Hahahaha, hylarisch! hoe oud is deze zoon? kanonne, eeeeeeeeh.....niet echt prijsbewust volgens mij nog he.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:53 schreef Leandra het volgende:
Ships, over kredietcrisis gesproken.... zoonlief was vorige maand jarig en die wilde heel graag een mooi horloge, ik heb hem dus voor zijn verjaardag 25% van de aankoopsprijs van het nog aan te schaffen horloge als cadeau gegeven...
Heb ik gisteren de Horloge-bijlage uit de Telegraaf van zaterdag op z'n kamer gelegd, komt ie net bij me zitten... mam, ik zag deze net en die vond ik verschrikkelijk mooi..... maar ik denk niet dat dat van die 25% geldt op deze horloges hè![]()
Meneer had een Rolex van ¤ 22.700,= gezien![]()
Ik wil toch nog even inhaken op de zogenaamde icesave hebberigheid.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar ik kan me voorstellen dat als je de boel altijd netjes voor elkaar hebt, maar het nooit echt overhebt, en alles dan ineens instort door het verlies van een baan en een werkgever die zich op een schandalige manier gedraagt, dat je er dan goed ziek van wordt als je een minister van Financiën, die 2 maanden geleden nog voor Sinterklaas speelde voor mensen die uit hebberigheid (een half procentje meer rente) hun geld risicovol op een buitenlandse bank gezet hebben en die wel tot een bedrag van ¤ 100.000,= weer uit hun eigen risicovolle gedrag helpt, je even vertelt dat de huidige situatie aan jezelf te danken is...
Natuurlijk had Bos het niet tegen Kaat persoonlijk, maar het is nogal een schril contrast als bedrijven (en personen) waarmee het "goed gaat" een "warme trui" voor de winter krijgen, terwijl mensen die al heel lang op de grens van "niet goed" en "ronduit slecht" niet eens een bolletje wol krijgen om hun oude trui met gaten te stoppen, en zelfs nog een keer mede de schuld krijgen van het feit dat het zo koud is....
Yup, die ratings zijn er niet voor niks.....quote:Op woensdag 10 december 2008 15:59 schreef Kaat38 het volgende:
Dementor, ik ben een leek in bankzaken maar jouw eerste zin bevalt mij niet.
Hebberigheid!
Icesave stond hier in de boeken als veilige bank dus mensen namen ook aan dat dat zo was.
Kan je deze mensen die daar hun centen opgezet hebben het kwalijk nemen?
Ik weet het niet, wij hebben gelukkig daar geen cent opgezet maar ja, als je een bank zoekt en hoort dat hij save is dan neem ik het mensen niet kwalijk en vind ik het zeker geen hebberigheid.
Hij is net 17, enne... hij is uitermate prijsbewust want de overige 75% moet hij toch echt zelf betalenquote:Op woensdag 10 december 2008 15:55 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Hahahaha, hylarisch! hoe oud is deze zoon? kanonne, eeeeeeeeh.....niet echt prijsbewust volgens mij nog he.
Nogmaals, geen verstand van: hadden ze dit van te voren kunnen weten?quote:Op woensdag 10 december 2008 16:01 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Yup, die ratings zijn er niet voor niks.....
Lees mijn post eens goed door.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:59 schreef Kaat38 het volgende:
Dementor, ik ben een leek in bankzaken maar jouw eerste zin bevalt mij niet.
Hebberigheid!
Icesave stond hier in de boeken als veilige bank dus mensen namen ook aan dat dat zo was.
Kan je deze mensen die daar hun centen opgezet hebben het kwalijk nemen?
Ik weet het niet, wij hebben gelukkig daar geen cent opgezet maar ja, als je een bank zoekt en hoort dat hij save is dan neem ik het mensen niet kwalijk en vind ik het zeker geen hebberigheid.
Ja.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:03 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Nogmaals, geen verstand van: hadden ze dit van te voren kunnen weten?
Niet dat ik het volgende topic wil openen, maar is er een vrijwilliger?quote:Op woensdag 10 december 2008 01:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Deze keer heb ik m geopend op verzoek van LS omdat ik met die wiki-pagina van de OP bezig was, dat ik toevallig ook de lapo had doet daar niet aan af.
Ik stel voor dat als het lekker loopt er zo rond post 266 een keer gevraagd wordt of iemand een nieuwe wil openen, die persoon dat dan ff meldt (degene die zich het eerst meldt mag m hebben) en als niemand zich meldt dan moet degene die de lapo heeft het maar doen.
Als die het niet doet dan kan iedere willekeurige ander het na 5 minuten doen, bij voorkeur degene die rond post 266 gevraagd heeft wie een nieuwe wilde openen![]()
Tot op bepaalde hoogte, was ook van plan om er een behoorlijk bedrag er op te zetten een paar weken voordat het gedonder begon, maar na wat research hebben we besloten het op een wat veiligere manier weg te stoppenquote:Op woensdag 10 december 2008 16:03 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Nogmaals, geen verstand van: hadden ze dit van te voren kunnen weten?
Ja, jijquote:Op woensdag 10 december 2008 16:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
Niet dat ik het volgende topic wil openen, maar is er een vrijwilliger?
Ik wil toch nog even inhaken op de zogenaamde icesave hebberigheid.quote:
Ik snap ook wel dat deze oplossing door Bos gekozen is, al was het alleen maar om wat kalmte te bewaren en de economie niet met een nog grotere snelheid in te laten storten. Ik denk ook dat het wel een verstandige oplossing is geweest.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:55 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik wil toch nog even inhaken op de zogenaamde icesave hebberigheid.
De rente die de banken in Nederland bieden is tegenwoordig onvoldoende om op je oude dag van te kunnen leven.
Trek voor het gemak maar even de inflatiecorrectie, de belasting en enige groei af en er blijft onvoldoende over om lekker van te leven tenzij je miljoenen bezit.
Het is inderdaad zuur voor de spaarder die voor meer zekerheid ging dat de icesave spaarder nu hulp krijgt van de overheid.
Maar ik neem nu aan dat de staat liever de schuld op zich neemt dan dat een grote groep zonder spaargeld verder door het leven zal moeten gaan, ik heb hier echter nog geen cijfers van gezien en/of enige argumentatie.
Neeheeequote:
Allereerst ratings, conjuctuur van het land, hoogte van de rente, garanties, globale ontwikkelingen.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:08 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Ik wil toch nog even inhaken op de zogenaamde icesave hebberigheid.
Vat hem deels maar hoe hadden ze het kunnen weten?
Hij heeft in dit geval niet gehandeld als PvdA minister, maar als Econoomquote:Op woensdag 10 december 2008 16:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zeker van een PvdA minister verwacht je dat niet, hoewel de oplossing vanuit het standpunt van de economie waarschijnlijk wel de beste was.
LOLquote:Op woensdag 10 december 2008 16:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
Niet dat ik het volgende topic wil openen, maar is er een vrijwilliger?
Yep, snap ik ook wel maar 2 andere punten: hij wist allang dat het zo zou gaan worden en hield zijn klep dicht en ten tweede blijf ik razend om zijn uitspraak dat iedereen er schuld aan heeft!quote:Op woensdag 10 december 2008 16:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat deze oplossing door Bos gekozen is, al was het alleen maar om wat kalmte te bewaren en de economie niet met een nog grotere snelheid in te laten storten. Ik denk ook dat het wel een verstandige oplossing is geweest.
Maar het blijft een beetje een wrang gevoel dat er een "warme trui" wordt uitgedeeld aan personen en bedrijven die de thermostaat nog nooit een graadje lager hebben hoeven draaien omdat ze de energierekening niet meer kunnen betalen, en mensen die al met 2 oude truien over elkaar aan zitten te bibberen nog maar een 3de trui moeten gaan kopen (van geld wat ze niet hebben) om de kou te overleven.
Zeker van een PvdA minister verwacht je dat niet, hoewel de oplossing vanuit het standpunt van de economie waarschijnlijk wel de beste was.
Nee, maar ik kan die er wel ff inplakken. Aan jou de eer voor volgende topic. Ik ben nog aan het knutselen.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
NeeheeeMaar ik dacht, zo rond post 266 zal ik het ff vragen. Om misverstanden te voorkomen
LS misschien? Ik zag dat je een leuke header hebt gemaakt
Staat die al in wiki?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |