die dat risico niet genomen heeft (of simpelweg niet kon nemen door gebrek aan spaargeld) daar uiteindelijk voor opdraait.
Nou vind ik het geen enkel probleem dat van ons belastinggeld mensen die het nodig hebben een steuntje in de rug krijgen, daar is het onder andere voor.
Dat er over de rug van mensen die amper de eindjes aan elkaar kunnen knopen deze kerst toch champagne geschonken kan worden bij de notaris die z'n geld ff lekker snel dacht te laten groeien in IJsland vind ik echter wel een beetje zuur.
In principe zou Woutertje tijdens de verkiezingen toch zijn eigen beleid moeten verdedigen?quote:Op woensdag 10 december 2008 16:18 schreef Dementor het volgende:
De PVDA komt pas rond verkiezingstijd weer op voor de zwakkeren.
Wouter Bos is pas de laatste tijd zichtbaar voor het volk, ik heb altijd het idee gehad dat ze zich als partij zo onzichtbaar mogelijk opstellen om vervolgens vier jaar later met het vingertje te kunnen wijzen naar bijvoorbeeld het CDA.
Ik zie het nog vaak genoeg in de ogen van Wouter Bos, die blik die eigenlijk zegt ik moet de verantwoordelijkheid op mij nemen maar ik wil het eigenlijk niet ten tijden van impopulaire maatregelen.
Er zit geen echt aangeboren leiderschap in de PVDA.
Alleen als het goed uitpakt zal hij het beleid als wapen voeren gedurende de volgende verkiezingen.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:22 schreef Manu82 het volgende:
[..]
In principe zou Woutertje tijdens de verkiezingen toch zijn eigen beleid moeten verdedigen?
Of denk je dat hij het serieus kan maken om te zeggen "ja, dat is de schuld van CU en CDA?"
Okay, laat ik het zo stellen... ik begin morgen een bedrijf wat "LeandraGarant" heet, als je in mijn bedrijf investeert dan krijg je gegarandeerd je investering met een hoge rente terug.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:08 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Ik wil toch nog even inhaken op de zogenaamde icesave hebberigheid.
Vat hem deels maar hoe hadden ze het kunnen weten?
Rentes fluctueren, je moet op een andere manier je vermogen veiligstellen als je er op je oude dag nog wat aan wilt hebben, sparen op een bank is dat nooit geweest (onroerend goed wel), ook niet als je in IJsland een half procent meer krijgt.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:22 schreef Dementor het volgende:
[..]
De rentes zijn in Nederland gewoon te laag om leuk van te leven, dat banken nu omvallen terwijl ze jarenlang woekerwinsten hebben kunnen maken door rekeninghouders uit te knijpen en dan nog omvallen is one big joke.
Djeez Kaat, de mode.... wat doe je??quote:Op woensdag 10 december 2008 16:16 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Tja, dat heb ik natuurlijk allang door en ik moet zeggen dat hij het niet helemaal verkeerd doet.
Alleen had hij eerder moeten zeggen hoe de zaken ervoor staan en niet moeten zeggen dat iedereen er schuldig aan is, grootste fout ooit van hem!
Ik trek nog even een extra trui aan, wat draag jij vandaag?
1 miljoen euro tegen 5,5% rente + AOW en een pensioen vind ik toch behoorlijk en tot voor kort was het save.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Rentes fluctueren, je moet op een andere manier je vermogen veiligstellen als je er op je oude dag nog wat aan wilt hebben, sparen op een bank is dat nooit geweest (onroerend goed wel), ook niet als je in IJsland een half procent meer krijgt.
Of anders bij 'Marrije want je wil geen verlies lije'quote:Op woensdag 10 december 2008 16:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, laat ik het zo stellen... ik begin morgen een bedrijf wat "LeandraGarant" heet, als je in mijn bedrijf investeert dan krijg je gegarandeerd je investering met een hoge rente terug.
"Garant" staat in m'n naam, dat klinkt lekker veilig.... je weet verder weinig van mijn bedrijf, ben je bereid te investeren??
Het was save ja... niet safequote:Op woensdag 10 december 2008 16:28 schreef Dementor het volgende:
[..]
1 miljoen euro tegen 5,5% rente + AOW en een pensioen vind ik toch behoorlijk en tot voor kort was het save.
quote:Op woensdag 10 december 2008 16:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
Of anders bij 'Marrije want je wil geen verlies lije'
Topquote:Op woensdag 10 december 2008 16:19 schreef Marrije het volgende:
[..]
Had ik nou maar mn mond gehoudenOk, laten we jouw voorstel aanhouden, als er geen vrijwilliger is bij laten we zeggen 290 posts dan open ik de nieuwe
Oh ik reken niet meer eens op een AOW.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was save ja... niet safe![]()
Over hoeveel jaar ben jij aan je AOW toe?? Je bent intelligent genoeg om te weten dat een miljoen plus 5.5% rente per jaar (incl. rente over rente) niet genoeg is om dan riant van te leven.
Over 40 jaar is een miljoen niets meer
Oeh, cool, dat klinkt als een superbedrijf, daar moet ik ook maar ff in investeren... iedereen doet het toch?!quote:Op woensdag 10 december 2008 16:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
Of anders bij 'Marrije want je wil geen verlies lije'
1 miljoen, daar zeg je wat. Ik denk dat de gemiddelde FOK!ker dat niet op zijn bankrekening heeft staan. Ik iig niet.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:28 schreef Dementor het volgende:
1 miljoen euro tegen 5,5% rente + AOW en een pensioen vind ik toch behoorlijk en tot voor kort was het save.
Juist en dat is de PVDA zoals ik het al tig jaren zie! Stelletje huigelaars!quote:Op woensdag 10 december 2008 16:24 schreef Dementor het volgende:
[..]
Alleen als het goed uitpakt zal hij het beleid als wapen voeren gedurende de volgende verkiezingen.
De PVDA kan nu heel gemakkelijk hele harde maatregelen voorstellen en laten afwijzen door het CDA en de CU om vervolgens met het vingertje te wijzen en te roepen "als het aan ons had gelegen dan was dit niet gebeurd maar..."
Het is zo makkelijk.
Geweldig hè, we gaan helemaal naar het Amerikaanse systeem... daar werkt het ook zo geweldigquote:Op woensdag 10 december 2008 16:32 schreef Dementor het volgende:
[..]
Oh ik reken niet meer eens op een AOW.
Als je mijn posts terugleest heb ik het dan ook over een inflatiecorrectie.
De AOW is een tijdelijke maatregel om de werkende groep na de oorlog te steunen.
De overheid zegt waarschijnlijk over een paar jaar dat we allemaal mooi onze huizen mogen gaan opeten, alleen de armen krijgen dan nog minimale steun.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |